Hans GP schreef:Robin schreef:57 of 58k, je hebt 360pk uit 'n 6 cylinder 3 liter biturbo + en 500+ Nm + garantie + een ECHT(!!!!)sperdiff...met daarbij 'n rijgedrag/prestaties die in de buurt van de E9x M3 komen of zelfs sneller op momenten....dat zie ik 'n R20T niet doen, ook niet met 'n chipje.....
Dan valt opeens bij mij de R20T wel heel erg door de mand buiten 't propellorverhaal.

Als je kale Golf R neemt, €43000,- en daar €10000,- nog tegenaan gooit ofzo, iets andere turbo bv

dan zit je zo op de 400pk, zie Leonard zijn idee aantal pagina's terug..
Dat komt een aardig eind in de buurt.. De 135i van Ferdinand is ook een kale 1-serie als je hem aankleed zoals Gerard dat met zijn Golf R heeft gedaan dan kost die 1-serie
ook een klein vermogen..
De discussie vertroebelt ook wat. Het is goed om appels en met appels te vergelijken. Mijn ACS1 is absolute bargain, daar ben ik van overtuigd. Hedendaagse prijzen liggen hoger. Het was zo maar een losse flodder van mij over die prijs tov. de Golf R van Erik.
Andere discussie: Die Golf van jou naar 400pk opschroeven met even een andere turbo? lol. Succes er mee Hans. Er zijn tal van BMW fora met opgevoerde .35i tjes en ander spul, met zgn. 400+ achterwiel(!)pk: grotere IC's, powerboxen, donwpipes, intakes, einddempers, grotere turbo's. Conclusie: een grote treurnis. Mega problemen met deze auto's, je wilt het niet weten. Tuning gedaan door tal van kleine bedrijfjes, zgn. specialisten. Hans, ik verbied het je (

) om je mooie Golf te laten 'tunen' door lokale tuners. Echt niet doen, hoe verleidelijk ook. Alleen je Golf aan door VW gecertificeerde bedrijven geven. Zodat garantie ook onder VW garantie valt. Dan kun je dat gerust laten doen natuurlijk.