Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mnrk
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Mnrk » 04 feb 2014, 13:05

Kom ik aankakken met m'n 30km... :tooth:

Erg mooi streven om de Trois Ballons in die tijd te rijden, dat ga ik denk ik niet eens in 15 uur halen! :duh:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 feb 2014, 13:24

-Menrik- schreef:Kom ik aankakken met m'n 30km... :tooth:

Erg mooi streven om de Trois Ballons in die tijd te rijden, dat ga ik denk ik niet eens in 15 uur halen! :duh:
Toch ben je met een goede training tot meer in staat dan je aanvankelijk denkt. :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 feb 2014, 13:30

Zonder training ook, aangezien ik vorig jaar de 150 km van de AGR gewoon uitgefietst heb :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 04 feb 2014, 13:32

Bram schreef:Zonder training ook, aangezien ik vorig jaar de 150 km van de AGR gewoon uitgefietst heb :mrgreen:
in drie dagen toch :tong:

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 feb 2014, 13:32

RobS schreef:Afgelopen zondag nog een rondje 100+ gedaan, er stond inderdaad flink wat wind maar het is ook wel lekker om tegen de wind in te moeten beulen om nog een beetje acceptabele snelheden te halen.

In juni staat de Trois Ballons weer op het programma, dit jaar willen we voor goud gaan wat inhoud dat we de 218km/4300hm (met onze leeftijd) in 9u20 moeten afleggen. Vorig jaar hebben we er ruim een uur langer over gedaan, er zal dus flink harder gefietst en minder gestopt moeten worden.

Tot die tijd lekker buiten fietsen in het weekend en door de week binnen op de spinningbike onder het genot van Sufferfest video's.

Het lozen van overbodig gewicht gaat de goede kant op, op 1-1 zat ik nog op 76,6 en afgelopen zondag zat ik op 71.5. (streefgewicht voor juni is ~69kg)
3B is voor mij ook zo goed als zeker Rob. Ik ga met een vriend van me, wel volgens het samen uit samen thuis principe. Hij traint triathlon, dus we moeten even zien wat het streven wordt qua eindtijd.

Bram

Bericht door Bram » 04 feb 2014, 22:40

Luco schreef:
Bram schreef:Zonder training ook, aangezien ik vorig jaar de 150 km van de AGR gewoon uitgefietst heb :mrgreen:
in drie dagen toch :tong:
Afbeelding

RobS

Bericht door RobS » 05 feb 2014, 10:58

///Joost schreef:
RobS schreef:Afgelopen zondag nog een rondje 100+ gedaan, er stond inderdaad flink wat wind maar het is ook wel lekker om tegen de wind in te moeten beulen om nog een beetje acceptabele snelheden te halen.

In juni staat de Trois Ballons weer op het programma, dit jaar willen we voor goud gaan wat inhoud dat we de 218km/4300hm (met onze leeftijd) in 9u20 moeten afleggen. Vorig jaar hebben we er ruim een uur langer over gedaan, er zal dus flink harder gefietst en minder gestopt moeten worden.

Tot die tijd lekker buiten fietsen in het weekend en door de week binnen op de spinningbike onder het genot van Sufferfest video's.

Het lozen van overbodig gewicht gaat de goede kant op, op 1-1 zat ik nog op 76,6 en afgelopen zondag zat ik op 71.5. (streefgewicht voor juni is ~69kg)
3B is voor mij ook zo goed als zeker Rob. Ik ga met een vriend van me, wel volgens het samen uit samen thuis principe. Hij traint triathlon, dus we moeten even zien wat het streven wordt qua eindtijd.
:thumbup:

DDX

Bericht door DDX » 07 feb 2014, 01:14

///Joost schreef:Wat is er hier aan de hand? Niemand meer aan het fietsen?

Ik ben al weer enkele weken bezig, zij het 1 a 2 keer per week, maar ik ga wel! We hebben toch een paar schitterende dagen gehad. Alleen die wind he...daar moet je je gewoon even tegen verzetten. En niet te veel op je snelheidsmeter kijken. :blink:
Niet zeuren, er had ook sneeuw kunnen liggen.
Maar eens windstil dagje zou wel leuk zijn, lijkt wel of het iedere dag minimaal windkracht 4 moet zijn.

RobS

Bericht door RobS » 07 feb 2014, 08:09

Als je je rondje goed kiest dan rij je heen tegen de wind in en met wind mee naar huis.

DDX

Bericht door DDX » 07 feb 2014, 09:29

Klopt, maar met zuidenwind moet ik hier dan 2 keer noodzeekanaal over, doe je dus niet zo snel met rondje van 2u fietsen.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 09 feb 2014, 21:15

Bij mij is de wielrenfiets gisteren op gehaald door een liefhebber dus nu kan ik helemaal niet meer fietsen.(niet dat ik dat het laatste jaar nog deed)

De Trois Ballons is heel gaaf, ben 4 jaar lang in het voorjaar naar de Vogezen gegaan als ''voorbereiding'' op het wedstrijd seizoen.
De afdaling van de ballon d'Alsace is heerlijk als je op snelheid kickt en het uitzicht bij de Grand Ballon is echt prachtig!!

Veel plezier!

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 feb 2014, 21:16

Vandaag weer een flinke training afgewerkt met de club. 109 km met 32 gemiddeld. Lekker dan! :hot:

Morgen gezellig met Rob peddelen...

