Frits: ///M Power freak

Hier kun je jezelf voorstellen.
BelgianRally
Berichten: 93
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:33
Locatie: Kortemark, Belgium

Bericht door BelgianRally » 09 nov 2007, 23:12

Frits schreef:
Joy Jolliffe schreef:Mooi. Schijnbaar zijn de regels toch nog rekbaar.
Ik heb zelfs niet moeten onderhandelen. Wel af en toe 'inventief' moeten antwoorden. Hij vroeg bijvoorbeeld of 'dat speciaal ding wat tegen de remschijf bevestigd is' een spoorverbreder was (spoorverbreders zijn verboden in België). Wel, ik heb hem eerlijk geantwoord wat dat ding was, en dat is geen spacer. Dat ding dat er net tegen zit is wel een spacer, maar dat had hij niet gevraagd, dus dat heb ik ook niet gezegd :P
Ik denk dat je super veel geluk gehad hebt :!: Eens zien wat ze volgend jaar zullen vertellen :wink:

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 194
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
Locatie: Ham, België

Bericht door Frits » 09 nov 2007, 23:17

BelgianRally schreef:Ik denk dat je super veel geluk gehad hebt :!: Eens zien wat ze volgend jaar zullen vertellen :wink:
Ik heb bijna altijd veel geluk op de keuring.

Met de M5 ben ik al 2 keer op rij goedgekeurd met minder dan 9 cm bodemvrijheid, het balkje geraakte niet onder de auto door, en toch mogen doorrijden met een groene kaart.
Met de 325i ben ik er 3 keer op rij in geslaagd een groene kaart te krijgen terwijl er een M3 motor inlag, een spaghetti, geen cats, etc...

HSR
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 10 nov 2007, 00:01

Ik ben altijd de lul bij die eikels van de goca. Het is er overigens een ongeregelde zooi van wat. Ik sprak laatst een keurmeester en hij wist mij te vertellen dat ze een boek van 120 pagina's hebben puur voor uitzonderingen en ''grijs'' gebied.


http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... he+keuring

robin kardux
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:45

Bericht door robin kardux » 10 nov 2007, 01:48

Is een ware hel om daar door de keuring te komen is altijd wel iets.
Ik ga al jaren lang met de tvr chimaera van me vader zijn baas naar de keuring in belgie.
De eerste paar jaar ging het altijd goed toen gingen ze opeens zeiken dat er een attest voor kleine serie's bij moest zitten omdat er zo weinig van in belgie rijden ( voorgaande jaren nooit wat over gezegt of om gevraagd ).
Dat attest dus eerst helemaal via de importeur in belgie aan moeten vragen, daarna zou hij pas goedgekeurd worden.
De jaren daarna nooit meer om gevraagd :? .
Toen werd er gezegt dat hij niet goedgekeurd zou worden omdat er een compleet ander onderstel onder zat ( dat is allemaal origineel ) toen vroeg ik maar aan die ambtenaar of hij ooit weleens eerder zow'n auto had gezien. Het antwoord was dus nee. en toen werd hij toch goedgekeurd.
al met al het ene jaar komt hij er zo doorheen en het andere jaar hebben ze allemaal rare dingen dus je moet daar gewoon geluk hebben welke ambtenaar je auto nakijkt.

veel succes verder met je project ziet er echt goed uit allemaal.

groeten robin

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 10 nov 2007, 02:36

Mooi dat hij in één keer goedgekeurd is.

@ Carl Coussens
Ik ben niet op de hoogte van de keuringen in België
Vandaar dat ik niet in kon schatten of de auto zonder aanpassingen door de keuring was gekomen of niet.

Gebruikersavatar
Carl Coussens
Berichten: 286
Lid geworden op: 10 jun 2007, 09:37
Locatie: Moerbeke (Geraardsbergen)

Bericht door Carl Coussens » 10 nov 2007, 02:44

Erik-Jan schreef:Mooi dat hij in één keer goedgekeurd is.

@ Carl Coussens
Ik ben niet op de hoogte van de keuringen in België
Vandaar dat ik niet in kon schatten of de auto zonder aanpassingen door de keuring was gekomen of niet.
Geen erg hoor, dacht dat je er over gekeken had. Meer wou ik er niet mee zeggen.

Een geluk dat je niet op de hoogte bent van onze keurig. Is om grijs haar van te krijgen.

Een paar extreme voorbeelden:

Ikzelf krijg een tuningrapport en 7 euro extra voor dat rapport.
Reden: Er hangen twee klein stickertjes op de achterste zijruiten van mijn break.

