
Lotus Elise S2 135R
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Hier nog even het filmpje, wel op YouTube. Duurde een dag voordat hij er stond:
http://www.youtube.com/watch?v=fSm9IOeufy8
http://www.youtube.com/watch?v=fSm9IOeufy8
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Goed, tijd voor deel 4 inmiddels. Ik was dus net de boot opgereden. Bij het oprijden werd de Elise door het personeel met veel enthousiasme begroet. Toch grappig om te zien. Auto afgesloten en rugzak met camera's en papieren er uit gehaald. Boot was bijna leeg trouwens, dus economisch verantwoord voor de rederij is zo'n tocht dan waarschijnlijk niet helemaal.
Daarna naar boven gegaan. Boven aangekomen werd ik aangesproken door een man met een Arabisch uiterlijk. Hij vroeg me hoe ik heette. Gezegd wat mijn naam was, waarop hij antwoordde: "Wir sind zusammen im Leipzig Gefängnis gewesen!"
Uhm, niet dat ik weet hoor, vriend
Kostte echt moeite hem te overtuigen dat het toch echt niet zo was. Maar gezegd dat ik uit België kwam want ik vond het een beetje fishy. Aansluitend in het restaurant aangeschoven aan een tafel om wat te eten. Tot mijn verbazing sprak bijna geen enkel personeelslid Engels. Bleek dat de boot gerund werd door een Kroatische firma. Vreemd, maar ja: het zal wel 
Bestelling doorgegeven aan de ober die me meldde dat dit zijn eerste avond was. Man was midden 50 schat ik zo en ik moest mijn bestelling in het Engels 4x herhalen voordat hij het doorhad wat ik wilde hebben. Paar minuten later kwam hij terug om te melden dat 2 van de 3 dingen niet leverbaar waren, dus maar alternatief gekozen.
Soep was goed te doen, maar dat is weinig risico. Hoofdgerecht was een ondefinieerbare brij van groenten en vlees. Met tegenzin weggewerkt en maar weggespoeld met een liter Spa blauw. Desert was iets met bananen en ijs, maar het smaakte naar schoenzolen met melk. Niet te eten, bah
Maar ik moest wat doen om de tijd te doden, want er was omgeroepen dat het 2,5 uur zou duren. Bleek later 4,5 uur te worden, dus dat is een hele reis.
Vervolgens nog even kopje koffie gedronken in het truckersdeel. Was ook een beetje een vage aangelegenheid eigenlijk. Boot was bijna helemaal leeg en er was weinig te doen. Toen maar even een spelletje gedaan op een speelautomaat, was een spel voor geografische kennis. Gelijk de highscore op de automaat gezet. Maar dat kwam doordat nog niemand het gedaan had, hahaha
Op het achterdek werden DVDs afgespeeld in een soort hoekje met bankjes. Daar ben ik toen ook nog maar even gaan zitten. Hitch met Will Smith werd afgespeeld. Was wel aardig, vooral omdat Eva Mendes zo nu en dan over het beeld heen huppelde. Niet vervelend om naar te kijken natuurlijk

