Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55039
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 apr 2008, 15:39

Mathieu schreef:Of je wil winnen of niet :cry:
Dan maakt de auto toch niet uit.
Als is het een pak Brinta met vier wielen, als die sneller is dan alle andere auto's dan is het toch goed :?:
Inderdaad LOL, mooie story Andre. Gvd wat heb ik zin in die proefrit in die tamme Carrera S(geintje) :wink:

Ik rij in 't dagelijks leven al een anderhalf pak zilveren Brinta, Dre rijdt een wit pakje Brinta.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 21 apr 2008, 16:46

Ja, je moet gewoon een platgeslagen pak Brinta kopen met spoiler op het platgeslagen gedeelte :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9412
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 apr 2008, 16:55

Trouwens hoe reed de widebody 1 serie? 1e tijd bij SS2 in de vrije trainingen zag ik :)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 apr 2008, 17:07

Bert ///M3 schreef:Trouwens hoe reed de widebody 1 serie? 1e tijd bij SS2 in de vrije trainingen zag ik :)
Ik geloof dat die auto een beetje door een standaard Leon Supercopa om de oren werd gereden. SS2 is jammergenoeg ook een vrij tamme klasse gezien het weinige aantal deelnemers dat een snelle tijd weet te rijden.

Begin een beetje mixed feelings bij de DSC te krijgen. Heb op hun forum een vraag gesteld hoe het kon dat de Kroymans Corvette met een 6.2 liter motor tot de SS1 klasse is toegelaten terwijl de reglementen voor 2008 toch echt stellen dat 5 liter de limiet is. Niemand reageert zinnig op die vraag. Alsof zo'n overduidelijke schending van die overduidelijke regel normaal is :?

Ook blijkt er van de naleving van de pk/gewicht regel middels controle en sancties nadien niets terecht te komen. Het lijkt wel of je maar wat kunt aanrommelen. Ik hoop dat ik ernaast zit.

Andre
Berichten: 11401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 apr 2008, 17:15

Ik heb dick van elk aan de telefoon gehad en mijn ongenoegen getoont.

De auto s zijn niet meer aan elkaar gewaagd.


De regel 3.7kg per pk is makkelijk regels zijn regels maar een 450pk GT3 is niet een SS1 auto net zo min dat een M3 GTR ook niet een ss1 auto is. Alleen als je niet mee gaat rij je binnen no time achteraan. Peter vd kolk bouwt een 1 serie van 1100kg met 485pk v8. Ik snap niet wat ie daar mee wil doen. Waarschijnlijk FIA GT1 rijden of zo.
Laatst gewijzigd door Andre op 24 apr 2008, 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13424
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 apr 2008, 17:21

Andre schreef:Peter vd kolk bouwt een 1 serie van 1100kg met 485pk v8. Ik snap niet wat ie daar mee wil doen. Waarschijnlijk FIA GT1 rijden of zo.
LOL :lol:

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 21 apr 2008, 21:09

Hielke schreef:Begin een beetje mixed feelings bij de DSC te krijgen. Heb op hun forum een vraag gesteld hoe het kon dat de Kroymans Corvette met een 6.2 liter motor tot de SS1 klasse is toegelaten terwijl de reglementen voor 2008 toch echt stellen dat 5 liter de limiet is. Niemand reageert zinnig op die vraag. Alsof zo'n overduidelijke schending van die overduidelijke regel normaal is :?
Hielke, bedoel je die zilverkleurige Corvette met VEKA erop?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 apr 2008, 21:23

Nee Jan, de enige echte Kroymans Corvette die afgelopen weekend op Silverstone voor de FIA GT4 klasse moest rijden maar de volgende keer waarschijnlijk wel mee gaat doen.

Misschien dat dan inmiddels de reglementen zijn aangepast :wink:

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 21 apr 2008, 21:23

Jammer dat ze er niet serieus op reageren. Met restrictors zou men de effectieve capaciteit wel kunnen terugbrengen naar 5 liter.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 21 apr 2008, 22:55

Richard van den Bos schreef:Mijn voorspelling :

Sport 2 - Rob Nieman
Sport 1 - John van der Voort
Super Sport 2 : Richard van den Bos
Super Sport 1 : Rene Wijnen / Pieter Dubois of Henk Thuis
GT : Cor Euser
Zo zeg... Hoeveel heb je daar van tevoren op ingezet? :shock: 8)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 21 apr 2008, 22:59

