BMW E36 320i coupé [gerold & klaar voor de 12e] + SAAB 9-5
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 320i coupé
B14 is wat Allen op de 316i had toch ? Dat vond ik wel een setup met beperkingen. In de 316i kreeg je soms tikken te verwerken die niet lekker meer waren. Maar goed de prijs is ook de helft van een AST. Het is net wat je er voor over hebt. KW maakt ook puik spul.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E36 320i coupé
Knot vraag eens wat het kost om een B14 set te laten monteren en doe dan hetzelfde bij Bas voor de AST set. Het verschil kan wel eens kleiner uitpakken dan je denkt en dan is er denk ik maar een keuze..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW E36 320i coupé
* Schudt nog wat na.... M'n Speedster op Nitrons leek wel een limousine in vergelijking met B14. Gevalletje eens maar nooit weer. Die "ontwikkeld voor de ring of op de ring" heb ik niet zo gesnapt. Volgens mij stuiter je zo over de vangrail als je niet oppast. Scheelt natuurlijk wel in kosten als je dat niet hoeft te raken.Joy schreef:B14 is wat Allen op de 316i had toch ? Dat vond ik wel een setup met beperkingen. In de 316i kreeg je soms tikken te verwerken die niet lekker meer waren. Maar goed de prijs is ook de helft van een AST. Het is net wat je er voor over hebt. KW maakt ook puik spul.

- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 2.0t SE Estate Aut.
Goed, na een lange tijd wapenstilte mijn topic maar weer eens opgraven.
Reden: sinds vandaag eindelijk pas weer eens een beetje trots op 't beestje.
Lang verhaal, korte versie:
- AST onderstel gezeik:
lekkages, spelingen op inserts, luidruchtige topmounts, vastzittende dempers, maar inmiddels na meerder modificaties weer helemaal gezond en fris.
Alles overigens perfect opgespeurd en verholpen door Madeno Racing.
- Weggelopen paarden + Vanos herrie:
vandaag opgelost door de heren van Autobedrijf Admiraal (stellen van de distributie + vanos) relatief gezien een easy-fix dit keer.
Overige werkzaamheden vanaf voorgaande posts:
- Setje Ferodo DS2500
- OMP aluminium veerpootbrug
- Oliebeurtje Castrol TWS 10W60
- Mistlampbevestiging
- Kentekenplaatverlichting
- Bougies
- K&N inlegfilter
- Verse koplampen (scars tell stories, maar dit ging wat ver)
- Ruitensproeiervaatje
- Ruitenwissers
- Verse Uniballs boven + onder in achterste draagarmen (rear trailing arm ball joints) = aanrader
- Nieuwe spoorstangen
- Uitlijnen
- APK
- Handremvoeringen
- Koelvloeistof
- Schokdemperrubbers bij fusees achter
- Remschijven voor
- Oliebeurtje Castrol TWS 10W60
- Remvloeistofbeurtje incl ontluchten (Ate Racing smurf)
- Brandstofleiding (motorruimte)
- Voorste veertorens (carrosserie) laten behandelen bij Wielhoven (anti-corrosie)
En nu dus weer na een lange periode van ongein weer veilig thuis

En sinds 27-07-2010 in goed gezelschap van een relaxte Zweed 8)
Een SAAB 9-5 2.0t SE Estate Aut. welteverstaan. De auto werd door de vorige eigenaar samen met een 9-3 Cabriolet ingeruild op een Volvo XC70. Ik heb altijd al een zwak gehad voor SAABs, aanvankelijk was ik op zoek naar een S60 maar toen deze 9-5 in het vizier kwam en de historie bleek te kloppen was ik om. Mede dankzij de positieve ervaringen die ik heb met de 9-5 van Roderick.
Ik kocht dus een 9-5 2.0t SE Estate uit 1999 (MY00) met 232000km levenservaring. Aan de buitenkant wel wat gebruikerssporen. Binnenzijde, daar ben je immers het meest, opvallend weinig slijtage op het mooie zwarte leer. Technisch op een SID-display na, werkt alles naar behoren. Daarnaast sprongen een wel heel schone (verse) turbo, veren + schokdempers die nog gelabeld waren en vier frisse Michelins me in het oog. Naar zeggen van mijn collega werd deze 9-5 door de vorige eigenaar voornamelijk gebruikt om naar het 2e huis in Frankrijk te rijden, de 9-3 Cabrio was voor de boodschappen...
De onderhoudshistorie heb ik ook volledig boven water gekregen. Nieuw verkocht door SAAB-dealer Zuid-Oost te Tilburg waar de auto tot de 175859km in onderhoud is geweest, recenter heeft de auto zijn onderhoud gekregen bij RAC in Rotterdam, laatste (grote) beurt incl. APK bij de 226000km. Volgens de sticker was de auto bij 246000km pas weer toe aan de volgende beurt.
Maar vrijwel direct na aanschaf heb ik door Autobedrijf Tholen het volgende (preventieve) onderhoud uit laten voeren:
- Algemene Check/uitlezen Tech2
- Carterinspectie
- Carterring
- Carter MOD 6
- PCV Valve- Een vers carter Castrol Edge 5W-30
- Oliefilter
- Maptun Sport Airfilter
- Koelvloeistof
- Lekkend stuurhuis verholpen
- Stuurbekrachtigingsvloeistof
- Solenoid Valve (ging nota bene op de heenweg naar Bergen op Zoom kapot)
Het weekend ervoor had ik de auto al laten uitlijnen en de wielen laten balanceren op onbalans en hoogteslag met wegdeksimulatie.
Bovendien binnen en buitenkant intensief gereinigd en vertroeteld met wat Meguiars producten.
Toekomstmuziek (vervanging na slijtage):
- Wielen + banden: winterbanden voor op de 16inchers en een setje SAAB 17inch als zomerset (Aero's of Quad's)
- Remmenupgrade: Ate Racing Blue, Goodridge RVS remleidingen + een wat aggresiever blok
- Silicone Vacuüm-, Turbo- en Koelslangen
- SID-display
- Maptun of G-ice kuurtje
- Onderstel: Powerflex draagarmbussen, Bilstein B8's icm Eibach, incl. verse topmounts aan de voorzijde
- Forge Dumpvalve
Wat impressies van de I-Phone



'Pitstop-support' nabij de Nurburgring

Comfortabele terugreis

Kortom de BMW mag met 'daily driver-pensioen' en zal zijn oude dag mogen slijten op mooie dagen in de Duitse Eiffel.
To do:
- Vers rubber (PS3, Pilot Super Sports, of Bridgestone S001)
- Anti-steenslagfolie in voorste wielkasten (leuk hoor spacers)
En dan is ie hopelijk op tijd gereed voor het DF evenement op de Nurburgring.
Reden: sinds vandaag eindelijk pas weer eens een beetje trots op 't beestje.
Lang verhaal, korte versie:
- AST onderstel gezeik:
lekkages, spelingen op inserts, luidruchtige topmounts, vastzittende dempers, maar inmiddels na meerder modificaties weer helemaal gezond en fris.
Alles overigens perfect opgespeurd en verholpen door Madeno Racing.
- Weggelopen paarden + Vanos herrie:
vandaag opgelost door de heren van Autobedrijf Admiraal (stellen van de distributie + vanos) relatief gezien een easy-fix dit keer.
Overige werkzaamheden vanaf voorgaande posts:
- Setje Ferodo DS2500
- OMP aluminium veerpootbrug
- Oliebeurtje Castrol TWS 10W60
- Mistlampbevestiging
- Kentekenplaatverlichting
- Bougies
- K&N inlegfilter
- Verse koplampen (scars tell stories, maar dit ging wat ver)
- Ruitensproeiervaatje
- Ruitenwissers
- Verse Uniballs boven + onder in achterste draagarmen (rear trailing arm ball joints) = aanrader
- Nieuwe spoorstangen
- Uitlijnen
- APK
- Handremvoeringen
- Koelvloeistof
- Schokdemperrubbers bij fusees achter
- Remschijven voor
- Oliebeurtje Castrol TWS 10W60
- Remvloeistofbeurtje incl ontluchten (Ate Racing smurf)
- Brandstofleiding (motorruimte)
- Voorste veertorens (carrosserie) laten behandelen bij Wielhoven (anti-corrosie)
En nu dus weer na een lange periode van ongein weer veilig thuis
En sinds 27-07-2010 in goed gezelschap van een relaxte Zweed 8)
Een SAAB 9-5 2.0t SE Estate Aut. welteverstaan. De auto werd door de vorige eigenaar samen met een 9-3 Cabriolet ingeruild op een Volvo XC70. Ik heb altijd al een zwak gehad voor SAABs, aanvankelijk was ik op zoek naar een S60 maar toen deze 9-5 in het vizier kwam en de historie bleek te kloppen was ik om. Mede dankzij de positieve ervaringen die ik heb met de 9-5 van Roderick.
Ik kocht dus een 9-5 2.0t SE Estate uit 1999 (MY00) met 232000km levenservaring. Aan de buitenkant wel wat gebruikerssporen. Binnenzijde, daar ben je immers het meest, opvallend weinig slijtage op het mooie zwarte leer. Technisch op een SID-display na, werkt alles naar behoren. Daarnaast sprongen een wel heel schone (verse) turbo, veren + schokdempers die nog gelabeld waren en vier frisse Michelins me in het oog. Naar zeggen van mijn collega werd deze 9-5 door de vorige eigenaar voornamelijk gebruikt om naar het 2e huis in Frankrijk te rijden, de 9-3 Cabrio was voor de boodschappen...
De onderhoudshistorie heb ik ook volledig boven water gekregen. Nieuw verkocht door SAAB-dealer Zuid-Oost te Tilburg waar de auto tot de 175859km in onderhoud is geweest, recenter heeft de auto zijn onderhoud gekregen bij RAC in Rotterdam, laatste (grote) beurt incl. APK bij de 226000km. Volgens de sticker was de auto bij 246000km pas weer toe aan de volgende beurt.
Maar vrijwel direct na aanschaf heb ik door Autobedrijf Tholen het volgende (preventieve) onderhoud uit laten voeren:
- Algemene Check/uitlezen Tech2
- Carterinspectie
- Carterring
- Carter MOD 6
- PCV Valve- Een vers carter Castrol Edge 5W-30
- Oliefilter
- Maptun Sport Airfilter
- Koelvloeistof
- Lekkend stuurhuis verholpen
- Stuurbekrachtigingsvloeistof
- Solenoid Valve (ging nota bene op de heenweg naar Bergen op Zoom kapot)
Het weekend ervoor had ik de auto al laten uitlijnen en de wielen laten balanceren op onbalans en hoogteslag met wegdeksimulatie.
Bovendien binnen en buitenkant intensief gereinigd en vertroeteld met wat Meguiars producten.
Toekomstmuziek (vervanging na slijtage):
- Wielen + banden: winterbanden voor op de 16inchers en een setje SAAB 17inch als zomerset (Aero's of Quad's)
- Remmenupgrade: Ate Racing Blue, Goodridge RVS remleidingen + een wat aggresiever blok
- Silicone Vacuüm-, Turbo- en Koelslangen
- SID-display
- Maptun of G-ice kuurtje
- Onderstel: Powerflex draagarmbussen, Bilstein B8's icm Eibach, incl. verse topmounts aan de voorzijde
- Forge Dumpvalve
Wat impressies van de I-Phone
'Pitstop-support' nabij de Nurburgring
Comfortabele terugreis
Kortom de BMW mag met 'daily driver-pensioen' en zal zijn oude dag mogen slijten op mooie dagen in de Duitse Eiffel.

