Weer eens een kleine update van mijn kant!!
Bij nadere inspectie enkele weken terug bleek ik toch Koni's te hebben voor, iets wat ik al dacht toen ik hem kocht, maar later ben ik op de een of andere manier toch op het idee gekomen dat dat niet zo was. Maar dus toch wel! Deze waren, zoals al gemeld, aan vervanging toe.
Dankzij Ivar via Koni in Oud-Beijerland direct aan een setje voor de vooras kunnen komen. Had ze al een paar weekjes in huis, maar nog geen tijd gehad ze te monteren. Samen met Steven heb ik dat echter dit weekend gedaan. Met andere woorden, de M3 is op de vooras weer helemaal fris. De laatste maanden voelde ik wat meer trilling op het stuur en vooral de laatste weken was het gevoel in (vooral) bochten naar rechts niet echt zeker. Rechtsvoor bleek dan ook echt wel goed lek te zijn.
Nu dus weer een verse set Koni's voor. Vanmiddag even een rondje wezen rijden en echt weer genoten. Hij voelt weer super zeker aan!! Nu nog wel even ergens deze week een moment vinden om de demping fijn af te stellen. Maar het voelde vanmiddag wel alweer erg goed aan. Heel veel meer stabiliteit dan ik de afgelopen weken/maanden gewend was. Alleen nog even laten uitlijnen deze week en hij is weer helemaal goed.
Afgelopen week de auto trouwens op 200.000 gedraaid, dus weer een mijlpaal bereikt

. Wel vrijdag nog een nieuwe accu moeten monteren. Enkele weken terug liet hij me al eens in de steek, en de laatste week was het helemaal drama. 2x geheel leeg gestaan, de auto ging nog wel open, maar daarna geen kik meer en zelfs niet eens meer op slot. Vrijdagochtend dus een nieuwe accu gehaald en gemonteerd. De accu was waarschijnlijk al een jaar of 6 oud en gewoon aan het eind van zijn Latijn. Een frisse en het werkt allemaal weer 100.
Op naar de volgende update

.