Omdat het erg warm was en ook nogal muf ben ik later nog even naar buiten gegaan naar het achterdek om een frisse neus te halen. Schroeven draaiden rustig door en het was volle maan. Zag er dus wel grappig uit:
http://www.youtube.com/watch?v=DQ6nbU2ehNw" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna nog in gesprek geraakt met een Belgische man die onderdelen had opgehaald in Engeland. 9 uur op de boot voor een 1,5 uur Engeland. Niet helemaal effectief, maar het zal de moeite waard geweest zijn. Was verder een hele aardige vent, dus dat was wel even gezellig.
Omdat op het achterdek de diesellucht toch wel heel erg pregnant was op het middendek even nog een koffie opgehaald. Terwijl ik daar zat liepen er 2 mannen voorbij. Die bleven zo even staan op een manier die ik toch niet helemaal relaxed vond. Zal ook het idee geweest zijn, maar ach
Daarna weer naar achterste deel gelopen en een flesje water gehaald. Verderop zaten een paar jonge Engelse kerels die volop aan het discussiëren waren over muziek en het een en ander. Ben daar toen even aangeschoven. Bleek een ska-punk/rockabilly bandje te zijn die een concert in Brugge gingen geven. Was ook heel gezellig en goed gelachen met die gasten
Tegen 23-23:30u waren we toen eindelijk in Oostende. Jongens kwamen nog even naar de Elise kijken en ze vonden het een mooie auto. Leuk om dat enthousiasme te zien.
Toen eindelijk van boord en weer rijden. Rijden richting thuisbasis van Oostende. Is nog een behoorlijk eindje rijden, zeker als je weet dat het toen al rond 0:00u was en ik 's morgens rond 5:30u naast mijn mandje stond.
Eerst even een klein stukje gereden om een plekje te vinden om mijn navi te installeren. Met mijn Nokia 6110 Navigator trouwens prima ervaringen zowel in Engeland als in de Benelux. Aanrader wat mij betreft. Navi dus ingesteld en gaan rijden. Bij een rotonde kort daarna doordat ik niet helemaal scherp was een verkeerde afslag genomen.
Daar dus even gekeerd, waarbij ik net met mijn voorwielen over een fietspad kwam. Na gekeerd te zijn stond er opeens een Belgische politiewagen voor me met zwaailampen aan. 2 agenten er uit en gelijk op dwingende toon om mijn papieren gevraagd. Ik in het Nederlands antwoorden dat ze die natuurlijk meteen kregen. Gesprek verliep niet echt soepel, waarom weet ik ook niet helemaal. Toen bleek dat ik geen bewijs van verzekering had (was wel verzekerd, mondeling in dekking genomen bij Fortis) begonnen ze toch wel erg moeilijk te doen. Uitspraken als "We kunnen nu uw auto in beslag nemen!" deden mij op dat moment van de dag toch echt geen goed
Toen ik uit mocht stappen geprobeerd op mijn allervriendelijkste manier duidelijk te maken dat het toch echt allemaal in orde was. Dat werkte gelukkig en uiteindelijk na een kwartier discussiëren er uit gekomen. Dat daar ondertussen nog 2 politiebussen bij gekomen waren en er dus 6 man politie om mij heen stond was niet geheel goed voor de gemoedsrust, maar ik ben wat dat betreft gelukkig wel wat gewend in termen van omgaan met stressvolle situaties vanuit mijn werk
Zodoende dus na 20-30 minuten met enige vorm van irritatie weer ingestapt en weggereden. Het stuk door België heb ik eigenlijk vervloekt, mede door het incident eerder maar ook door de kwaliteit van het wegdek en de wegverlichting. Nog een keertje gestopt voor een sanitaire stop en toen richting NL gereden. Was nog grappig bij de Liefkenshoektunnel want het betalen door het linker ruitje lukte eigenlijk vrij gemakkelijk. Zoals Rob als schreef, Elise is niet echt breed.
Klein stukje verder was ik dus al in Nederland toen ik bij Bergen op Zoom de grens over kwam. Nog één keer gestopt bij Wouwse Tol en toen doorgereden naar Rotterdam. Eindelijk, eindelijk en eindelijk rond 3:30u was ik dan weer thuis. En dat terwijl ik dus om 5:30u opgestaan was.
Ik was dus zo gaar als een klontje maar wel zo enorm blij met mijn Elise thuis in de garage. Helemaal goed. Rond 4u naar bed gegaan en vanaf daar gaan we de volgende morgen weer verder met deel 5
Daarna naar boven gegaan. Boven aangekomen werd ik aangesproken door een man met een Arabisch uiterlijk. Hij vroeg me hoe ik heette. Gezegd wat mijn naam was, waarop hij antwoordde: "Wir sind zusammen im Leipzig Gefängnis gewesen!"
Uhm, niet dat ik weet hoor, vriend


Bestelling doorgegeven aan de ober die me meldde dat dit zijn eerste avond was. Man was midden 50 schat ik zo en ik moest mijn bestelling in het Engels 4x herhalen voordat hij het doorhad wat ik wilde hebben. Paar minuten later kwam hij terug om te melden dat 2 van de 3 dingen niet leverbaar waren, dus maar alternatief gekozen.
Soep was goed te doen, maar dat is weinig risico. Hoofdgerecht was een ondefinieerbare brij van groenten en vlees. Met tegenzin weggewerkt en maar weggespoeld met een liter Spa blauw. Desert was iets met bananen en ijs, maar het smaakte naar schoenzolen met melk. Niet te eten, bah

