Leon Cupra tuned by JD
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Wat ik van Andre begreep is dat de TSC 'm wel aardig smoort om vlot een bocht uit te accellereren en zonder TSC zullen het alleen maar rookwolken zijn, dan nog het model erbij en dat in de subjectieve beleving m'n eigen kar ongeveer net zo snel is(aldus André) en ik kocht voor 38/40k nét ff wat anders. 

- Erminio
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Als ie echt goed is afgesteld werkt t echt goed...Wat ik van Andre begreep is dat de TSC 'm wel aardig smoort om vlot een bocht uit te accellereren en zonder TSC zullen het alleen maar rookwolken zijn

Hier het bewijs met mijn voormalige benzine Leon met 245pk op de voorwielen.... (let goed op het TCS lampje)...
Het vereist wel het betere voetenwerk om goed weg te komen...
http://webdisk.planet.nl/ramon231/publi ... /0-200.wmv
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Erminio
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
FWD, RWD..., maakt niet zoveel uit als de auto, banden, onderstel, etc. erop afgesteld isRobin schreef:De avg (Nederlandse)autojournalist is een fwd gewend en een betr. prutser in een rwd. 8)Maik schreef:Je bedoelt bv een 130i zonder sper die op een circuit (dus ook vooral bocht uit) de achterkant moet zien van een doorsnee opel OPC-tje? Nee, bocht uit zijn die FWD-ers niets waard....

Kijk maar naar de WTCC, daar hebben de BMW's alleen tijdens de start een voordeeltje van een paar meter


-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Het tractievoordeel is 1 bij een rwd, maar vergeet niet dat de WTCC auto's ongeveer 290pk bij 8000rpm ofzo leveren en een koppel hebben van een kip ivm de kleine 2 liter 4 pitter nonturbo benzinemotor op SLICKS! Het zijn dus relatief 'zwakke'racemotoren zegmaar. Een VDV Leon is een 345pk turbo op de voorwielen met 400 ofzo Nm ergens te jassen aan die aandrijflijn. Veel gekker kun je echt niet doen qua pk/koppel, daar is de ondergeschikte configuratie van 'een voorwielaandrijver in het algemeen' debet aan. Een stuk duurder zijn de STi hatch of een EVO X(mijn keus), want ik wil niet alleen fun rechtuit. 8)
- Erminio
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Idemdito hier..., maar als je een goed onderstel, veren en banden hebt op de FWD, moet het toch niet echt behelpen zijnRobin schreef:want ik wil niet alleen fun rechtuit. 8)


Heb mijn mijn broer al eens vergelijken gedaan op een klaverblad..., hij een Subaru GTT (standaard) en ik een Golf 1.8T (chipped, verlaagd, bredere bandjes)..., eigenlijk was er geen verschil


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Maik schreef:Je bedoelt bv een 130i zonder sper die op een circuit (dus ook vooral bocht uit) de achterkant moet zien van een doorsnee opel OPC-tje? Nee, bocht uit zijn die FWD-ers niets waard....
Nu is er nog een aardig verschil tussen een Opel OPC die 240pk heeft of een Seat met 345pk natuurlijk.
En dat is niet per defintie in het voordeel van de Seat.
Persoonlijk zou ik never nooit 345pk op de voorwielen willen hebben, dat heeft niets te maken met FWD maar alles met zoveel power.
Ik heb nu 343pk op de achterwielen, en ik vind het zo achterlijk veel vermogen dat ik met die ervaring nooit zoveel vermogen op de voorwielen zou willen hebben.
Andre's tip was overigens om er een sper op te monteren, op de Leon. Voor wat het waard is.
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
Laten we niet weer de eeuwig durende discussie starten. Iedereen heeft zijn voorkeur mbt aandrijfconcept.
Maar de Leon heeft in diverse configuratie's wel degelijk bewezen dat 270+ pk op de voorwielen gewoon prima te doen is.
Kan me nog een regenachtige dag op het Midland circuit herinneren, jij ook Rico?
De Leon is op diverse trackday's meerdere malen een van de snellere auto geweest. Meer bewijs kan ik niet leveren.
300+ pk is fors, maar absoluut goed rijbaar. Zowel Hielke als André waren onder de indruk en met 10% aanpassing van de TCS (wat ik onder finetuning versta) is deze auto volgens de expert echt top.
Maar de Leon heeft in diverse configuratie's wel degelijk bewezen dat 270+ pk op de voorwielen gewoon prima te doen is.
Kan me nog een regenachtige dag op het Midland circuit herinneren, jij ook Rico?

