BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Luco

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Luco » 11 sep 2010, 14:39

Robin schreef:Luco, zou er niet een reden kunnen zijn waaróm ze überhaupt JOUW posts soms weghalen/modden?

Het is (te) vaak van 't zelfde laken 'n pak. In de maatschappelijke/politieke draadjes denk ik met je mee hoor, maar op autogebied wordt 't soms wat infantiel/onderbroekenlol voor de 1000e keer 't zelfde/bmwrijder dit/dat/zus/zo bij jou.

Ik lees daar al maanden om/overheen, maar 't staat soms onnozel, terwijl je toch wel 'n aardig stel hersens hebt.
Dat is andersom over fwd en renault ook, die posts zie ik nooit verdwijnen :?:
En dan nog, zou een pm of een reactie op mijn pm wel op zijn plaats zijn, maar de pm is sinds 19 aug niet eens geopend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 sep 2010, 14:40

Luco schreef:
Robin schreef:Luco, zou er niet een reden kunnen zijn waaróm ze überhaupt JOUW posts soms weghalen/modden?

Het is (te) vaak van 't zelfde laken 'n pak. In de maatschappelijke/politieke draadjes denk ik met je mee hoor, maar op autogebied wordt 't soms wat infantiel/onderbroekenlol voor de 1000e keer 't zelfde/bmwrijder dit/dat/zus/zo bij jou.

Ik lees daar al maanden om/overheen, maar 't staat soms onnozel, terwijl je toch wel 'n aardig stel hersens hebt.
Dat is andersom over fwd en renault ook, die posts zie ik nooit verdwijnen :?:

Ik kom nooit in 'France' en in 't algemeen is 't al heel erg lang geleden dat er 'n écht felle discussie was over rwd/fwd. Die hoeven we ook niet terug. We weten 't wel toch?

En dat zeg IK als RWD adept....

:beer:

Shakes

Bericht door Shakes » 11 sep 2010, 15:40

Luco,

ik vind dat Robin het uitstekend heeft verwoord. Ik ben zelf ook echt niet de meest geliefde persoon hier met de meest tactische posts maar ik probeer wel een beetje rekening te houden met alles en iedereen, soms wat meer, soms wat minder, soms te weinig maar het is voor mij never personal.

Ik vind je de laatste tijd erg fel en persoonlijk. Misschien is het maar verbeelding van mijn kant, maar ik kan ze voorstellen dat er hier en daar iets verdwijnt. Wellicht is het handig om iets van tact te gebruiken als je iets neerzet.

Ooh toch een voorbeeld of twee "Belasting voor Hybride rijders". Vervolgens ga je helemaal los op die schijthokken, kan daar nog wel om lachen maar ooh ooh wat is het goed dat die mongolen met die dingen moeten gaan betalen. Dan denk ik wel twee keer na voor ik iets van sponsoring aan Penucci racing geef (ik maak er maar meteen Calimero racing van, zo ben ik dan ook wel weer.
Het keihard op de rem trappen als er iemand op je bumpertje kleeft is nog zo'n mooi voorbeeld. Allemaal grootspraak wellicht maar kom dan niet hier huilen als iemand je tuintje heeft gesloopt of als dhr van Elk op jouw kosten een extra cubaan in z'n mond propt. Ik praat het niet goed, dat tuintje enzo, maar vaak is het zo dat je oogst wat je zaait.

Just my 2 cents.

Nandor

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2010, 15:46

Nandor, wat heeft dat met verwijderde posts te maken.

afzeiken mag schijnbaar allemaal, als het maar geen bmw's zijn
Tegen wie ben ik persoonlijk dan, dan ken ik nog wel een paar voorbeeldjes hoor
en over dat remmen, lees de smilies :goodnight:

Maar het is al goed hoor :thumbup:

als je trouwens dit topic bedoelt
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=19755" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan snap ik niet waar je het over hebt

Macboy

Bericht door Macboy » 11 sep 2010, 16:25

Luco, als ik nog moderator was geweest had ik al jouw posts verwijderd waarin je ook maar 1 smiley gebruikt :)

Maar goed, vaak is een mening van iemand nou wel duidelijk in bepaalde draadjes. We noemen dit het zgn. Romo effect. Zie het Spyder draadje. We weten nu wel wat hij van die Spyder vindt, net zoals wij nu wel weten wat jij van BMW vindt !

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2010, 16:32

Prima hoor Macboy.