Maar ik moest wat doen om de tijd te doden, want er was omgeroepen dat het 2,5 uur zou duren. Bleek later 4,5 uur te worden, dus dat is een hele reis.
Vervolgens nog even kopje koffie gedronken in het truckersdeel. Was ook een beetje een vage aangelegenheid eigenlijk. Boot was bijna helemaal leeg en er was weinig te doen. Toen maar even een spelletje gedaan op een speelautomaat, was een spel voor geografische kennis. Gelijk de highscore op de automaat gezet. Maar dat kwam doordat nog niemand het gedaan had, hahaha

Op het achterdek werden DVDs afgespeeld in een soort hoekje met bankjes. Daar ben ik toen ook nog maar even gaan zitten. Hitch met Will Smith werd afgespeeld. Was wel aardig, vooral omdat Eva Mendes zo nu en dan over het beeld heen huppelde. Niet vervelend om naar te kijken natuurlijk

Omdat het erg warm was en ook nogal muf ben ik later nog even naar buiten gegaan naar het achterdek om een frisse neus te halen. Schroeven draaiden rustig door en het was volle maan. Zag er dus wel grappig uit:
http://www.youtube.com/watch?v=DQ6nbU2ehNw" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna nog in gesprek geraakt met een Belgische man die onderdelen had opgehaald in Engeland. 9 uur op de boot voor een 1,5 uur Engeland. Niet helemaal effectief, maar het zal de moeite waard geweest zijn. Was verder een hele aardige vent, dus dat was wel even gezellig.
Omdat op het achterdek de diesellucht toch wel heel erg pregnant was op het middendek even nog een koffie opgehaald. Terwijl ik daar zat liepen er 2 mannen voorbij. Die bleven zo even staan op een manier die ik toch niet helemaal relaxed vond. Zal ook het idee geweest zijn, maar ach

Daarna weer naar achterste deel gelopen en een flesje water gehaald. Verderop zaten een paar jonge Engelse kerels die volop aan het discussiëren waren over muziek en het een en ander. Ben daar toen even aangeschoven. Bleek een ska-punk/rockabilly bandje te zijn die een concert in Brugge gingen geven. Was ook heel gezellig en goed gelachen met die gasten

Toen eindelijk van boord en weer rijden. Rijden richting thuisbasis van Oostende. Is nog een behoorlijk eindje rijden, zeker als je weet dat het toen al rond 0:00u was en ik 's morgens rond 5:30u naast mijn mandje stond.
Eerst even een klein stukje gereden om een plekje te vinden om mijn navi te installeren. Met mijn Nokia 6110 Navigator trouwens prima ervaringen zowel in Engeland als in de Benelux. Aanrader wat mij betreft. Navi dus ingesteld en gaan rijden. Bij een rotonde kort daarna doordat ik niet helemaal scherp was een verkeerde afslag genomen.
Daar dus even gekeerd, waarbij ik net met mijn voorwielen over een fietspad kwam. Na gekeerd te zijn stond er opeens een Belgische politiewagen voor me met zwaailampen aan. 2 agenten er uit en gelijk op dwingende toon om mijn papieren gevraagd. Ik in het Nederlands antwoorden dat ze die natuurlijk meteen kregen. Gesprek verliep niet echt soepel, waarom weet ik ook niet helemaal. Toen bleek dat ik geen bewijs van verzekering had (was wel verzekerd, mondeling in dekking genomen bij Fortis) begonnen ze toch wel erg moeilijk te doen. Uitspraken als "We kunnen nu uw auto in beslag nemen!" deden mij op dat moment van de dag toch echt geen goed

Toen ik uit mocht stappen geprobeerd op mijn allervriendelijkste manier duidelijk te maken dat het toch echt allemaal in orde was. Dat werkte gelukkig en uiteindelijk na een kwartier discussiëren er uit gekomen. Dat daar ondertussen nog 2 politiebussen bij gekomen waren en er dus 6 man politie om mij heen stond was niet geheel goed voor de gemoedsrust, maar ik ben wat dat betreft gelukkig wel wat gewend in termen van omgaan met stressvolle situaties vanuit mijn werk

