Roken in de auto

Dit is ons algemene autoforum.
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mar 2008, 22:37

Als er nu iemand in dezelfde ruimte als mij rookt dan zit m'n neus ook subiet dicht.
met mijn ogen erbij.........................

allen

Bericht door allen » 23 mar 2008, 23:49

Mark Nauta schreef:Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.
Een tweetal dingen. Wat m'n laatste zin betreft gaat dat over het algemene gezeik die ik in zo'n draadje tegenkom. Daar heb ik je naam ook niet in genoemd.

De quote hierboven vind ik een voorbeeld van het alleen aan jezelf denken. Onderbouwing?
Wij maken met z'n allen met plezier herrie op een trackday. Ik kan me indenken dat er genoeg inwoners in Zandvoort zijn die niet blij met de geluidsoverlast is. We willen met z'n allen met het vliegtuig naar een warm land voor een heerlijk dagje winkelen in New York. Ook dan kan ik me goed voorstellen dat er veel mensen in de omgeving van Schiphol absoluut niet blij met ons zijn. Wat een bullshit denken we dan. Hoelang bestaan CPZ en Schiphol nu al?! Stelletje zeikerds! Hoelang is het roken eigenlijk al ingeburgerd in de samenleving? Ik heb geen flauw idee, behalve dat ik je 1 ding wel kan vertellen. Al veel langer dan dat er auto's en vliegtuigen bestaan.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 mar 2008, 00:00

allen schreef:
Mark Nauta schreef:Ik als niet roker kan daar niet rauwig om zijn en ben er daarom ook voorstander van.
Een tweetal dingen. Wat m'n laatste zin betreft gaat dat over het algemene gezeik die ik in zo'n draadje tegenkom. Daar heb ik je naam ook niet in genoemd.

De quote hierboven vind ik een voorbeeld van het alleen aan jezelf denken. Onderbouwing?
Je quote nu één zin terwijl ik in mijn 3 berichten ervoor mijn hele beredenatie uit de doeken doe en dat ik daar ook met de gedachte van meer mensen spreek en niet alleen mijn eigen. Met die quote die je er nu uitpikt maak je het heel erg zwart wit. Dat zeg ik alleen, dat als het zo door gaat zo als de overheid er nu mee aan de slag is dat de rokers overal worden verbannen, dat er dan in de situaites waarin ik me er aan stoor, geen dingen meer zijn om me aan te storen, dus dat ik er in dat oppzicht niet rauwig om ben dat het zo zal zijn. Ik zeg niet dat het niet mag en dat het niet kan, dat staat in geen van mijn posts. Ik stoor me er alleen wel eens aan. Ik ben niet iemand die het actief verbied en vind het in sommige situaties geen probleem. Dus quote niet één lijn uit een verhaal waar ik het onderbouw. Ik denk in zijn geheel niet aan mezelf. Vraag anders Tom944 even, die heeft dan nog wel een praktijkvoorbeeld ;).

Joy

Bericht door Joy » 24 mar 2008, 00:07

Allen/ Mark -> point taken. En nu aan de vredespijp :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 00:09

allen schreef:Wij maken met z'n allen met plezier herrie op een trackday. Ik kan me indenken dat er genoeg inwoners in Zandvoort zijn die niet blij met de geluidsoverlast is. We willen met z'n allen met het vliegtuig naar een warm land voor een heerlijk dagje winkelen in New York. Ook dan kan ik me goed voorstellen dat er veel mensen in de omgeving van Schiphol absoluut niet blij met ons zijn. Wat een bullshit denken we dan. Hoelang bestaan CPZ en Schiphol nu al?! Stelletje zeikerds! Hoelang is het roken eigenlijk al ingeburgerd in de samenleving? Ik heb geen flauw idee, behalve dat ik je 1 ding wel kan vertellen. Al veel langer dan dat er auto's en vliegtuigen bestaan.
@Allen...ik snap wel een beetje wat je wil zeggen, maar toch, roken wordt niet verboden maar aan banden gelegd en terecht...er is nog plek zat waar je wel kan roken...

Zandvoort is ook aan banden gelegd oa geluidseisen enz enz enz

Schiphol is ook aan banden gelegd, ook geluideisen enz enz enz

dus die dingen die je noemt zijn ook aan banden gelegd en dienen derhalve niet als voorbeeld mijns inziens :wink:

dus...kalm down smoke a sigaret :lol: wie niet buiten roken kan, moet maar buiten roken dan :wink:

allen

Bericht door allen » 24 mar 2008, 00:17

Joy Jolliffe schreef:Allen/ Mark -> point taken. En nu aan de vredespijp :lol:
Niets daarvan! De eerst volgende keer dat ik Mark tegenkom sla ik hem vol op z'n bek!!! Als ik m'n keukentrapje mee heb... :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 24 mar 2008, 00:28

Jack Daniels maakt meer kapot dan je lief is.. :wink:

Joy

Bericht door Joy » 24 mar 2008, 00:30

Pff, Allen heeft alleen nog siroop en sinaasappelsap in de kast staan. Dat plaatje is alleen om stoer te doen hehe :D

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 mar 2008, 00:55

Marcel van Meerbeek schreef:Jack Daniels maakt meer kapot dan je lief is.. :wink:
Drugs is bad zegt ie zelf al ;)
allen schreef:
Joy Jolliffe schreef:Allen/ Mark -> point taken. En nu aan de vredespijp :lol:
Niets daarvan! De eerst volgende keer dat ik Mark tegenkom sla ik hem vol op z'n bek!!! Als ik m'n keukentrapje mee heb... :lol:
LOL. Wie wil je daarvoor meebrengen? Dan moet je met kerels komen, niet met opgewarmde lijken ;).

Dexter

Bericht door Dexter » 24 mar 2008, 08:10

Roken in de auto is in mijn optiek niet alleen vies, maar ook potentieel gevaarlijk.
Ik heb het al vaak zat meegemaakt dat ik een auto voor me had die niet helemaal 'zuiver' reed.
Als je zo'n auto dan passeert zijn er vaak mensen niet handsfree aan het bellen of ze zijn aan het roken.
Wat mij betreft komt er dus een verbod op roken in de auto. :wink:

Het weggooien van (brandende) peuken is gewoon a-sociaal.
Het materiaal van de filter is namelijk niet gemakkelijk biologisch afbreekbaar en blijft daardoor heel lang in ons milieu rondzwerven.
Verder vind ik het niet fijn als er een brandende peuk op mijn auto terecht komt ook al veroorzaakt zoiets geen echte schade. Gevoelsmatig is dat voor mij namelijk toch genoeg reden om er steeds weer aan te twijfelen of dat wel zo is....niet fijn dus.

Nog even over het wegkrijgen van de rooklucht uit een auto: Er is een speciale behandeling voor (ionisatiebehandeling dacht ik) waarmee je die lucht vrijwel geheel uit een auto kunt krijgen.

Klein stukje off-topic:
Of roken an sich verboden zou moeten worden is een volledig andere discussie en hier niet verder van toepassing.
Ik ben echter wel blij dat ik in een restaurant nu weer gewoon van mijn eten kan genieten zonder dat er gerookt wordt aan de tafel naast me. :D
Dat rokers nu in 'bushokjes' moeten staan en het daardoor in die beperkte omgeving vaak een smerige zooi is met rondslingerende peuken en zwarte strepen komt omdat het dankzij die concentratie van rokers op één plaats nu meer opvalt.

Peric

Bericht door Peric » 24 mar 2008, 22:33

Okay, we zijn er uit, roken in de auto is vies. Maar ik laat 'm'n vriendin gewoon d'r gang gaan, mag ze zelf bepalen.. :)

Over de horeca. Er loopt op een ander forum ook al een topic daarover.
Ik vind het écht van de belachelijke dat Den Haag kan/mag bepalen wat jij mensen laat doen of verbied in je eigendom.
Maar goed, mensen zijn niet in staat om voor zichzelf te denken, dus doet de regering dat maar..

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 24 mar 2008, 22:55

Als je zo'n auto dan passeert zijn er vaak mensen niet handsfree aan het bellen of ze zijn aan het roken.
Wat mij betreft komt er dus een verbod op roken in de auto.
En dan ook gelijk een verbod op eten/snoepen in de auto, drinken in de auto, kinderen die afleiden in de auto, radio's en andere electronische apparatuur die af kan leiden in de auto, haarborstels in de auto, make up in de auto, pratende passagiers in de auto, enz enz enz. :wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 25 mar 2008, 07:31

Opa schreef:
Wat mij betreft komt er dus een verbod op roken in de auto.
En dan ook gelijk een verbod op eten/snoepen in de auto, drinken in de auto, kinderen die afleiden in de auto, radio's en andere electronische apparatuur die af kan leiden in de auto, haarborstels in de auto, make up in de auto, pratende passagiers in de auto, enz enz enz. :wink:
Oh maar dat komt er ook allemaal nog wel hoor......alles is toegestaan in de strijd om het aantal (dodelijke) verkeersslachtoffers terug te dringen! :twisted:

Nee, even serieus ook in dit lijstje zitten nog een aantal dingen die echt verboden zouden moeten worden als je het vanuit veiligheidsoogpunt bekijkt.
Als ik onder het rijden mijn Navi bedien ben ik echt niet meer 100% bij de les.
Evenzo als ik een ander CD'tje opzoek en verwissel of wanneer ik via de TMC meldingen steeds op mijn schermpje zit te kijken waar de (gemiddeld 20 op een dag ) mobiele flitsers nu weer staan.
En dan heb ik het maar niet over een muziek DVD of gewoon TV kijken, wat onder het rijden niet zou moeten kunnen maar wel gewoon kan.
Ik kan me voorstellen dat daar op zeker moment ook naar gekeken gaat worden in dit land van overregulering....:wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 mar 2008, 07:39

Artikel 5 kan als kapstok artikel natuurlijk voor al die dingen worden gebruikt. Als jij het verkeer in gevaar brengt omdat je een euro in je dashboardkastje aan het zoeken bent op de snelweg kan je een boete tegemoet zijn.

atomchris

Bericht door atomchris » 25 mar 2008, 08:34

JEHOVA(met hoofdletters)gevoel.......dat bedoel ik......dat bekeer idee.....

