Pagina 4 van 7
Geplaatst: 16 dec 2007, 12:24
door Shakes
Om nog even terug te komen op het niveau. Had m'n auto behoorlijk netjes geparkeerd maar er stond een afgeneukte 325 van een of ander figuur zo geparkeerd dat ik moest wachten tot die kaffer terugkwam.
Komt aanlopen, ik zeg er wat van krijg als reactie "Iedereen moet wachten".
Heb toen maar even op een iets minder vriendelijke toon gezegd dat jij heel snel moest wegwezen voor ik *censuur*
WTF Was heel tokkie nederland uitgelopen ofzo? Minuut later kon ik wel weg
Nan
Geplaatst: 16 dec 2007, 12:25
door Niels
Harm Koks schreef:Het onderwerp of bericht dat je zoekt bestaat niet

:
Dat deel is afgeschermd en je snapt nu waarom
Je moet hiervoor toestemming krijgen van de moderators.
Geplaatst: 16 dec 2007, 12:36
door VLA
Hier dan mijn filmpje. Is maar iets van 2 rondes, eerste ronde is een opwarmronde, en de 2e ronde raakt mijn swaybar los, dus ben erna gestopt.
Maar bij de 2e ronde kun je zien hoe een BWM rijder denkt dat het een echte race is, en behoorlijk wat risicos neemt. Ook snijd hij 2 keer de Starlet af... echt een mafkees.
http://www.vladimirlam.com/moviezzz/zandvoort151207.wmv
Geplaatst: 16 dec 2007, 12:46
door Harm Koks
Niels schreef:Harm Koks schreef:Het onderwerp of bericht dat je zoekt bestaat niet

:
Dat deel is afgeschermd en je snapt nu waarom
Je moet hiervoor toestemming krijgen van de moderators.
Ok,
Naja mochten mijn punten zinvol lijken zet ze er maar bij

Geplaatst: 16 dec 2007, 12:53
door Ben_968CS
Ik rijd meestal alleen de vrij rijden dagen van de HARC (en de DF natuurlijk). Bij de HARC komen mensen die meestal wel een geschikte auto hebben voor op de baan en respect hebben voor elkaars materiaal. Verder is het nooit zo heel erg druk. De HARC controleert iedere auto op een aantal cruciale punten (algemene staat, + pool van de accu afgeplakt, remvloeistof reservoir met een tie-wrap extra vastgezet, sleep-ogen voor en achter), je gaat echt niet zo maar de baan op. Verder altijd helmplicht en passagiers mogen eigenlijk liever niet mee. Als laatste een fikse briefing in de vorm van een donderpreek van Paul, zodat iedereen het wel uit zijn hoofd laat om gek te gaan doen op de baan. Doe je dat wel, dan je meteen afgehaald voor een 1e waarschuwing en bij de 2e kan je fijn vertrekken. Het resultaat is dat het altijd leuk is bij de HARC, altijd veilig en er een hele goede sfeer heerst. Kennelijk gaan dit soort dingen alleen als er met straffe hand en met strenge duidelijke regels wordt geregeerd.
Voor mij geen vrijrijden.nl en zo, wat een onvoorstelbare knoeiers.
Geplaatst: 16 dec 2007, 12:54
door Niels
PB anders ff een moderator voor toestemming Harm.
@VLA: werd je er nog bijna vanaf gereden door een onverlaat in een groene compact
(=Erik Klootwijk volgens mij) 
Geplaatst: 16 dec 2007, 12:57
door Harm Koks
@ Niels,
Waar moet ik toestemming voor vragen, hoe heet het gedeelte?
Verder vind ik dat de regels die voor de HARC van toepassing zijn wel rendabel zijn voor vrij rijden. Alleen passagiers mogen dan wel mee met helm.
Geplaatst: 16 dec 2007, 13:00
door Niels
Macboy is nu online dus je kunt hem even een bericht sturen of je ook bij het afgeschermde gedeelte mag. Ik weet niet of er voorwaarden zijn om toegelaten te worden maar DF is gewoon wat voorzichtig als het gaat om toekomstige events en nu blijkt wel weer eens waarom. Vandaar de afscherming.
Geplaatst: 16 dec 2007, 13:02
door GTRene
@Vla, leuk filmpje daarin zie je ook dat zo'n toering best last heeft van dat extra hoge gewicht achter met wissellast...althans die wat daar reed
verder leek dat witte starletje behoorlijk snel

zelfs op het rechte stuk kwam je er niet voorbij

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:02
door VLA
Niels schreef:PB anders ff een moderator voor toestemming Harm.
@VLA: werd je er nog bijna vanaf gereden door een onverlaat in een groene compact
(=Erik Klootwijk volgens mij) 