Zodoende dus na 20-30 minuten met enige vorm van irritatie weer ingestapt en weggereden. Het stuk door België heb ik eigenlijk vervloekt, mede door het incident eerder maar ook door de kwaliteit van het wegdek en de wegverlichting. Nog een keertje gestopt voor een sanitaire stop en toen richting NL gereden. Was nog grappig bij de Liefkenshoektunnel want het betalen door het linker ruitje lukte eigenlijk vrij gemakkelijk. Zoals Rob als schreef, Elise is niet echt breed.
Klein stukje verder was ik dus al in Nederland toen ik bij Bergen op Zoom de grens over kwam. Nog één keer gestopt bij Wouwse Tol en toen doorgereden naar Rotterdam. Eindelijk, eindelijk en eindelijk rond 3:30u was ik dan weer thuis. En dat terwijl ik dus om 5:30u opgestaan was.
Ik was dus zo gaar als een klontje maar wel zo enorm blij met mijn Elise thuis in de garage. Helemaal goed. Rond 4u naar bed gegaan en vanaf daar gaan we de volgende morgen weer verder met deel 5

Laatst gewijzigd door Stéphane op 21 okt 2008, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dus je hebt op die engelse platen de auto op chassisnummer verzekerd? mocht je die platen houden of waren dat ook 1 dags platen ofzo? hebben ze in Engeland geen 1 dags of week kenteken? dacht wel eens te horen in Duitsland wel, maar dan mag je maar tot de grens rijden in principe..
das wel altijd een gedoe, zou eens mooi zijn dat iedere Nederlander een eigen kenteken plaat kreeg en je dan sowieso het kenteken WA verzekerd hebt en die dus overal op kan zetten als je het auto type enzo ff doorgeeft aan de verzekering, dus je nummerplaat met chip ofzo en code/naam aan jou gebonden dat je dat houd de rest van je autoleven 8) maarja das nog toekomst muziek.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dan is het nu al weer tijd voor Deel 5. Woensdagnacht dus rond een uur of 3:30-3:45u thuis. Kon niet gelijk naar bed omdat ik nog een beetje vol adrenaline zat na de rit naar huis. Werd dus 4u voordat ik mijn mandje in gedoken ben.
Ambitieuze doelstelling was om 's morgens naar de RDW te gaan. Bij nader inzien toch niet zo'n goed idee, dus ik ben lekker tot 12u in bed blijven liggen. Toen wel moeten haasten voor een zakelijke afspraak en hapje eten met mijn vriendin in Amersfoort, dus de Brabus roadster mocht ook weer even werken.
Vrijdagmorgen een beetje rond zitten surfen op Internet om locatie en openingstijden van RDW kantoor op te zoeken. Bleek dat ze maar tot 12u open waren. We schrijven dan 10:45u al op vrijdagmorgen. In de auto gestapt en richting RDW Zwijndrecht gereden.
Daar aangekomen zie ik een Range Rover staan met Engels kenteken en een bekend gezicht er in. Iemand die me al eerder eens heeft geholpen toen ik mijn silencer was verloren bij de Drechttunnel en die ook al eens was meegereden in mijn zwarte roadster over Zandvoort: Jurriaan himself dus
Dat was gelijk al een leuke verrassing, want zodoende dus gelijk met een bekende daar het proces te doorlopen. Aan de balie een aantal allervriendelijkste dames die mij met veel plezier en service hielpen. Een Oostenrijkse dame die de papiermolen op gang bracht en mij een lekker kopje verse koffie gaf.
Ondertussen was Jurriaan al bezig met de keuring en weging. Daarna was ik aan de beurt en de medewerker in de hal was ook vriendelijk en prettig om even mee te praten. Aansluitend was het lunchpauze voor de mensen van de RDW. Samen met Jurriaan dus in de Elise gestapt en even patatje + broodje gegeten bij de cafetaria om de hoek.