Maar goed:leven en laten leven......... :oops: 8)

En over ASO'S:zullen mensen dat ook niet denken als je zwarte strepen achterlaat op het pakeerterrein,of een rotonde dwars nemen.....heel hard rijden...... :lol:

Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........

Maar goed deze discussie gaat geen winnars hebben.....ik ben er klaar mee....

Weer terug naar waar het over gaat...AUTOOOOOOOOOSSSSS en PLEZIERRRRRRRRRRRRRRRRRR

8) :P :P :P

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 mar 2008, 08:47

atomchris schreef:Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........
Mensen worden vermoord om minder hoor... :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 mar 2008, 08:55

atomchris schreef: Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken...

Weer terug naar waar het over gaat...AUTOOOOOOOOOSSSSS en PLEZIERRRRRRRRRRRRRRRRRR

8) :P :P :P
En wat is de reden dat je je peuk uit het raam gooit?

Die klote rotzooi vergalt voor mij echt veel plezier. Misschien dat Tristan het na 4,5 maand ook merkt maar NL is echt een goor land als het om zwerfvuil gaat!!! Ik woon aan het water en je wil niet weten wat er allemaal ronddrijft.

Het is gewoon goed fatsoen om je eigen vuil gewoon zelf op te ruimen en niet maar denken dat een ander het wel doet of dat één peuk geen kwaad kan.

Maar goed terug naar auto's! :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 25 mar 2008, 08:59

Waarom terug naar de auto's?
Dit draadje gaat toch over roken?
:)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2008, 09:10

Ik ga ff naar buiten peukkie doen...

Ik rook alleen maar buiten binnen nooit!

1) op de zaak buiten moet er niet meer aan denken dat iedereen binnen rookt stinkt vreselijk
2) thuis nooit binnen ivm. de kinderen als ik echt iets heel aso vindt is het roken in bijzijn van kinderen! echt aso
3) als iemand last heeft van roken doe ik het niet of ga naar buiten is toch niet zo moeilijk?

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2008, 11:03

oke deze rokende toyota jap stijgt weer in aanzien :lol: :wink: goed gezegd Jacco

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 mar 2008, 12:40

atomchris schreef: Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........

Misschien heb je wel een tuin of balkon? Stel dat ik daar structureel peukies of snoeppapiertjes neergooi.....

allen

Bericht door allen » 25 mar 2008, 12:43

Peric schreef:Over de horeca. Er loopt op een ander forum ook al een topic daarover.
Ik vind het écht van de belachelijke dat Den Haag kan/mag bepalen wat jij mensen laat doen of verbied in je eigendom.
Maar goed, mensen zijn niet in staat om voor zichzelf te denken, dus doet de regering dat maar..
De spijker met een heipaal op z'n kop! Iemand geeft bijv. 4 ton uit aan een zaak en vervolgens mag hij er nog niet eens zelf in roken. Laat staan z'n klanten. Waarom kopen al die mensen die geen rokers in een restaurant dulden niet gewoon zelf wat... Gewoon een groot bord op de deur timmeren met 'verboden voor rokers'.

atomchris

Bericht door atomchris » 25 mar 2008, 14:01

Marcel van Meerbeek schreef:
atomchris schreef: Ik gooi me peuk uit het raam,ik neem aan dat niemand daar ruzie om gaat maken....zowel........................haal ik me schouders op en rij door........

Misschien heb je wel een tuin of balkon? Stel dat ik daar structureel peukies of snoeppapiertjes neergooi.....
Ik heb een tuin....en daar liggen vaak peuken en papiertjes in.....ga ik geen ruzie om maken,kost me allemaal te veel energie.........

Tis al zo een gedoe allemaal in dit land..... :roll:

Pies men! 8) :P

Ik snap jullie wel....maar ik heb het idee dat jullie er een beetje boos om zijn.....dat snap ik niet zo goed........ :roll:

Ag ja, ik zal er op letten(zit alleen geen asbak in die witte paella racer :lol: )tis ook vies......maar ja verslaafd he......................... :roll:

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 mar 2008, 14:09

Het leuke van zulke topics op Drving Fun. Doet me terug denken aan "Het Lagerhuis". Favoriete programma van mij toen.

Ik rook niet en wil dat ik in mijn auto ook niet gerookt wordt. Als ik met iemand mee rij dan hou ik mijn mond even.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 mar 2008, 14:58

allen schreef:Gewoon een groot bord op de deur timmeren met 'verboden voor rokers'.
Dat gebeurt nu dus! :mrgreen: :wink:

Plaats reactie