van uitstel komt afstel zeggen ze wel eens...Geelhoed schreef:Ze stellen het uit tot donderdag....
zouden ze de media hebben gelezen dat het publiek het niet pikt

Dat is gewoon de waarhied,ze kunnen 50% van de auto's van DF niet bijhouden...maja hun camera welromo schreef:Beter was natuurlijk een publieksvriendelijke aktie, zo van;
De KLPD nodigd iedereen uit om de snelweg nu eens te gebruiken waarvoor die gemaakt is, wij waarschuwen vanaf 160- 200km/h, daarna hoort u niets meer van ons, we konden het niet bijbenen..................
Iemand die weet tot welke leeftijd agenten moeten werken e.d.?Arthur schreef:Zitten hier ook mensen die bij de politie werken?
Of uberhaupt weten wat zij ervoor moeten doen?
Ik vind het nogal wat, al deze reacties.
En wat ze wel en niet moeten, qua opleiding, voor zichzelf beginnen etc.
Ik weet iig 1 ding: voor 1500,- p/m wilde ik geen politieagent zijn.
En ik weet ook niet wat ze daarvoor precies moeten doen...
Godzijdank is er iemand met een stel hersens in zijn hoofd in dit topicArthur schreef:Zitten hier ook mensen die bij de politie werken?
Of uberhaupt weten wat zij ervoor moeten doen?
Ik vind het nogal wat, al deze reacties.
En wat ze wel en niet moeten, qua opleiding, voor zichzelf beginnen etc.
Ik weet iig 1 ding: voor 1500,- p/m wilde ik geen politieagent zijn.
En ik weet ook niet wat ze daarvoor precies moeten doen...
Politieagenten worden regelmatig uitgescholden, vernederd en lopen risico slachtoffer te worden van lichamelijk geweld. Daar staat volgens de politie te weinig salaris tegen over en dat moet heel Nederland weten.
Ze zijn telkens op televisie, ze protesteren bij voetbalwedstrijden, ze nemen geen aangiftes meer op, maar – positief – ze geven ook geen bonnen meer. Afgelopen donderdag staakte de politie landelijk. In plaats van hun dagelijkse politiewerk, hielpen ze in het verzorgingstehuis en lieten ze zich zien in de tram om de reizigers een gevoel van veiligheid te geven.
De CAO-onderhandelingen zitten muur- en muurvast. Wat de politie precies wil, verschilt per bond. De ACP en ANPV eisen 200 euro netto loonsverhoging per maand. De NPB vraagt minder: 7 procent in twee jaar voor alle agenten. Minister van Binnenlandse Zaken, Guusje ter Horst, stelt daar geen misselijk bod tegenover: in de komende twee jaar 9,25 procent erbij voor alle 16.000 straatagenten en 6,25 procent extra voor alle andere medewerkers. En dit is niet alles. Ze is bereid om alle medewerkers in 2008 een eenmalige uitkering te geven van 300 euro bruto. Maar het mag niet baten, de bonden vinden het te weinig.
De vraag is of dit terecht is. De agenten die onlangs te gast waren bij Pauw & Witteman keken treurig: ‘Ik verdien 1500 netto per maand en ben al 8 jaar in dienst’ en ‘ik ben in opleiding en krijg maar 1250 euro bruto per maand’ waren de klachten. Een beginnende politieagent begint in schaal 6 met een brutosalaris van 1572 euro per maand. De agenten vinden duidelijk dat ze worden onderbetaald. Maar is dit wel zo? Nee. Want de agenten hebben het over hun basissalaris.
Ze vergeten gemakshalve te vermelden dat hier onregelmatigheidstoeslagen bovenop komen en dan verdienen ze veel meer. Hoeveel meer, is moeilijk te zeggen, dat is afhankelijk van het aantal onregelmatige diensten. Zo krijgt een agent in het weekend 3,82 euro per uur extra, doordeweekse nachtdiensten leveren ook 3,82 euro per uur meer op en in het weekend is dit 5,73 euro. Dat dit kan oplopen is duidelijk. Deze week rekende weekblad Elsevier voor dat een 42-jarige hoofdbrigadier uit Rotterdam door toeslagen netto op 3100 euro uitkwam per maand. Zijn tweelingbroer, een inspecteur, werd minder goed bedeeld. Hij kwam afgelopen maand slechts uit op 2000 euro netto.
Zelfs de basissalarissen bij de politie zijn in vergelijking met andere, volgens minister Ter Horst vergelijkbare beroepen, in het geheel niet misselijk. Zo verdient een sergeant in het leger als hij begint 1213 euro bruto per maand. Een conducteur bij de NS begint op zijn achttiende maandelijks met 1220,40 euro. Een beveiliger, een gewilde bijklusbaan voor agenten, begint met net iets meer dan 1000 euro bruto per vier gewerkte weken. En een tramconducteur, één van de beroepen waarmee de minister de agenten onlangs vergeleek, verdient om te beginnen 1359 euro bruto.
De vergelijking die Ter Horst gaat maken met dit soort beroepen spreekt dus niet in het voordeel van de eisen van de politie. Nederlandse agenten refereren ook graag aan het salaris van collega’s in het buitenland. Zoals één agent het verwoordt op internet: ‘Denk dat ik bij de Duitse politie ga solliciteren. Die krijgen goed loon, respect en worden gesteund door de regering.’ Maar in het buitenland is het salaris niet schrikbarend hoger. In Duitsland is het salaris van een beginnende agent 1630 euro bruto per maand. Een relatief klein verschil.
De bonden lijken de plank mis te slaan in het CAO-conflict. Waar de publieke opinie nu nog in het voordeel is van de gezagshouders, zal dit snel omslaan als de bonden zoals aangekondigd, hardere actie gaan voeren. En dan zal iedereen, ook minister Ter Horst, toch weer terugdenken aan de uitspraak van KNVB-directeur Henk Kessler. ‘Doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1225941.htmlMacboy schreef:Godzijdank is er iemand met een stel hersens in zijn hoofd in dit topic
Iedereen lijkt wel te denken dat de agenten de hele dag aan het flitsen zijn hahaha.
A. Het is een feit denk ik dat het werk bij de politie niet makkelijk is. Daar mag best wel voor betaald worden. Als je ziet dat de politie als uitschot van de samenleving wordt gezien (al dan niet terecht in bepaalde gevallen) dan vind ik het niet vreemd dat ze meer geld willen. Zeker ook als ambtenaar van de staat mag je meer verwachten.
B. Een andere discussie is of je 1500 netto wel of niet veel vindt. Ik weet niet of het 1500 netto is. Wordt hier gewoon klakkeloos als feit overgenomen.
Is dit dan een beginsalaris? Een eindsalaris? Hoe werkt de salariëring bij de politie?
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 22 gasten