Gezellig samen even zitten lunchen en een beetje over het een en ander gepraat. Was leuk
Bij aankomst terug weer naar binnen voor de verdere verwerking. Daar in gesprek geraakt met een andere dame aan de balie, die helemaal enthousiast was over de Elise. Ze vond het altijd al een leuke auto en zodoende te weten gekomen dat zij een Mini Cooper S had. Die stond buiten en het was een gaaf bakkie om te zien!
Tijdens het gesprek ook nog aangegeven dat wij het leuk zouden vinden om opeenvolgende kentekens te krijgen. Ze zou haar best daar voor gaan doen. Probleem was alleen dat de douane daar niet open was, dus ik kon het 'fiscaal akkoord' (lees: BPM aftikken
) niet daar regelen. Schiedam was net over op een nieuw systeem (pilot) dus dat werkte niet, maar Roosendaal wel. Zij heeft me toen haar mobiele nummer gegeven om haar te bellen als fiscaal akkoord gegeven was, zodat zij kon proberen opeenvolgende kentekens voor Jurriaan en mij te regelen.
Jurriaan heeft toen zijn papieren meegegeven aan mij voor de douane en ik ben in de auto gestapt richting Roosendaal. RDW dame had nog tijdelijk kenteken voor me geregeld, zodat ik legaal de weg op kon. Vrijdagmiddag rond een uur of 13:30u stond het alleen muur- en muurvast op de A16 richting het zuiden. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik ben gelijk weer bij Zwijndrecht de A16 afgegaan. Binnendoor rijdend moest ik ineens vol in mijn remmen omdat een of andere blinde doos zonder te kijken een parkeerplaats (met drempel) af kwam zetten. En rondom vrijuit zicht voor minimaal 500 meter ook nog. Claxon vol open en nog gewoon niet zien. Gelukkig zijn de remmen op een Elise prima, dus dat ging verder wel goed. Maar wel lekker kansloos zoiets dat iemand gewoon blind de weg op stuitert
Zodoende dus de andere kant de A16 opgegaan om via A29 en A17 die kant op te rijden. Bij de afslag richting de A17 bij knooppunt Noordhoek stond het alleen ook al weer muurvast. Nu ken ik die regio nogal goed omdat daar veel familie woont, dus ik ben binnendoor gereden richting Roosendaal.
Daar aangekomen, ik was al gewaarschuwd door de dame in Zwijndrecht, een iets minder flexibel en vriendelijke groep medewerkers aangetroffen. Soort van ambtenarij pur sang, echt ongekend. Uiteindelijk daar dan met een douane-beambte in contact gekomen die me zou 'helpen' met de BPM. Krijg ik daar een formulier overhandigd en of ik dat maar even in wil vullen. Netto-prijzen, accessoires en dat soort zaken. Ik was in de veronderstelling dat zij dat allemaal zelf wel konden oplepelen, omdat ik anders gewoon maar wat in kon vullen. De vraag hoe ik die gegevens moest vinden werd met een nors "Ja, Internet of zo. (Op een ''zoek het zelf maar uit"-toon)" beantwoord. Ik dus daar pielen met mijn mobiele telefoon, want een PC met Internet hadden ze natuurlijk ook niet.
Bij deze verklaar ik het fenomeen 'Internet op je mobiel" als meest kansloze technologische product wat momenteel verkrijgbaar is. Echt crap hoe dat werkt. Heb het al een paar jaar op mijn mobiel, maar ik blijf het zeggen: het werkt niet.
Na invullen van het formulier weer op het belletje gedrukt om de douane-dame weer in actie te brengen. Zij toen weer haar hokje in en een paar minuten later kwam ze weer te voorschijn met wat cijfertjes die ze zelf in haar systeem had staan. Waarom ik dat dan op moest zoeken is me nog niet helemaal duidelijk, maar zal wel met het fenomeen te maken hebben dat je een soort belastingaanslag invult. Lekker niet efficiënt dus, want het voegt echt he-le-maal niets toe als je het zelf invult. Het is namelijk niet zo dat je daar nog over in discussie kunt gaan, dus dan zou je eerst een bezwaar moeten aantekenen voordat je er wat aan hebt.
Daarop zijn we toen naar buiten gelopen om de auto te inspecteren. Alarm, metallic lak en de lederen bekleding waren extra's dus daar moesten ook nog wat Euro's voor in het potje gegooid worden. Zij weer haar kooi in en even later kwam ze weer te voorschijn. Bedrag voor BPM viel mij nog €200 mee, dus dat was weer een meevaller. Na de recente wijzigingen van het BPM tarief was het erg lastig om iets te vinden om het mee te berekenen, dus uiteindelijk via telefonische informatie van RDW een indicatie kunnen krijgen van te voren.
Pinpas door de gleuf (nee, niet die, Tom en Rene) gehaald en het bedrag betaald. Daarop de dame van RDW gebeld om door te geven dat het fiscaal akkoord was. Zij hield me online op de hoogte of het doorgekomen was in het systeem. Een paar minuten later belde ze me dat het toch net niet gelukt was om het opeenvolgend te krijgen. Tussen die van Jurriaan en die van mij zitten 12 nummers en het is ook net het begin van een andere serie. Jammer, maar helaas. Was wel grappig geweest als het opeenvolgend geweest was. Later nog per SMS het kenteken doorgekregen, dus dat was ultiem prima service
Diezelfde dame kende Hans (GP1630) trouwens ook nog, dus wat dat betreft is de wereld echt klein als het om auto's gaat in Nederland
Na het BPM-verhaal de auto nog aan mijn ouders laten zien. Mijn vader kon er op de zaak met veel pijn en moeite in- en uitkomen
Hij is niet zo'n autokenner, maar hij dacht dat hij bijna nieuw was. Toch wel grappig, want dat is hij natuurlijk niet - maar het geeft wel aan hoe hij er uitziet.
Vervolgens nog even bij mijn moeder langsgereden. Stond trouwens een nieuwe Bentley Continental bij mijn moeder in de straat. Mooie auto ook nog
Ondertussen ook contact met mijn zus en afgesproken dat ik haar nog even op zou halen om gezamenlijk thuis te eten. Zij woont in het centrum van Breda en op vrijdagmiddag is het daar borreltijd zoals later zou blijken.
Wachtend op mijn zusje daar even uit mijn auto gestapt. Terwijl ik ondertussen een paar slokken nam van mijn flesje Coca Cola Light kwam daar een kipje naar me toegelopen waar Tom zeker trots op geweest zou zijn
Zij ging vol enthousiasme foto's maken met haar mobiel. Vond het wel grappig. De roadsters trekken op zich ook wel aandacht, waar ik op zich trouwens niet op zit te wachten. Maar eerlijk is waar, iedere man met een auto vind het leuk om complimenten over zijn auto's te ontvangen. Dus die neem je dan met gepaste bescheidenheid in ontvangst natuurlijk.
Ze hield zelf meer van Porsches, dus op zich het goede merk. Al was dat bij haar dan waarschijnlijk de verkeerde redenen, dus ik kon er wel om lachen. Ik laat me daar echt niet mee in en dit soort dingen zijn gewoon grappig om te melden in het verhaal.
Nadat een andere jongedame ook van de helft van mijn leeftijd in kennelijke staat van dronkenheid mij zeker wist te melden dat ik niet met tijdelijke platen mocht rijden en ze daarna van mijn auto begon te trekken had ik het eigenlijk wel gezien daar weer. En haar vriendinnen stonden ook haast op mijn schoenen (ik denkend, Hé, b*tch ben je gek - cue The Opposites - Me Nikes) te bevestigen dat dat ook zeker zo was ben ik maar snel met mijn zusje ingestapt. Mijn zusje zei ook al: "Jong en dronken." Dan krijg je dat dus helaas, ouders met kinderen - mensen met auto's zitten daar dus he-le-maal niet op te wachten.
Wat me trouwens alles bij elkaar ook nog opviel is dat de Elise best zuinig is. Die vrijdagmiddag na al redelijk wat gereden te hebben zowel in Engeland, België en Nederlad was de tank pas leeg. Ook nog een voordeel wat mij betreft, want na de Audi CGT die 2 tanks benzine à 70 liter opslurpte op een ritje naar de Ring is dat wel een stuk voordeliger.
Dit is dan weer deel 5 van de serie. Komende week weer meer
Ambitieuze doelstelling was om 's morgens naar de RDW te gaan. Bij nader inzien toch niet zo'n goed idee, dus ik ben lekker tot 12u in bed blijven liggen. Toen wel moeten haasten voor een zakelijke afspraak en hapje eten met mijn vriendin in Amersfoort, dus de Brabus roadster mocht ook weer even werken.
Vrijdagmorgen een beetje rond zitten surfen op Internet om locatie en openingstijden van RDW kantoor op te zoeken. Bleek dat ze maar tot 12u open waren. We schrijven dan 10:45u al op vrijdagmorgen. In de auto gestapt en richting RDW Zwijndrecht gereden.
Daar aangekomen zie ik een Range Rover staan met Engels kenteken en een bekend gezicht er in. Iemand die me al eerder eens heeft geholpen toen ik mijn silencer was verloren bij de Drechttunnel en die ook al eens was meegereden in mijn zwarte roadster over Zandvoort: Jurriaan himself dus

