VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 12 jan 2010, 17:03

Robin schreef:57 of 58k, je hebt 360pk uit 'n 6 cylinder 3 liter biturbo + en 500+ Nm + garantie + een ECHT(!!!!)sperdiff...met daarbij 'n rijgedrag/prestaties die in de buurt van de E9x M3 komen of zelfs sneller op momenten....dat zie ik 'n R20T niet doen, ook niet met 'n chipje.....

Dan valt opeens bij mij de R20T wel heel erg door de mand buiten 't propellorverhaal. :(
Als je kale Golf R neemt, €43000,- en daar €10000,- nog tegenaan gooit ofzo, iets andere turbo bv :wink: dan zit je zo op de 400pk, zie Leonard zijn idee aantal pagina's terug..
Dat komt een aardig eind in de buurt.. De 135i van Ferdinand is ook een kale 1-serie als je hem aankleed zoals Gerard dat met zijn Golf R heeft gedaan dan kost die 1-serie
ook een klein vermogen..

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: VW Golf R20T

Bericht door Joy » 12 jan 2010, 17:08

Ja precies. Die Golf is niet representatief omdat ie bijna full options is gemaakt. 44k versus 58k scheelt nogal wat.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: VW Golf R20T

Bericht door Sperdy » 12 jan 2010, 17:28

Hans GP schreef:
Robin schreef:57 of 58k, je hebt 360pk uit 'n 6 cylinder 3 liter biturbo + en 500+ Nm + garantie + een ECHT(!!!!)sperdiff...met daarbij 'n rijgedrag/prestaties die in de buurt van de E9x M3 komen of zelfs sneller op momenten....dat zie ik 'n R20T niet doen, ook niet met 'n chipje.....

Dan valt opeens bij mij de R20T wel heel erg door de mand buiten 't propellorverhaal. :(
Als je kale Golf R neemt, €43000,- en daar €10000,- nog tegenaan gooit ofzo, iets andere turbo bv :wink: dan zit je zo op de 400pk, zie Leonard zijn idee aantal pagina's terug..
Dat komt een aardig eind in de buurt.. De 135i van Ferdinand is ook een kale 1-serie als je hem aankleed zoals Gerard dat met zijn Golf R heeft gedaan dan kost die 1-serie
ook een klein vermogen..
De discussie vertroebelt ook wat. Het is goed om appels en met appels te vergelijken. Mijn ACS1 is absolute bargain, daar ben ik van overtuigd. Hedendaagse prijzen liggen hoger. Het was zo maar een losse flodder van mij over die prijs tov. de Golf R van Erik.

Andere discussie: Die Golf van jou naar 400pk opschroeven met even een andere turbo? lol. Succes er mee Hans. Er zijn tal van BMW fora met opgevoerde .35i tjes en ander spul, met zgn. 400+ achterwiel(!)pk: grotere IC's, powerboxen, donwpipes, intakes, einddempers, grotere turbo's. Conclusie: een grote treurnis. Mega problemen met deze auto's, je wilt het niet weten. Tuning gedaan door tal van kleine bedrijfjes, zgn. specialisten. Hans, ik verbied het je ( :lol: :lol: ) om je mooie Golf te laten 'tunen' door lokale tuners. Echt niet doen, hoe verleidelijk ook. Alleen je Golf aan door VW gecertificeerde bedrijven geven. Zodat garantie ook onder VW garantie valt. Dan kun je dat gerust laten doen natuurlijk.

Robin
Berichten: 55181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 12 jan 2010, 18:28

FerdiACS1 schreef:
Hans GP schreef:
Robin schreef:57 of 58k, je hebt 360pk uit 'n 6 cylinder 3 liter biturbo + en 500+ Nm + garantie + een ECHT(!!!!)sperdiff...met daarbij 'n rijgedrag/prestaties die in de buurt van de E9x M3 komen of zelfs sneller op momenten....dat zie ik 'n R20T niet doen, ook niet met 'n chipje.....

Dan valt opeens bij mij de R20T wel heel erg door de mand buiten 't propellorverhaal. :(
Als je kale Golf R neemt, €43000,- en daar €10000,- nog tegenaan gooit ofzo, iets andere turbo bv :wink: dan zit je zo op de 400pk, zie Leonard zijn idee aantal pagina's terug..
Dat komt een aardig eind in de buurt.. De 135i van Ferdinand is ook een kale 1-serie als je hem aankleed zoals Gerard dat met zijn Golf R heeft gedaan dan kost die 1-serie
ook een klein vermogen..
De discussie vertroebelt ook wat. Het is goed om appels en met appels te vergelijken. Mijn ACS1 is absolute bargain, daar ben ik van overtuigd. Hedendaagse prijzen liggen hoger. Het was zo maar een losse flodder van mij over die prijs tov. de Golf R van Erik.

Andere discussie: Die Golf van jou naar 400pk opschroeven met even een andere turbo? lol. Succes er mee Hans. Er zijn tal van BMW fora met opgevoerde .35i tjes en ander spul, met zgn. 400+ achterwiel(!)pk: grotere IC's, powerboxen, donwpipes, intakes, einddempers, grotere turbo's. Conclusie: een grote treurnis. Mega problemen met deze auto's, je wilt het niet weten. Tuning gedaan door tal van kleine bedrijfjes, zgn. specialisten. Hans, ik verbied het je ( :lol: :lol: ) om je mooie Golf te laten 'tunen' door lokale tuners. Echt niet doen, hoe verleidelijk ook. Alleen je Golf aan door VW gecertificeerde bedrijven geven. Zodat garantie ook onder VW garantie valt. Dan kun je dat gerust laten doen natuurlijk.
Goed verhaal. Ferdi heeft 'n ORIGINELE SCHNITZER , de 3liter tt is met 306pk stock natuurlijk lamgeslagen, 360 is prima, 400pk is mogelijk, maar problematischer. Hoe 'men' uit 'n 2 liter VAG 400pk haalt dmv 'alleen' 'n andere turbo, dan blijft 't 'n getunede R20T door Henkie Hapsnurker getuned, en een turbo van 't merk Peppy und Cocky, garantie? don't think so.

Anyway, de ACS is een bargain. :thumbup:

ONTOPIC, wees blij met de R20T, 280pk ofzo is zat voor dagelijks. :beer:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 12 jan 2010, 20:18

Moest net tanken bij Century, vanaf buiten de showroom ingekeken naar de R20. Het kan de kleur zijn maar ik vond hem er toch niet zo "wild" uitzien, blijft een Golf zoals een Golf is (niet zozeer negatief bedoeld), maar een Golf waar bij mij de haren stijl overeind gaan staan moet dus nog gemaakt worden..

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: VW Golf R20T

Bericht door Joy » 12 jan 2010, 20:20

Afbeelding

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 12 jan 2010, 20:31

Rico schreef:Moest net tanken bij Century, vanaf buiten de showroom ingekeken naar de R20. Het kan de kleur zijn maar ik vond hem er toch niet zo "wild" uitzien, blijft een Golf zoals een Golf is (niet zozeer negatief bedoeld), maar een Golf waar bij mij de haren stijl overeind gaan staan moet dus nog gemaakt worden..

K weet er wel een....die zal je iig een beetje laten zweten .....(n beetje dan) :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: VW Golf R20T

Bericht door Rupie » 12 jan 2010, 20:45

Joy schreef:Afbeelding
:mrgreen:

Overigens, clam hoefde er niet af :nana:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: VW Golf R20T

Bericht door Joy » 12 jan 2010, 20:52

Overigens, clam hoefde er niet af :nana:
Mazzeltje :thumbup: Toch een leiding geknikt ?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: VW Golf R20T

Bericht door Rupie » 12 jan 2010, 20:53

Zat iets klem onder raamgoot.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: VW Golf R20T

Bericht door Maik » 12 jan 2010, 21:08

Hey Hanzie, mooie bak heb je :thumbup:
Is dat ding nu al wel ingereden? Wat topt dat nou? En je laat hem toch wel bij JD chippen he?! Beek kan dan wel een oke tent zijn, maar JD is vwb de VAGjes gewoon altijd beter :wink:

gerardR
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45

Re: VW Golf R20T

Bericht door gerardR » 12 jan 2010, 21:57

he hans wel inrijden tot ongeveer 1000 km dat moest ik doen zeiden ze bij century. binnekort effe rijden in een r20 ben benieuwd. en voor de mensen die een willen bestellen zeker geen dsg nemen lees maar efffe stukje op autoweek over de scirocco en golf R dsg MOE!

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: VW Golf R20T

Bericht door RutgerK » 12 jan 2010, 22:33

Gerard, even offtopic. Krijg/kreeg jij je auto's makkelijk verzekerd? Je hebt niet de makkelijkste leeftijd voor dit soort auto. Ik lees geregeld frustaties van mensen t/m 25 die een auto helemaal niet verzekerd krijgen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 06:42

gerardR schreef:he hans wel inrijden tot ongeveer 1000 km dat moest ik doen zeiden ze bij century. binnekort effe rijden in een r20 ben benieuwd. en voor de mensen die een willen bestellen zeker geen dsg nemen lees maar efffe stukje op autoweek over de scirocco en golf R dsg MOE!
Laat jij je beinvloeden door Autoweek? :nerd: Zeker WEL DSG nemen wat een heerlijke bak is dat, dat was de belangrijkste reden om een Golf te nemen!!

@Maik, staat pas 450 kilometer op.. dus geen idee..

@Robin, ik ga niet verder dan een chippie, dus dan kom je uit op 310pk ofzo.. meer dan genoeg. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 07:25

Hans GP schreef:Ik heb het gevonden over de Golf R

New all-wheel drive on the Golf R

As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.

That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.

En hier staat alles!

http://www.ausmotive.com/2009/09/15/vol ... olf-r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

En wat is hier mis mee!? 8)
Afbeelding
Even mijzelf quoten.. :wink:


@Gerard, noem even een voorbeeld.. Autoweek zegt dat het 4-motion systeem niet een echt 4wd systeem is want hij heeft met de oude R32 gereden en dat wel aardig en het 4WD systeem komt er alleen in als het echt nodig is maar heeft zich totaal niet verdiept in het nieuwe systeem wat compleet anders is, maar goed eerst testen dan lullen. Ze schrijven over de standaard 17inch staan de Sirocco goed :? hij heeft standaard 18inch en alle testauto's staan op 19inch.. laat je nooit beinvloeden wat een journalist van een auto vind (goed of slecht) iedereen heeft zo zijn bevinden over een auto, ga zelf rijden en laat je verassen, bij mij was het met een proefrit in de Golf GTI met DSG, die beviel zo goed dat een R alleen maar beter kon zijn, was mijn mening, ik wil eerst een paar duizend kilometer gereden hebben voordat een echt oordeel hier neerzet van de Golf R!

gerardR
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45

Re: VW Golf R20T

Bericht door gerardR » 13 jan 2010, 10:26

hans je hebt gelijk over die 17 inch viel me ook gelijk op.
maar over dsg heb ik mee gereden en rijd lekker maar niet echt beetje playstation achtig. schakelt wanneer ik niet wil dat ie schakelt.
en weet niet of hij bij de R ook dat rare plofje elke keer maakt bij overschakelen. dat stoorde mij erg naar een half uur rijden in de R.
en chippen bij de garage zeggen dat het beter is om heb te chippen met een handbak , dsg krijgt het erg zwaar met 310pk.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 14:24

Iemand bekend met een Audi S3? En dan het verbruik daarvan?

Moest vd week tanken, er ging 49liter in en ben daar 379 kilometer ver mee gekomen :? 1 op 7
Dan ben ik niet eens over de 4500 toeren geweest ivm inrijden.. als ik de cruise control aan zet bij 120 dan geeft de boordcomputer 12,2ltr op de 100 kilometer aan :shock:
Dan rij je pas 120!!!

Tom
Berichten: 22275
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: VW Golf R20T

Bericht door Tom » 13 jan 2010, 14:30

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=s3" onclick="window.open(this.href);return false;
gezocht op Audi S3 benzine vanaf 2007

42 Benzin 10,59 l/100km 874.924 km und 92.660 l

k33z
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: VW Golf R20T

Bericht door k33z » 13 jan 2010, 14:44

Zoals ik al zei verbruikte de cupra van Edwin ook veel benzine. Die was dan wel gechipt, maar of dat zo een groot verschil moet maken.....

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: VW Golf R20T

Bericht door Ravin ///M » 13 jan 2010, 15:12

Even voor het contrast: ik heb nu een leen 3.0d X5 uit 2005. Bij 100 op de cc
rijdt hij 1 op 16,6. Gemiddeld verbruik van de afgelopen 450km is 1 op 13,
en dat met het driften en donuts draaien enzo in de sneeuw.

De S3 is altijd een vrij onzuinige auto geweest, ondanks de gunstige prestaties.
Ik weet nog dat ik toen ik in het centrum van Amsterdam woonde in een week
tijd, en dat was 200km stadverkeer, weer 48 liter mocht tanken.

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: VW Golf R20T

Bericht door Edwin van der Velden » 13 jan 2010, 15:19

Het praktijk verbruik van deze motor zal tussen 1:6 - 1:9 liggen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 15:20

:shock: Met die S3!

Maar dat is alleen stadsverkeer, okee, maar op de cc 12,2ltr aangeven gaat werkelijk nergens over..
Dan beweren dat die gem. 8,5ltr/100 verbruikt..
nogmaals ik weet dat zo'n wagen veel verbruikt.. maar dit valt echt vies tegen, ik dacht een zuinige auto gekocht te hebben na de Mini Works GP (mijn verbruik gem. 10,4ltr/100km met 240pk)

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: VW Golf R20T

Bericht door Wouter81 » 13 jan 2010, 15:23

Is natuurlijk ook niet niet echt ingereden (neem ik aan), zal misschien nog wel wat beter worden dan?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: VW Golf R20T

Bericht door Christoph » 13 jan 2010, 15:25

Hans GP schreef::shock: Met die S3!

ik dacht een zuinige auto gekocht te hebben na de Mini Works GP (mijn verbruik gem. 10,4ltr/100km met 240pk)
LOL, serieus? :lol:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: VW Golf R20T

Bericht door Ravin ///M » 13 jan 2010, 15:25

http://www.audi-sport.net/vb/showthread ... guys-doing" onclick="window.open(this.href);return false;

wordt beter zo te lezen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten