met mijn ogen erbij.........................Als er nu iemand in dezelfde ruimte als mij rookt dan zit m'n neus ook subiet dicht.
Roken in de auto
-
Een tweetal dingen. Wat m'n laatste zin betreft gaat dat over het algemene gezeik die ik in zo'n draadje tegenkom. Daar heb ik je naam ook niet in genoemd.Mark Nauta schreef:Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.
De quote hierboven vind ik een voorbeeld van het alleen aan jezelf denken. Onderbouwing?
Wij maken met z'n allen met plezier herrie op een trackday. Ik kan me indenken dat er genoeg inwoners in Zandvoort zijn die niet blij met de geluidsoverlast is. We willen met z'n allen met het vliegtuig naar een warm land voor een heerlijk dagje winkelen in New York. Ook dan kan ik me goed voorstellen dat er veel mensen in de omgeving van Schiphol absoluut niet blij met ons zijn. Wat een bullshit denken we dan. Hoelang bestaan CPZ en Schiphol nu al?! Stelletje zeikerds! Hoelang is het roken eigenlijk al ingeburgerd in de samenleving? Ik heb geen flauw idee, behalve dat ik je 1 ding wel kan vertellen. Al veel langer dan dat er auto's en vliegtuigen bestaan.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Je quote nu één zin terwijl ik in mijn 3 berichten ervoor mijn hele beredenatie uit de doeken doe en dat ik daar ook met de gedachte van meer mensen spreek en niet alleen mijn eigen. Met die quote die je er nu uitpikt maak je het heel erg zwart wit. Dat zeg ik alleen, dat als het zo door gaat zo als de overheid er nu mee aan de slag is dat de rokers overal worden verbannen, dat er dan in de situaites waarin ik me er aan stoor, geen dingen meer zijn om me aan te storen, dus dat ik er in dat oppzicht niet rauwig om ben dat het zo zal zijn. Ik zeg niet dat het niet mag en dat het niet kan, dat staat in geen van mijn posts. Ik stoor me er alleen wel eens aan. Ik ben niet iemand die het actief verbied en vind het in sommige situaties geen probleem. Dus quote niet één lijn uit een verhaal waar ik het onderbouw. Ik denk in zijn geheel niet aan mezelf. Vraag anders Tom944 even, die heeft dan nog wel een praktijkvoorbeeldallen schreef:Een tweetal dingen. Wat m'n laatste zin betreft gaat dat over het algemene gezeik die ik in zo'n draadje tegenkom. Daar heb ik je naam ook niet in genoemd.Mark Nauta schreef:Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.
De quote hierboven vind ik een voorbeeld van het alleen aan jezelf denken. Onderbouwing?

- GTRene
@Allen...ik snap wel een beetje wat je wil zeggen, maar toch, roken wordt niet verboden maar aan banden gelegd en terecht...er is nog plek zat waar je wel kan roken...allen schreef:Wij maken met z'n allen met plezier herrie op een trackday. Ik kan me indenken dat er genoeg inwoners in Zandvoort zijn die niet blij met de geluidsoverlast is. We willen met z'n allen met het vliegtuig naar een warm land voor een heerlijk dagje winkelen in New York. Ook dan kan ik me goed voorstellen dat er veel mensen in de omgeving van Schiphol absoluut niet blij met ons zijn. Wat een bullshit denken we dan. Hoelang bestaan CPZ en Schiphol nu al?! Stelletje zeikerds! Hoelang is het roken eigenlijk al ingeburgerd in de samenleving? Ik heb geen flauw idee, behalve dat ik je 1 ding wel kan vertellen. Al veel langer dan dat er auto's en vliegtuigen bestaan.
Zandvoort is ook aan banden gelegd oa geluidseisen enz enz enz
Schiphol is ook aan banden gelegd, ook geluideisen enz enz enz
dus die dingen die je noemt zijn ook aan banden gelegd en dienen derhalve niet als voorbeeld mijns inziens

dus...kalm down smoke a sigaret

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Drugs is bad zegt ie zelf alMarcel van Meerbeek schreef:Jack Daniels maakt meer kapot dan je lief is..

