Macboy, de enige uitvoering waarmee ik gereden heb was de 5drs 120i met 150pk. Het was een standaard uitvoering (geloof wel sportonderstel), die motor had er geen zin in (hing gewoon niet lekker aan het gas, zelfs m'n 147 hangt beter aan het gas). De auto was verder prima in balans en reed lekker,
maar dat doet een 3 met sportonderstel ook. Dat is mijn punt: een 3 rijd ook dikke prima. Zo spannend is een standaard 1 serie niet.
Ik schrijf een 1 serie niet af want ik zou m'n 147 er zo voor omwisselen, geen twijfel over want BMW bevalt mij prima. Maar ik zie het gewoon als elke andere hatchback in die klasse maar dan met rwd (wat uniek is in die klasse) en daardoor dat beetje extra sportiviteit dat BMW bied. Als ik hier dan telkens weer lees hoe agiel dat kleine BMWtje is, ik zal wel blind zijn want ik hoor die woorden buiten DF om nergens in autobladen en aan de cijfers valt het ook niet af te lezen.
Maargoed Andre heeft een 1er staan met duur Intrax onderstel en knappe sper en die roept dat die auto op zijn lijf geschreven is dus praat hem maar na

voor mij is die auto van Andre inmiddels een hele andere auto.
Puur qua rijden zal ik mij namelijk in zowel in een 1 serie als een 3 serie kunnen vermaken mits dat ding een BMW sportonderstel, fatsoenlijke velgen en een beetje leuk aangekleed is. In basis vind ik het goed rijdende auto's. Dus dat er verschil is klopt, maar voor mij is dat gelul in de marge.
Zit denk ik meer tussen jullie hoofd omdat de 1er onder de 3 is geplaatst.
Maar ik begrijp jullie logica niet...:
Een 1 is een agiele sportieve BMW (123d 204pk op 1385kg, want die 6 cilinders zijn te zwaar in de neus ofzo?

).
Een E92 3 serie coupe is een boot, groot zwaar, varen varen en stuurboord/bakboord (335i 306pk op 1500kg).
Een E46 M3 is een gaaf ding, geen twijfel mogelijk (343pk op 1470kg).
Een Z4 2.0i is vast een underpowered hok (150pk op 1195kg).