Corvette Z06 i.p.v. ZR1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2008, 12:47

Cor Dame schreef:Misschien moet je daar aan wennen. Later had ik met de SL hetzelfde. De dynamiek zou net als bij Porsche zijn en met de PS2 vond ik het niet prettig sturen.
:?: je moet die auto´s ook niet op de PlayStation2 uitproberen man :!:

;)

Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2008, 12:48

[img:640:480]http://img218.imageshack.us/img218/6609 ... 275wz7.jpg[/img]

Cor moet je doen man ! Geweldig ! En dat witte kun jij dan gewoon zwart maken ...

Subliem zeg jezus zal ff apart draadje over openen in McDrive

Tom

Bericht door Tom » 21 feb 2008, 13:02

In m'n S2000 zaten ook behoorlijk sportieve stoelen (zijn standaard). Vond ze beter zitten dan de sportstoelen in m'n BMW...

[img:300:226]http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... honda5.JPG[/img]

Ook op lange afstanden perfect. Volgens mij waren ze afkomstig van Recaro.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2008, 13:12

Ik vind de tot nu toe getoonde stoelen niet echt bijzonder eerlijk gezegd... ja leuk maar niet leuk genoeg, en ook niet gripvol genoeg als je echt dwarskrachten gaat krijgen zoals Cor dat heeft/krijgt...de stoel moet echt iets meer hebben lijkt me... :roll:

dit komt aardig in de buurt qua mooi, maar iets hogere zijkanten zou goed zijn denk ik8)

[img:640:480]http://img218.imageshack.us/img218/6609 ... 275wz7.jpg[/img]

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 21 feb 2008, 13:17

Porsche GT3 stoelen erin!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 feb 2008, 13:27

Het is gewoon net zoals Karel zegt.

Zoals die Recaro's is een mooie tussenoplossing.

Wil je echt wat dan raak je aan een kevlar of carbon stoel uit 1 deel gemaakt. Maar die kunnen op lange afstanden echt vermoeiend zijn en zijn ook lastig met in en uitstappen. Zeker als je zo veel rijd als Cor zou ik dat niet snel doen.

Dan heb je eigenlijk nog niet de beste oplossing want dan moet er ook nog eens een meerpunts gordel systeem in enz. Anders zit je met remmen weer elke keer tegen het raam :mrgreen:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 feb 2008, 13:29

frank de jonge schreef:Porsche GT3 stoelen erin!
he he, eindelijk iemand die het begrijpt. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2008, 13:38

Jan Ozephius schreef:
ja inderdaad, die hebben goede sportstoelen waar je ook "langdurig" in kan vertoeven..of de M3 CSL stoelen...maarja niet echt verstelbaar...

[img:1600:1200]http://www.strikeengine.com/technical_i ... rior-2.jpg[/img]

maarja komt Cor hier nog wel weer uit :wink:

[img:800:600]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Seats.jpg[/img]

[img:800:599]http://www.autocult.com.au/img/gallery/ ... GT3569.jpg[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 21 feb 2008, 13:42

GT3 stoelen zitten geweldig. Juist voor de Germaan met dat ietsje extra's :D

Dingen zijn ook Recaro's geloof ik. Verstellingmogelijkheden zou ik in zo'n stoel absoluut niet missen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 feb 2008, 13:43

He, ome Cor is dan wel oud maar nog niet versleten, hoor. :lol:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 feb 2008, 13:55

Hielke schreef:GT3 stoelen zitten geweldig. Juist voor de Germaan met dat ietsje extra's :D

Dingen zijn ook Recaro's geloof ik. Verstellingmogelijkheden zou ik in zo'n stoel absoluut niet missen.
@ Cor: Je kan deze stoelen niet in hoogte verstellen, leuning niet kantelen. Alleen naar voren/achteren verschuiven. Even wennen, maar dan kom je erachter dat dit ook gewoon de ideale zithouding is. Je wilt nooit meer achterover liggen. :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 feb 2008, 14:54

Jan Ozephius schreef:
Hielke schreef:GT3 stoelen zitten geweldig. Juist voor de Germaan met dat ietsje extra's :D

@ Cor: Je kan deze stoelen niet in hoogte verstellen, leuning niet kantelen. Alleen naar voren/achteren verschuiven. Even wennen, maar dan kom je erachter dat dit ook gewoon de ideale zithouding is. Je wilt nooit meer achterover liggen. :wink:
Ik vraag me af of de stoelen die jij in je wagen hebt wel de originele gt3 stoelen zijn.
De meeste stoelen die ik in een gt3 zie hebben lagere zijwangen en zijn dus makkelijker met in en uitstappen.
Als je veel in en uit moet stappen zijn die stoelen helemaal niks in dat hok van jou Jan.
En nou niet stoer doen en zeggen dat je makkelijk in en uit die stoel kan komen want het is niet zo Jan, zeker met dat buikje van je. 8) :lol: :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 feb 2008, 15:00

Leuk, zitten jullie even de stoelen uit te zoeken voor ome Cor :lol:
Gewoon je gordels extra vast zetten! Dan zit je ook goed :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 feb 2008, 18:05

Hans GP1630 schreef:Leuk, zitten jullie even de stoelen uit te zoeken voor ome Cor :lol:
Gewoon je gordels extra vast zetten! Dan zit je ook goed :wink:
We hebben het hier wel over echte auto's he. :wink: :lol: :wink:
En, ome Cor heeft echt wel een beetje hulp nodig hoor. :lol:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 feb 2008, 18:07

HANZ06 schreef:
Jan Ozephius schreef:

en zeggen dat je makkelijk in en uit die stoel kan komen

Fijn dat jij zelf het antwoord al wist. :lol:

Maus

Bericht door Maus » 21 feb 2008, 18:25

Bert ///M3 schreef:Dan heb je eigenlijk nog niet de beste oplossing want dan moet er ook nog eens een meerpunts gordel systeem in enz. Anders zit je met remmen weer elke keer tegen het raam :mrgreen:
Dat 'probleem' heb ik nu ook. Daarom is ook één van m'n volgende upgrades een harnassbar met 6 punts gordels. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 feb 2008, 18:29

Cor Dame schreef:
Wat betreft de overweging om een ander model te kopen..............daar kan ik duidelijk over zijn........... wat mankeert er aan een Z06 :?:
Ik ben er zeer tevreden over en natuurlijk heb ik ook met andere auto's gereden, zoals een Porsche, maar dat is niet mijn ding.
Er mankeert helemaal niks aan een Z06 en het is een sportwagen waar menig Porsche koper/rijder eigenlijk ook niet omheen kan. Eigenlijk zouden die zich moeten verdedigen en niet jij :lol: Je moet de auto kopen die je past :D En dat doe je ook 8)

Corvette

Bericht door Corvette » 22 feb 2008, 01:33

GTRene schreef:
Jan Ozephius schreef:
ja inderdaad, die hebben goede sportstoelen waar je ook "langdurig" in kan vertoeven..of de M3 CSL stoelen...maarja niet echt verstelbaar...

[img:1600:1200]http://www.strikeengine.com/technical_i ... rior-2.jpg[/img]

maarja komt Cor hier nog wel weer uit :wink:

[img:800:600]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Seats.jpg[/img]

[img:800:599]http://www.autocult.com.au/img/gallery/ ... GT3569.jpg[/img]
Mannuuuuuuuuuuuuuuh

bedankt voor alle adviezen en tips. :D :D :D

Het is niet gemakkelijk om een juiste keuze te maken. Er zijn verschillende meningen gepost over wat goed en niet goed zou zijn en eigenlijk hebben ze alle gelijk.
Ik vind dat ze mooi moeten zijn en dan ook nog lekker zitten met een beetje verstelmogelijkheid voor het dagelijks gebruik en dan ook nog nog eens goede steun geven op het circuit.
Kortom .......... een wereld stoel. En die bestaat waarschijnlijk niet, dus moet je water bij de wijn doen of zoals ook al is voorgesteld door Karel dacht ik..................2 stoelen.
Voor de trackdays ff een andere monteren en de standaard stoel voor straatgebruik. Is waarschijnlijk ook de beste keus. Daar komt bij dat ik de Z06 stoelen eigenlijk best mooi vind dus dat zit dan mee.
Rest nog de aanschaf van een racestoeltje + 5 of 6 punts gordel.
In de auto die ik nu rij gaat het best wel aardig met de gewone zittng, maar zo'n race geval is natuurlijk veel beter.