To do:
- Vers rubber (PS3, Pilot Super Sports, of Bridgestone S001)
- Anti-steenslagfolie in voorste wielkasten (leuk hoor spacers)
En dan is ie hopelijk op tijd gereed voor het DF evenement op de Nurburgring.
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Mooi lijstje... saab ben ik niet zo fan van maar de e36... had je ook een 212 vanos melding? Die heb ik namelijk al een tijd maar de auto gaat als een speer. Bas had het vermoeden dat het vanos niet precies in de 0 positie is afgesteld.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Nette wagen! Die 9-5 dan. 8)
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Welke melding het geweest is weet ik niet. Wel weet ik dat de heren de vanos volledig gedemonteerd/ontleed hebben en in de 0-stand terug hebben gezet.Knot schreef:Mooi lijstje... saab ben ik niet zo fan van maar de e36... had je ook een 212 vanos melding? Die heb ik namelijk al een tijd maar de auto gaat als een speer. Bas had het vermoeden dat het vanos niet precies in de 0 positie is afgesteld.
Maandag vanuit Oude tonge nog een retourtje Bergen op Zoom gemaakt; vermogen terug en bij flink warme motor + kap open veel minder kleppen/distributie herrie.
Kan niet wachten om overmorgen eens een lekker stuk te sturen als ik weer terug ben vanuit Frankrijk.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Ach 't zijn beiden oude lerpenallen schreef:Nette wagen! Die 9-5 dan. 8)

Waar je al niet gelukkig mee kunt zijn hè

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Zaterdag middag maar eens naar de Eifel dan? Mag je mijn straat banden lenen 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Die saab is nog snel zeg !
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
yorick schreef:Zaterdag middag maar eens naar de Eifel dan? Mag je mijn straat banden lenen
Tof aanbod! Zal graag eens weten hoe die RE070's het doen...
Maar goed, volgende keer beter. Ik ga zondag naar Concours 't Loo. Zal in de tussentijd ff moeten sparen voor een setje vers rubber.
Zie net dat de Bridgestone S001 pas vanaf 18" is

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Ehmmm, je weet dat je op dat stukje weg elke auto een kilometer of 15 boven de fabrieksopgave krijgt? God's turbo, a downhill gradient........ En dat is een heeeeeeeele lange helling, zelfs de Kangoo haalde 188 GPS. En toch zou ik het niet durven met een 9-5, ik weet hoe die balansasketting klinkt als hij breekt!dvh schreef:Die saab is nog snel zeg !
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Haha, heb nu iig een indicatie wat er behaald moet kunnen worden na het chippen. Hoop btw niet dat het tevens voor jouw laatste opmerking geldtsteve smith schreef:Ehmmm, je weet dat je op dat stukje weg elke auto een kilometer of 15 boven de fabrieksopgave krijgt? God's turbo, a downhill gradient........ En dat is een heeeeeeeele lange helling, zelfs de Kangoo haalde 188 GPS. En toch zou ik het niet durven met een 9-5, ik weet hoe die balansasketting klinkt als hij breekt!dvh schreef:Die saab is nog snel zeg !

Breek-geluiden hebben we de BMW voor.

- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Vandaag 't beestje maar weer eens uitgelaten voor wat woon-werk verkeer.
Helaas schiet de motor nog steeds (sinds dat alles los is geweest bij de Admiraal) af en toe in de 5-cilinder modus
Had eerst de hoop dat het vocht was oid door het langere stilstaan tussendoor... Helaas is er geen pijl op te trekken.. warm/koud, vollast/deellast.
Ik verdenk nu een van de bobines, maar bij mijn weten is het met die dingen altijd zo dat of 't werkt, of niet.
Nu een vraag voor de kenners: zijn die bobines van een M50B20 uit te lezen (separaat)?