De Leon is op diverse trackday's meerdere malen een van de snellere auto geweest. Meer bewijs kan ik niet leveren.
300+ pk is fors, maar absoluut goed rijbaar. Zowel Hielke als André waren onder de indruk en met 10% aanpassing van de TCS (wat ik onder finetuning versta) is deze auto volgens de expert echt top.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Edwin begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker die discussie niet opstarten, en ik wil ook zeker niet de kwaliteiten van deze auto ter discussie stellen.
Ik ga ook niet zeggen dat ie niet overweg kan met zoveel vermogen.
Wat ik wel wil zeggen is dat ik 345pk ZELF niet op de voorwielen zou willen hebben. En dan stel ik me gewoon mijn eigen M3 voor.. die met 343pk op de voorwielen
Extreem veel vermogen in een FWD
Of dat nou in een Mini Cooper S is, een Audi A3.. een Opel OPC OF een Seat Leon cupra.
Is aan mij niet besteed.
Die mening mag ik er toch ook op nahouden hoop ik
Ik ga ook niet zeggen dat ie niet overweg kan met zoveel vermogen.
Wat ik wel wil zeggen is dat ik 345pk ZELF niet op de voorwielen zou willen hebben. En dan stel ik me gewoon mijn eigen M3 voor.. die met 343pk op de voorwielen

Extreem veel vermogen in een FWD
Of dat nou in een Mini Cooper S is, een Audi A3.. een Opel OPC OF een Seat Leon cupra.
Is aan mij niet besteed.
Die mening mag ik er toch ook op nahouden hoop ik

- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Geweldig aanbod van Edwin die echt 200% achter zijn produkt staat, en binnen het modellen palet van Seat erg leuke dingen doet. In zijn segment uniek, en zeer te prijzen. Je moet deze auto ook niet willen vergelijken met een E46 M3. Let wel, als er een RWD of AWD binnen het Seat palet zou zitten had hij deze met alle plezier gebruikt.Edwin van der Velden schreef:Rico, ik nodig je een keer uit om een stukje met die auto te rijden. Al dat theoretische gelul altijd
Ofwel als je met FWD kan leven, en dat geld voor 95% van de autorijdend NL, ook sportieve rijders. Dan is dit wel een uber snoepje, met een wereld prijs. Zou op een meeting wel eens in dit kanon willen rijden, puur om het totaal plaatje te ervaren.
Welke dealer los van het merk is nog zo aktief?
Verder is de generatie die amper of geen en wellicht nooit met een RWD zal rijden de grootste markt. Als de veligheidsmaffia in de EU zijn zin krijgt is autorijden voor je plezier over en uit.
Michel
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Je moet het per auto beoordelen of hij kan omgaan met het vermogen, op welke as dan ook.
Mijn vorige Mini Cooper S kon VEEL minder goed 190pk op de voorwielen kwijt dan de Leon met aangepast onderstel er 345 kwijt kan.
Het is dus niet zwart/wit zoals het hier geschetst wordt. Ervaar het zelf (OBJECTIEF!) en baseer daar je mening op.
Dat een RWD sommige mensen meer plezier kan geven, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben wel van mening dat het merendeel van alle RWD fetisjisten hier net zo veel lol kunnen hebben met een goede FWD.
Mijn vorige Mini Cooper S kon VEEL minder goed 190pk op de voorwielen kwijt dan de Leon met aangepast onderstel er 345 kwijt kan.
Het is dus niet zwart/wit zoals het hier geschetst wordt. Ervaar het zelf (OBJECTIEF!) en baseer daar je mening op.
Dat een RWD sommige mensen meer plezier kan geven, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben wel van mening dat het merendeel van alle RWD fetisjisten hier net zo veel lol kunnen hebben met een goede FWD.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
k33z schreef:Je moet
Dat een RWD sommige mensen meer plezier kan geven, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben wel van mening dat het merendeel van alle RWD fetisjisten hier net zo veel lol kunnen hebben met een goede FWD.
Kees daar ben ik het zeker mee eens hoor, ik ben zeker niet anti FWD. En een Leon is vanwege zijn basis ook niet voor te stellen met een RWD configuratie.
Een Leon wil ik ook niet met een e46 M3 vergelijken ook al zijn qua power overeenkomstig.
Nogmaals ik heb geen enkele kritiek op die auto en stel het op prijs dat Edwin een proefrit aanbied, het zou zeker een keer moeten als de gelegenheid er is, want zo even half Nederland doorcrossen voor een proefrit is me qua tijd iets te gortig. Mischien dat Edwin hem een keer meeneemt tijdens een meeting ofzo.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
Rico, ik zit regelmatig in Groningen, dan spreek ik ook altijd af met André en Hielke, ik hou je wel even op de hoogte wanneer ik er weer ben, misschien heb je dan even tijd dat ik bij je langs rij. Dan verkoop ik in de tussentijd wel een paar bedden 8)Rico v Velzen schreef:Mischien dat Edwin hem een keer meeneemt tijdens een meeting ofzo.k33z schreef:Je moet
Dat een RWD sommige mensen meer plezier kan geven, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben wel van mening dat het merendeel van alle RWD fetisjisten hier net zo veel lol kunnen hebben met een goede FWD.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hielke en 1 gast