Het grote Duitse-import topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2008, 21:18

Damn... hij wilde de oilservice nog uitvoeren, nieuwe remblokken voor erop en een 5daagskenteken erbij geven.

Stuur ik vandaag de mail of hij misschien nog witte knipperunits en msport (68 style) velgen heeft liggen, denk maak ik t formeel rond, velgen/knippers erbij of wat van de prijs af en ga ik zaterdag kijken en kopen.... istie vandaag voor mn neus gekaapt.... :(

Maakt me eigenlijk niet zoveel uit of het een 328Ci van 12k of een 330Ci van 30k is, als het plaatje totaal maar klopt (of met knippers en velgen kloppend te maken is)...

Verder op zoek dan maar...

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 14 feb 2008, 21:27

Is die imola II rode 323ti Sports Limited Edition die MAcboy liet zien, niet iets voor je Knot?
Nog exclusiever dan je vorige GT, 69.000 km op de teller, bwj 2000 en voor ongeveer dezelfde prijs als die 328ci.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 feb 2008, 08:47

Nah, ik ben niet zo'n makkelijke he... wil sowieso liever een coupe.

Aan de ene kant denk ik een 328Ci, goedkoper, minder erg als er een parkeerdeukje in komt of krasje etc, stuur doet me aan de E36/GT denken (positieve herinnering)... aan de andere kant denk ik, liever een jongere auto maar dan betaal je ook weer meer BPM.

Deze coupe was ideaal naar mijn wensen, alleen witte knippers en Msport (stijl 68 velgen) velgen dan was ie compleet.

- Liever geen schuif/kanteldak, niet boven de 120.000km
- Must is zwart of zilver, sportstoelen zwart leder en/of msportII alcantara
- slot cdspeler of fullsize navi (cassette of half/businessnavi is no-go)
- interieurlijsten alu of zwart (hout is no-go)
- 325Ci of 328Ci of 330Ci.. 320Ci twijfel ik over, een 325Ci verbruikt evenveel en is toch een stuk krachtiger en sneller.

Deze bijvoorbeeld, helemaal afgeladen, alleen schuif/kanteldak wat kan roesten/lekken maar zomers is t ook lekker fris in de auto.

http://www.olieroe.nl/driving-fun/BMW_E ... 1000km.pdf

Die 31.000km... dan denk ik, ideaal, stoelen zijn er als nieuw uit.. maarrr.. Joop had problemen met zn 320Ci, onderblok vervangen waarschijnlijk door korte ritjes....

[img:528:396]http://www.olieroe.nl/driving-fun/E46_3 ... toelen.jpg[/img]

[img:528:396]http://www.olieroe.nl/driving-fun/E46_3 ... m_dash.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 15 feb 2008, 08:57

Geen garantie en van een medewerker van de garage. Zou zelf liever eentje hebben met garantie

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 feb 2008, 09:01

Mooiste is Europlus (zie de ellende van Fabian... dat heeft m een half nieuwe auto opgeleverd voor weinig geld!)... alleen dan moet t wel een 2000 of jonger zijn dus voor een 328ci gaat t al niet meer op.


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 feb 2008, 10:10

Laatst gewijzigd door Arthur op 15 feb 2008, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 feb 2008, 11:25

BMW 325Ci Coupé (E46)
Fahrzeugdaten
Angebotsnummer: 50318 Kraftstoffart: Benzin
Lackierung: titansilber metallic Leistung: 141 kW/ 192 PS
Polster: Stoff-Leder Gran Turismo anthrazit Hubraum: 2494 ccm