Dat was gelijk al een leuke verrassing, want zodoende dus gelijk met een bekende daar het proces te doorlopen. Aan de balie een aantal allervriendelijkste dames die mij met veel plezier en service hielpen. Een Oostenrijkse dame die de papiermolen op gang bracht en mij een lekker kopje verse koffie gaf.
Ondertussen was Jurriaan al bezig met de keuring en weging. Daarna was ik aan de beurt en de medewerker in de hal was ook vriendelijk en prettig om even mee te praten. Aansluitend was het lunchpauze voor de mensen van de RDW. Samen met Jurriaan dus in de Elise gestapt en even patatje + broodje gegeten bij de cafetaria om de hoek.
Gezellig samen even zitten lunchen en een beetje over het een en ander gepraat. Was leuk

Bij aankomst terug weer naar binnen voor de verdere verwerking. Daar in gesprek geraakt met een andere dame aan de balie, die helemaal enthousiast was over de Elise. Ze vond het altijd al een leuke auto en zodoende te weten gekomen dat zij een Mini Cooper S had. Die stond buiten en het was een gaaf bakkie om te zien!
Tijdens het gesprek ook nog aangegeven dat wij het leuk zouden vinden om opeenvolgende kentekens te krijgen. Ze zou haar best daar voor gaan doen. Probleem was alleen dat de douane daar niet open was, dus ik kon het 'fiscaal akkoord' (lees: BPM aftikken

Jurriaan heeft toen zijn papieren meegegeven aan mij voor de douane en ik ben in de auto gestapt richting Roosendaal. RDW dame had nog tijdelijk kenteken voor me geregeld, zodat ik legaal de weg op kon. Vrijdagmiddag rond een uur of 13:30u stond het alleen muur- en muurvast op de A16 richting het zuiden. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik ben gelijk weer bij Zwijndrecht de A16 afgegaan. Binnendoor rijdend moest ik ineens vol in mijn remmen omdat een of andere blinde doos zonder te kijken een parkeerplaats (met drempel) af kwam zetten. En rondom vrijuit zicht voor minimaal 500 meter ook nog. Claxon vol open en nog gewoon niet zien. Gelukkig zijn de remmen op een Elise prima, dus dat ging verder wel goed. Maar wel lekker kansloos zoiets dat iemand gewoon blind de weg op stuitert

Zodoende dus de andere kant de A16 opgegaan om via A29 en A17 die kant op te rijden. Bij de afslag richting de A17 bij knooppunt Noordhoek stond het alleen ook al weer muurvast. Nu ken ik die regio nogal goed omdat daar veel familie woont, dus ik ben binnendoor gereden richting Roosendaal.
Daar aangekomen, ik was al gewaarschuwd door de dame in Zwijndrecht, een iets minder flexibel en vriendelijke groep medewerkers aangetroffen. Soort van ambtenarij pur sang, echt ongekend. Uiteindelijk daar dan met een douane-beambte in contact gekomen die me zou 'helpen' met de BPM. Krijg ik daar een formulier overhandigd en of ik dat maar even in wil vullen. Netto-prijzen, accessoires en dat soort zaken. Ik was in de veronderstelling dat zij dat allemaal zelf wel konden oplepelen, omdat ik anders gewoon maar wat in kon vullen. De vraag hoe ik die gegevens moest vinden werd met een nors "Ja, Internet of zo. (Op een ''zoek het zelf maar uit"-toon)" beantwoord. Ik dus daar pielen met mijn mobiele telefoon, want een PC met Internet hadden ze natuurlijk ook niet.
Bij deze verklaar ik het fenomeen 'Internet op je mobiel" als meest kansloze technologische product wat momenteel verkrijgbaar is. Echt crap hoe dat werkt. Heb het al een paar jaar op mijn mobiel, maar ik blijf het zeggen: het werkt niet.
Na invullen van het formulier weer op het belletje gedrukt om de douane-dame weer in actie te brengen. Zij toen weer haar hokje in en een paar minuten later kwam ze weer te voorschijn met wat cijfertjes die ze zelf in haar systeem had staan. Waarom ik dat dan op moest zoeken is me nog niet helemaal duidelijk, maar zal wel met het fenomeen te maken hebben dat je een soort belastingaanslag invult. Lekker niet efficiënt dus, want het voegt echt he-le-maal niets toe als je het zelf invult. Het is namelijk niet zo dat je daar nog over in discussie kunt gaan, dus dan zou je eerst een bezwaar moeten aantekenen voordat je er wat aan hebt.
Daarop zijn we toen naar buiten gelopen om de auto te inspecteren. Alarm, metallic lak en de lederen bekleding waren extra's dus daar moesten ook nog wat Euro's voor in het potje gegooid worden. Zij weer haar kooi in en even later kwam ze weer te voorschijn. Bedrag voor BPM viel mij nog €200 mee, dus dat was weer een meevaller. Na de recente wijzigingen van het BPM tarief was het erg lastig om iets te vinden om het mee te berekenen, dus uiteindelijk via telefonische informatie van RDW een indicatie kunnen krijgen van te voren.
Pinpas door de gleuf (nee, niet die, Tom en Rene) gehaald en het bedrag betaald. Daarop de dame van RDW gebeld om door te geven dat het fiscaal akkoord was. Zij hield me online op de hoogte of het doorgekomen was in het systeem. Een paar minuten later belde ze me dat het toch net niet gelukt was om het opeenvolgend te krijgen. Tussen die van Jurriaan en die van mij zitten 12 nummers en het is ook net het begin van een andere serie. Jammer, maar helaas. Was wel grappig geweest als het opeenvolgend geweest was. Later nog per SMS het kenteken doorgekregen, dus dat was ultiem prima service

