Hier mijn straf keuringverhaal.
Ik had mijn auto verlaagd met een schroefkit van weitec. Daar hebben ze 2 jaar niets over gezegd. Er waren geen attesten voor beschikbaar (op dat moment toch) en zou dus afgekeurd moeten worden. Toen ik wat meer naar comfort verlangde, heb ik die verlaging vervangen door koni+eibach, met attesten nota bene.
Ik kom aan op de keuring. Ah meneer, die is verlaagd. Mag ik uw attesten zien? Attesten in orde, bodemvrijheid in orde. Ok, nu gaan we de wielgeometrie testen. Vooraan stonden de wielen te scheef. Achteraan was het Ok.
Tja, wat nu. Camber valt vooraan niet zo extreem te regelen. Attesten van goedkeuring waren er nochtans bij, waarom zou GOCA die leveren als de verlaging toch niet goed gekeurd kan worden?
Ik heb dus de gaten om mijn schokdempers in vast te vijzen moeten uitfrezen om het camber goed te krijgen!!! Te scheve wielen is een reden om af te keuren, maar gaten uitfrezen: geen probleeeeeeem, das veilig 8) 8) 8)
PS: is daarna wel terug dichtgelast op de goeie manier.
Daarna de M3 gekocht waar al bilstein+eibach onder zat. Gezegd op de keuring dat hij verlaagd was. Hun antwoord: ik raad u aan daar nooit meer iets van te zeggen. De M3 is sowieso al verlaagd, dus waarom jezelf in de "problemen" brengen door te zeggen dat hij verlaagd is
Mijn broertje: veren van een dubieus merk. VERSLETEN schokdempers (als je ze demonteerde, kon je ze met je duim helemaal induwen. En als je 5 minuten later kwam kijken, waren ze misschien terug uitgerekt. Bodemvrijheid < 9cm, geen attesten, nix. Alle testen gefaald. Meneer, laat uw banden maar een beetje af. Schokdempertest opnieuw: geslaagd en een groene kaart!
Schokdemper zijn diezelfde week nog vervangen door een deftige verlagingskit
Van zo'n dingen krijg ik het ongelofelijk vliegend schijt.