Politie gaat verkeer hinderen...........

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2008, 14:37

Geelhoed schreef:Ze stellen het uit tot donderdag....
van uitstel komt afstel zeggen ze wel eens...

zouden ze de media hebben gelezen dat het publiek het niet pikt :roll: en dus niet erachter staat en dat ze dat laatste? bod maar moeten nemen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mar 2008, 15:04

Beter was natuurlijk een publieksvriendelijke aktie, zo van;

De KLPD nodigd iedereen uit om de snelweg nu eens te gebruiken waarvoor die gemaakt is, wij waarschuwen vanaf 160- 200km/h, daarna hoort u niets meer van ons, we konden het niet bijbenen..................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 mar 2008, 15:08

Zitten hier ook mensen die bij de politie werken?
Of uberhaupt weten wat zij ervoor moeten doen?
Ik vind het nogal wat, al deze reacties.
En wat ze wel en niet moeten, qua opleiding, voor zichzelf beginnen etc.

Ik weet iig 1 ding: voor 1500,- p/m wilde ik geen politieagent zijn.
En ik weet ook niet wat ze daarvoor precies moeten doen...

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mar 2008, 15:11

romo schreef:Beter was natuurlijk een publieksvriendelijke aktie, zo van;

De KLPD nodigd iedereen uit om de snelweg nu eens te gebruiken waarvoor die gemaakt is, wij waarschuwen vanaf 160- 200km/h, daarna hoort u niets meer van ons, we konden het niet bijbenen..................
Dat is gewoon de waarhied,ze kunnen 50% van de auto's van DF niet bijhouden...maja hun camera wel :wink:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 mar 2008, 15:14

Als ze wat slimmer zouden zijn zouden ze het blokrijden wel op de snelweg doen, daarvan neemt de doorstroming namelijk wel toe....

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 mar 2008, 15:15

romo schreef:De KLPD nodigd iedereen uit om de snelweg
Zie je wel dat de politie niet al te hoog is opgeleid? :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mar 2008, 15:58

Geelhoed schreef:
romo schreef:De KLPD nodigd iedereen uit om de snelweg
Zie je wel dat de politie niet al te hoog is opgeleid? :lol:

Wij make geen voute..........................wie zonder zonde enz enz.......................

wjn

Bericht door wjn » 10 mar 2008, 16:55

Arthur schreef:Zitten hier ook mensen die bij de politie werken?

Iemand die weet tot welke leeftijd agenten moeten werken e.d.?
Stel dat ze stoppen op de 55e ipv. 65e, heb je enig idee hoeveel geld dat kost?? Dan heb je het al gauw over honderden euro's elke maand.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mar 2008, 17:03

Arthur schreef:Zitten hier ook mensen die bij de politie werken?

Godzijdank is er iemand met een stel hersens in zijn hoofd in dit topic :)

Iedereen lijkt wel te denken dat de agenten de hele dag aan het flitsen zijn hahaha.

A. Het is een feit denk ik dat het werk bij de politie niet makkelijk is. Daar mag best wel voor betaald worden. Als je ziet dat de politie als uitschot van de samenleving wordt gezien (al dan niet terecht in bepaalde gevallen) dan vind ik het niet vreemd dat ze meer geld willen. Zeker ook als ambtenaar van de staat mag je meer verwachten.

B. Een andere discussie is of je 1500 netto wel of niet veel vindt. Ik weet niet of het 1500 netto is. Wordt hier gewoon klakkeloos als feit overgenomen.

Is dit dan een beginsalaris? Een eindsalaris? Hoe werkt de salariëring bij de politie?

Voordat ik daarover uitspraken doe, moet ik meer informatie hebben.

Maar de wijze waarop de politie in zijn algemeenheid hier wordt neergehaald vind ik ver beneden de maat.

C. Een ander punt is dat de actie van de politie niet deugen. Nee, daar ben ik het mee eens natuurlijk.

In plaats daarvan gewoon geen bonnen meer uitschrijven. Diegene die hier in dit draadje (naam kwijt) vertelde dat dit niks zal uitmaken moet eens zijn verstand aanzetten.