Hielke schreef:Nee Jan, de enige echte Kroymans Corvette die afgelopen weekend op Silverstone voor de FIA GT4 klasse moest rijden maar de volgende keer waarschijnlijk wel mee gaat doen.
Result
1 9 GT4 N MAYR-MELNHOF Aston Martin N24 30:31.780 13
2 4 GT4 Danny VAN DONGEN Corvette C6 30:35.003 13 3.223
3 3 GT4 Jurgen VAN HOVER Aston Martin N24 30:39.575 13 7.795
4 8 GT4 Klaus ENGELHORN Aston Martin N24 30:40.925 13 9.145
5 1 GT4 Eric DEDONCKER Mustang FR500C 30:47.365 13 15.585
6 6 GT4 Guino KENIS BMW Z4 30:47.390 13 15.610
7 101 SL Dennis RETERA KTM Xbow 30:55.425 13 23.645
8 66 GT4 Raed CHARAWI Aston Martin N24 31:03.567 13 31.787
9 18 GT4 Andre GRAMMATICO BMW Z4 31:04.704 13 32.924
10 100 SL Catharina FELSER KTM Xbow 31:07.331 13 35.551
11 5 GT4 Vitus ECKERT Aston Martin N24 31:10.486 13 38.706
12 99 GT4 Andrew HOWARD Aston Martin N24 31:15.910 13 44.130
13 16 GT4 R VAN DER STRATEN Mustang FR500C 31:16.694 13 44.914
14 11 GT4 Sergey PROVORNOV BMW Z4 31:26.737 13 54.957
15 7 GT4 Leo WILLERT Aston Martin N24 31:40.125 13 1:08.345
Not Classified
32 GT4 Michael MALLOCK Aston Martin N24 4:19.969 2 D.N.F.


't Is nog een mager veld, die FIA GT4 Cup. :?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 21 apr 2008, 23:00

Ik zie er ook een KTM XBow tussen staan :P LOL.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 22 apr 2008, 03:48

Andre schreef:Nee hij wil gewoon niet zo n ding qua looks denk ik. Maar ja je moet naar zo n ding kijken als wat zo n ding als resultaat neer zet. Qua looks koop je maar een auto voor de straat die je aanstaat. Zo zie ik het als coureur.
kan ik me goed voorstellen, want ik vind het ook gewoon een VW..niet meer en niet minder.

Dat ze goed presteren hoeven we het niet over te hebben, want dat weten we allemaal, maar ik vind het ouwe meuk om te zien.

Dat denkt die teameigenaar waarschijnlijk ook. Ik vind ze dan wel weer mooier dan een BMW, want dat heeft helemaal niks met een sportwagen te maken, qua model dan...........niet qua rijden, want daarin is tie weer wel ok en ook dat weten we allemaal.

Gr.

Cor

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 22 apr 2008, 09:40

Jan Ozephius schreef:Hielke, bedoel je die zilverkleurige Corvette met VEKA erop?
Afblijven van die wagen! Dat is mijn werkgever :wink:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 22 apr 2008, 10:08

Die Corvette ( witte ) van Kroymans wordt gereden door Danny van Dongen en Rogier Kroymans.( zoon van Frits )
De motor in die wagen is de nieuwe LS 9 ( 6.2 ltr ) en is dezelfde als in de ZR1.
In de ZR1 heeft de motor 628 pk en in de C6 gewoon 437 pk. Wel zijn er een aantal onderdelen vervangen voor een langere levensduur. Meer een racemotor van gemaakt zeg maar. Je kunt er ook een compressor opmetselen zoals in de ZR1, maar dan valt tie weer buiten de GT4 en of GT3.
Die Silverstone wedstrijd moest wel voor de homologatie en de volgende wedstrijd is bij de DSC.
Zelf ook aan gedacht om er 1 te bestellen. Je kunt zo'n project met 2 man doen en dat scheelt weer in de kosten, maar toch afgehaakt omdat er ongelofelijk veel tijd in gaat zitten, zoals weekendjes van 3 tot zelfs 4 dagen weg en dat gaat me te ver. :twisted: :twisted: :twisted:

Die Danny heeft de gang goed te pakken met die C6. :shock: :shock: :shock:
Ding kost 150.000 helemaal kompleet en Danny + Rogier rijden in het 1e exemplaar.

Gr.

Cor

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Bericht door Peter-Paul » 22 apr 2008, 10:09


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 apr 2008, 10:17

Mathieu schreef:Of je wil winnen of niet :cry:
Dan maakt de auto toch niet uit.
Als is het een pak Brinta met vier wielen, als die sneller is dan alle andere auto's dan is het toch goed :?:
Tja, hij heeft gewoon een aversie tegen Porsche ! Doe je weinig aan denk ik.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13424
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 apr 2008, 10:18

Dan heb je gewoon oogkleppen op.

Andre
Berichten: 11401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 apr 2008, 11:12

Bleekemolen had een GT3 cup staan. Van een jaar oud. 117.500 Motorevisie erop en je kan 2 jaar dsc rijden.

Het is gods onmogelijk om een auto te bouwen voor dat geld en laat staan hem bijhouden. Er worden bmw gebouwd van 2 ton en meer. Die worden gewoon om de oren gereden door zo n cup.

Zet nog een motorupdate op zo n GT3 zoals op die van duncan dan rij je gewoon tussen de GT door. En trek je iedereen een lange neus die tonnen aan het uitgeven is voor zelfbouw projecten. Kan je zo n ding mooi of niet mooi vinden. Het is gewoon de auto om te winnen.

