Ik ben ook redelijk een noob als het om onderstellen gaat.... maar google is your friend
Soft springs with large sway bars and stiff springs with small sway bars accomplish virtually the same goal of providing a stable suspension while reducing excessive weight transfer. However, a stiff spring/small sway bar setup is generally better than a soft spring/large sway bar setup because stiff springs reduce front-to-back weight transfer. With soft springs, side-to-side weight transfer is controlled by the sway bars, but there is a fair amount of uncontrolled front-to-back weight transfer due to the soft springs. In other words, using soft springs can result in brake dive and acceleration squat which are detrimental to overall drift handling.
Here are some general rules when using adjustable sway bars:
•Wet track = disconnect or soften as much as possible.
•Damp or slippery track = soft as possible
•Grippy dry track = stiff as possible.
To drift the rear of a car out, the front end grip must be better than that of the rear. To achieve this, an engineer will maximize the mechanical grip at the front. Allowing the front of the car to roll more (as lateral cornering forces increase) will promote more front end grip.
Nu nog het ontcijferen ervan

Correct me if i'm wrong please...
Het hele veren/stabilisator stang heeft dus erg veel met elkaar te maken.
Harde veren - zachte stabi, Zachte veren - harde stabi.
Maar om dus een goede driftbalans te hebben, moet je voor dus wel enige beweging hebben om de roll op te kunnen vangen.
Maar je veren moeten voor ook weer niet te zacht zijn anders krijg je teveel gewicht naar voren tijdens remmen.
Maar die laterale 'ruimte' heb je nu dus niet aan de voorkant, daardoor waarschijnlijk die moeite met combinatiedrifts.