Het belangrijkste is waarschijnlijk een goede 5 of 6 puntsgordel. Nu zit ik al aardig en als ik goed zit aangesnoerd zal ik nog minder schuiven. Zeker bij het remmen komt het er nogal op aan. :shock:

Moeilijk, moeilijk, moeilijk ...............................keuzes maken, want je hebt heel veel keuze, zowel qua vorm, materiaal, kleur, kwaliteit en ook de prijs verschilt nogal.

De stoelen afgebeeld boven dit verhaal zijn ook alle erg mooi.

Vr. Gr.

Cor

Maus

Bericht door Maus » 22 feb 2008, 03:55

2 stoelen lijkt wellicht de beste optie, maar is ie dat daadwerkelijk ook?
In hoeverre is het makkelijk en snel te doen om een x aantal keer per jaar de stoel én gordels over te zetten?

Macboy

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 12:48

Cor, twee stoelen werkt niet. Er zijn heus goede stoelen te kopen met beste mix uit twee werelden.

Internet afzoeken, Recaro bellen e.d.

Wisselen is echt een ramp man! Je wilt toch een auto voor alledaags/circuit ? Dan moet je ook gewoon één goede stoel hebben.

Marc R

Bericht door Marc R » 22 feb 2008, 12:54

Rare vraag misschien Cor,maar krijg je ook een aangepaste uitlaat op je Corvette?

Karel

Bericht door Karel » 22 feb 2008, 14:14

In hoeverre is het makkelijk en snel te doen om een x aantal keer per jaar de stoel én gordels over te zetten?
dat gaat echt heel makkelijk.
Normaal is het hooguit 4 boutjes van de rail loszetten
en als je het goed doet zijn de gordels 2min werk, die klik je zo in de ogen. (die laat je zitten want die zitten normaal ook niet in de weg met een gewone straatstoel)

Cor moet zowieso voor een trackday zijn velgen wisselen, dus dat extra halfuurtje voor de stoelen kan je er makkelijk bijnemen.
Op die manier heb je gewoon het beste van alles.
Op straat heb je je stoelen die comfy zijn, airbags, makkelijk in en uitstappen en op circuit zit je als gegoten, muurvast en lekker veel steun.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2008, 14:44

Ik heb het er al met Cor over gehad maar in de states hebben ze een frame waar je je stoel binnen 2 minuten van af hebt.
Dus dat wisselen hoeft helemaal niet lang te duren.
Misschien dat ik die optie ook nog wel ga nemen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 feb 2008, 14:53

Die gordels is wel makkelijk wisselen als het er eenmaal in zit.

Maar bij de meeste 5-6 punts gordels raak je in je bekleding aan het snijden en door je chassis aan het boren om de ogen er in te zetten. Weet niet of dat een optie is met een splinternieuwe Corvette :lol: Je kan misschien wel wat in elkaar zetten zodat de ogen op een frame komen die dezelfde boutgaten als je stoel gebruiken

Schoudergordels zal je ook wat op moeten verzinnen op die manier, in de vorm van een harness bar of gordelpunten ergens in je chassis. Het is niet altijd even makkelijk omdat voor elkaar te krijgen zonder omkeerbare modificaties.

Wil je 5 of 6 punts zal je trouwens ook een stoel moeten hebben die daar geschikt voor is, dus met een doorvoering in de bodem zeg maar :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 feb 2008, 23:20

Lees dit nu pas.

Veel plezier ermee, ik weet hoe de huidige met de laatste setup rijdt, daar word je serieus bang van 8)

Zal met de nieuwe dus zeker niet slechter worden :mrgreen:

Plaats reactie