Ik denk dat je super veel geluk gehad hebt :!: Eens zien wat ze volgend jaar zullen vertellenFrits schreef:Ik heb zelfs niet moeten onderhandelen. Wel af en toe 'inventief' moeten antwoorden. Hij vroeg bijvoorbeeld of 'dat speciaal ding wat tegen de remschijf bevestigd is' een spoorverbreder was (spoorverbreders zijn verboden in België). Wel, ik heb hem eerlijk geantwoord wat dat ding was, en dat is geen spacer. Dat ding dat er net tegen zit is wel een spacer, maar dat had hij niet gevraagd, dus dat heb ik ook niet gezegdJoy Jolliffe schreef:Mooi. Schijnbaar zijn de regels toch nog rekbaar.
Frits: ///M Power freak
-
BelgianRally
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:33
- Locatie: Kortemark, Belgium
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Ik heb bijna altijd veel geluk op de keuring.BelgianRally schreef:Ik denk dat je super veel geluk gehad hebt :!: Eens zien wat ze volgend jaar zullen vertellen
Met de M5 ben ik al 2 keer op rij goedgekeurd met minder dan 9 cm bodemvrijheid, het balkje geraakte niet onder de auto door, en toch mogen doorrijden met een groene kaart.
Met de 325i ben ik er 3 keer op rij in geslaagd een groene kaart te krijgen terwijl er een M3 motor inlag, een spaghetti, geen cats, etc...
-
HSR
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik ben altijd de lul bij die eikels van de goca. Het is er overigens een ongeregelde zooi van wat. Ik sprak laatst een keurmeester en hij wist mij te vertellen dat ze een boek van 120 pagina's hebben puur voor uitzonderingen en ''grijs'' gebied.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... he+keuring
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... he+keuring
-
robin kardux
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:45
Is een ware hel om daar door de keuring te komen is altijd wel iets.
Ik ga al jaren lang met de tvr chimaera van me vader zijn baas naar de keuring in belgie.
De eerste paar jaar ging het altijd goed toen gingen ze opeens zeiken dat er een attest voor kleine serie's bij moest zitten omdat er zo weinig van in belgie rijden ( voorgaande jaren nooit wat over gezegt of om gevraagd ).
Dat attest dus eerst helemaal via de importeur in belgie aan moeten vragen, daarna zou hij pas goedgekeurd worden.
De jaren daarna nooit meer om gevraagd
.
Toen werd er gezegt dat hij niet goedgekeurd zou worden omdat er een compleet ander onderstel onder zat ( dat is allemaal origineel ) toen vroeg ik maar aan die ambtenaar of hij ooit weleens eerder zow'n auto had gezien. Het antwoord was dus nee. en toen werd hij toch goedgekeurd.
al met al het ene jaar komt hij er zo doorheen en het andere jaar hebben ze allemaal rare dingen dus je moet daar gewoon geluk hebben welke ambtenaar je auto nakijkt.
veel succes verder met je project ziet er echt goed uit allemaal.
groeten robin
Ik ga al jaren lang met de tvr chimaera van me vader zijn baas naar de keuring in belgie.
De eerste paar jaar ging het altijd goed toen gingen ze opeens zeiken dat er een attest voor kleine serie's bij moest zitten omdat er zo weinig van in belgie rijden ( voorgaande jaren nooit wat over gezegt of om gevraagd ).
Dat attest dus eerst helemaal via de importeur in belgie aan moeten vragen, daarna zou hij pas goedgekeurd worden.
De jaren daarna nooit meer om gevraagd
Toen werd er gezegt dat hij niet goedgekeurd zou worden omdat er een compleet ander onderstel onder zat ( dat is allemaal origineel ) toen vroeg ik maar aan die ambtenaar of hij ooit weleens eerder zow'n auto had gezien. Het antwoord was dus nee. en toen werd hij toch goedgekeurd.
al met al het ene jaar komt hij er zo doorheen en het andere jaar hebben ze allemaal rare dingen dus je moet daar gewoon geluk hebben welke ambtenaar je auto nakijkt.
veel succes verder met je project ziet er echt goed uit allemaal.
groeten robin
- Carl Coussens
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 09:37
- Locatie: Moerbeke (Geraardsbergen)
Geen erg hoor, dacht dat je er over gekeken had. Meer wou ik er niet mee zeggen.Erik-Jan schreef:Mooi dat hij in één keer goedgekeurd is.
@ Carl Coussens
Ik ben niet op de hoogte van de keuringen in België
Vandaar dat ik niet in kon schatten of de auto zonder aanpassingen door de keuring was gekomen of niet.
Een geluk dat je niet op de hoogte bent van onze keurig. Is om grijs haar van te krijgen.
Een paar extreme voorbeelden:
Ikzelf krijg een tuningrapport en 7 euro extra voor dat rapport.