EZ: 05.2002
Preis: € 15.990,00
Frei ab: sofort MwSt. ausweisbar: Nein
km: 73.750
Vorbesitzer: 2
Ausstattung
Xenon-Licht
Dynamische Stabilitäts Kontrolle III (DSC), Klimaautomatik, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, Park Distance Control (PDC), Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Sitzverstellung elektrisch mit Memory für Fahrersitz
Bordcomputer, Scheinwerfer-Waschanlage, M Lederlenkrad, Radio BMW Professional, Leichtmetallräder Sternspeiche 45, Grünkeil-Frontscheibe, Innenspiegel automatisch abblendend, Blinkleuchten weiß, Außenspiegelpaket, Interieurleisten, Fußmatten in Velours, Raucherpaket, Nebelscheinwerfer, metallic, Anti-Blockier-System ABS

Block am Ring Wernigerode GmbH
Junkersstr. 2
31137 Hildesheim
http://www.bmw.de/partner/ah_block
[img:528:396]http://www1.bmw.de/gahp_images/gahp3_pics/2504296.jpg[/img]
[img:528:396]http://www1.bmw.de/gahp_images/gahp3_pics/2504297.jpg[/img]
[img:528:396]http://www1.bmw.de/gahp_images/gahp3_pics/2504299.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 feb 2008, 14:31

Arthur schreef:Dit wat knot?
- Nah.. interieurkleur.. bah
- geen sportstoelen (must).

Die 325Ci is wel aardig, staat ook in mn excel sheet, alleen geen sportonderstel, geen witte knippers, velgen vind ik niks, geen licht/regensensor en geen harman/kardon, verder wel een nette auto.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 feb 2008, 14:53

Knot als ik het goed begrijp wil je een auto met alle opties, laagste kilometerstand, dikste motor en dan tegen de laagste prijs ? :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 feb 2008, 14:56

LOL... over de prijs heb je me niks horen zeggen toch? Als een auto helemaal naar mn zin is mag dat best geld kosten, daarom die 328Ci van 12k vrpr, die was nagenoeg zoals ik m wilde hebben... maar zit nu alweer de hele dag op bmw.de en excel data te verzamelen :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 feb 2008, 16:37

Ach Knot, de voorpret is ook leuk toch, nu duurt het even, maar straks tref je gewoon een superbak, en dat was dan het wachten waard.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39958
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 feb 2008, 16:40

Jawel, maar ik merk idd dat je ook uit dld meteen actie moet nemen anders worden ze voor je neus gekaapt!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 feb 2008, 16:46

Knot schreef:Jawel, maar ik merk idd dat je ook uit dld meteen actie moet nemen anders worden ze voor je neus gekaapt!
Klopt, maar dat is altijd zo met de mooiste uitvoeringen.. en in Duitsland zitten ook genoeg liefhebbers die net zo bezig zijn als jij..

Allemaal op zoek naar de ideale e46 :lol:

[img:680:966]http://content.answers.com/main/content ... poster.jpg[/img]

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 15 feb 2008, 18:19

Ha, die Knot;

Natuurlijk is het löllig als je een auto voor je neus verkocht ziet worden, maar het aanbod in Duitschland is enorm groot. Ik denk alleen dat je niet moet focussen op bijzaken; een leuke kleur is natuurlijk best wel van belang, net als de juiste motor, versnellingsbak, bekleding, airco en navigatie. Maar dingen als een stuurtje, wielen en knipperlichten zijn zo eenvoudig aan te passen dat je daar een goede auto niet voor moet laten lopen, lijkt me. Ook voor een (fabrieks-)schuif/kanteldak hoef je volgens mij niet zo bang te zijn, zo hard rotten BMW's toch ook weer niet weg? :roll:

MaRco2
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008, 14:49
Locatie: Heinenoord - Hoeksche Waard

Bericht door MaRco2 » 15 jul 2008, 16:48

Dick Hoekendijk schreef:Ik heb twee weken geleden de schade M5 door de RDW/douane molen laten lopen en was verbaasd over hoe snel het tegenwoordig gaat. De auto heeft schade en zodoende dus een waarde taxatie laten maken van zowel de dagwaarde als het schade bedrag. Deze rapporten meegenomen naar de douane en binnen een 1,5uur waren de gehele keuring en douane toestanden achter de rug. Omdat ik via de tegenbewijs BPM wilde betalen was het taxatie rapport van groot belang. Het rapport is één op één overgenomen door de douane en ipv 2700Euro hoefde ik slechts 797Euro af te tikken. Mijn eigen berekening kwam zelfs aanzienlijk boven de 3000Euro uit door alle fabrieks opties. De douane heeft alleen het schuifdak, de "gewone" lederen bekleding en de cruise control in de opties meegenomen in de berekening hetgeen mij zegt dat ze dus niet uitgaan van het chassisnummer omdat mijn auto echt het hele boekje aan opties heeft.

