Het grote 'DF racefiets' topic
- RobS
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Mooi, ik hoop op beter weer dan een paar weken geleden 

- ///Joost
Inderdaad! Ik zag dat de temperaturen wel wat naar beneden gingen op vrijdag, maar op kou kun je je kleden. Hoeveel man gaat er?
- RobS
Klein groepje maar, met jou erbij 4. Ik denk dat we lusje 2 gaan doen. --> http://www.strava.com/activities/46781164" onclick="window.open(this.href);return false;///Joost schreef:Inderdaad! Ik zag dat de temperaturen wel wat naar beneden gingen op vrijdag, maar op kou kun je je kleden. Hoeveel man gaat er?
- ///Joost
Het begint te komen...Gisteren de vork ingekort en de cranks en remhoeven gemonteerd. Vandaag de kabels gelegd en op maat geknipt. Het enige wat nog rest is:
- Stuur wikkelen
- Voorderailleur bevestigen. Hier heb ik een klemband voor nodig die vandaag besteld is.
- Kabels permanent vastmaken aan remhoeven en derailleurs
- Ketting en nieuwe remblokken erop
- Het hele zootje afstellen
Als die klemband dus (naar verwachting) op tijd arriveert, kan ik zondag gewoon mee. Krijgt de groep meteen de vuurdoop.

- Stuur wikkelen
- Voorderailleur bevestigen. Hier heb ik een klemband voor nodig die vandaag besteld is.
- Kabels permanent vastmaken aan remhoeven en derailleurs
- Ketting en nieuwe remblokken erop
- Het hele zootje afstellen
Als die klemband dus (naar verwachting) op tijd arriveert, kan ik zondag gewoon mee. Krijgt de groep meteen de vuurdoop.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 07 jan 2014, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- RobS
Je hebt alleen je 39 blad nodig dus die klemband heeft geen haast 

- ///Joost
RobS schreef:Je hebt alleen je 39 blad nodig dus die klemband heeft geen haast

Overigens heb ik alleen een 50/34 op het moment.
- RobS
Die 34 is niet zo handig in NL, ik zou ook nog een 39 op je lijstje zetten.
- ///Joost
Ik weet het, ik weet het. Ik ben echter blij dat ik eindelijk eens tijd krijg om die fiets af te maken. De laatste tijd was het alleen meer luiers, kinderkleding, wiegjes, badjes, boxen...Afijn, je kent het wel.RobS schreef:Die 34 is niet zo handig in NL, ik zou ook nog een 39 op je lijstje zetten.

- RobS
Kun je nagaan, de baby is er nog niet eens///Joost schreef:Ik weet het, ik weet het. Ik ben echter blij dat ik eindelijk eens tijd krijg om die fiets af te maken. De laatste tijd was het alleen meer luiers, kinderkleding, wiegjes, badjes, boxen...Afijn, je kent het wel.RobS schreef:Die 34 is niet zo handig in NL, ik zou ook nog een 39 op je lijstje zetten.

ps. we hebben ons inmiddels ingeschreven voor de Les 3 Ballons
- Petrolhead Tom
De wereld is naar de klote jongens! Mijn vriendin had zaterdag een lekke band!
Op de Tacx!!!!!
Op de Tacx!!!!!
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik denk vanavond de eerste kilometers van 2014 te gaan maken...ben benieuwd hoe dat gaat, heb al 2 maanden niet meer op de tweewieler gezeten!
-
- Auto: Renooit
Petrolhead Tom schreef:De wereld is naar de klote jongens! Mijn vriendin had zaterdag een lekke band!
Op de Tacx!!!!!

Ik moet wel zeggen, dat onze tacx banden vreet. Ik doe de bandjes altijd wat zachter zodat hij niet overslaat bij berg op. Maar na ca. 200 tacx kilometers en 800 op de weg, kon er alweer een nieuwe band onder. Wellicht zet ik roller(noem je dat zo?) er iets te strak op.
- RobS
Ik zou er een Tacxband op zetten.
-
Ah, waarom wist ik dat nietRobS schreef:Ik zou er een Tacxband op zetten.

