BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1220
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Leen » 17 jan 2012, 17:42

akrapovic komt over een week , met wireless valve system :devil:

http://www.youtube.com/watch?v=NXvspy9Z ... re=related

had ik al gezegd dat ik hem gaaf vond ?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin Hartog » 17 jan 2012, 17:47


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 17 jan 2012, 18:37

mooi he...zo'n zwarte of zo'n witte....mmm

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 17 jan 2012, 19:33

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c7CqAaP6 ... re=related[/youtube]



Allemachtig nog an toe.............................. :shocking:

ErikS
Berichten: 18982
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door ErikS » 17 jan 2012, 19:34

Op een rollenbqnk?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 17 jan 2012, 19:35

ErikS schreef:Op een rollenbqnk?

Weet ik niet, maar klinkt idd wel zo...................

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12614
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 17 jan 2012, 20:07

romo schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c7CqAaP6 ... re=related[/youtube]



Allemachtig nog an toe.............................. :shocking:


Is dit weer zo`n filmpje????

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 17 jan 2012, 20:45

whaaha, ja op de rollenbank :mrgreen:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1220
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Leen » 27 jan 2012, 08:02

zo, dit draadje zakt veel te ver weg , en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn .

Gisteren de Akrapovic eronder gehangen , was nog een heel gedoe om die wireless vlinderklep in te bouwen , kost je gewoon een dag ........ wel heel mooi spul dat titanium en heel goed gedocumenteerd voor de handige doehetzelvert .

Voor wat het waard is , die dreun in de "silent mode " bij 140 lijkt weg . dus (dure...) missie geslaagd .

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Kasteel » 27 jan 2012, 08:20

Klinkt goed, waar blijft het filmpje? ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 09:23

ow? dat zou wel prettig van die dreun dat die weg is, tenminste wat ik er over hoorde van jullie....en scheelt aardig gewicht denk ik titanium.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sperdy » 27 jan 2012, 11:52

lol = Rollenbank. Krijg je ook voor elkaar met mijn Panda.
Bijzondere is wél dat deze 1M 300+ rijdt .. én stilstaat (tov. zeg maar de maan).
Dat betekent dus dat (door het enorme koppel) de aardkloot onder deze 1M doordenderd.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sperdy » 27 jan 2012, 11:56

Leen schreef:zo, dit draadje zakt veel te ver weg , en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn .

Gisteren de Akrapovic eronder gehangen , was nog een heel gedoe om die wireless vlinderklep in te bouwen , kost je gewoon een dag ........ wel heel mooi spul dat titanium en heel goed gedocumenteerd voor de handige doehetzelvert .

Voor wat het waard is , die dreun in de "silent mode " bij 140 lijkt weg . dus (dure...) missie geslaagd .
Voilá. Romo, kun jij ook doen, ziet er echt niet Sjonnie uit zo'n Akrapovic. Uitaalgeluidje veranderd wel iets na een inrijperiode. Welke kant dat op gaat is onduidelijk. In mijn Spaider zit ook zo'n lawaaiklep (met knoppie te bedienen en zo) en ja, dat scheelt eeenoooorm. Precies wat je wilt.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Petrolhead Tom » 27 jan 2012, 12:46

Akropovic op een 1M is altijd smullen!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Marc R » 27 jan 2012, 14:59

Petrolhead Tom schreef:Akropovic op een 1M is altijd smullen!

+1

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35068
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door JP » 27 jan 2012, 15:16

Petrolhead Tom schreef:Akropovic ....... is altijd smullen!
fixed :hungry:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3545
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Booooh » 27 jan 2012, 17:01

Idd :thumbup: ...

Afbeelding

Ben

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 27 jan 2012, 17:14

SpyderFerdi schreef:
Leen schreef:zo, dit draadje zakt veel te ver weg , en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn .

Gisteren de Akrapovic eronder gehangen , was nog een heel gedoe om die wireless vlinderklep in te bouwen , kost je gewoon een dag ........ wel heel mooi spul dat titanium en heel goed gedocumenteerd voor de handige doehetzelvert .

Voor wat het waard is , die dreun in de "silent mode " bij 140 lijkt weg . dus (dure...) missie geslaagd .
Voilá. Romo, kun jij ook doen, ziet er echt niet Sjonnie uit zo'n Akrapovic. Uitaalgeluidje veranderd wel iets na een inrijperiode. Welke kant dat op gaat is onduidelijk. In mijn Spaider zit ook zo'n lawaaiklep (met knoppie te bedienen en zo) en ja, dat scheelt eeenoooorm. Precies wat je wilt.

Uitlaat boeit me niet zo veel, de dreun wordt bij mijn kar eerder minder dan meer, IRL is ie ook makkelijk te vermijden.

Ik ga wel een andere mod doen; ik laat er een JRZ SR1 verstelbare demper set onder zetten, met Eibach Pro Kit veren (net uit voor de 1M), voordeel is dat de auto veel rustiger is (lees; minder springerig) op lage snelheid mn op wegen die wat minder van kwaliteit zijn, de auto rolt minder en tevens neemt de stabiliteit op hoge snelheid toe, uiteraard komt ie iets lager te liggen, maar dat kan ie makkelijk hebben, vooral voorzijde zit te veel ruimte in de wielkast.................en mocht het er van komen dan kan ik met een paar klicks de auto Ring/Papenburg/Lelystad proof maken.............nog 3 weken en dan is het zo ver........kost een paar cent, heb je ook weer wat..............

Tot zo ver mijn bijdrage weer aan dit draadje....... :kikker:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Kasteel » 27 jan 2012, 18:19

Leen schreef:zo, dit draadje zakt veel te ver weg , en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn .

Gisteren de Akrapovic eronder gehangen , was nog een heel gedoe om die wireless vlinderklep in te bouwen , kost je gewoon een dag ........ wel heel mooi spul dat titanium en heel goed gedocumenteerd voor de handige doehetzelvert .

Voor wat het waard is , die dreun in de "silent mode " bij 140 lijkt weg . dus (dure...) missie geslaagd .
Leen, welke onderdelen zijn er allemaal vervangen? Eindstukken of ook de downpipes; geen software problemen of foutmeldingen mogen ontvangen? :)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door steve smith » 27 jan 2012, 18:20

romo schreef:
SpyderFerdi schreef:
Leen schreef:zo, dit draadje zakt veel te ver weg , en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn .

Gisteren de Akrapovic eronder gehangen , was nog een heel gedoe om die wireless vlinderklep in te bouwen , kost je gewoon een dag ........ wel heel mooi spul dat titanium en heel goed gedocumenteerd voor de handige doehetzelvert .

Voor wat het waard is , die dreun in de "silent mode " bij 140 lijkt weg . dus (dure...) missie geslaagd .
Voilá. Romo, kun jij ook doen, ziet er echt niet Sjonnie uit zo'n Akrapovic. Uitaalgeluidje veranderd wel iets na een inrijperiode. Welke kant dat op gaat is onduidelijk. In mijn Spaider zit ook zo'n lawaaiklep (met knoppie te bedienen en zo) en ja, dat scheelt eeenoooorm. Precies wat je wilt.

Uitlaat boeit me niet zo veel, de dreun wordt bij mijn kar eerder minder dan meer, IRL is ie ook makkelijk te vermijden.