Helaas schiet de motor nog steeds (sinds dat alles los is geweest bij de Admiraal) af en toe in de 5-cilinder modus

Had eerst de hoop dat het vocht was oid door het langere stilstaan tussendoor... Helaas is er geen pijl op te trekken.. warm/koud, vollast/deellast.
Ik verdenk nu een van de bobines, maar bij mijn weten is het met die dingen altijd zo dat of 't werkt, of niet.
Nu een vraag voor de kenners: zijn die bobines van een M50B20 uit te lezen (separaat)?
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Die cilinder issues zijn in 99% van de gevallen te wijten aan, inderdaad, de bobines. Ik heb er nog een stel liggen maar ik denk dat de M3 variant niet hetzelfde is.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Yep zover was ik ook
Het 'jammere' is dat ie niet constant op 5 potten loopt, dan kan je namelijk proefondervindelijk de kabels lostrekken om te kijken welke het is.
Als ik een bobine zou moeten vervangen zal ik als eerste naar de vierde kijken. Aangezien deze met een bougie-wissel afgelopen winter een beetje nat was van de olie ivm slechte kleppendekselpakking. Inmiddels is deze uiteraard al weer vervangen toen de distributie + Vanos los is geweest.
Nu dus een kwestie van 'hopen' dat ie iets langer op 5 cilinders blijft lopen. Anders zit er tocht niet veel ander op dan ze alle 6 maar vervangen.

Het 'jammere' is dat ie niet constant op 5 potten loopt, dan kan je namelijk proefondervindelijk de kabels lostrekken om te kijken welke het is.
Als ik een bobine zou moeten vervangen zal ik als eerste naar de vierde kijken. Aangezien deze met een bougie-wissel afgelopen winter een beetje nat was van de olie ivm slechte kleppendekselpakking. Inmiddels is deze uiteraard al weer vervangen toen de distributie + Vanos los is geweest.
Nu dus een kwestie van 'hopen' dat ie iets langer op 5 cilinders blijft lopen. Anders zit er tocht niet veel ander op dan ze alle 6 maar vervangen.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Hm ik heb er maybe ook 1 die soms even bokt. Is altijd maar een paar seconden.. Toch eens naar kijken!Joy schreef:Die cilinder issues zijn in 99% van de gevallen te wijten aan, inderdaad, de bobines. Ik heb er nog een stel liggen maar ik denk dat de M3 variant niet hetzelfde is.
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Volgens mij heb je mijn probleem dus ook!!!
Soms stationair of bij afremmen op 5 poten, bokken, sputteren en als je m dan in de toeren trapt gaat ie weer normaal lopen.
Bij mij is het cilinder 3 (van de radiadeur af gerekend), als ie in 5pits mode is dan kan je die bobineaansluiting lostrekken en merk je geen verschil. Bas heeft een andere bobine en bougie geprobeerd maar dat was het niet.
Soms stationair of bij afremmen op 5 poten, bokken, sputteren en als je m dan in de toeren trapt gaat ie weer normaal lopen.
Bij mij is het cilinder 3 (van de radiadeur af gerekend), als ie in 5pits mode is dan kan je die bobineaansluiting lostrekken en merk je geen verschil. Bas heeft een andere bobine en bougie geprobeerd maar dat was het niet.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5 [30.08.2010]
Inderdaad exact hetzelfde wat ik ook heb.Knot schreef:Volgens mij heb je mijn probleem dus ook!!!
Soms stationair of bij afremmen op 5 poten, bokken, sputteren en als je m dan in de toeren trapt gaat ie weer normaal lopen.
Bij mij is het cilinder 3 (van de radiadeur af gerekend), als ie in 5pits mode is dan kan je die bobineaansluiting lostrekken en merk je geen verschil. Bas heeft een andere bobine en bougie geprobeerd maar dat was het niet.
Mocht ik de oplossing hebben gevonden laat ik het uiteraard even weten.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5
Zo, setje Toyo R1R is besteld. Erg benieuwd naar dit bandje.

