Vrijrijden 15 december

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Shakes

Bericht door Shakes » 16 dec 2007, 12:24

Om nog even terug te komen op het niveau. Had m'n auto behoorlijk netjes geparkeerd maar er stond een afgeneukte 325 van een of ander figuur zo geparkeerd dat ik moest wachten tot die kaffer terugkwam.

Komt aanlopen, ik zeg er wat van krijg als reactie "Iedereen moet wachten".
Heb toen maar even op een iets minder vriendelijke toon gezegd dat jij heel snel moest wegwezen voor ik *censuur*

WTF Was heel tokkie nederland uitgelopen ofzo? Minuut later kon ik wel weg :)

Nan

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 12:25

Harm Koks schreef:Het onderwerp of bericht dat je zoekt bestaat niet

:?:
Dat deel is afgeschermd en je snapt nu waarom :wink:

Je moet hiervoor toestemming krijgen van de moderators.

VLA

Bericht door VLA » 16 dec 2007, 12:36

Hier dan mijn filmpje. Is maar iets van 2 rondes, eerste ronde is een opwarmronde, en de 2e ronde raakt mijn swaybar los, dus ben erna gestopt.

Maar bij de 2e ronde kun je zien hoe een BWM rijder denkt dat het een echte race is, en behoorlijk wat risicos neemt. Ook snijd hij 2 keer de Starlet af... echt een mafkees.

http://www.vladimirlam.com/moviezzz/zandvoort151207.wmv

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 16 dec 2007, 12:46

Niels schreef:
Harm Koks schreef:Het onderwerp of bericht dat je zoekt bestaat niet

:?:
Dat deel is afgeschermd en je snapt nu waarom :wink:

Je moet hiervoor toestemming krijgen van de moderators.
Ok,

Naja mochten mijn punten zinvol lijken zet ze er maar bij :)

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 16 dec 2007, 12:53

Ik rijd meestal alleen de vrij rijden dagen van de HARC (en de DF natuurlijk). Bij de HARC komen mensen die meestal wel een geschikte auto hebben voor op de baan en respect hebben voor elkaars materiaal. Verder is het nooit zo heel erg druk. De HARC controleert iedere auto op een aantal cruciale punten (algemene staat, + pool van de accu afgeplakt, remvloeistof reservoir met een tie-wrap extra vastgezet, sleep-ogen voor en achter), je gaat echt niet zo maar de baan op. Verder altijd helmplicht en passagiers mogen eigenlijk liever niet mee. Als laatste een fikse briefing in de vorm van een donderpreek van Paul, zodat iedereen het wel uit zijn hoofd laat om gek te gaan doen op de baan. Doe je dat wel, dan je meteen afgehaald voor een 1e waarschuwing en bij de 2e kan je fijn vertrekken. Het resultaat is dat het altijd leuk is bij de HARC, altijd veilig en er een hele goede sfeer heerst. Kennelijk gaan dit soort dingen alleen als er met straffe hand en met strenge duidelijke regels wordt geregeerd.

Voor mij geen vrijrijden.nl en zo, wat een onvoorstelbare knoeiers.

Niels

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 12:54

PB anders ff een moderator voor toestemming Harm.

@VLA: werd je er nog bijna vanaf gereden door een onverlaat in een groene compact (=Erik Klootwijk volgens mij) :mrgreen:

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 16 dec 2007, 12:57

@ Niels,

Waar moet ik toestemming voor vragen, hoe heet het gedeelte?

Verder vind ik dat de regels die voor de HARC van toepassing zijn wel rendabel zijn voor vrij rijden. Alleen passagiers mogen dan wel mee met helm.

Niels

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 13:00

Macboy is nu online dus je kunt hem even een bericht sturen of je ook bij het afgeschermde gedeelte mag. Ik weet niet of er voorwaarden zijn om toegelaten te worden maar DF is gewoon wat voorzichtig als het gaat om toekomstige events en nu blijkt wel weer eens waarom. Vandaar de afscherming.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2007, 13:02

@Vla, leuk filmpje daarin zie je ook dat zo'n toering best last heeft van dat extra hoge gewicht achter met wissellast...althans die wat daar reed :roll:
verder leek dat witte starletje behoorlijk snel :shock: zelfs op het rechte stuk kwam je er niet voorbij :roll:

VLA

Bericht door VLA » 16 dec 2007, 13:02

Niels schreef:PB anders ff een moderator voor toestemming Harm.