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 feb 2014, 20:34

///Joost schreef:Vandaag weer een flinke training afgewerkt met de club. 109 km met 32 gemiddeld. Lekker dan! :hot:

En vandaag weer 112 km erbij. Het was weer gezellig Rob, al is 200+ in een weekend op dit moment nog wat te veel van het goede. Ik was leeeeeeeeeeeeeeeeeeg, in de niet zo leuke zin van het woord.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 feb 2014, 20:36

Helaas vanaf volgende week elke dag de tijd om te fietsen. Dat wordt kilometers maken dus.

Bram

Bericht door Bram » 23 feb 2014, 20:48

:mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 24 feb 2014, 01:16

Gister ook weer 73km weggereden. Tegen de wind in begonnen om wind mee te eindigen. Althans dat was het plan, tot het moment dat ik te ver aangehaald had om alsnog met wind tegen te eindigen. Niet echt prettig zo aan het begin van het seizoen.

Al een paar weekenden km's kunnen maken met dit relatief zachte weer. Alleen die wind die idd minimaal 4/5 moet lijken te zijn. Gelukkig kan ik hier in de buurt nog wat hoeken vinden waar je nog redelijk uit de wind kan rijden door de bossen.

ErikS

Bericht door ErikS » 24 feb 2014, 12:44

Petrolhead Tom schreef:Helaas vanaf volgende week elke dag de tijd om te fietsen. Dat wordt kilometers maken dus.
Baan kwijt?

RobS

Bericht door RobS » 24 feb 2014, 13:38

///Joost schreef:
///Joost schreef:Vandaag weer een flinke training afgewerkt met de club. 109 km met 32 gemiddeld. Lekker dan! :hot:

En vandaag weer 112 km erbij. Het was weer gezellig Rob, al is 200+ in een weekend op dit moment nog wat te veel van het goede. Ik was leeeeeeeeeeeeeeeeeeg, in de niet zo leuke zin van het woord.
Het was een lekker rondje Joost, gelukkig hebben we de beelden nog :)

http://www.youtube.com/watch?v=yL7CJYmouxE" onclick="window.open(this.href);return false;

dmv van de Garmin VIRB software zijn GoPro (of andere .mp4) beelden te koppelen aan de data uit de Garmin, in mijn geval een Edge 800.

Mnrk

Bericht door Mnrk » 24 feb 2014, 14:18

Joop schreef:Gister ook weer 73km weggereden. Tegen de wind in begonnen om wind mee te eindigen. Althans dat was het plan, tot het moment dat ik te ver aangehaald had om alsnog met wind tegen te eindigen. Niet echt prettig zo aan het begin van het seizoen.

Al een paar weekenden km's kunnen maken met dit relatief zachte weer. Alleen die wind die idd minimaal 4/5 moet lijken te zijn. Gelukkig kan ik hier in de buurt nog wat hoeken vinden waar je nog redelijk uit de wind kan rijden door de bossen.
Die 'luxe' van bossen heb ik helaas niet...doordeweeks kan ik niet veel langer dan een uurtje rijden of ik moet weer een deel in het donker rijden, maar daar ben ik geen echter voorstander meer van. Gelukkig kan ik gemiddeld toch 2 keer per week op de fiets stappen.

Weekenden zitten ook echt te vol om eens langer dan 2 uur op de fiets te stappen helaas...misschien wat meer 'vast zetten' in de agenda.

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 feb 2014, 19:36

Menrik schreef: Weekenden zitten ook echt te vol om eens langer dan 2 uur op de fiets te stappen helaas...misschien wat meer 'vast zetten' in de agenda.
Vroeg vertrekken? Ik zat dit weekend ook om half 8 op de fiets.

@Rob...da's geinig! Net trouwens nieuwe bandjes besteld. Ik durf het toch niet aan met die scheur in de buitenband. Jammer maar helaas. Gewoon de GP4000S trouwens. De nieuwe is nog niet leverbaar. Wel trouwens veel prijsverschil tussen Futurumshop en Rose (Rose is goedkoper) voor die nieuwe GP4000S II. 48 vs. 32 euro.

Tim N

Bericht door Tim N » 25 feb 2014, 13:12

Schijnen fijn te zijn toch die 4000S?
Heb een extra setjewielen aangeschaft voor in de Niner om eens per week mee naar het werk te gaan fietsen. Daar dus die Conti's op gelegd na goede verhalen erover gelezen te hebben.

Mnrk

Bericht door Mnrk » 25 feb 2014, 14:32

///Joost schreef:
Menrik schreef: Weekenden zitten ook echt te vol om eens langer dan 2 uur op de fiets te stappen helaas...misschien wat meer 'vast zetten' in de agenda.
Vroeg vertrekken? Ik zat dit weekend ook om half 8 op de fiets.
Zaterdag en zondag zijn de enige dagen in de week dat ik soort van uit kan slapen dus dan bekijk ik liever de mogelijkheid om het gewoon 'te plannen'. Zou wel lekker zijn...half 8 op de fiets! :hmmm:

RobS

Bericht door RobS » 26 feb 2014, 14:07

Al een tijdje het idee om eens 300km op een dag te fietsen, eerste paasdag moet het gaat gebeuren:

http://app.strava.com/routes/185887" onclick="window.open(this.href);return false;

300km en 3000hm

Hopelijk voor het donker thuis :blink:

RVV

Bericht door RVV » 26 feb 2014, 20:56

Wat is een hoge gemiddelde fietssnelheid?

Bram

Bericht door Bram » 26 feb 2014, 20:57

Hangt van je conditie, de omstandigheden en de afstand af. In Nederland is een gemiddelde van boven de 30 helemaal niet verkeerd. Dan rijd je niet in Zuid-Limburg trouwens :mrgreen:

Plaats reactie