Een kennis wordt afgekeurd, zelfs rode kaart (wil zeggen, verboden tot het verkeer) met zijn Cosworth Escort. Vonden dat er wat teveel en gevaarlijke spoilers opstonden. :roll:
Is uiteindelijk goed gekomen met die cossie, maar wil maar aangeven hoe triest het gesteld is met onze keuringmeesters.

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 10 nov 2007, 02:51

Onvoorstelbaar dat ze al over die stickers moeilijk doen.

Wel weer mooi dat ze die m3 goedkeuren, je zou denken dat ze een geprepareerde auto extra goed controleren :wink:

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 10 nov 2007, 09:10

Hier mijn straf keuringverhaal.
Ik had mijn auto verlaagd met een schroefkit van weitec. Daar hebben ze 2 jaar niets over gezegd. Er waren geen attesten voor beschikbaar (op dat moment toch) en zou dus afgekeurd moeten worden. Toen ik wat meer naar comfort verlangde, heb ik die verlaging vervangen door koni+eibach, met attesten nota bene.

Ik kom aan op de keuring. Ah meneer, die is verlaagd. Mag ik uw attesten zien? Attesten in orde, bodemvrijheid in orde. Ok, nu gaan we de wielgeometrie testen. Vooraan stonden de wielen te scheef. Achteraan was het Ok.
Tja, wat nu. Camber valt vooraan niet zo extreem te regelen. Attesten van goedkeuring waren er nochtans bij, waarom zou GOCA die leveren als de verlaging toch niet goed gekeurd kan worden?

Ik heb dus de gaten om mijn schokdempers in vast te vijzen moeten uitfrezen om het camber goed te krijgen!!! Te scheve wielen is een reden om af te keuren, maar gaten uitfrezen: geen probleeeeeeem, das veilig 8) 8) 8)

PS: is daarna wel terug dichtgelast op de goeie manier.

Daarna de M3 gekocht waar al bilstein+eibach onder zat. Gezegd op de keuring dat hij verlaagd was. Hun antwoord: ik raad u aan daar nooit meer iets van te zeggen. De M3 is sowieso al verlaagd, dus waarom jezelf in de "problemen" brengen door te zeggen dat hij verlaagd is :roll:

Mijn broertje: veren van een dubieus merk. VERSLETEN schokdempers (als je ze demonteerde, kon je ze met je duim helemaal induwen. En als je 5 minuten later kwam kijken, waren ze misschien terug uitgerekt. Bodemvrijheid < 9cm, geen attesten, nix. Alle testen gefaald. Meneer, laat uw banden maar een beetje af. Schokdempertest opnieuw: geslaagd en een groene kaart!

Schokdemper zijn diezelfde week nog vervangen door een deftige verlagingskit ;)

Van zo'n dingen krijg ik het ongelofelijk vliegend schijt.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 12 nov 2007, 02:04

Bort schreef:
Van zo'n dingen krijg ik het ongelofelijk vliegend schijt.
En daarom moet iedereen in NL Vlaams gaan lullen! ;-)

Adwo

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 nov 2007, 06:42

Bort schreef:
Ik heb dus de gaten om mijn schokdempers in vast te vijzen moeten uitfrezen om het camber goed te krijgen!!! Te scheve wielen is een reden om af te keuren, maar gaten uitfrezen: geen probleeeeeeem, das veilig 8) 8) 8)
Beetje een rigoreuze oplossing :lol: Je kan bij BMW een zogenaamde camber correction bolt krijgen om je camberstand weer terug te zetten als je hem iets verlaagd. Dat is een excentrische bout die boven in de fusee gaat, waar hij aan de schokbreker zit.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 12 nov 2007, 13:14

Nooit van gehoord, en mijn garagist duidelijk ook niet :P

Adwo: :lol: ;)

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 194
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
Locatie: Ham, België

Bericht door Frits » 30 nov 2007, 23:46

Ik ben intussen rustig aan de winterwerken begonnen. Dakhemel eruit, achterbank eruit, passagierszetel eruit, schuifdak eruit.

Morgen schuifdak verder demonteren, zodat het terug - vast - in de auto kan gemonteerd worden. Hoe we dat exact gaan doen, zal morgen bekeken worden.