@VLA: werd je er nog bijna vanaf gereden door een onverlaat in een groene compact (=Erik Klootwijk volgens mij) :mrgreen:
:lol: Was even schrikken dat hij zo afremde in de bocht... ik dacht ik ga met hem mee en haal hem dan in... maar hij minderde vaart waardoor ik er niet meer langs kon, want naast mij zat de andere BMW en Starlet :lol:
GTRene schreef:@Vla, leuk filmpje daarin zie je ook dat zo'n toering best last heeft van dat extra hoge gewicht achter met wissellast...althans die wat daar reed :roll:
verder leek dat witte starletje behoorlijk snel :shock: zelfs op het rechte stuk kwam je er niet voorbij :roll:
Ja die starlet is echt snel... is helemaal gestript, rijd op full slicks, en heeft volgens mij ook nog wel een snel blokkie erin.

Dat houd ik niet bij met mijn 1140 kilo (massa leeg) en 160 pktjes... :x
Laatst gewijzigd door VLA op 16 dec 2007, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 13:05

En dat ie verstandigerwijs richting aangaf had je natuurlijk ook niet verwacht. Ik herkende het meteen! Iemand die aan anderen denkt op de baan, dat moet wel een DF-er zijn :D

Niels

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 13:05

..

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 16 dec 2007, 13:06

Starlet rijd met een 4AGE. 124 pk in een schoenendoos ;)

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 16 dec 2007, 13:06

Niels schreef:PB anders ff een moderator voor toestemming Harm.

Scherp opgemerkt Niels. Enneh, onverlaat..... dacht het niet. Geef kort richting aan en blijf netjes aan de buitenkant zitten. Had wel iets harder kunnen rijden, dat wel. Maar het was pas rondje 2 / 3 op CPZ uberhaupt. Dus onervaren: yep. Had het nog wel iets netter op kunnen lossen, dat wel.... Ging in de tweede sessie wel een stuk vlotter. En omdat je dat nog niet zo supersnel gaat, zijn 3/4 auto's in je spiegels best veel. En dan ben ik ze even liever kwijt dan rijk....

Edit: Je antwoordde sneller dat ik typte. :wink: 1300 kg en 140 pk is ook niet zo vlot. :wink:
Laatst gewijzigd door Ti-Tourist (Erik) op 16 dec 2007, 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.

VLA

Bericht door VLA » 16 dec 2007, 13:10

Niels schreef:En dat ie verstandigerwijs richting aangaf had je natuurlijk ook niet verwacht. Ik herkende het meteen! Iemand die aan anderen denkt op de baan, dat moet wel een DF-er zijn :D
Hij was een van de weinigen die dat deed eigenlijk... de rest slingerde van links naar rechts zonder richting aan te geven, en dan weet je nooit wat je voorligger gaat doen.
Harm Koks schreef:Starlet rijd met een 4AGE. 124 pk in een schoenendoos ;)
Aha... en zal wel een gewicht hebben van 800 kilo of wellicht nog minder.. dat verklaart een hoop.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2007, 13:13

Harm Koks schreef:Starlet rijd met een 4AGE. 124 pk in een schoenendoos ;)
124pk? valt me nog mee, maarja dat ding zal niet meer dan 700kg wegen ongeveer :roll:
Kun je toch een hoop lol mee hebben :lol: maarja als je daar vaak rijd en met slicks dan is het net karten lijkt me, volle polle :lol:

trouwens die "Ring" mini wat op de nurburgring rijd die zal vast wel aardig wat meer in huis hebben als je de filmpjes af en toe bekijkt :roll:

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 16 dec 2007, 13:15

Mwah hij heeft laatste tijd wel wat grip issues geloof ik. Mooiste is nog dat het zijn dagelijkse gebakje is :) Andere bandjes eronder en gaan :)

Zelfs met zijn oude blokje ( 60 pk ) zat hij nog impreza'tjes op te duwen in de bochten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2007, 13:16

Ben_968CS schreef:Ik rijd meestal alleen de vrij rijden dagen van de HARC (en de DF natuurlijk). Bij de HARC komen mensen die meestal wel een geschikte auto hebben voor op de baan en respect hebben voor elkaars materiaal. Verder is het nooit zo heel erg druk. De HARC controleert iedere auto op een aantal cruciale punten (algemene staat, + pool van de accu afgeplakt, remvloeistof reservoir met een tie-wrap extra vastgezet, sleep-ogen voor en achter), je gaat echt niet zo maar de baan op. Verder altijd helmplicht en passagiers mogen eigenlijk liever niet mee. Als laatste een fikse briefing in de vorm van een donderpreek van Paul, zodat iedereen het wel uit zijn hoofd laat om gek te gaan doen op de baan. Doe je dat wel, dan je meteen afgehaald voor een 1e waarschuwing en bij de 2e kan je fijn vertrekken. Het resultaat is dat het altijd leuk is bij de HARC, altijd veilig en er een hele goede sfeer heerst. Kennelijk gaan dit soort dingen alleen als er met straffe hand en met strenge duidelijke regels wordt geregeerd.

