Aan elkaar ruiken en van elkaar proeven meeting ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 04 nov 2007, 11:50

Elmar schreef:
Dexter schreef:Lijkt me een leuk idee Rico.
Voor wat betreft de opmerking van Marc dat je niet met het zweet in de handjes naast iemand anders in je eigen auto zou willen zitten: daar kom je mijns inziens niet onderuit.
Dat komt voornamelijk vanwege het feit dat je het simpelweg niet gewend bent om op die passagiersstoel te zitten en het rijden in je eigen auto vanuit dat perspectief mee te maken.
Goed omschreven. Ik zat naast Hielke toen die mijn M3 over Zandvoort joeg. Het gaf mij iedere keer het gevoel van: "Remmen!!! anders halen we de bocht niet!!!" Het ging achteraf allemaal prima, maar zoals al gezegd, je bent het op die manier niet gewend.

Voorstel ansich is natuurlijk leuk, kleine kantekening van mijn kant.
Afgelopen maandag met Cor, HanZ06 en Jan (GT3) een Corvette Performance day op Zolder bijgewoond. Je reed daar in Corvette C6 van de organisatie. Ik deelde de auto met Jan. Hij is net als ik geen auto met ESP op het circuit gewend. Het was een zeer natte baan en geregeld kwam de ESP in. We hadden het erover dat we met onze eigen auto's niet zo hard in de regen op het circuit zouden rijden.
De Viper is ook bij droog tailhappy als je te vroeg op het gas gaat staan.
De vorige eigenaar had een M5 E39 en volgens hem was het totaal niet met elkaar te vergelijken. Ik heb er al eerder mensen in laten rijden (enkel degene die ik goed ken) en zal zoiets alleen onder ideale omstandigheden laten doen. Dus goed weer en bij mij in de buurt waar ik zelf de weg goed ken.

Heb zelf al een snif and taste met de GT3 van Jan geregeld. :wink:
Hoi Elmar,

Zie dit topic nu pas.
Meteen maar volgend weekend de GT3 proberen dan? :idea:
Ik ga er wel naast zitten zweten. Ben met Jitse wel wat gewend :lol:

See you at the Ring!
:D

Elmar

Bericht door Elmar » 04 nov 2007, 17:33

Klinkt aanlokkelijk Jan, toch zeg ik nee. Ik rij er liever mee op Zandvoort dan op de Ring. Wil volgende week wel graag een rondje met je mee rijden. 8)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 04 nov 2007, 18:13

Elmar schreef:Klinkt aanlokkelijk Jan, toch zeg ik nee. Ik rij er liever mee op Zandvoort dan op de Ring. Wil volgende week wel graag een rondje met je mee rijden. 8)
denk dat het gevaarlijker voor je is om met mij mee te rijden dan zelf te rijden??? :lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 dec 2007, 21:30

Ik zou best mee willen doen... maar ik zie niemand in een 115pk Calibra stappen met een aardig zwak standaard onderstel :lol: Ik ken de auto zelf het beste en kan er goed en ontzettend HARD mee overweg, maar dat heeft heel wat tijd gekost eer ik hem volledig kende en onder de knie had en nóg blijf ik mezelf bij leren.

*hoopt stiekem ooit eens met een Viper te mogen en kunnen sturen*

M-bitious

Bericht door M-bitious » 05 feb 2008, 09:55

En wat doen we als er toch iets fout gaat? Kan natuurlijk altijd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 05 feb 2008, 10:23

Dan heb je een probleem.

Maarja, als het alleen rechtuitgaat kan er niet zo heel veel fout gaan lijkt me.
Kheb dan wel niet zo'n dure auto maar laat er nooit een ander in rijden.
Ben erg aan mn auto gehecht :)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 05 feb 2008, 11:02

frank de jonge schreef:Dan heb je een probleem.

Maarja, als het alleen rechtuitgaat kan er niet zo heel veel fout gaan lijkt me.
Kheb dan wel niet zo'n dure auto maar laat er nooit een ander in rijden.
Ben erg aan mn auto gehecht :)
Weet je nooit. Als iemand in een smg auto even wil ontkoppelen om te schakelen, dan staat ie toch mooi vol op de rem.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 feb 2008, 11:09

M-bitious schreef:En wat doen we als er toch iets fout gaat? Kan natuurlijk altijd.
Dat blijft moeilijk en kan heel pijnlijk zijn! Ik zelf wil iemand redelijk goed kennen om in te schatten of ik mijn auto in mijn bijzijn aan die persoon toe vertrouw. Ofwel ken ik iemand niet, dan dus maar niet. Meerijden is natuurlijk nooit een probleem.

Michel

Plaats reactie