Verder van de week nog wat lopen schroeven aan de AST-knopjes. 3clicks voor en 2 clicks achter geeft inderdaad toch een stuk meer 'rust' op straat. Het is allemaal wat steviger, maar een stuk minder gestuiter en gedein.
Als 't motortje nou ook nog eens van zijn verkoudheid af komt ben ik helemaal blij.
Verder van de week nog wat lopen schroeven aan de AST-knopjes. 3clicks voor en 2 clicks achter geeft inderdaad toch een stuk meer 'rust' op straat. Het is allemaal wat steviger, maar een stuk minder gestuiter en gedein.
Als 't motortje nou ook nog eens van zijn verkoudheid af komt ben ik helemaal blij.
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5
Uitlaatsensoren (lambda) en temperatuursensor op het blok zouden mijn volgende stappen zijn.
AST meer klikjes voor dan achter ben ik overigens vanaf gestapt, zelfde voor als achter werkt prima. Na papenburg heb ik m op 4x/4x teruggezet.
AST meer klikjes voor dan achter ben ik overigens vanaf gestapt, zelfde voor als achter werkt prima. Na papenburg heb ik m op 4x/4x teruggezet.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5
Als ie op vers rubber staat breng ik 'm naar de Fonkert denk ik. Mogen zij lekker zoeken.Knot schreef:Uitlaatsensoren (lambda) en temperatuursensor op het blok zouden mijn volgende stappen zijn.
AST meer klikjes voor dan achter ben ik overigens vanaf gestapt, zelfde voor als achter werkt prima. Na papenburg heb ik m op 4x/4x teruggezet.
Gisteren btw met de ex-Yorick E36 323i touring (nu van zijn broertje) gereden. Is gisteren Bilstein B14 icm M3 topmounts onder gegaan. Rijd zeker niet verkeerd voor een straat-setup. Voldoende comfort/rust en geeft genoeg vertrouwen als je 'm full attack door de polder jaagt, maar dan mis je toch net dat reactievermogen van AST. Anderzijds is de demping wel iets verfijnder van het Bilstein set tegenover AST in een vergelijkbare 'comfort'-stand.
Gisteren heeft Robin een iPhone Carkit ingebouwd in de Saab. Zat al een af-fabriek pukkel rechts naast de middenconsole waar voorheen een Nokia-kit uit PTT-tijdperk huisde. Geluid is btw ook prima van de iPod icm dat Saab audiosysteem.
En Jeroen heeft zich bezig gehouden met de verlichting onder de brug. Helemaal super

Voorste remschijven weer even terugmonteren was een fluitje van een cent, aldus Yorick.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé + SLAAB 9-5
Goed er zit weer schot in de zaak.
Donderdagmiddag eerder uit werk gegaan om eens langs te wippen bij mijn ex-collega's van de Fonkert. Auto is daar meteen blijven slapen (wat nou wachttijd) en de volgende morgen is men begonnen met uitlezen, testrijden, uitlezen. Bleek dat niet 1 bobine maar alle 6 storingsmeldingen doorgaven...
Lang verhaal kort: na wat zoekwerk kwam aan het licht dat het een massa-probleem was. Daardoor gaven de bobines verkeerde waarden door aan de computer en vice versa.
Auto loopt nu weer -voor zover ik heb kunnen merken van N'dorp naar Oud-Beijerland rijdende- als vanouds.
Vandaag ga ik de stootstrips even een goede opknapbeurt geven; eerst föhnen, daarna impregneren met Turtle Black Chrome (lekkere naamvoering). Deze methode heb ik immers eerst op de Saab kunnen testen
Zal daarna weer eens wat nieuw fotomateriaal schieten.
Nu is het nog wachten tot de Toyo R1R's binnen zijn bij Reedijk.
Wel gisteren alvast nieuwe remblokjes binnen gekregen.

Bevallen me eigenlijk prima op de standaardschijven. En bieden icm stalen remleidingen en Ate Racing Blue voldoende uithoudingsvermogen.
Donderdagmiddag eerder uit werk gegaan om eens langs te wippen bij mijn ex-collega's van de Fonkert. Auto is daar meteen blijven slapen (wat nou wachttijd) en de volgende morgen is men begonnen met uitlezen, testrijden, uitlezen. Bleek dat niet 1 bobine maar alle 6 storingsmeldingen doorgaven...
Lang verhaal kort: na wat zoekwerk kwam aan het licht dat het een massa-probleem was. Daardoor gaven de bobines verkeerde waarden door aan de computer en vice versa.
Auto loopt nu weer -voor zover ik heb kunnen merken van N'dorp naar Oud-Beijerland rijdende- als vanouds.
Vandaag ga ik de stootstrips even een goede opknapbeurt geven; eerst föhnen, daarna impregneren met Turtle Black Chrome (lekkere naamvoering). Deze methode heb ik immers eerst op de Saab kunnen testen

Zal daarna weer eens wat nieuw fotomateriaal schieten.
Nu is het nog wachten tot de Toyo R1R's binnen zijn bij Reedijk.
Wel gisteren alvast nieuwe remblokjes binnen gekregen.
Bevallen me eigenlijk prima op de standaardschijven. En bieden icm stalen remleidingen en Ate Racing Blue voldoende uithoudingsvermogen.
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: BMW E36 320i coupé [weer gezond] + SAAB 9-5
Dierendag...

Maar goed, daar gaat de update niet over. Zoals gezegd loopt de BMW weer als vanouds nu het massaprobleem is getackled. Gisteren 300km 'zinloos' rondgereden/ge-rallyed. Van de Hoeksche Waard naar Steenbergen, Tholen, Bergen op Zoom, Woensdrecht, Putten, Ossendrecht, Kalmthout (B), Essen (B), Wildert (B) en bij Roosendaal weer de grens over. En dit alles uiteraard zoveel mogelijk de doorgaande (N-) wegen mijdend
Beeld:

Hierbij valt me vooral op hoe maf de optelsom van 15mm spacers + 10min uitspoor + -2.2 graden wielvlucht + 8J wielen er eigenlijk uitziet recht van voren (zie oorspronkelijke 'mudflaps')


Lekker fout in het gras
Nog wat on-board beelden van de Iphone:


Nu is het grote wachten op de Toyo R1R's
Maar goed, daar gaat de update niet over. Zoals gezegd loopt de BMW weer als vanouds nu het massaprobleem is getackled. Gisteren 300km 'zinloos' rondgereden/ge-rallyed. Van de Hoeksche Waard naar Steenbergen, Tholen, Bergen op Zoom, Woensdrecht, Putten, Ossendrecht, Kalmthout (B), Essen (B), Wildert (B) en bij Roosendaal weer de grens over. En dit alles uiteraard zoveel mogelijk de doorgaande (N-) wegen mijdend

Beeld:
Hierbij valt me vooral op hoe maf de optelsom van 15mm spacers + 10min uitspoor + -2.2 graden wielvlucht + 8J wielen er eigenlijk uitziet recht van voren (zie oorspronkelijke 'mudflaps')
Lekker fout in het gras
Nog wat on-board beelden van de Iphone:
Nu is het grote wachten op de Toyo R1R's
Laatst gewijzigd door Christiaan van H. op 04 okt 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 320i coupé [genezen van verkoudheid] + SAAB 9-5
Zat ik op te wachten deze update... bedoelen ze dan de massadraad die op het blok zit? Dat is het bij mij namelijk niet volgens Bas. 
Bij mij valt ie dagelijks nog wel uit als ik er niet op let om tijdens aanremmen stoplicht met koppeling in een beetje gas bij te geven.

Bij mij valt ie dagelijks nog wel uit als ik er niet op let om tijdens aanremmen stoplicht met koppeling in een beetje gas bij te geven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker en 19 gasten