Een gelimiteerde oplage van de 1M/// zou wat mij alleen maar gerechtvaardigd zijn als het inderdaad - zoals velen hopen (maar 't gaat niet gebeuren

- het meteen een CLS achtige versie wordt: rolkooi, tweezitter, supergoeie getunde N54, 1.300KG á 1.400KG, etc.
Dat ie dan rondjes draait om een E92M3 is niet erg want het is een 1M/// CLS(!) versie (maar de 1M/// moet dan niet beter zijn dan de M3GTS versie ... )
Hoe dan ook, BMW schiet zichzelf behoorlijk in de hielen met deze 1M/// (dat is m.i. ook het dillema geweest voor BMW-M om maar niet met de 1M te komen..). Omdat - als ze deze 1M/// een beetje goed in elkaar zetten - een E92M3 direct overbodig maakt, of, een groot deel van haar kopersgroep wegtrekt naar de 1M///. En dat is een risico, dus, wordt het een 1M/// 'met de rem er op'.
Hoe dan ook, ik denk dat ik een conservatieve inschatting heb gemaakt met mijn prijs van 75K voor de gelimiteerde 1M///. Ik denk - nu het een beperkte oplage wordt - dat een 1M/// 'fully loaded' door de 80K geluidsbarriere heen gaat. Is ook gerechtvaardigd, omdat ie beter stuurt dan een E92M3.
Wel shall see, we shall see.
De 'hype' rond de lancering van deze 1M/// vind ik wel geniaal. Knap gedaan van BMW, die door de jaren heen deze 'leading' postitie heeft verworven, even afgezien of je het nu wel of geen BMW-fapper bent, iedereen kijkt toch naar wat M/// uitbrengt. Dat is fenomenaal gedaan.