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 194
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
Locatie: Ham, België

Bericht door Frits » 11 dec 2007, 12:44

Stuur eruit, dashboard eruit, tapijt eruit, en een deel van de rotzooi op de bodem er al uit. En nog een pak van die rotzooi te gaan :x


[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/004.jpg[/img]

[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/003.jpg[/img]

[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/002.jpg[/img]

[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/001.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 11 dec 2007, 16:15

Daar gaat je restverkoopwaarde. ;)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 11 dec 2007, 16:16

Frits schreef:Stuur eruit, dashboard eruit, tapijt eruit, en een deel van de rotzooi op de bodem er al uit. En nog een pak van die rotzooi te gaan :x
Rustig Frits.....het is voor het goede doel ;)

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 194
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
Locatie: Ham, België

Bericht door Frits » 26 feb 2008, 13:09

Eindelijk nog eens stevig verdergewerkt aan de Ringer. Zaterdag middag schuifdak er vast in gemonteerd, zaterdagnamiddag is hij van binnen gespoten, en de nacht van zaterdag op zondag, hebben we nog eens lekker doorgewerkt.

Kooi zit erin, dashboard zit erin, tacho, alle knopkes in het dashboard, handschoenenkastje. De sidemounts hangen tegen de zetels, maar de zetels staan nog maar gewoon los in de auto. Er hangt ook een tijdelijk stuurke in, om de zithouding te kunnen testen.

Zaterdag 14:00u: schuifdak erin geplakt met massa's Fix All en Tek 7.
Zaterdag 14:30u: binnenkant afplakken
Zaterdag 15:00u: binnenkant spuiten
Zaterdag 17:00u: Ringer terug naar Geel verhuizen
Zaterdag 22:00u: beginnen aan het monteren. De lak was nog niet droog, dus alles wat je kan zien, is gemonteerd ZONDER in de wagen te komen.
Zondag 03:00u: toestand zoals op de foto's.


[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/5-1.jpg[/img]

[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/4-2.jpg[/img]

[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/3-2.jpg[/img]

[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/2-2.jpg[/img]

[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/1-2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 feb 2008, 13:19

Kijk dat begint er op te lijken 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 26 feb 2008, 14:53

Netjes..... moet die kleine om 03:00 niet allang op bed liggen? ;)

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 194
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
Locatie: Ham, België

Bericht door Frits » 26 feb 2008, 17:07

De foto's zijn van zondagnamiddag he :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 17:32

NICE Frits. Begint er goed uit te zien zo!!

Wat is dat trouwens voor M3 op de achtergrond van foto 3??

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 26 feb 2008, 21:12

Das de mijne Mark :)
Een 3.0.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 21:16

Bort schreef:Das de mijne Mark :)
Een 3.0.
Oke Bart, vind die velgen wel mooier dan die anderen die je er eerst onder had. lekker zo laten ;).

Ik vind die velgen ook wel erg fraai. Misschien dat ik nog wel eens ergens tegen zo'n setje aanloop.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 26 feb 2008, 21:18

Binnenkort toch deze velgen eronder:

[img:640:480]http://img442.imageshack.us/img442/2121/may07004ef1.jpg[/img]

De velgen met blingbling-rand komen er waarschijnlijk nooit meer op...denk ik :lol: De OEM velgen zijn inderdaad prachtig, maar een hell om te kuisen :D

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 26 feb 2008, 21:21

Bort schreef:Binnenkort toch deze velgen eronder:

[img:640:480]http://img442.imageshack.us/img442/2121/may07004ef1.jpg[/img]

De velgen met blingbling-rand komen er waarschijnlijk nooit meer op...denk ik :lol:
Oke Bart.....welke type is dat nu?? Die heeft Evert ook onder de zijne. Die van mee heeft er geen BMW Motorsport op staan en hebben het m-logo in de velg staan, maar zijn verder vrijwel gelijk aan deze. Mijne zijn de Convertible velgen zeg maar. Waar gaan die andere (M3) velgen naartoe??

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 26 feb 2008, 21:30

M double-spoke forged (style 24).
Daar bestaan 2 versies van. Die met BMW Motorsport er op, en die met het ///M logo'tje (en ook meer glans, licht gepolierd).

See also: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=36&fg=15
Daar vind je meer details.

De OEM velgen blijven mooi in mijn bezit omdat ze origineel bij mijn M3 geleverd zijn (je kon ook niet anders hé :lol: ). Ik wil hem ten allen tijde terug helemaal origineel kunnen zetten, en het reserviewiel is ook style 22. Ze zullen dienen als wintervelgen, hoewel die in de winter bijna niet buiten komt :) Die velgen zijn trouwens in 2007 helemaal terug gepoederlakt, die zijn gewoon spiksplinternieuw.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jessedehaan en 2 gasten