Het gaat hier over geld. Geen bonnen uitschrijven betekent geen inkomsten voor de staat en believe me: die inkomsten hebben ze hard nodig.

Pak het bij het bot zoals Maurice zegt, pak de baas aan. Pak de staat aan en schrijf gewoon geen bonnen meer uit totdat de baas over de brug komt.

D. Waarmee ie dan over de brug moet komen is wéér een andere discussie. 300 bruto meer op 1500 is gewoon niet weinig :!:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2008, 17:18

maar volgens mij ging het ook niet alleen over die onderste laag die zeg maar die "1500" krijgen/verdienen :wink: volgens mij willen ze dat elke politie agent zoveel erbij krijgt...terwijl het begon om de ondergrens inkomens...immers de hogere verdienen of krijgen ligt eraan over welke personen we het hebben :wink: wel meer geld dan dat...staat van dienst, rangorde...regio waar je werkt ...aparte uren of diensten draaiend...enz.

maar ze "gebruiken" dat laagste inkomen als wapen in de strijd als zouden alle politie medewerkers dat geld krijgem per maand...ik denk met onkosten en aparte uren enz enz enz dat geld wel wat omhoog gaat toch? :roll: het laatste bod wat ligt is al heel veel beter dan ze nu mee rondlopen...niet meer zeuren nu voor zover ik weet :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mar 2008, 17:23

Bekijk dit filmpje eens:

http://www.netwerk.tv/archief/6625950/2 ... komen.html

Van de acties de burger de dupe laten worden is onzin. Daar bereiken ze hun doel niet mee. Inderdaad geen bonnen schrijven. Maar dan ook niet die ene die niet meedoet en ze inderdaad niet inhalen voor het quotom. Dat zou mooi zijn. Alhoewel mij dat niet deert, boetes krijg ik toch niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2008, 17:25

een artikel:
Politieagenten worden regelmatig uitgescholden, vernederd en lopen risico slachtoffer te worden van lichamelijk geweld. Daar staat volgens de politie te weinig salaris tegen over en dat moet heel Nederland weten.

Ze zijn telkens op televisie, ze protesteren bij voetbalwedstrijden, ze nemen geen aangiftes meer op, maar – positief – ze geven ook geen bonnen meer. Afgelopen donderdag staakte de politie landelijk. In plaats van hun dagelijkse politiewerk, hielpen ze in het verzorgingstehuis en lieten ze zich zien in de tram om de reizigers een gevoel van veiligheid te geven.

De CAO-onderhandelingen zitten muur- en muurvast. Wat de politie precies wil, verschilt per bond. De ACP en ANPV eisen 200 euro netto loonsverhoging per maand. De NPB vraagt minder: 7 procent in twee jaar voor alle agenten. Minister van Binnenlandse Zaken, Guusje ter Horst, stelt daar geen misselijk bod tegenover: in de komende twee jaar 9,25 procent erbij voor alle 16.000 straatagenten en 6,25 procent extra voor alle andere medewerkers. En dit is niet alles. Ze is bereid om alle medewerkers in 2008 een eenmalige uitkering te geven van 300 euro bruto. Maar het mag niet baten, de bonden vinden het te weinig.

De vraag is of dit terecht is. De agenten die onlangs te gast waren bij Pauw & Witteman keken treurig: ‘Ik verdien 1500 netto per maand en ben al 8 jaar in dienst’ en ‘ik ben in opleiding en krijg maar 1250 euro bruto per maand’ waren de klachten. Een beginnende politieagent begint in schaal 6 met een brutosalaris van 1572 euro per maand. De agenten vinden duidelijk dat ze worden onderbetaald. Maar is dit wel zo? Nee. Want de agenten hebben het over hun basissalaris.

Ze vergeten gemakshalve te vermelden dat hier onregelmatigheidstoeslagen bovenop komen en dan verdienen ze veel meer. Hoeveel meer, is moeilijk te zeggen, dat is afhankelijk van het aantal onregelmatige diensten. Zo krijgt een agent in het weekend 3,82 euro per uur extra, doordeweekse nachtdiensten leveren ook 3,82 euro per uur meer op en in het weekend is dit 5,73 euro. Dat dit kan oplopen is duidelijk. Deze week rekende weekblad Elsevier voor dat een 42-jarige hoofdbrigadier uit Rotterdam door toeslagen netto op 3100 euro uitkwam per maand. Zijn tweelingbroer, een inspecteur, werd minder goed bedeeld. Hij kwam afgelopen maand slechts uit op 2000 euro netto.

Zelfs de basissalarissen bij de politie zijn in vergelijking met andere, volgens minister Ter Horst vergelijkbare beroepen, in het geheel niet misselijk. Zo verdient een sergeant in het leger als hij begint 1213 euro bruto per maand. Een conducteur bij de NS begint op zijn achttiende maandelijks met 1220,40 euro. Een beveiliger, een gewilde bijklusbaan voor agenten, begint met net iets meer dan 1000 euro bruto per vier gewerkte weken. En een tramconducteur, één van de beroepen waarmee de minister de agenten onlangs vergeleek, verdient om te beginnen 1359 euro bruto.

De vergelijking die Ter Horst gaat maken met dit soort beroepen spreekt dus niet in het voordeel van de eisen van de politie. Nederlandse agenten refereren ook graag aan het salaris van collega’s in het buitenland. Zoals één agent het verwoordt op internet: ‘Denk dat ik bij de Duitse politie ga solliciteren. Die krijgen goed loon, respect en worden gesteund door de regering.’ Maar in het buitenland is het salaris niet schrikbarend hoger. In Duitsland is het salaris van een beginnende agent 1630 euro bruto per maand. Een relatief klein verschil.

De bonden lijken de plank mis te slaan in het CAO-conflict. Waar de publieke opinie nu nog in het voordeel is van de gezagshouders, zal dit snel omslaan als de bonden zoals aangekondigd, hardere actie gaan voeren. En dan zal iedereen, ook minister Ter Horst, toch weer terugdenken aan de uitspraak van KNVB-directeur Henk Kessler. ‘Doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 10 mar 2008, 17:29

2800 euro brutto is anders ook niet echt weinig!
Daar hoef je geen bijbaan voor te hebben ,hangt er natuurlijk ook 100% vanaf hoe je leeft! heb je een huisje van een ton of woon je in een villa van 5 ton....

Mijn pa als docent verdient maar iets meer...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 mar 2008, 18:54

Vrij onzinnig om je onregelmatigheidstoeslag die echt niet iedere agent heeft, maar even bij het salaris op te tellen en zo dus iedere politieambtenaar voor wat betreft salariëring over één kam te scheren.

Als ik 6 maanden naar Bosnië ga heb ik ook een veel hoger salaris, dûh. Toen ik in Duitsland werkte idem dito. Kontverhaal dus.

Gisteren met een vader van een maat van me gesproken, is een rechercheur bij moordzaken. Echt, zoals de pers het ons schetst, zo simpel ligt het niet. Zij zijn de afgelopen jaren echt uitgekleed. Hebben zelfs een jaar niets erbij gekregen, maar moesten wel 1% meer gaan werken. Kortom, dan mag je zelf gaan bijleggen.

Zo had hij nog wel meer steekhoudende argumenten. De acties die ze nu voeren zijn misschien niet de meest handigste, maar na zijn verhaal kon ik er wel wat meer begrip voor opbrengen.

En om met argumenten aan te komen dat je met 2 danslessen en een veterstrikdiploma agent kan worden is vrij kinderachtig.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 mar 2008, 22:55

Macboy schreef:Godzijdank is er iemand met een stel hersens in zijn hoofd in dit topic :)

Iedereen lijkt wel te denken dat de agenten de hele dag aan het flitsen zijn hahaha.

A. Het is een feit denk ik dat het werk bij de politie niet makkelijk is. Daar mag best wel voor betaald worden. Als je ziet dat de politie als uitschot van de samenleving wordt gezien (al dan niet terecht in bepaalde gevallen) dan vind ik het niet vreemd dat ze meer geld willen. Zeker ook als ambtenaar van de staat mag je meer verwachten.

