Mijn buren denken daar genuanceerd anders over

Mijn buren denken daar genuanceerd anders over
Ik mag niet klagen............. Alfa is nu redelijk betrouwbaar, lekt geen olie (was paniekmomentje, normaal zit er dan geen olie meer in) en start al na 16x pompen. Mini start ook in één keer. C10 heb ik nu drie keer gezien, startte ook in één keer........ Maar kan morgen totaal anders zijn.......JP schreef: 08 sep 2020, 21:52 Voor Ron is het sowieso al genieten als een van zijn auto's start......
16x pompen? Doen je carbs het wel helemaal goed?RS-Ron schreef: 08 sep 2020, 21:58Ik mag niet klagen............. Alfa is nu redelijk betrouwbaar, lekt geen olie (was paniekmomentje, normaal zit er dan geen olie meer in) en start al na 16x pompen. Mini start ook in één keer. C10 heb ik nu drie keer gezien, startte ook in één keer........ Maar kan morgen totaal anders zijn.......JP schreef: 08 sep 2020, 21:52 Voor Ron is het sowieso al genieten als een van zijn auto's start......![]()
Gr Ron
Ben er een paar jaar terug geweest voor een Mini. Vond het wagenpark er best redelijk bijstaan. Kreeg niet meer jeuk dan normaal bij een gemiddelde autoverkoper. Halve dorp daar heeft dezelfde achternaam.Knot schreef: 08 sep 2020, 21:01 Bedrijf in veen is wel van het Undercover Season2 gehalte overigens op de laatste foto's.
Heb nu een aantal filmpjes van een CL/S etc 600 gezien, die V12 klinkt behoorlijk porno met open uitlaatPhilipoo schreef: 08 sep 2020, 20:24Doe iets belachelijks! Koop een Bentley turbo R, een arnage T, een mercedes S600 met straight pipes die als F1 auto klinkt, Continental GT, alpina B7, F10 M5, alfa romeo 164 met busso, Jaguar XJR en dan de dikste versie met supercharger, of... Quattroporte!
Die auto was ook gewoon echt top! Geen verziekt ding.RS-Ron schreef: 08 sep 2020, 21:33 De C63 vond ik niet te vergelijken met mijn E60 M5 en E46 M3. Vond de C63 handzamer/wendbaarder dan de M5, en motorisch beslist anders dan de ///M. De C63 kon je heerlijk mee cruisen en ongekend wat een geweld er vrij kwam als je er voor ging zitten. De motor is een koppelbeul ivm de ///M. Gebruikte materialen waren erg netjes. Wel veel zooi gezien voor we deze tegen kwamen. Uiteindelijk bij een AMG dealer in Breda gekocht, auto was daar altijd onderhouden. Die 1500 euro om hem te laten glimmen geloof ik wel, die 10k+ achterstallig onderhoud vind ik belangrijker. Heel af en toe zie je er wel eentje van een liefhebber die ook het onderhoud voor elkaar heeft. Koude start is wel genieten.
Gr Ron
https://www.autowereld.nl/bmw/1-serie/1 ... tails.htmlArthur schreef: 09 sep 2020, 08:38 24k voor de 120i, zo weg, is niet heel slecht toch? Wat doen ze aan verkoopwaarde bij een beetje normale garage/dealer? Wel lekker om gewoon weer eens met alleen cash op stap te gaan.
Nou is het wel zo dat bij verlengde garantie wear and tear uitgesloten is. Het is gewoon een verzekering die Porsche extern voor je afsluit. Bij Alianz als ik me goed herinner. Toen ik mijn extended garantie wilde verlengen vroeg de een van de vele heel aardige medewerkers me (zachtjes) hoeveel onderdelen er geen wear and tear zijn naar mijn idee.Twist schreef: 08 sep 2020, 22:30 Als je echt geen risico wil dan moet je iets in de garantie nemen inderdaad, maar dan ziit je op max 2-3 jr oud en voor 50k heb je dan niet de meest spannende auto helaas.
Porsche zijn wel behoorlijk degelijk. Na drama van IMS etc in 2005-2006 zijn er geen echte grote dingen m.i. Ik zou met veel comfort een 997 kopen, zeker de 997.2. Ik had 2x een kapotte PDK en zelfs zonder garantie was Porsche daar best coulant mee.
Overigens kun je bij porsche voor ~2300 voor 2 jaar garantie verlengen. Ik weet niet of dat voor hele oude auto's ook kan.