Voor mij geen vrijrijden.nl en zo, wat een onvoorstelbare knoeiers.
Ik kan dat idd beamen.
Heb 1 x mee gereden bij de HARC en vond dat erg leuk.
Goede briefing en keuring, precies zoals het moet.
Denk dat ik komend jaar ook vaker bij de HARC gaat rijden.

Grtz,Hanz06 :wink:

Niels

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 13:18

@Erik: absoluut geen commentaar van mijn kant op jouw rijstijl hoor :!: Ik was een beetje aan het ouwehoeren vandaar de :mrgreen: Je wist waar je mee bezig was en dat kon je van 95% niet zeggen :wink:

frankv

Bericht door frankv » 16 dec 2007, 13:53

JeroenT schreef:Van het civic forum:

http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... cember.wmv

Bij 15 minuten het vers gebeurde ongeluk tussen de MR2 en E30. :?
ik heb net dat filmpje gedownload en bekeken en volgens mij komt deze jongen een paar seconden na de botsing aan, een hoop rook en nog geen vlaggen te zien, de MR2 zit al aardig in elkaar, de blauw / gele E30 lijkt hem van achter geraakt te hebben

dat ze niet stoppen om achterliggers te waarschuwen vind ik redelijk onbegrijpelijk, zeker als je net zelf zwaar in de remmen moest om de auto's te ontwijken

de baanpost voor het ongeluk lijkt op de video trouwens inderdaad niet bemand

frank

DDX

Bericht door DDX » 16 dec 2007, 14:01

frankv schreef:dat ze niet stoppen om achterliggers te waarschuwen vind ik redelijk onbegrijpelijk, zeker als je net zelf zwaar in de remmen moest om de auto's te ontwijken
ehms beter dat je dat niet doet, wat wil je doen auto daar parkeren en dan op de baan gaan staan ?
(als iemand anders met 200km/u eraan komt rijden door die blinde bocht?)
de baanpost voor het ongeluk lijkt op de video trouwens inderdaad niet bemand
dat is dus het grootste probleem, mensen die niet weten dat er een ongeuk is en vol gas doorrijden
(maar goed ookal hadden ze met geel of rood lopen zwaaien dan nog waren er genoeg mensen die daar 0,0 mee gedaan hadden)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 dec 2007, 14:01

GTRene schreef:
trouwens die "Ring" mini wat op de nurburgring rijd die zal vast wel aardig wat meer in huis hebben als je de filmpjes af en toe bekijkt :roll:
De Ringmini is voorzien van een 1.6 16-klepper van een Honda Civic ;).

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 dec 2007, 14:05

misschien moeten ze ook maar eens een maximum aantal van inschrijvingen gaan krijgen en ook inschrijven op kenteken/merk/naam en wellicht al inschrijven via internet.

Ook is het natuurlijk goed als er een keuring zou zijn, maar dat lijkt mij niet reeel gezien de winst die ze willen maken. OOk in Drachten met het sprinten is er een technische keuring, prima natuurlijk, maar enorm vertragend.

Vindt ook dat auto's in de sportklasse ook ALLEEN in de sportklasse mogen rijden en idem dito. Kwam namelijk ook wel wagens tegen die in de sportklasse reden en daarna in de toerklasse. Met alle respect, maar dan worden de snelheidsverschillen echt veels te groot.

Ik geef ook toe dat ik mezelf ook wel eens schuldig maak aan een drift of net boven de limiet rij, MAAR dat is alleen wanneer ik daarmee niemand in gevaar breng.

Doe mij maar DF en laat mij die ene gek maar zijn, waar Stephane het over had :lol: :lol: Of zou dat een betere titel zijn voor Thommy met zijn opc straks... :twisted:

VLA

Bericht door VLA » 16 dec 2007, 14:23

Hier een foto van iemand van de civicclub. In de sessie waar ik in reed.. waren er dus 4 van dit soort rijen...

[img:576:768]http://www.fotopocket.nl/img/0929bfdd1d ... C01350.JPG[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2007, 14:26

daar was die file melding dus van die dag :shock: tjonge zeg, als er ook al files komen op de circuits mogen ze wel eens baantjes erbij aanleggen :shock: wat een drukte.

Plaats reactie