B. Een andere discussie is of je 1500 netto wel of niet veel vindt. Ik weet niet of het 1500 netto is. Wordt hier gewoon klakkeloos als feit overgenomen.

Is dit dan een beginsalaris? Een eindsalaris? Hoe werkt de salariëring bij de politie?
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1225941.html

Merk op dat de betreffende agent krap 2 jaar in dienst is en de leeftijd van 35 heeft bereikt. Dr zit ook al pensioenspermie e.d. in verwerkt.

wjn

Bericht door wjn » 10 mar 2008, 23:16

Het argument wat vaker naar voren komt en waar niemand omheen kan, komt ook geen reactie op:

Zoek een andere baan als je meer wilt verdienen!!

Lukt dat niet? Dan moet je jezelf toch maar eens achter je oren krabbelen.

(Als je in Duitsland meer kunt verdienen, dan ga je daar toch werken ?? Kan allemaal in de EU.)

RVV

Bericht door RVV » 10 mar 2008, 23:29

Eerder had ik een leuke buurman, (oud adres) ouwe jongens krentebrood.. hij was toen werkeloos, en werd stadswacht.. prima baantje en hij was nog steeds een leuke vent.. Toen ging die een politieopleiding doen met zijn stadswacht achtergrond.. hij ging verhuizen, ik ook, verloren mekaar uit het oog.. verder nooit geen toestanden geweest...

Vorig jaar werd ik na een inhaal actie over een verdrijvingsvlak (enige veilige mogelijkheid om een tractor in te halen en de corsa) van een burger corsaatje met de 325i later door diezelfde corsa aan de kant gezet, stop Politie.. Nouja iedereen kent het ritueel wel, papieren etc..

Goh zeg ik verrek mijn ouwe buurman, leuk man blabla hoe gaat het ed..

De manier hoe die toen met me omging,, alsof ik een vreemde was,, en dat hij geen behoefte had aan amicale omgangsvormen..veronderstelde zelfs dat ik omdat ik hem kende onder een boete dacht uit te komen :shock:

Mijn vrouw zei recht in zijn gezicht dat ie een mislukt stuk vreten was.. en beter stadswacht had kunnen blijven want toen was ie tenminste nog leuk .. :lol:

En ik tegen hem ja joh een echte vent.. je zult wel geen vrienden meer hebben.. met een rooie kop en een geel papiertje achterlatend droop die af..

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2008, 23:38

goede actie Rico, nu ff wachten tot Andre nog ff reageert :lol: landver.... :wink:

ik ken ze ook ineens kunnen sommige anders worden, ik merkte al hoe verder ze in de opleiding kwam hoe meer ze veranderde ik ben ooit ook eens ernstig tekort gedaan (verraden eigenlijk toen die avond dat ik gepakt ben met 255 diezelfde avond deed ze al heel vreemd, de judas :twisted: ) door iemand die eerder als een soort "vriend" was en bij me thuis kwam en samen zongen en met uitgaan enz...nadien heb ik haar der nog over aangesproken en ze zij der weinig over...sinds dien hoef ik der niet meer, bah how low can you go....ik was veels te eerlijk na haar, maarja ik ben dat nu 1x eerlijk en open...

wjn

Bericht door wjn » 11 mar 2008, 00:07

Nou dat is weer jammer. Die mensen doen ook gewoon hun werk en het lijkt mij lastiger om de deur achter je dicht te trekken na je werk.
Als je rond je kijkt, zie je overal wel potentieel dingen die volgens de wet niet mogen, wees eerlijk.

Maar als je je werk niet leuk vind, zoek wat anders. Iedereen die zegt dat ze hun werk leuk vinden, maar gewoon te slecht betaald wordt, is in mijn ogen gewoon een ordinaire leugenaar.
(Geld is een slechte motivator, is nooit genoeg nl.)

Harrie

Bericht door Harrie » 11 mar 2008, 08:55

Geelhoed schreef:Als ze wat slimmer zouden zijn zouden ze het blokrijden wel op de snelweg doen, daarvan neemt de doorstroming namelijk wel toe....
Is enige tijd geleden al uitvoerig getest een bleek juist averechts te werken. :wink:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 mar 2008, 09:34

Plaats reactie