Dat jojo effect valt inderdaad op. Maar ik denk dat het in deze fase van de nieuwe reglementen nog steeds een gebrek aan kennis bij de toeschouwers is. De rijders kunnen, liggend achter iemand anders en er voorbij willend, altijd voor extra deployment van de batterij kiezen. De eerste jo zeg maar. Maar wij, en zeker zijzelf, horen op ook steeds beter te weten dat die extra power je een aantal bochten of seconden later weer energie kost en de andere rijder zijn eigen jo (en dat hoeft dan niet eens een extra boost power te zijn) weer kan gebruiken. Slimme en scherpe rijders zullen vaker met de extra deployment wegkomen. Verstappen voornamelijk. Zijn aanvalsdrift, uitremvermogen en verdediging is ongeëvenaard.
Ik probeer m'n geest er in ieder geval al beter op te finetunen. Dit lukte me gisteren nog niet in de eerste 10 ronden, maar daarna dacht ik bij vreemde inhaalacties meestal "dit gaat je zometeen dezelfde plaats weer kosten".
F1 Seizoen 2026
- Hielke
- Enrico
Re: F1 Seizoen 2026
Yoyo bestaat sinds DRS in het leven geroepen werd en net als nu duurt dat enkele keren en dan is het voorbij.
Ipv DRS is er nu een overtake button activatie. Als dit geen racen is is dat al sinds DRS.
Ik kon me hier herinneren dat iedereen dat ge yoyo tussen Hamilton en Perez in AbuDhabi 2021 als video spelletje bestempeld werd.
Maar iedereen beleeft alles anders. Ik vind de F1 met de huidige technische aanpassingen prima. En hier en daar wat extras doen om de supperklipping volledig uit te krijgen en en het is top.
We hebben zelden 4 teams gehad die dicht bij elkaar zitten.
Ipv DRS is er nu een overtake button activatie. Als dit geen racen is is dat al sinds DRS.
Ik kon me hier herinneren dat iedereen dat ge yoyo tussen Hamilton en Perez in AbuDhabi 2021 als video spelletje bestempeld werd.
Maar iedereen beleeft alles anders. Ik vind de F1 met de huidige technische aanpassingen prima. En hier en daar wat extras doen om de supperklipping volledig uit te krijgen en en het is top.
We hebben zelden 4 teams gehad die dicht bij elkaar zitten.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Abu Dhabi 2021
Ff flink graven…. Oh, die ene keer! Tussen 2 rijders. Nu al 4 races tussen 20 coureurs. Ik reken de AM’s niet mee
Maar zoals je zegt: iedereen beleeft het anders. Ik zit nog steeds niet aan de buis gekluisterd.
Maar zoals je zegt: iedereen beleeft het anders. Ik zit nog steeds niet aan de buis gekluisterd.
-
OnlineBimmer M
- Auto: Een paar BMW's
Dat vind ik echt onzin. DRS was al kunstmatig, maar dit gaat een stevige stap verder: bijna-ongelukken door plotselinge snelheidsverschillen vanwege afknijpende motoren of energiemanagement. Dat heeft weinig meer met racen te maken.Enrico schreef: 04 mei 2026, 11:15
Wie dit nog leuk vindt, moet vooral blijven kijken. Ik ben gelukkig vrij om met F1 te stoppen.