Een ref 2531.8000 uit 2003, overgenomen van de eerste eigenaar inclusief box, papieren, boekjes, kaartjes en alle schakels.
Bram schreef:Ik zou dit niet kopen, maar het is een bijzonder horloge, dat zie je er zo aan af.
Wat kost zoiets nou?
GPS niet, solar wel inderdaad.Robin Hartog schreef:Heb daar idd wel meer over gelezen, leuke techniek ja.
Maar kan het kloppen dat ze ook een goedkopere lijn van die GPS horloges heb? (Zeg rond de 200-500 euro?)
Ik heb voor jou wel 'n zandloper voor om je nek:)Luco schreef:En dan zon horloge niet regelen voor zijn gewaardeerde DF vrienden, nou, fraai is dat.
Ah, oke.Robin schreef:GPS niet, solar wel inderdaad.Robin Hartog schreef:Heb daar idd wel meer over gelezen, leuke techniek ja.
Maar kan het kloppen dat ze ook een goedkopere lijn van die GPS horloges heb? (Zeg rond de 200-500 euro?)
Geloof 't of niet. Binnenin dit ding zit 't vol met 10tallen patenten, 110 onderdelen(da's veel voor 'n 'quartz'horloge, met quartz tussen aanhalingstekens)
Seiko heeft met deze technologiedrager de enige klok wereldwijd die dit alles combineert en mede daardoor het meest nauwkeurige horloge ooit op elk moment waar dan ook op de aardbol.
Quartz geeft 'n té goedkope beleving aan deze klok. Zoiets als zeggen dat 'n 918 een veredelde Prius is, wat ie wel of niet is:)
Ik droeg 'n jaar terug een blauw bewijzerde, binnen 'n paar week van m'n pols verkoxht:)
Robin schreef:Ik heb voor jou wel 'n zandloper voor om je nek:)Luco schreef:En dan zon horloge niet regelen voor zijn gewaardeerde DF vrienden, nou, fraai is dat.
En voor iemand anders hier 'n FlikFlak, weet ie meteen hoe laat 't is:)
Wijzerplaat = zonnepaneel. Die wekt de power op(daglicht/kunstlicht) wat naar 'n vaste accu gaat en zo via 'n quartzkristal en raderen de boel aandrijft---> Tijd.Robin Hartog schreef:Ah, oke.Robin schreef:GPS niet, solar wel inderdaad.Robin Hartog schreef:Heb daar idd wel meer over gelezen, leuke techniek ja.
Geloof 't of niet. Binnenin dit ding zit 't vol met 10tallen patenten, 110 onderdelen(da's veel voor 'n 'quartz'horloge, met quartz tussen aanhalingstekens)
Seiko heeft met deze technologiedrager de enige klok wereldwijd die dit alles combineert en mede daardoor het meest nauwkeurige horloge ooit op elk moment waar dan ook op de aardbol.
Quartz geeft 'n té goedkope beleving aan deze klok. Zoiets als zeggen dat 'n 918 een veredelde Prius is, wat ie wel of niet is:)
Ik droeg 'n jaar terug een blauw bewijzerde, binnen 'n paar week van m'n pols verkoxht:)![]()
Ik dacht zoiets te lezen van goedkopere GPS horloges, maar dat zal dan die Solar geweest zijn. (Is dat minder nauwkeurig/andere techniek? Echt geen idee namelijk)
Gebruikers op dit forum: EricYellow, Geertmans, HJ2 en 11 gasten