Was even schrikken dat hij zo afremde in de bocht... ik dacht ik ga met hem mee en haal hem dan in... maar hij minderde vaart waardoor ik er niet meer langs kon, want naast mij zat de andere BMW en Starlet
GTRene schreef:@Vla, leuk filmpje daarin zie je ook dat zo'n toering best last heeft van dat extra hoge gewicht achter met wissellast...althans die wat daar reed
verder leek dat witte starletje behoorlijk snel

zelfs op het rechte stuk kwam je er niet voorbij

Ja die starlet is echt snel... is helemaal gestript, rijd op full slicks, en heeft volgens mij ook nog wel een snel blokkie erin.
Dat houd ik niet bij met mijn 1140 kilo (massa leeg) en 160 pktjes...

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:05
door Niels
En dat ie verstandigerwijs richting aangaf had je natuurlijk ook niet verwacht. Ik herkende het meteen! Iemand die aan anderen denkt op de baan, dat moet wel een DF-er zijn

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:05
door Niels
..
Geplaatst: 16 dec 2007, 13:06
door Harm Koks
Starlet rijd met een 4AGE. 124 pk in een schoenendoos

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:06
door Ti-Tourist (Erik)
Niels schreef:PB anders ff een moderator voor toestemming Harm.
@VLA: werd je er nog bijna vanaf gereden door een onverlaat in een groene compact
(=Erik Klootwijk volgens mij) 
Scherp opgemerkt Niels. Enneh, onverlaat..... dacht het niet. Geef kort richting aan en blijf netjes aan de buitenkant zitten. Had wel iets harder kunnen rijden, dat wel. Maar het was pas rondje 2 / 3 op CPZ uberhaupt. Dus onervaren: yep. Had het nog wel iets netter op kunnen lossen, dat wel.... Ging in de tweede sessie wel een stuk vlotter. En omdat je dat nog niet zo supersnel gaat, zijn 3/4 auto's in je spiegels best veel. En dan ben ik ze even liever kwijt dan rijk....
Edit: Je antwoordde sneller dat ik typte.

1300 kg en 140 pk is ook niet zo vlot.

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:10
door VLA
Niels schreef:En dat ie verstandigerwijs richting aangaf had je natuurlijk ook niet verwacht. Ik herkende het meteen! Iemand die aan anderen denkt op de baan, dat moet wel een DF-er zijn

Hij was een van de weinigen die dat deed eigenlijk... de rest slingerde van links naar rechts zonder richting aan te geven, en dan weet je nooit wat je voorligger gaat doen.
Harm Koks schreef:Starlet rijd met een 4AGE. 124 pk in een schoenendoos

Aha... en zal wel een gewicht hebben van 800 kilo of wellicht nog minder.. dat verklaart een hoop.
Geplaatst: 16 dec 2007, 13:13
door GTRene
Harm Koks schreef:Starlet rijd met een 4AGE. 124 pk in een schoenendoos

124pk? valt me nog mee, maarja dat ding zal niet meer dan 700kg wegen ongeveer
Kun je toch een hoop lol mee hebben

maarja als je daar vaak rijd en met slicks dan is het net karten lijkt me, volle polle
trouwens die "Ring" mini wat op de nurburgring rijd die zal vast wel aardig wat meer in huis hebben als je de filmpjes af en toe bekijkt

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:15
door Harm Koks
Mwah hij heeft laatste tijd wel wat grip issues geloof ik. Mooiste is nog dat het zijn dagelijkse gebakje is

Andere bandjes eronder en gaan
Zelfs met zijn oude blokje ( 60 pk ) zat hij nog impreza'tjes op te duwen in de bochten.
Geplaatst: 16 dec 2007, 13:16
door Downforce Hans
Ben_968CS schreef:Ik rijd meestal alleen de vrij rijden dagen van de HARC (en de DF natuurlijk). Bij de HARC komen mensen die meestal wel een geschikte auto hebben voor op de baan en respect hebben voor elkaars materiaal. Verder is het nooit zo heel erg druk. De HARC controleert iedere auto op een aantal cruciale punten (algemene staat, + pool van de accu afgeplakt, remvloeistof reservoir met een tie-wrap extra vastgezet, sleep-ogen voor en achter), je gaat echt niet zo maar de baan op. Verder altijd helmplicht en passagiers mogen eigenlijk liever niet mee. Als laatste een fikse briefing in de vorm van een donderpreek van Paul, zodat iedereen het wel uit zijn hoofd laat om gek te gaan doen op de baan. Doe je dat wel, dan je meteen afgehaald voor een 1e waarschuwing en bij de 2e kan je fijn vertrekken. Het resultaat is dat het altijd leuk is bij de HARC, altijd veilig en er een hele goede sfeer heerst. Kennelijk gaan dit soort dingen alleen als er met straffe hand en met strenge duidelijke regels wordt geregeerd.
Voor mij geen vrijrijden.nl en zo, wat een onvoorstelbare knoeiers.
Ik kan dat idd beamen.
Heb 1 x mee gereden bij de HARC en vond dat erg leuk.
Goede briefing en keuring, precies zoals het moet.
Denk dat ik komend jaar ook vaker bij de HARC gaat rijden.
Grtz,Hanz06

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:18
door Niels
@Erik: absoluut geen commentaar van mijn kant op jouw rijstijl hoor :!: Ik was een beetje aan het ouwehoeren vandaar de

Je wist waar je mee bezig was en dat kon je van 95% niet zeggen

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:53
door frankv
ik heb net dat filmpje gedownload en bekeken en volgens mij komt deze jongen een paar seconden na de botsing aan, een hoop rook en nog geen vlaggen te zien, de MR2 zit al aardig in elkaar, de blauw / gele E30 lijkt hem van achter geraakt te hebben
dat ze niet stoppen om achterliggers te waarschuwen vind ik redelijk onbegrijpelijk, zeker als je net zelf zwaar in de remmen moest om de auto's te ontwijken
de baanpost voor het ongeluk lijkt op de video trouwens inderdaad niet bemand
frank
Geplaatst: 16 dec 2007, 14:01
door DDX
frankv schreef:dat ze niet stoppen om achterliggers te waarschuwen vind ik redelijk onbegrijpelijk, zeker als je net zelf zwaar in de remmen moest om de auto's te ontwijken
ehms beter dat je dat niet doet, wat wil je doen auto daar parkeren en dan op de baan gaan staan ?
(als iemand anders met 200km/u eraan komt rijden door die blinde bocht?)
de baanpost voor het ongeluk lijkt op de video trouwens inderdaad niet bemand
dat is dus het grootste probleem, mensen die niet weten dat er een ongeuk is en vol gas doorrijden
(maar goed ookal hadden ze met geel of rood lopen zwaaien dan nog waren er genoeg mensen die daar 0,0 mee gedaan hadden)
Geplaatst: 16 dec 2007, 14:01
door Mark Nauta
GTRene schreef:
trouwens die "Ring" mini wat op de nurburgring rijd die zal vast wel aardig wat meer in huis hebben als je de filmpjes af en toe bekijkt

De Ringmini is voorzien van een 1.6 16-klepper van een Honda Civic

.
Geplaatst: 16 dec 2007, 14:05
door Nutkees
misschien moeten ze ook maar eens een maximum aantal van inschrijvingen gaan krijgen en ook inschrijven op kenteken/merk/naam en wellicht al inschrijven via internet.
Ook is het natuurlijk goed als er een keuring zou zijn, maar dat lijkt mij niet reeel gezien de winst die ze willen maken. OOk in Drachten met het sprinten is er een technische keuring, prima natuurlijk, maar enorm vertragend.
Vindt ook dat auto's in de sportklasse ook ALLEEN in de sportklasse mogen rijden en idem dito. Kwam namelijk ook wel wagens tegen die in de sportklasse reden en daarna in de toerklasse. Met alle respect, maar dan worden de snelheidsverschillen echt veels te groot.
Ik geef ook toe dat ik mezelf ook wel eens schuldig maak aan een drift of net boven de limiet rij, MAAR dat is alleen wanneer ik daarmee niemand in gevaar breng.
Doe mij maar DF en laat mij die ene gek maar zijn, waar Stephane het over had

Of zou dat een betere titel zijn voor Thommy met zijn opc straks... :twisted:
Geplaatst: 16 dec 2007, 14:23
door VLA
Hier een foto van iemand van de civicclub. In de sessie waar ik in reed.. waren er dus 4 van dit soort rijen...
[img:576:768]
http://www.fotopocket.nl/img/0929bfdd1d ... C01350.JPG[/img]
Geplaatst: 16 dec 2007, 14:26
door GTRene
daar was die file melding dus van die dag

tjonge zeg, als er ook al files komen op de circuits mogen ze wel eens baantjes erbij aanleggen

wat een drukte.