Reden: Er hangen twee klein stickertjes op de achterste zijruiten van mijn break.
Een kennis wordt afgekeurd, zelfs rode kaart (wil zeggen, verboden tot het verkeer) met zijn Cosworth Escort. Vonden dat er wat teveel en gevaarlijke spoilers opstonden.
Is uiteindelijk goed gekomen met die cossie, maar wil maar aangeven hoe triest het gesteld is met onze keuringmeesters.
-
Bort
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Hier mijn straf keuringverhaal.
Ik had mijn auto verlaagd met een schroefkit van weitec. Daar hebben ze 2 jaar niets over gezegd. Er waren geen attesten voor beschikbaar (op dat moment toch) en zou dus afgekeurd moeten worden. Toen ik wat meer naar comfort verlangde, heb ik die verlaging vervangen door koni+eibach, met attesten nota bene.
Ik kom aan op de keuring. Ah meneer, die is verlaagd. Mag ik uw attesten zien? Attesten in orde, bodemvrijheid in orde. Ok, nu gaan we de wielgeometrie testen. Vooraan stonden de wielen te scheef. Achteraan was het Ok.
Tja, wat nu. Camber valt vooraan niet zo extreem te regelen. Attesten van goedkeuring waren er nochtans bij, waarom zou GOCA die leveren als de verlaging toch niet goed gekeurd kan worden?
Ik heb dus de gaten om mijn schokdempers in vast te vijzen moeten uitfrezen om het camber goed te krijgen!!! Te scheve wielen is een reden om af te keuren, maar gaten uitfrezen: geen probleeeeeeem, das veilig 8) 8) 8)
PS: is daarna wel terug dichtgelast op de goeie manier.
Daarna de M3 gekocht waar al bilstein+eibach onder zat. Gezegd op de keuring dat hij verlaagd was. Hun antwoord: ik raad u aan daar nooit meer iets van te zeggen. De M3 is sowieso al verlaagd, dus waarom jezelf in de "problemen" brengen door te zeggen dat hij verlaagd is
Mijn broertje: veren van een dubieus merk. VERSLETEN schokdempers (als je ze demonteerde, kon je ze met je duim helemaal induwen. En als je 5 minuten later kwam kijken, waren ze misschien terug uitgerekt. Bodemvrijheid < 9cm, geen attesten, nix. Alle testen gefaald. Meneer, laat uw banden maar een beetje af. Schokdempertest opnieuw: geslaagd en een groene kaart!
Schokdemper zijn diezelfde week nog vervangen door een deftige verlagingskit
Van zo'n dingen krijg ik het ongelofelijk vliegend schijt.
Ik had mijn auto verlaagd met een schroefkit van weitec. Daar hebben ze 2 jaar niets over gezegd. Er waren geen attesten voor beschikbaar (op dat moment toch) en zou dus afgekeurd moeten worden. Toen ik wat meer naar comfort verlangde, heb ik die verlaging vervangen door koni+eibach, met attesten nota bene.
Ik kom aan op de keuring. Ah meneer, die is verlaagd. Mag ik uw attesten zien? Attesten in orde, bodemvrijheid in orde. Ok, nu gaan we de wielgeometrie testen. Vooraan stonden de wielen te scheef. Achteraan was het Ok.
Tja, wat nu. Camber valt vooraan niet zo extreem te regelen. Attesten van goedkeuring waren er nochtans bij, waarom zou GOCA die leveren als de verlaging toch niet goed gekeurd kan worden?
Ik heb dus de gaten om mijn schokdempers in vast te vijzen moeten uitfrezen om het camber goed te krijgen!!! Te scheve wielen is een reden om af te keuren, maar gaten uitfrezen: geen probleeeeeeem, das veilig 8) 8) 8)
PS: is daarna wel terug dichtgelast op de goeie manier.
Daarna de M3 gekocht waar al bilstein+eibach onder zat. Gezegd op de keuring dat hij verlaagd was. Hun antwoord: ik raad u aan daar nooit meer iets van te zeggen. De M3 is sowieso al verlaagd, dus waarom jezelf in de "problemen" brengen door te zeggen dat hij verlaagd is
Mijn broertje: veren van een dubieus merk. VERSLETEN schokdempers (als je ze demonteerde, kon je ze met je duim helemaal induwen. En als je 5 minuten later kwam kijken, waren ze misschien terug uitgerekt. Bodemvrijheid < 9cm, geen attesten, nix. Alle testen gefaald. Meneer, laat uw banden maar een beetje af. Schokdempertest opnieuw: geslaagd en een groene kaart!