Ik ga wel een andere mod doen; ik laat er een JRZ SR1 verstelbare demper set onder zetten, met
lezen met Paulusma accent schreef:Eibach Pro Kit veren (net uit voor de 1M), voordeel is dat de auto veel rustiger is (lees; minder springerig) op lage snelheid mn op wegen die wat minder van kwaliteit zijn, de auto rolt minder en tevens neemt de stabiliteit op hoge snelheid toe, uiteraard komt ie iets lager te liggen, maar dat kan ie makkelijk hebben, vooral voorzijde zit te veel ruimte in de wielkast.................en mocht het er van komen dan kan ik met een paar klicks de auto Ring/Papenburg/Lelystad proof maken.............nog 3 weken en dan is het zo ver........kost een paar cent, heb je ook weer wat..............
Tot zo ver Andre's bijdrage aan dit draadje
Heb ff je quotes gefixt, ik denk dat er wat weggevallen was ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43816
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Arthur » 27 jan 2012, 18:31

:lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 27 jan 2012, 18:55

Lachen.......... :D

Uiteraard heb ik het zelf eerst geprobeerd en aan den lijve kunnen ervaren/voelen wat het verschil is...............en dat verschil kan ik als leek voelen............
Korte wielbasis en hard afgeveerd maakt de kar op oneffen straten onrustig, stoterig, springerig, dan heeft het onderstel echt moeite met het verwerkings proces, laat ik daar nu het meest rijden......

Een Eibach Pro Kit wilde ik toch al, mooi voor de looks, maar daar verandert de set up en de wegligging niet mee, met de JRZ RS 1 is dat wel het geval................dus komt ie er onder.........

Dat vind ik persoonlijk dan weer meer te verdedigen dan een Akra er onder..........maar met respect, ieder zijn ding..........

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12614
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 27 jan 2012, 19:35

romo schreef:
SpyderFerdi schreef:
Leen schreef:zo, dit draadje zakt veel te ver weg , en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn .

Gisteren de Akrapovic eronder gehangen , was nog een heel gedoe om die wireless vlinderklep in te bouwen , kost je gewoon een dag ........ wel heel mooi spul dat titanium en heel goed gedocumenteerd voor de handige doehetzelvert .

Voor wat het waard is , die dreun in de "silent mode " bij 140 lijkt weg . dus (dure...) missie geslaagd .
Voilá. Romo, kun jij ook doen, ziet er echt niet Sjonnie uit zo'n Akrapovic. Uitaalgeluidje veranderd wel iets na een inrijperiode. Welke kant dat op gaat is onduidelijk. In mijn Spaider zit ook zo'n lawaaiklep (met knoppie te bedienen en zo) en ja, dat scheelt eeenoooorm. Precies wat je wilt.[/quote


Uitlaat boeit me niet zo veel, de dreun wordt bij mijn kar eerder minder dan meer, IRL is ie ook makkelijk te vermijden.

Ik ga wel een andere mod doen; ik laat er een JRZ SR1 verstelbare demper set onder zetten, met Eibach Pro Kit veren (net uit voor de 1M), voordeel is dat de auto veel rustiger is (lees; minder springerig) op lage snelheid mn op wegen die wat minder van kwaliteit zijn, de auto rolt minder en tevens neemt de stabiliteit op hoge snelheid toe, uiteraard komt ie iets lager te liggen, maar dat kan ie makkelijk hebben, vooral voorzijde zit te veel ruimte in de wielkast.................en mocht het er van komen dan kan ik met een paar klicks de auto Ring/Papenburg/Lelystad proof maken.............nog 3 weken en dan is het zo ver........kost een paar cent, heb je ook weer wat..............

Tot zo ver mijn bijdrage weer aan dit draadje....... :kikker:
Uit welk auto blad heb je dit verhaal.......je rijd van je werk naar huis en weer terug dus zonde van je centen.
Koop een paar andere veertjes en de auto is naar je zin.........wanneer rij jij nou een track day dus andere dempers er op is zonde van het geld :mrgreen:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door dvh » 27 jan 2012, 19:56

Stoere uitlaat Ben !

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 20:26

wat is dat dan voor set Romo...werkt dat systeem zo anders voor de auto dan gewone zeg KW schroefset?
ik ken het niet maar klinkt apart/goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS, mauritsklein en 21 gasten