Leon Cupra tuned by JD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 okt 2007, 22:31

Erik reed jij vanmiddag rond 14.00-14.30 op de A2 ter hoogte van Hessing? werd ingehaald door precies zo'n Seat.

Louis

Bericht door Louis » 14 okt 2007, 22:49

Mooi verhaal.
Wat een berg pk's voor dat geld, wat zul je daar veel auto's mee zoek rijden :D

atomchris

Bericht door atomchris » 15 okt 2007, 08:11

vet!!!ik heb em zien staan bij de dealer,super mooi,zo wordt die van mij ook(alleen bij lange na niet zo snel) :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 15 okt 2007, 10:25

Mijn mening: voor 38K zo'n wagen das een regelrechte bargain....

Erminio

Bericht door Erminio » 15 okt 2007, 12:51

Echte "Value for Money"... 8)

Rein

Bericht door Rein » 15 okt 2007, 12:59

Zo! Gaaf hoor :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 okt 2007, 13:08

Wat ik van Andre begreep is dat de TSC 'm wel aardig smoort om vlot een bocht uit te accellereren en zonder TSC zullen het alleen maar rookwolken zijn, dan nog het model erbij en dat in de subjectieve beleving m'n eigen kar ongeveer net zo snel is(aldus André) en ik kocht voor 38/40k nét ff wat anders. :lol:

Maik

Bericht door Maik » 15 okt 2007, 14:56

Je bedoelt bv een 130i zonder sper die op een circuit (dus ook vooral bocht uit) de achterkant moet zien van een doorsnee opel OPC-tje? Nee, bocht uit zijn die FWD-ers niets waard.... :)

Erminio

Bericht door Erminio » 15 okt 2007, 14:58

Wat ik van Andre begreep is dat de TSC 'm wel aardig smoort om vlot een bocht uit te accellereren en zonder TSC zullen het alleen maar rookwolken zijn
Als ie echt goed is afgesteld werkt t echt goed... :wink:
Hier het bewijs met mijn voormalige benzine Leon met 245pk op de voorwielen.... (let goed op het TCS lampje)...

Het vereist wel het betere voetenwerk om goed weg te komen...
http://webdisk.planet.nl/ramon231/publi ... /0-200.wmv

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2007, 16:14

Maik schreef:Je bedoelt bv een 130i zonder sper die op een circuit (dus ook vooral bocht uit) de achterkant moet zien van een doorsnee opel OPC-tje? Nee, bocht uit zijn die FWD-ers niets waard.... :)
De avg (Nederlandse)autojournalist is een fwd gewend en een betr. prutser in een rwd. 8)

Erminio

Bericht door Erminio » 16 okt 2007, 08:41

Robin schreef:
Maik schreef:Je bedoelt bv een 130i zonder sper die op een circuit (dus ook vooral bocht uit) de achterkant moet zien van een doorsnee opel OPC-tje? Nee, bocht uit zijn die FWD-ers niets waard.... :)
De avg (Nederlandse)autojournalist is een fwd gewend en een betr. prutser in een rwd. 8)
FWD, RWD..., maakt niet zoveel uit als de auto, banden, onderstel, etc. erop afgesteld is :roll:

Kijk maar naar de WTCC, daar hebben de BMW's alleen tijdens de start een voordeeltje van een paar meter :wink: .., tijdens de race zijn ze erg aan elkaar gewaagd :wink:

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2007, 11:00

Het tractievoordeel is 1 bij een rwd, maar vergeet niet dat de WTCC auto's ongeveer 290pk bij 8000rpm ofzo leveren en een koppel hebben van een kip ivm de kleine 2 liter 4 pitter nonturbo benzinemotor op SLICKS! Het zijn dus relatief 'zwakke'racemotoren zegmaar. Een VDV Leon is een 345pk turbo op de voorwielen met 400 ofzo Nm ergens te jassen aan die aandrijflijn. Veel gekker kun je echt niet doen qua pk/koppel, daar is de ondergeschikte configuratie van 'een voorwielaandrijver in het algemeen' debet aan. Een stuk duurder zijn de STi hatch of een EVO X(mijn keus), want ik wil niet alleen fun rechtuit. 8)

Erminio

Bericht door Erminio » 16 okt 2007, 12:20

Robin schreef:want ik wil niet alleen fun rechtuit. 8)
Idemdito hier..., maar als je een goed onderstel, veren en banden hebt op de FWD, moet het toch niet echt behelpen zijn :roll: Exit van een bocht zal voor een AWD altijd sneller zijn (zeker met al die electronica van tegenwoordig) en ook een RWD zal wat sneller zijn.., maar de verschillen zouden toch niet groot moeten zijn :roll:

Heb mijn mijn broer al eens vergelijken gedaan op een klaverblad..., hij een Subaru GTT (standaard) en ik een Golf 1.8T (chipped, verlaagd, bredere bandjes)..., eigenlijk was er geen verschil :roll: .., moet wel erbij vermelden dat zijn banden redelijk ver waren en de mijne vrij nieuw :wink:

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2007, 12:33

Nu is er nog een aardig verschil tussen een Opel OPC die 240pk heeft of een Seat met 345pk natuurlijk.

En dat is niet per defintie in het voordeel van de Seat.

Persoonlijk zou ik never nooit 345pk op de voorwielen willen hebben, dat heeft niets te maken met FWD maar alles met zoveel power.

Ik heb nu 343pk op de achterwielen, en ik vind het zo achterlijk veel vermogen dat ik met die ervaring nooit zoveel vermogen op de voorwielen zou willen hebben.

Andre's tip was overigens om er een sper op te monteren, op de Leon. Voor wat het waard is.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 okt 2007, 12:40

Laten we niet weer de eeuwig durende discussie starten. Iedereen heeft zijn voorkeur mbt aandrijfconcept.