Diezelfde dame kende Hans (GP1630) trouwens ook nog, dus wat dat betreft is de wereld echt klein als het om auto's gaat in Nederland

Na het BPM-verhaal de auto nog aan mijn ouders laten zien. Mijn vader kon er op de zaak met veel pijn en moeite in- en uitkomen

Vervolgens nog even bij mijn moeder langsgereden. Stond trouwens een nieuwe Bentley Continental bij mijn moeder in de straat. Mooie auto ook nog

Ondertussen ook contact met mijn zus en afgesproken dat ik haar nog even op zou halen om gezamenlijk thuis te eten. Zij woont in het centrum van Breda en op vrijdagmiddag is het daar borreltijd zoals later zou blijken.
Wachtend op mijn zusje daar even uit mijn auto gestapt. Terwijl ik ondertussen een paar slokken nam van mijn flesje Coca Cola Light kwam daar een kipje naar me toegelopen waar Tom zeker trots op geweest zou zijn

Ze hield zelf meer van Porsches, dus op zich het goede merk. Al was dat bij haar dan waarschijnlijk de verkeerde redenen, dus ik kon er wel om lachen. Ik laat me daar echt niet mee in en dit soort dingen zijn gewoon grappig om te melden in het verhaal.
Nadat een andere jongedame ook van de helft van mijn leeftijd in kennelijke staat van dronkenheid mij zeker wist te melden dat ik niet met tijdelijke platen mocht rijden en ze daarna van mijn auto begon te trekken had ik het eigenlijk wel gezien daar weer. En haar vriendinnen stonden ook haast op mijn schoenen (ik denkend, Hé, b*tch ben je gek - cue The Opposites - Me Nikes) te bevestigen dat dat ook zeker zo was ben ik maar snel met mijn zusje ingestapt. Mijn zusje zei ook al: "Jong en dronken." Dan krijg je dat dus helaas, ouders met kinderen - mensen met auto's zitten daar dus he-le-maal niet op te wachten.
Wat me trouwens alles bij elkaar ook nog opviel is dat de Elise best zuinig is. Die vrijdagmiddag na al redelijk wat gereden te hebben zowel in Engeland, België en Nederlad was de tank pas leeg. Ook nog een voordeel wat mij betreft, want na de Audi CGT die 2 tanks benzine à 70 liter opslurpte op een ritje naar de Ring is dat wel een stuk voordeliger.
Dit is dan weer deel 5 van de serie. Komende week weer meer

Laatst gewijzigd door Stéphane op 21 okt 2008, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Nou, momenteel dus niet omdat ik nog op de kentekenpapieren zit te wachten. Je loopt weer een stapje achterMaik schreef:Allemaal leuk en aardig Stephane, maar....... HOE RIJDT DAT DING NOU?!?!?!?!

Maar ik ben van plan een wat uitgebreider verhaal over het rijden te schrijven als ik gewoon wat meer kilometers heb kunnen maken. Nu alleen nog maar 'productie-kilometers' gereden van A-naar-B. Algehele indruk is uitermate positief. Gewoon puur en eerlijk zoals de Elise met je praat.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, Google [Bot] en 8 gasten