Andre
Berichten: 11401
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 apr 2008, 11:45

Peter-Paul Haars schreef:Stuntende Mosler :)

http://www.motorsportvideo.tv/download/startdown/177/

dat is barry van elk
Laatst gewijzigd door Andre op 24 apr 2008, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 22 apr 2008, 12:18

Die megane klinkt pas mooi :D :twisted:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2008, 12:37

luco hornsveld schreef:Die megane klinkt pas mooi :D :twisted:
Eerlijk is eerlijk maar inderdaad wat een sound kwam er uit die megane`s.
Hoog en hard, dat was het zeker... :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 22 apr 2008, 13:05

Andre schreef:Bleekemolen had een GT3 cup staan. Van een jaar oud. 117.500 Motorevisie erop en je kan 2 jaar dsc rijden.

Het is gods onmogelijk om een auto te bouwen voor dat geld en laat staan hem bijhouden. Er worden bmw gebouwd van 2 ton en meer. Die worden gewoon om de oren gereden door zo n cup.

Zet nog een motorupdate op zo n GT3 zoals op die van duncan dan rij je gewoon tussen de GT door. En trek je iedereen een lange neus die tonnen aan het uitgeven is voor zelfbouw projecten. Kan je zo n ding mooi of niet mooi vinden. Het is gewoon de auto om te winnen.
Andre, waar zit het verschil in? Welke onderdelen van de auto maken de GT3 zoveel beter dan een customized V8 GTR?
Ik kan me voorstellen dat de GT3 in de basis al zover ontwikkeld is dat de basis, bijv. kwa handling zoveel beter is dan een zelfbouw. Is het dan niet zo dat je dmv veel testen de auto op het zelfde niveau kunt brengen, of blijft dat een utopie?

Luco

Bericht door Luco » 22 apr 2008, 13:07

HANZ06 schreef:
luco hornsveld schreef:Die megane klinkt pas mooi :D :twisted:
Eerlijk is eerlijk maar inderdaad wat een sound kwam er uit die megane`s.
Hoog en hard, dat was het zeker... :wink:
Ooit als het budget het toelaat :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9412
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 22 apr 2008, 13:28

indobesar schreef:
Andre schreef:Bleekemolen had een GT3 cup staan. Van een jaar oud. 117.500 Motorevisie erop en je kan 2 jaar dsc rijden.

Het is gods onmogelijk om een auto te bouwen voor dat geld en laat staan hem bijhouden. Er worden bmw gebouwd van 2 ton en meer. Die worden gewoon om de oren gereden door zo n cup.

Zet nog een motorupdate op zo n GT3 zoals op die van duncan dan rij je gewoon tussen de GT door. En trek je iedereen een lange neus die tonnen aan het uitgeven is voor zelfbouw projecten. Kan je zo n ding mooi of niet mooi vinden. Het is gewoon de auto om te winnen.
Andre, waar zit het verschil in? Welke onderdelen van de auto maken de GT3 zoveel beter dan een customized V8 GTR?
Ik kan me voorstellen dat de GT3 in de basis al zover ontwikkeld is dat de basis, bijv. kwa handling zoveel beter is dan een zelfbouw. Is het dan niet zo dat je dmv veel testen de auto op het zelfde niveau kunt brengen, of blijft dat een utopie?
Gokje: Door vanaf de basis de juiste onderdelen te gebruiken. Een 997 GT3 is van zichzelf al mega goed op technisch en aerodynamisch vlak. Daar doe je weinig meer aan. Cupracer is vervolgens door Porsche zelf ontwikkeld die over alle gegevens voor die auto beschikken, windtunneldata, exacte gegevens wbt geometrie van zo'n auto enz.

Zelfbouw BMW kan ook flink hard natuurlijk. Maar het blijft aanprutsen vergeleken met zo'n porsche die zo uit de fabriek komt. Door een 3 serie chassis te nemen, een dikke V8 en wat spoilers kom je een heel eind maar een hoop dingen blijft gewoon gokken. Wat voor gewichtsverdeling krijg je, welke aanstromingshoek heb je op je achterspoiler. Deels kan je dat soort dingen wel afkijken van een fabrieks GTR bij wijze van spreken maar die zitten nog weer even net anders in elkaar. Dan kan je een deel van de onderdelen nog bij BMW zelf halen zoals ze op de WTCC auto zitten, WTCC chassis maar dat is ook schrikbarend duur.

Het kan heus wel. Een fabrieks BMW WTCC auto rijd 1.48 op CPZ met 275 PK, dat is sneller als de meeste 400-500 PK BMW's in de DSC. Maar een team moet een hele diepgaande kennis hebben om zo'n auto te kunnen bouwen, met hier en daar aannames en handig sleutelen kom je er dan niet. Zo'n fabrieksauto zit veel meer testtijd en ontwikkeling achter.

De fabrieks GTR reed de porsches in die tijd aan alle kanten om zijn oren, maar het ontwikkelings en running budget van Schnitzer motorsport was veel hoger. Plus het is alweer een aantal jaar geleden dat de officiele BMW GTR reed en bij Porsche zitten ze natuurlijk ook niet stil :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten