Heren en dames. Dit draadje inspireert me toch weer om zelf ook meer hobby matig bezig te zijn met fotografie. En niet alleen om bushaltes te fotograferen. Nu is er zoveel te koop, waar moet je in hemelsnaam mee beginnen ? Ik zal dan ook even kort uitleggen waar ik van hou en wat ik denk te willen gaan doen en dan hoor ik jullie meningen wel.
Ik wil hobbymatig bezig zijn. Betekent dus dat ik af en toe bewust met de camera op pad ga. Ik hoef de camera dus niet altijd bij me te hebben dus een wat minder praktisch ding of een tas erbij is niet erg. Lenzen wisselen dus ook niet. Verder hoef ik geen fotos van bewegende autos te maken. Super grote zoom hoeft vooralsnog ook niet. Ik hou ervan om te spelen met focus: dus takje op de voorgrond scherp en achtergrond wazig en dan andersom kunnen spelen. Beetje buiten objecten fotograferen. Gewoon beginnen dus.
Nu kan ik via via het volgende kopen:
- Canon EOS 400D (Digital Rebel XTi)
- Canon Battery Grip BG-E3 (incl. 2 accu's)
- Canon Battery Magazine BGM-E3A (in noodgevallen, voor 6 AA batterijen)
- Canon EFS 18-55mm kitlens + Canon 58mm UV Haze
- Canon EFS 55-250mm f/4-5.6 IS telelens (nu in de winkel voor 250 euro) + HOYA Super Pro1 58mm (UV-filter)
- Canon ET-60 (58mm zonnekap, bruikbaar op beide lenzen)
- HOYA Super Quality Pro1 Circular polarising Filter (58mm, bruikbaar op beide lenzen)
- SanDisk Extreme III 4GB (supersnel)
- Aputure afstandsbediening
- Acculader, videokabel, canon schouderband
voor €400
De vraag is nu: voldoet dit ding voor mij en is dit een scherpe prijs ? Zo nee wat raad je aan ?
Dank alvast voor het meedenken !