Voor het geld zou ik overigens eerder een 2013-2015 cayman of boxster nemen dan een 2008-2009 911!
Terwijl je een premium selectie auto dus prima kunt kopen als die nog een jaar (van de 2) loopt tussen particulieren tegenwoordig, scheelt je zeg 2k op de dealerprijs en je hebt dezelfde zekerheid.Martijn_bmw schreef: 09 sep 2020, 09:17 Particulier in dit segment werkt idd niet.
Tot zo’n beetje 10k wil het prima daarboven altijd gezeik en enorme onderuit biedingen die je zelfs in de Handel nog krijgt...
Interesting! Ik heb hem nu op een Cayenne afgesloten, dat is echt verlengde fabrieksgarantie. Bij BMW ook weleens gedaan, heel goedkoop, maar dan gaat het extern door naar Reaal. Was een iets beperktere verzekering maar nog steeds ruim.tomgtr schreef: 09 sep 2020, 09:21Nou is het wel zo dat bij verlengde garantie wear and tear uitgesloten is. Het is gewoon een verzekering die Porsche extern voor je afsluit. Bij Alianz als ik me goed herinner. Toen ik mijn extended garantie wilde verlengen vroeg de een van de vele heel aardige medewerkers me (zachtjes) hoeveel onderdelen er geen wear and tear zijn naar mijn idee.Twist schreef: 08 sep 2020, 22:30 Als je echt geen risico wil dan moet je iets in de garantie nemen inderdaad, maar dan ziit je op max 2-3 jr oud en voor 50k heb je dan niet de meest spannende auto helaas.
Porsche zijn wel behoorlijk degelijk. Na drama van IMS etc in 2005-2006 zijn er geen echte grote dingen m.i. Ik zou met veel comfort een 997 kopen, zeker de 997.2. Ik had 2x een kapotte PDK en zelfs zonder garantie was Porsche daar best coulant mee.
Overigens kun je bij porsche voor ~2300 voor 2 jaar garantie verlengen. Ik weet niet of dat voor hele oude auto's ook kan.
Voor het geld zou ik overigens eerder een 2013-2015 cayman of boxster nemen dan een 2008-2009 911!
Je hebt iets meer geduld nodig maar ik heb er ook niet echt moeite mee gehad. Ook prijsklasse hierboven, 320d, 330d, m240i , 987 cayman en 987 boxster allemaal 30-41k. Alleen de 2015 C63S AMG Estate was lastig particulier. En de 981 Boxster ook, uiteindelijk aan garage verkocht. Boven 40-50k is nog een veel dunnere markt dan 30k. Daar kwam gewoon weinig volk op af, je moet ook beetje mazzel hebben .Knot schreef: 09 sep 2020, 09:25Terwijl je een premium selectie auto dus prima kunt kopen als die nog een jaar (van de 2) loopt tussen particulieren tegenwoordig, scheelt je zeg 2k op de dealerprijs en je hebt dezelfde zekerheid.Martijn_bmw schreef: 09 sep 2020, 09:17 Particulier in dit segment werkt idd niet.
Tot zo’n beetje 10k wil het prima daarboven altijd gezeik en enorme onderuit biedingen die je zelfs in de Handel nog krijgt...
Duurste auto particulier was de Z4 sDrive23i voor 24.500 verkocht, daaronder de Z4 coupe 3.0si voor 17.000 beiden de juiste koper en snel geregeld bank naar bank.
Eens, maar denk dat veel mensen in het segment 20k+ (zeker voor daily voertuigen) ook wat hebben in te ruilen met nog een beste waarde.Knot schreef: 09 sep 2020, 09:25Terwijl je een premium selectie auto dus prima kunt kopen als die nog een jaar (van de 2) loopt tussen particulieren tegenwoordig, scheelt je zeg 2k op de dealerprijs en je hebt dezelfde zekerheid.Martijn_bmw schreef: 09 sep 2020, 09:17 Particulier in dit segment werkt idd niet.
Tot zo’n beetje 10k wil het prima daarboven altijd gezeik en enorme onderuit biedingen die je zelfs in de Handel nog krijgt...
Duurste auto particulier was de Z4 sDrive23i voor 24.500 verkocht, daaronder de Z4 coupe 3.0si voor 17.000 beiden de juiste koper en snel geregeld bank naar bank.