Fotografie
-
Xave30
Re: Fotografie
Excellent shot Dvh.
- Robin Hartog
Thanks iedereen voor de commentaren!
Het is inderdaad erg lastig ja. Ik merkte gewoon een verschil tussen mijn Dell Monitor en mijn Macbook (non-glanzend scherm) qua kleuren en felheid. Hoewel het verschil wel aanmerkelijk groter was toen ik het in de Finder bekeek en toen ik hem op Flickr bekeek.
@Joop: Zoals jij hem bewerkt hebt klopt 'ie imho niet meer omdat die bladeren op de voorgrond ook echt geel waren IRL, dit vind ik een beetje misselijke kleuren geven, haha.
Anyway, nogmaals bedankt iedereen, ik hou hem lekker zo.
@Allen: Mooie foto, maar ik vind dat die struik in het midden van de foto in de weg staat op de een of andere manier.
@dvh: Heerlijk.
Het is inderdaad erg lastig ja. Ik merkte gewoon een verschil tussen mijn Dell Monitor en mijn Macbook (non-glanzend scherm) qua kleuren en felheid. Hoewel het verschil wel aanmerkelijk groter was toen ik het in de Finder bekeek en toen ik hem op Flickr bekeek.
@Joop: Zoals jij hem bewerkt hebt klopt 'ie imho niet meer omdat die bladeren op de voorgrond ook echt geel waren IRL, dit vind ik een beetje misselijke kleuren geven, haha.
Anyway, nogmaals bedankt iedereen, ik hou hem lekker zo.
@Allen: Mooie foto, maar ik vind dat die struik in het midden van de foto in de weg staat op de een of andere manier.
@dvh: Heerlijk.
-
Xave30
Lekker houden zo inderdaad Robin. Tropisch, exotisch en warm. 
- Robin Hartog
Idd.Xave30 schreef:Lekker houden zo inderdaad Robin. Tropisch, exotisch en warm.
Wel mooi trouwens, heb ongeveer 15 foto's van dat beest gemaakt, deze was de enige die scherp was. En even op Flickr op groot formaat bekeken; jep, nog steeds scherp.
- KW
Thanx voor je reactie.frankv schreef:@kw volgens heb je de opdracht prima uitgevoerd
als ik de foto's zo nummer:
12
34
56
dan vind ik bij 2 en 4 de scheefheid niet passen, die zijn net een beetje krom, no6 vind ik wel leuk
verder kun je natuurlijk veel in de nabewerking doen, zwart wit, contrast etc, maar ik vind de uitsnedes best aardig, niet te arty, maar dat arty had ik ook niet zo van je verwacht, deze zouden in een gemeentegids ofzo prima passen
Ik zie even niet welke scheefheid je bij 4 bedoelt, 2 staat idd vervelend scheef maar dat is goed recht te trekken. Zo oogt die al een stuk beter.
Heb zo'n ding wel es gezien en volgens mij is de linker kant zwart (donkere tinten) en rechts wit (lichte tinten) en de hoogte is de helderheid of zoiets, kan dat kloppen? Maar dan is nog het volgende punt dat ik moet leren wat ik er mee kan. Dat staat dus bij deze ook op het to-do lijstje.oh ja, en als je goed wilt belichten moet je echt met een histogram kunnen werken, je moet in elk geval begrijpen hoe het werkt
EV-compensatie kan ik instellen, en heb daar eens een halve avond mee zitten spelen, maar heb eigenlijk nog geen verschil gezien in resultaat. Het deed tot nu toe niet waarvan ik dacht waarin ik verschil zou zien (in tegenstelling tot flash compensatie waar het verschil wel duidelijk was).en dat je camera altijd verkeerd belicht, maakt niet zoveel uit, je moet er gewoon achter komen welke correctie voor jouw manier van werken "werkt", zo had ik mijn vorige cam met multimeting altijd op -2/3 stop staan, en dan kwam alles er goed uit, maar mijn huidige kan gewoon op 0
Daar was ik al achter ja, maar voor mij tot nu toe moeilijk om het niet te doenafgaan op je schermpje is niet echt een goed idee
Dan heb ik gelijk nog een paar nieuwe.
Vogels op een lantaarnpaal boven die bushalte leken een heel gesprek te voeren
Een appartementencomplex een paar straten verder. Zeker na het rechttrekken van de vallende lijnen vind ik hem niet eens zo verkeerd gelukt. Ik had iets verder weg willen gaan staan omdat ik weet dat er wat gecropt moet worden, maar dan kwam er rechtsvoor een lantaarnpaal lelijk in beeld. Dan maar wat krapjes.
En hier in het park staat het restant van wat eens het onderkomen in het dierenparkje was, waar ik al langer foto's van wil maken maar het er elke keer niet van komt. Maar vind het erg moeilijk om daar een beetje leuke compositie te vinden, mede door de drukke achtergrond. Onder het mom van 'vergane glorie'...
Tips blijven welkom
Laatst gewijzigd door KW op 29 jan 2013, 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Als die bladeren geel/gelig waren heb ik niets gezegd...Robin Hartog schreef:...
Anyway, nogmaals bedankt iedereen, ik hou hem lekker zo.![]()
...
- Petrolhead Tom
Die laatste vind ik wel leuk KW maar ik heb het idee dat je er net niet helemaal recht voor staat.
-
allen
Ik doe het nog te weinig, maar zo langzamerhand wil ik drie dingen onder de knie krijgen.dvh schreef: @Allen.
Onderwerp is me wat onduidelijk. Maar wel een fijne vintage-feel.
1. Goed leren omgaan met Aperture nadat ik m'n foto's heb geïmporteerd.
2. Zwart wit foto's
3. Foto's maken waarbij iemand z'n fantasie moet gebruiken.
Bij de laatste foto hangt iets aan de waslijn. Even de titel lezen van de foto en wellicht valt dan het kwartje.
-
allen
En dan nog maar twee van me.