Maar de mening dat fwd sucks en renault schijthokken maakt mag dus wel tot het kotsmisselijke toe herhaald worden door dezelfde personen?

Lijkt me een beetje meten met twee maten is het niet?

Maar ja das ook weer zo he, het is hier geen democratie :angel:

steve smith

Bericht door steve smith » 11 sep 2010, 16:58

Laat je nou niet gek maken Luco. AB wil gewoon veel aandacht, en als hij dat ff niet krijgt zoekt hij snel genoeg weer een andere hobby. Z'n waarheid van vandaag is niet de waarheid van morgen, en de menig van vandaaag is hij morgen vergeten. Sorry AB, vind het soms best gezellig maar met de toon die je de laatste dagen zet zit ik er niet op te wachten. Leven en laten leven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 sep 2010, 17:04

AB? WTH=AB?

Fernando

Bericht door Fernando » 11 sep 2010, 18:40

Robin schreef:AB? WTH=AB?

Afbeelding

sorry.... :roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 sep 2010, 20:28

1M: This will be a very limited production run. BMW will produce 2,700 units worldwide. The US will receive the largest allocation (no exact number was provided). It will be available in three colors. Alpine White, Jet Black and Valencia Orange. It will come in a manual only.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=430157" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2010, 20:33

ik las daar ook
...there is a CF roof :-) ~Frost
:hmmm: sounds good.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2010, 20:39

2700 stuks maar, leuke marketing, zal de prijs wel opdrijven dan.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 11 sep 2010, 22:44

Luco schreef:2700 stuks maar, leuke marketing, zal de prijs wel opdrijven dan.
Dat is niet te hopen, maar vermoedelijk wel het geval met dit lage produktie getal...

richardk

Bericht door richardk » 11 sep 2010, 23:21

Robin schreef: maar op autogebied wordt 't soms wat infantiel/onderbroekenlol voor de 1000e keer 't zelfde/bmwrijder dit/dat/zus/zo bij jou.

I

dacht dat je het over aernoudt had.. :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 sep 2010, 03:05

Een paar hele steekhoudende posts in dat forum. Vooral het geringe aantal dat geproduceerd wordt in combinatie met de prijs. Door dit te limiteren rechtvaardig je een te hoge prijs. Minder aantallen kan niet want dan kom je in het M3 vaarwater.

Ga trouwens nu toch weer twijfelen over die achterbank :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 sep 2010, 11:08

richardk schreef:
Robin schreef: maar op autogebied wordt 't soms wat infantiel/onderbroekenlol voor de 1000e keer 't zelfde/bmwrijder dit/dat/zus/zo bij jou.

I

dacht dat je het over aernoudt had.. :bag:
Aernoudt? WTF is Aernoudt? Ik heb hier geen Aernoudt gezien... :bag:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 sep 2010, 11:12

@Luco: de rest heeft het mooi verwoord. Ik heb dat ook al eens aangegeven in een draadje. Overigens heb ik je posts niet eens gewist ook die in dit draadje niet. Dan kon het blijkbaar echt niet door de beugel. En wat je PB betreft, je weet misschien wie de mod's zijn en ik open altijd m'n PB's. Daar zat iig geen van jou tussen. Maar om gelijk iedereen te PB-en waar een post van wordt verwijderd, da's geen doen. Ik heb laatst je verkoopdraadje opgeschoond, op jouw verzoek. Maar heb de rest echt geen PB gestuurd dat ik dat gedaan heb. Wordt een dagtaak anders. Als er een post gewist wordt zal dat wel een goede reden hebben, iig voor degene die het doet.

Dat was het, verder met 1 ///M Coupe.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 sep 2010, 11:24

Een gelimiteerde oplage van de 1M/// zou wat mij alleen maar gerechtvaardigd zijn als het inderdaad - zoals velen hopen (maar 't gaat niet gebeuren :) - het meteen een CLS achtige versie wordt: rolkooi, tweezitter, supergoeie getunde N54, 1.300KG á 1.400KG, etc.
Dat ie dan rondjes draait om een E92M3 is niet erg want het is een 1M/// CLS(!) versie (maar de 1M/// moet dan niet beter zijn dan de M3GTS versie ... )

Hoe dan ook, BMW schiet zichzelf behoorlijk in de hielen met deze 1M/// (dat is m.i. ook het dillema geweest voor BMW-M om maar niet met de 1M te komen..). Omdat - als ze deze 1M/// een beetje goed in elkaar zetten - een E92M3 direct overbodig maakt, of, een groot deel van haar kopersgroep wegtrekt naar de 1M///. En dat is een risico, dus, wordt het een 1M/// 'met de rem er op'.