Schokdemper zijn diezelfde week nog vervangen door een deftige verlagingskit
Van zo'n dingen krijg ik het ongelofelijk vliegend schijt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Beetje een rigoreuze oplossingBort schreef:
Ik heb dus de gaten om mijn schokdempers in vast te vijzen moeten uitfrezen om het camber goed te krijgen!!! Te scheve wielen is een reden om af te keuren, maar gaten uitfrezen: geen probleeeeeeem, das veilig 8) 8) 8)
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Stuur eruit, dashboard eruit, tapijt eruit, en een deel van de rotzooi op de bodem er al uit. En nog een pak van die rotzooi te gaan
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/004.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/003.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/002.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/001.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/004.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/003.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/002.jpg[/img]
[IMG:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/001.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13073
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Eindelijk nog eens stevig verdergewerkt aan de Ringer. Zaterdag middag schuifdak er vast in gemonteerd, zaterdagnamiddag is hij van binnen gespoten, en de nacht van zaterdag op zondag, hebben we nog eens lekker doorgewerkt.
Kooi zit erin, dashboard zit erin, tacho, alle knopkes in het dashboard, handschoenenkastje. De sidemounts hangen tegen de zetels, maar de zetels staan nog maar gewoon los in de auto. Er hangt ook een tijdelijk stuurke in, om de zithouding te kunnen testen.
Zaterdag 14:00u: schuifdak erin geplakt met massa's Fix All en Tek 7.
Zaterdag 14:30u: binnenkant afplakken
Zaterdag 15:00u: binnenkant spuiten
Zaterdag 17:00u: Ringer terug naar Geel verhuizen
Zaterdag 22:00u: beginnen aan het monteren. De lak was nog niet droog, dus alles wat je kan zien, is gemonteerd ZONDER in de wagen te komen.
Zondag 03:00u: toestand zoals op de foto's.
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/5-1.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/4-2.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/3-2.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/2-2.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/1-2.jpg[/img]
Kooi zit erin, dashboard zit erin, tacho, alle knopkes in het dashboard, handschoenenkastje. De sidemounts hangen tegen de zetels, maar de zetels staan nog maar gewoon los in de auto. Er hangt ook een tijdelijk stuurke in, om de zithouding te kunnen testen.
Zaterdag 14:00u: schuifdak erin geplakt met massa's Fix All en Tek 7.
Zaterdag 14:30u: binnenkant afplakken
Zaterdag 15:00u: binnenkant spuiten
Zaterdag 17:00u: Ringer terug naar Geel verhuizen
Zaterdag 22:00u: beginnen aan het monteren. De lak was nog niet droog, dus alles wat je kan zien, is gemonteerd ZONDER in de wagen te komen.
Zondag 03:00u: toestand zoals op de foto's.
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/5-1.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/4-2.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/3-2.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/2-2.jpg[/img]
[img:800:599]http://i118.photobucket.com/albums/o99/ ... er/1-2.jpg[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- MartijnGizmo
- Berichten: 13073
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
Bort
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Binnenkort toch deze velgen eronder:
[img:640:480]http://img442.imageshack.us/img442/2121/may07004ef1.jpg[/img]
De velgen met blingbling-rand komen er waarschijnlijk nooit meer op...denk ik
De OEM velgen zijn inderdaad prachtig, maar een hell om te kuisen 
[img:640:480]http://img442.imageshack.us/img442/2121/may07004ef1.jpg[/img]
De velgen met blingbling-rand komen er waarschijnlijk nooit meer op...denk ik
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Oke Bart.....welke type is dat nu?? Die heeft Evert ook onder de zijne. Die van mee heeft er geen BMW Motorsport op staan en hebben het m-logo in de velg staan, maar zijn verder vrijwel gelijk aan deze. Mijne zijn de Convertible velgen zeg maar. Waar gaan die andere (M3) velgen naartoe??Bort schreef:Binnenkort toch deze velgen eronder:
[img:640:480]http://img442.imageshack.us/img442/2121/may07004ef1.jpg[/img]
De velgen met blingbling-rand komen er waarschijnlijk nooit meer op...denk ik
-
Bort
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
M double-spoke forged (style 24).
Daar bestaan 2 versies van. Die met BMW Motorsport er op, en die met het ///M logo'tje (en ook meer glans, licht gepolierd).
See also: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=36&fg=15
Daar vind je meer details.
De OEM velgen blijven mooi in mijn bezit omdat ze origineel bij mijn M3 geleverd zijn (je kon ook niet anders hé
). Ik wil hem ten allen tijde terug helemaal origineel kunnen zetten, en het reserviewiel is ook style 22. Ze zullen dienen als wintervelgen, hoewel die in de winter bijna niet buiten komt
Die velgen zijn trouwens in 2007 helemaal terug gepoederlakt, die zijn gewoon spiksplinternieuw.
Daar bestaan 2 versies van. Die met BMW Motorsport er op, en die met het ///M logo'tje (en ook meer glans, licht gepolierd).
See also: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=36&fg=15
Daar vind je meer details.
De OEM velgen blijven mooi in mijn bezit omdat ze origineel bij mijn M3 geleverd zijn (je kon ook niet anders hé
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