Het enige nadeel is dan wel dat je er niet meer buiten op kunt fietsen zonder eerst de band te vervangen. Ik kruip toch al gauw sneller op de racefiets bij zacht weer dan op de mountainbike, en een reserve wiel heb ik zo niet met ook 10 tandwielen. Aan de andere kant, een bandje is natuurlijk ook zo verwisseld.
- RobS
Een achterwiel van marktplaats en oude/goedkope cassette en je bent klaar.
- Petrolhead Tom
Wij hebben een Tacxband. Ik denk dat er gewoon een producite foutje in de binnenband heeft gezeten. Dat was zo'n cheap ding van Decathlon. De band was al niet heel mooi afgewerkt dus daar zal het wel aan liggen.
- ///Joost
Ik zou er mee terug gaan en zeggen dat er glas lag op de Mont Ventoux tijdens je virtual training.Petrolhead Tom schreef:Wij hebben een Tacxband. Ik denk dat er gewoon een producite foutje in de binnenband heeft gezeten. Dat was zo'n cheap ding van Decathlon. De band was al niet heel mooi afgewerkt dus daar zal het wel aan liggen.
-
Dat is waar. Eerst maar eens zien hoe vaak ik dit jaar nog op de tacx ga. Vorig jaar was de drijfveer voornamelijk de marmotte om wat regelmatiger met slecht weer op de fiets(en dus de tacx) te springen. Die staat voor dit jaar niet op de agendaRobS schreef:Een achterwiel van marktplaats en oude/goedkope cassette en je bent klaar.

- ///Joost
Wat is er hier aan de hand? Niemand meer aan het fietsen?
Ik ben al weer enkele weken bezig, zij het 1 a 2 keer per week, maar ik ga wel! We hebben toch een paar schitterende dagen gehad. Alleen die wind he...daar moet je je gewoon even tegen verzetten. En niet te veel op je snelheidsmeter kijken.
Ik ben al weer enkele weken bezig, zij het 1 a 2 keer per week, maar ik ga wel! We hebben toch een paar schitterende dagen gehad. Alleen die wind he...daar moet je je gewoon even tegen verzetten. En niet te veel op je snelheidsmeter kijken.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
///Joost schreef:Ik zou er mee terug gaan en zeggen dat er glas lag op de Mont Ventoux tijdens je virtual training.Petrolhead Tom schreef:Wij hebben een Tacxband. Ik denk dat er gewoon een producite foutje in de binnenband heeft gezeten. Dat was zo'n cheap ding van Decathlon. De band was al niet heel mooi afgewerkt dus daar zal het wel aan liggen.

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Ik wilde er niet over beginnen...zaterdag nog 30km gereden maar om te zeggen dat het lekker ging///Joost schreef:Wat is er hier aan de hand? Niemand meer aan het fietsen?

Op een gegeven moment (ca. 3 km vol wind tegen) ging het niet harder dan 26 km/h en dan besef je dat je al een lange tijd niet meer gefietst hebt. Met dit weer, behalve die wind dan, en temperatuur is het prima fietsen inderdaad!
- Luco
telt fietsen binnen ook

- RobS
Afgelopen zondag nog een rondje 100+ gedaan, er stond inderdaad flink wat wind maar het is ook wel lekker om tegen de wind in te moeten beulen om nog een beetje acceptabele snelheden te halen.
In juni staat de Trois Ballons weer op het programma, dit jaar willen we voor goud gaan wat inhoud dat we de 218km/4300hm (met onze leeftijd) in 9u20 moeten afleggen. Vorig jaar hebben we er ruim een uur langer over gedaan, er zal dus flink harder gefietst en minder gestopt moeten worden.
Tot die tijd lekker buiten fietsen in het weekend en door de week binnen op de spinningbike onder het genot van Sufferfest video's.
Het lozen van overbodig gewicht gaat de goede kant op, op 1-1 zat ik nog op 76,6 en afgelopen zondag zat ik op 71.5. (streefgewicht voor juni is ~69kg)
In juni staat de Trois Ballons weer op het programma, dit jaar willen we voor goud gaan wat inhoud dat we de 218km/4300hm (met onze leeftijd) in 9u20 moeten afleggen. Vorig jaar hebben we er ruim een uur langer over gedaan, er zal dus flink harder gefietst en minder gestopt moeten worden.
Tot die tijd lekker buiten fietsen in het weekend en door de week binnen op de spinningbike onder het genot van Sufferfest video's.
Het lozen van overbodig gewicht gaat de goede kant op, op 1-1 zat ik nog op 76,6 en afgelopen zondag zat ik op 71.5. (streefgewicht voor juni is ~69kg)
Laatst gewijzigd door RobS op 04 feb 2014, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- RobS
-knip- deze post kan weg