LOL. Wie wil je daarvoor meebrengen? Dan moet je met kerels komen, niet met opgewarmde lijkenallen schreef:Niets daarvan! De eerst volgende keer dat ik Mark tegenkom sla ik hem vol op z'n bek!!! Als ik m'n keukentrapje mee heb...Joy Jolliffe schreef:Allen/ Mark -> point taken. En nu aan de vredespijp

-
Roken in de auto is in mijn optiek niet alleen vies, maar ook potentieel gevaarlijk.
Ik heb het al vaak zat meegemaakt dat ik een auto voor me had die niet helemaal 'zuiver' reed.
Als je zo'n auto dan passeert zijn er vaak mensen niet handsfree aan het bellen of ze zijn aan het roken.
Wat mij betreft komt er dus een verbod op roken in de auto.
Het weggooien van (brandende) peuken is gewoon a-sociaal.
Het materiaal van de filter is namelijk niet gemakkelijk biologisch afbreekbaar en blijft daardoor heel lang in ons milieu rondzwerven.
Verder vind ik het niet fijn als er een brandende peuk op mijn auto terecht komt ook al veroorzaakt zoiets geen echte schade. Gevoelsmatig is dat voor mij namelijk toch genoeg reden om er steeds weer aan te twijfelen of dat wel zo is....niet fijn dus.
Nog even over het wegkrijgen van de rooklucht uit een auto: Er is een speciale behandeling voor (ionisatiebehandeling dacht ik) waarmee je die lucht vrijwel geheel uit een auto kunt krijgen.
Klein stukje off-topic:
Of roken an sich verboden zou moeten worden is een volledig andere discussie en hier niet verder van toepassing.
Ik ben echter wel blij dat ik in een restaurant nu weer gewoon van mijn eten kan genieten zonder dat er gerookt wordt aan de tafel naast me.
Dat rokers nu in 'bushokjes' moeten staan en het daardoor in die beperkte omgeving vaak een smerige zooi is met rondslingerende peuken en zwarte strepen komt omdat het dankzij die concentratie van rokers op één plaats nu meer opvalt.
Ik heb het al vaak zat meegemaakt dat ik een auto voor me had die niet helemaal 'zuiver' reed.
Als je zo'n auto dan passeert zijn er vaak mensen niet handsfree aan het bellen of ze zijn aan het roken.

Het weggooien van (brandende) peuken is gewoon a-sociaal.
Het materiaal van de filter is namelijk niet gemakkelijk biologisch afbreekbaar en blijft daardoor heel lang in ons milieu rondzwerven.
Verder vind ik het niet fijn als er een brandende peuk op mijn auto terecht komt ook al veroorzaakt zoiets geen echte schade. Gevoelsmatig is dat voor mij namelijk toch genoeg reden om er steeds weer aan te twijfelen of dat wel zo is....niet fijn dus.
Nog even over het wegkrijgen van de rooklucht uit een auto: Er is een speciale behandeling voor (ionisatiebehandeling dacht ik) waarmee je die lucht vrijwel geheel uit een auto kunt krijgen.
Klein stukje off-topic:
Of roken an sich verboden zou moeten worden is een volledig andere discussie en hier niet verder van toepassing.
Ik ben echter wel blij dat ik in een restaurant nu weer gewoon van mijn eten kan genieten zonder dat er gerookt wordt aan de tafel naast me.

Dat rokers nu in 'bushokjes' moeten staan en het daardoor in die beperkte omgeving vaak een smerige zooi is met rondslingerende peuken en zwarte strepen komt omdat het dankzij die concentratie van rokers op één plaats nu meer opvalt.
- Peric
Okay, we zijn er uit, roken in de auto is vies. Maar ik laat 'm'n vriendin gewoon d'r gang gaan, mag ze zelf bepalen.. 
Over de horeca. Er loopt op een ander forum ook al een topic daarover.
Ik vind het écht van de belachelijke dat Den Haag kan/mag bepalen wat jij mensen laat doen of verbied in je eigendom.
Maar goed, mensen zijn niet in staat om voor zichzelf te denken, dus doet de regering dat maar..

Over de horeca. Er loopt op een ander forum ook al een topic daarover.
Ik vind het écht van de belachelijke dat Den Haag kan/mag bepalen wat jij mensen laat doen of verbied in je eigendom.
Maar goed, mensen zijn niet in staat om voor zichzelf te denken, dus doet de regering dat maar..
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
En dan ook gelijk een verbod op eten/snoepen in de auto, drinken in de auto, kinderen die afleiden in de auto, radio's en andere electronische apparatuur die af kan leiden in de auto, haarborstels in de auto, make up in de auto, pratende passagiers in de auto, enz enz enz.Als je zo'n auto dan passeert zijn er vaak mensen niet handsfree aan het bellen of ze zijn aan het roken.