Hetzelfde is me in september ook opgevallen met de import van de T5. Ook hierbij slechts een fractie van de opties in het BPM verhaal opgenomen en de beambte heeft niet eens naar de auto gekeken.
Goede berichten zijn altijd welkom. :D :wink:

Inmiddels hebben we elkaar al gesproken over de stations in de regio Rijnmond.

Als het meezit, neem ik van de week het wagentje + eigenaresse mee naar Zwijndrecht. 8)

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Ahmed » 16 feb 2009, 12:49

Wie kan mij wat vertellen over die exportkennzeichen ?
Afbeelding

Wordt dit gewoon gedoogd hier ofzo? De laatste tijd zie ik zoveel dikke bakken met die kenteken rond rijden, sommigen rijden er al maanden mee... :?

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1426
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Op zoek naar de volgende

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Oof » 16 feb 2009, 13:07

Ik dacht dat de cijfers rects aangeven dat je tot 15-05-09 met die auto mag rijden. Zonder een echt kenteken aan te vragen

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Ahmed » 16 feb 2009, 13:12

oof schreef:Ik dacht dat de cijfers rects aangeven dat je tot 15-05-09 met die auto mag rijden. Zonder een echt kenteken aan te vragen
Aha, ik heb begrepen dat ze max 3 maanden geldig zijn, maar is het ook mogelijk om de datum steeds te verlengen?

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Niall » 16 feb 2009, 13:14

Is een manier om BPM te ontduiken, alleen kan je de auto naar mijn weten alleen WA-verzekeren.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Ahmed » 16 feb 2009, 13:18

Jah ik dacht al zo iets, want ik zie ze echt wel langer dan 3 maanden rondrijden... :hmmm:

PeterB
Berichten: 3366
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re:

Bericht door PeterB » 16 feb 2009, 13:58

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Knot;

Ook voor een (fabrieks-)schuif/kanteldak hoef je volgens mij niet zo bang te zijn, zo hard rotten BMW's toch ook weer niet weg? :roll:
Voor die tijd is de auto toch al weer verkocht......

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 16 feb 2009, 23:32

Scotsman schreef:Is een manier om BPM te ontduiken, alleen kan je de auto naar mijn weten alleen WA-verzekeren.
Ha, die Scotsman;

Is alleen geen manier met een lang leven, want ik kreeg zelfs voor mijn vijfdaags Duitsch kenteken géén WA-verzekering. Alleen op een RDW-eendagskenteken werd WA-dekking verstrekt. Wel kon ik de auto vanaf de dag van import totdat ik het kenteken had ontvangen tegen diefstal, stormschade en ander onheil van buitenaf verzekeren. Formeel ben je met elk buitenlands kenteken als Nederlands ingezetene ook gewoon BPM-plichtig.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Niall » 17 feb 2009, 08:21

Hoi Hans,

Daar geven de meeste kampers niets om, die zijn gewend om belasting te ontduiken :lol:

Maar hier kan je zo een verzekering afsluiten: http://www.nondos.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Het grote Duitse-import topic

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 17 feb 2009, 08:51

Ha, die Scotsman;

Eine anständige Deutsche Versicherung; na also, also, also!
Blijft het probleem van het niet legaal rondrijden met een Duitsche plaat. Maar dal zal de eerder genoemde groep ook niet zoveel problemen mee hebben....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 13 gasten