Hoe dan ook, ik denk dat ik een conservatieve inschatting heb gemaakt met mijn prijs van 75K voor de gelimiteerde 1M///. Ik denk - nu het een beperkte oplage wordt - dat een 1M/// 'fully loaded' door de 80K geluidsbarriere heen gaat. Is ook gerechtvaardigd, omdat ie beter stuurt dan een E92M3.

Wel shall see, we shall see.
De 'hype' rond de lancering van deze 1M/// vind ik wel geniaal. Knap gedaan van BMW, die door de jaren heen deze 'leading' postitie heeft verworven, even afgezien of je het nu wel of geen BMW-fapper bent, iedereen kijkt toch naar wat M/// uitbrengt. Dat is fenomenaal gedaan.

Andre

Bericht door Andre » 13 sep 2010, 11:28

Kay Segler zit maar te roepen dat de 1 ///M betaalbaar moet worden om nieuwe mensen aan te trekken die het geld voor een M3 niet willen uitgeven. Alles boven de 70k voor deze auto is veel te duur en kan zeker niet meer onder de noemer betaalbaar.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 sep 2010, 11:39

Volgens mij Andre heeft die Segler daar ook wel gelijk in, alleen het gaat om het begrip 'betaalbaar' denk ik dan. Dat is in zijn ogen een relatief begrip binnen het BMW-M en non-M programma. En - niet onbelangrijk - kijkt Segler vanuit het perspectief van een M3 koper, niet van een 118D koper. Dit gezegd hebbende denk dat er drie lijnen zijn die uitkomen op een prijs die naar de 80K kan toewandelen:.

1) Een dikke 135i kost > 65K(?). Dat haal je wel denk ik. Een dikke M3 kost 110-115K? Zoiets? Nou, dat zit die 1M/// daar lekker ergens tussenin met z'n 75-80k.
2) citaat(?) '... De 1M/// moet voor een M3 koper zijn, die de M3 te duur vindt...De 1M/// wordt de bereikbare M3///'. Nou dan heeft Segler gelijk, want 80K is verhoudingsgewijs en ook absoluut veel minder dan een M3.
3) M is uberhaupt nooit goedkoop.

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 11:42

Dat is (jaja ik weet het omrekenen is not done) bijna 200.000 ouderwetse guldens voor een 1 serie.
Of er nou een M op staat of niet.

Is toch eigenlijk niet normaal :please:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 sep 2010, 11:47

LOL@Luco. Precies, zo kun je natuurlijk niet rekenen ... Mijn opa zei ook laatst dat een brood vroeger 2 cent kosste, en is nu 100x zo duur, en dat alleen voor een brood??

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 11:49

FerdiACS1 schreef:LOL@Luco. Precies, zo kun je natuurlijk niet rekenen ... Mijn opa zei ook laatst dat een brood vroeger 2 cent kosste, en is nu 100x zo duur, en dat alleen voor een brood??
Dat weet ik ook wel, maar 80k voor een 1 serie, dat betekent als je zon ding koopt drie dingen:

Of je hebt geld teveel
Of je bent gestoord
Of beiden

Zei de gek die 50k per jaar stukslaat om een paar rondjes te rijden.
maar snel een afspraak maken met de psychiater
Laatst gewijzigd door Luco op 13 sep 2010, 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 sep 2010, 11:50

Maar dat is toch overal zo Luco, als het een beetje luxe is kost het geld. Denk niet dat Sir Alec Issigonis ooit heeft bedacht dat zijn creatie in moderne vorm over de 110.000 gulden zou gaan met een paar opties er op. (cooper S JCW)

Ik denk dat dat 80k best een heel redelijk bedrag is, mits hij snel genoeg is. Volgens mij kan dit wel eens de verrassing van het jaar worden, als men dan aan het eind van het jaar terug kijkt bij M zullen ze zich nog wel een keer achter de oren krabben want volgens mij word deze M eerder in het hart van een liefhebber gesloten dan, de naar verhouding, veel te dure GTS.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 sep 2010, 11:53

Achja Luco, het is net wat de gek ervoor geeft. :mrgreen:

Ik hoop echt dat ze hier een leuke speelgoedauto van maken, en geen luxe rechtuitbrander. Had graag gezien dat er ook één op basis van de hatchback zou zijn.

Plaats reactie