-
Oh maar dat komt er ook allemaal nog wel hoor......alles is toegestaan in de strijd om het aantal (dodelijke) verkeersslachtoffers terug te dringen! :twisted:Opa schreef:En dan ook gelijk een verbod op eten/snoepen in de auto, drinken in de auto, kinderen die afleiden in de auto, radio's en andere electronische apparatuur die af kan leiden in de auto, haarborstels in de auto, make up in de auto, pratende passagiers in de auto, enz enz enz.Als je zo'n auto dan passeert zijn er vaak mensen niet handsfree aan het bellen of ze zijn aan het roken.
Nee, even serieus ook in dit lijstje zitten nog een aantal dingen die echt verboden zouden moeten worden als je het vanuit veiligheidsoogpunt bekijkt.
Als ik onder het rijden mijn Navi bedien ben ik echt niet meer 100% bij de les.
Evenzo als ik een ander CD'tje opzoek en verwissel of wanneer ik via de TMC meldingen steeds op mijn schermpje zit te kijken waar de (gemiddeld 20 op een dag ) mobiele flitsers nu weer staan.
En dan heb ik het maar niet over een muziek DVD of gewoon TV kijken, wat onder het rijden niet zou moeten kunnen maar wel gewoon kan.
Ik kan me voorstellen dat daar op zeker moment ook naar gekeken gaat worden in dit land van overregulering....

- atomchris
JEHOVA(met hoofdletters)gevoel.......dat bedoel ik......dat bekeer idee.....
Maar goed:leven en laten leven.........
8)
En over ASO'S:zullen mensen dat ook niet denken als je zwarte strepen achterlaat op het pakeerterrein,of een rotonde dwars nemen.....heel hard rijden......
Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........
Maar goed deze discussie gaat geen winnars hebben.....ik ben er klaar mee....
Weer terug naar waar het over gaat...AUTOOOOOOOOOSSSSS en PLEZIERRRRRRRRRRRRRRRRRR
8)

Maar goed:leven en laten leven.........

En over ASO'S:zullen mensen dat ook niet denken als je zwarte strepen achterlaat op het pakeerterrein,of een rotonde dwars nemen.....heel hard rijden......

Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........
Maar goed deze discussie gaat geen winnars hebben.....ik ben er klaar mee....
Weer terug naar waar het over gaat...AUTOOOOOOOOOSSSSS en PLEZIERRRRRRRRRRRRRRRRRR
8)

- Arthur
- Auto: Nr.51
- RutgerK
En wat is de reden dat je je peuk uit het raam gooit?atomchris schreef: Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken...
8)![]()
![]()
Die klote rotzooi vergalt voor mij echt veel plezier. Misschien dat Tristan het na 4,5 maand ook merkt maar NL is echt een goor land als het om zwerfvuil gaat!!! Ik woon aan het water en je wil niet weten wat er allemaal ronddrijft.
Het is gewoon goed fatsoen om je eigen vuil gewoon zelf op te ruimen en niet maar denken dat een ander het wel doet of dat één peuk geen kwaad kan.
Maar goed terug naar auto's!

- duifjes.com
Ik ga ff naar buiten peukkie doen...
Ik rook alleen maar buiten binnen nooit!
1) op de zaak buiten moet er niet meer aan denken dat iedereen binnen rookt stinkt vreselijk
2) thuis nooit binnen ivm. de kinderen als ik echt iets heel aso vindt is het roken in bijzijn van kinderen! echt aso
3) als iemand last heeft van roken doe ik het niet of ga naar buiten is toch niet zo moeilijk?
Ik rook alleen maar buiten binnen nooit!
1) op de zaak buiten moet er niet meer aan denken dat iedereen binnen rookt stinkt vreselijk
2) thuis nooit binnen ivm. de kinderen als ik echt iets heel aso vindt is het roken in bijzijn van kinderen! echt aso
3) als iemand last heeft van roken doe ik het niet of ga naar buiten is toch niet zo moeilijk?
-
-
De spijker met een heipaal op z'n kop! Iemand geeft bijv. 4 ton uit aan een zaak en vervolgens mag hij er nog niet eens zelf in roken. Laat staan z'n klanten. Waarom kopen al die mensen die geen rokers in een restaurant dulden niet gewoon zelf wat... Gewoon een groot bord op de deur timmeren met 'verboden voor rokers'.Peric schreef:Over de horeca. Er loopt op een ander forum ook al een topic daarover.
- atomchris
Ik heb een tuin....en daar liggen vaak peuken en papiertjes in.....ga ik geen ruzie om maken,kost me allemaal te veel energie.........Marcel van Meerbeek schreef:atomchris schreef: Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........
Misschien heb je wel een tuin of balkon? Stel dat ik daar structureel peukies of snoeppapiertjes neergooi.....
Tis al zo een gedoe allemaal in dit land.....

Pies men! 8)

Ik snap jullie wel....maar ik heb het idee dat jullie er een beetje boos om zijn.....dat snap ik niet zo goed........

Ag ja, ik zal er op letten(zit alleen geen asbak in die witte paella racer

-