IMG_3573 by Tookaphotoof, on Flickr

that man... by Tookaphotoof, on Flickr
IMG_3573 by Tookaphotoof, on Flickr
that man... by Tookaphotoof, on Flickr
Laatst gewijzigd door allen op 31 jan 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
Die zijn fijn Allen, vooral de eerste!
Maar waarom maak je de foto zo op deze verhoudingen? Ik vind 16:9 bijv. veel mooier ogen..
Maar waarom maak je de foto zo op deze verhoudingen? Ik vind 16:9 bijv. veel mooier ogen..
- dvh
Nr1 is erg fraai Allen !
Goed contrast, compositie is goed.
Golf die net omslaat is ook mooi.
Goed contrast, compositie is goed.
Golf die net omslaat is ook mooi.
- KW
Ziet er goed uit Allen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar 1.
Ik zie wel dat de horizon niet helemaal recht staat. Verder goede compositie en het hoge contrast vind ik bij deze foto passen.
Foto 2 had ik in kleur denk ik mooier gevonden.

Ik denk dat ik die bouwval beter met stevige mist nog es kan proberen omdat dan de drukke lelijke achtergrond wegvalt, en de sfeer hopelijk grimmiger wordt.
Ik zie wel dat de horizon niet helemaal recht staat. Verder goede compositie en het hoge contrast vind ik bij deze foto passen.
Foto 2 had ik in kleur denk ik mooier gevonden.
Van de week had ik daar met sneeuw ook al foto's gemaakt, en toen stond ik er idd niet recht voor en kreeg dat met nabewerken wel rechtgetrokken maar bleef nogal het gevoel houden dat het toch scheef is, gezichtsbedrog en zo. Deze keer heb ik er op gelet dat ik er recht voor sta, wat je kan zien aan de verticale balk in de dakspanten die precies in 1 lijn liggen, maar voor m'n gevoel oogt het idd nog steeds niet helemaal recht. Ik heb het origineel net nog eens bekeken en ik denk dat ik de camera net ietsje naar links gedraaid hou ipv exact perfect recht naar voren. Dus belangrijk voor mij om daar met die breedhoek nog meer op te lettenPetrolhead Tom schreef:Die laatste vind ik wel leuk KW maar ik heb het idee dat je er net niet helemaal recht voor staat.
Ik denk dat ik die bouwval beter met stevige mist nog es kan proberen omdat dan de drukke lelijke achtergrond wegvalt, en de sfeer hopelijk grimmiger wordt.
-
Xave30
-
allen
Horizon was me niet eens opgevallen. Gelukkig niets dat niet in twee seconden is opgelost. 
-
Xave30
Ik vind hem met scheve horizon zelfs artsy. Ik richtte mijn aandacht op de persoon en het feit dat hij/zij recht afgebeeld werd.
- Petrolhead Tom
Scheve horizon stoort mij bij deze foto ook totaal niet. 
- KW
Ik zag het wel, maar het stoort mij ook niet.
Ik normaal ook niet, maar er zijn altijd uitzonderingen.Peric schreef:Ik heb helemaal niks met zwart-wit foto's.
Laatst gewijzigd door KW op 29 jan 2013, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
Ik heb helemaal niks met zwart-wit foto's.
-
allen
Niets mis mee Eric. Zoveel mensen zoveel smaken. 
@robin, vergeten te antwoorden:
Ik probeer doorgaans de foto zo te nemen zoals ik die door de camera zie. Achteraf valt dan vaak niets meer te croppen omdat het beeld dan te krap gaat worden.
@robin, vergeten te antwoorden:
Ik probeer doorgaans de foto zo te nemen zoals ik die door de camera zie. Achteraf valt dan vaak niets meer te croppen omdat het beeld dan te krap gaat worden.
- Robin Hartog
Duidelijk, Allen. 
Vandaag bezig met de foto's. 2 uur verder en Dubai bijna afgerond. Eerste twee dagen van de vakantie dus, haha. Heb er wel alvast eentje geupload.

Watching the tourists by RobinH., on Flickr
Set van 16 foto's geupload op Flickr. Hier de 3 mooiste imho:

Filming the fountainshow by RobinH., on Flickr

Busy people at the Khalifa fountain show by RobinH., on Flickr

Sunset at Dubai by RobinH., on Flickr
Vandaag bezig met de foto's. 2 uur verder en Dubai bijna afgerond. Eerste twee dagen van de vakantie dus, haha. Heb er wel alvast eentje geupload.
Watching the tourists by RobinH., on Flickr
Set van 16 foto's geupload op Flickr. Hier de 3 mooiste imho:
Filming the fountainshow by RobinH., on Flickr
Busy people at the Khalifa fountain show by RobinH., on Flickr
Sunset at Dubai by RobinH., on Flickr
- dvh
Leuke foto's Robin.
Vind nr 1 ook top!
Vind nr 1 ook top!
-
allen
Eerste foto in de tweede zwart wit foto. 
- dvh
De fototas waar ik het laatst over had.
In de winkel vroegen ze hier 89,- euro voor... (! geen typefout)
Een blik op google en kom tot de ontdekking dat ie voor 34,50 te bestellen is..
Best bizar..
Nu was het die dag markt, en om 16.45 ben ik de zaak binnengestapt ( zonder v/d internetprijs af te weten, kom ik net achter ) en heb met wat gezemel hem voor 50,- zonder bon mee kunnen krijgen..
Toen voelde ik me goed.
Nu niet meer........
- KW
Lol ja altijd eerst op internet naar tassen kijken, als je er daar niet uit komt pas een winkel binnen stappen