Maar de Leon heeft in diverse configuratie's wel degelijk bewezen dat 270+ pk op de voorwielen gewoon prima te doen is.
Kan me nog een regenachtige dag op het Midland circuit herinneren, jij ook Rico? ;)
De Leon is op diverse trackday's meerdere malen een van de snellere auto geweest. Meer bewijs kan ik niet leveren.

300+ pk is fors, maar absoluut goed rijbaar. Zowel Hielke als André waren onder de indruk en met 10% aanpassing van de TCS (wat ik onder finetuning versta) is deze auto volgens de expert echt top.

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2007, 12:59

Edwin begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker die discussie niet opstarten, en ik wil ook zeker niet de kwaliteiten van deze auto ter discussie stellen.

Ik ga ook niet zeggen dat ie niet overweg kan met zoveel vermogen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik 345pk ZELF niet op de voorwielen zou willen hebben. En dan stel ik me gewoon mijn eigen M3 voor.. die met 343pk op de voorwielen :shock:

Extreem veel vermogen in een FWD

Of dat nou in een Mini Cooper S is, een Audi A3.. een Opel OPC OF een Seat Leon cupra.

Is aan mij niet besteed.

Die mening mag ik er toch ook op nahouden hoop ik :wink:

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 okt 2007, 13:02

Rico, ik nodig je een keer uit om een stukje met die auto te rijden. Al dat theoretische gelul altijd :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 16 okt 2007, 13:11

Edwin van der Velden schreef:Rico, ik nodig je een keer uit om een stukje met die auto te rijden. Al dat theoretische gelul altijd :wink:
Geweldig aanbod van Edwin die echt 200% achter zijn produkt staat, en binnen het modellen palet van Seat erg leuke dingen doet. In zijn segment uniek, en zeer te prijzen. Je moet deze auto ook niet willen vergelijken met een E46 M3. Let wel, als er een RWD of AWD binnen het Seat palet zou zitten had hij deze met alle plezier gebruikt.

Ofwel als je met FWD kan leven, en dat geld voor 95% van de autorijdend NL, ook sportieve rijders. Dan is dit wel een uber snoepje, met een wereld prijs. Zou op een meeting wel eens in dit kanon willen rijden, puur om het totaal plaatje te ervaren.

Welke dealer los van het merk is nog zo aktief?

Verder is de generatie die amper of geen en wellicht nooit met een RWD zal rijden de grootste markt. Als de veligheidsmaffia in de EU zijn zin krijgt is autorijden voor je plezier over en uit.

Michel

ArjanBor

Bericht door ArjanBor » 16 okt 2007, 13:11

Edwin van der Velden schreef:Rico, ik nodig je een keer uit om een stukje met die auto te rijden. Al dat theoretische gelul altijd :wink:
Hoi Edwin, ik geloof je ook niet ;)

k33z

Bericht door k33z » 16 okt 2007, 13:30

Je moet het per auto beoordelen of hij kan omgaan met het vermogen, op welke as dan ook.

Mijn vorige Mini Cooper S kon VEEL minder goed 190pk op de voorwielen kwijt dan de Leon met aangepast onderstel er 345 kwijt kan.

Het is dus niet zwart/wit zoals het hier geschetst wordt. Ervaar het zelf (OBJECTIEF!) en baseer daar je mening op.

Dat een RWD sommige mensen meer plezier kan geven, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben wel van mening dat het merendeel van alle RWD fetisjisten hier net zo veel lol kunnen hebben met een goede FWD.

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2007, 13:45

k33z schreef:Je moet

Dat een RWD sommige mensen meer plezier kan geven, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben wel van mening dat het merendeel van alle RWD fetisjisten hier net zo veel lol kunnen hebben met een goede FWD.

Kees daar ben ik het zeker mee eens hoor, ik ben zeker niet anti FWD. En een Leon is vanwege zijn basis ook niet voor te stellen met een RWD configuratie.

Een Leon wil ik ook niet met een e46 M3 vergelijken ook al zijn qua power overeenkomstig.

Nogmaals ik heb geen enkele kritiek op die auto en stel het op prijs dat Edwin een proefrit aanbied, het zou zeker een keer moeten als de gelegenheid er is, want zo even half Nederland doorcrossen voor een proefrit is me qua tijd iets te gortig. Mischien dat Edwin hem een keer meeneemt tijdens een meeting ofzo.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 okt 2007, 13:47

Edwin...ik geloof je ook niet :lol:

Rico kom op man je durft het gewoon niet aan 8) dadelijk kom je er achter dat voor een rijder zoals jou dat je 50K euro te veel hebt uitgegeven

k33z

Bericht door k33z » 16 okt 2007, 13:49

Maar het enige wat ik hiermee probeer te zeggen is dat meningen er voor zijn om bijgesteld te worden en ergens op gebaseerd moeten zijn.

Je kan niet zeggen dat je nooit met 345pk in een FWD zou willen rijden, totdat je dit zelf ervaren hebt. Tot die tijd is die mening niets waard lijkt mij.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 okt 2007, 13:53

Rico v Velzen schreef:
k33z schreef:Je moet

Mischien dat Edwin hem een keer meeneemt tijdens een meeting ofzo.
Rico, ik zit regelmatig in Groningen, dan spreek ik ook altijd af met André en Hielke, ik hou je wel even op de hoogte wanneer ik er weer ben, misschien heb je dan even tijd dat ik bij je langs rij. Dan verkoop ik in de tussentijd wel een paar bedden 8)

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2007, 14:05

Edwin dat zou zeker leuk zijn. Wel even op tijd laten weten, want dan regel ik iemand voor in de winkel om even op te passen.

Plaats reactie