Dit vind ik zelf de mooiste Maserati..., maar ja wel erg kwetsbaar.Marcel van Meerbeek schreef:Mijn lijstje
Maserati Quattroporte
[img:639:479]http://quattroporte.online.fr/images/30 ... 6_zoom.jpg[/img]
Het is Porselein.....durf het (nog) niet aan
Welke auto lijkt je gaaf maar durf je niet te kopen?
- Joop
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
+1 voor wat betreft de Quatroporte (bij voorkeur ottocilindri, de 8 cilinder 8) ). Tijdje geleden stonden er 3 te koop en alle drie hadden bij ongeveer 100k een volledige motorrevisie gehad
.
Ontopic: momenteel is budgetair bekeken elke auto te link om te kopen. Zou over een paar maand beter moeten zijn though
.

Ontopic: momenteel is budgetair bekeken elke auto te link om te kopen. Zou over een paar maand beter moeten zijn though

- Joy
+1 voor Maserati. Absoluut fan van de styling, motoren en interieurafwerking. Voor mij een Maserati Ghibli. Helaas oh zo duur in onderhoud.
[img:300:212]http://www.maseratighibli.co.uk/ghibliIIa.jpg[/img]
[img:300:212]http://www.maseratighibli.co.uk/ghibliIIa.jpg[/img]
-
- Joop
Ben nog steeds aan het denken eigenlijk..., aangezien het begindraadje aangeeft dat budget even buiten beschouwing moet worden gelaten.
Vallen de onkosten daar dan ook onder?? Zou dan enkel frustratie opleveren wanneer iets kapot gaat of je je auto even een tijdje kwijt bent.
Kan wel overig wel iets bedenken: BMW M3/Porsche 911 (maakt niet welke versie, maar laten we beginnen met een Carrera):
1. Snelheid went, dus wanneer je overstapt in iets anders (lees: langzamer / minder dynamisch) dan raak je wel behoorlijk gefrustreerd;
2. wanneer er iets aan kapot gaat loopt de rekening wel snel hard op: M voor Multiply zeg maar.
Vallen de onkosten daar dan ook onder?? Zou dan enkel frustratie opleveren wanneer iets kapot gaat of je je auto even een tijdje kwijt bent.
Kan wel overig wel iets bedenken: BMW M3/Porsche 911 (maakt niet welke versie, maar laten we beginnen met een Carrera):
1. Snelheid went, dus wanneer je overstapt in iets anders (lees: langzamer / minder dynamisch) dan raak je wel behoorlijk gefrustreerd;
2. wanneer er iets aan kapot gaat loopt de rekening wel snel hard op: M voor Multiply zeg maar.

-
Sander omdat ik een Jaguar toch een bepaalde uitstraling vind hebben.
Hij geeft je tevens een imago of je 10 jaar ouder bent, en of je wekelijks gaat golven...
Daarnaast zullen klanten het een "dure" of "patserige" auto vinden, terwijl je met een veel duurdere A6 dit niet zo erg hebt.
Ik vind hem qua ontwerp mooier dan een A6.
Een witte auto kwam ook aan bod in deze topic.
Ik vond altijd al mooi als ik diverse merken en modellen zag rondrijden in het wit, rondom de middelandse zee, waar deze kleur veel vaker gekozen wordt dan hier.
Heb ook getwijfelt om de TT in het wit te nemen.
Ben alleen bang dat het zo een trend kleur is, en dat na een x-aantal jaren iedereen zal zeggen, "ojaa dat is een witte, die waren toen zo hip in de jaren 2006-2007..."
En dat er ook minder belangstelling voor zal zijn op de 2e handse markt...
Hij geeft je tevens een imago of je 10 jaar ouder bent, en of je wekelijks gaat golven...
Daarnaast zullen klanten het een "dure" of "patserige" auto vinden, terwijl je met een veel duurdere A6 dit niet zo erg hebt.
Ik vind hem qua ontwerp mooier dan een A6.
Een witte auto kwam ook aan bod in deze topic.
Ik vond altijd al mooi als ik diverse merken en modellen zag rondrijden in het wit, rondom de middelandse zee, waar deze kleur veel vaker gekozen wordt dan hier.
Heb ook getwijfelt om de TT in het wit te nemen.
Ben alleen bang dat het zo een trend kleur is, en dat na een x-aantal jaren iedereen zal zeggen, "ojaa dat is een witte, die waren toen zo hip in de jaren 2006-2007..."
En dat er ook minder belangstelling voor zal zijn op de 2e handse markt...
-
Rico in andere landen is wit al veel verder.
Wij lopen nooit voor met trends of nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.
Tegen de tijd dat wit als mooi wordt gevonden door jan en alleman zijn we 2 jaar verder en is de echte trend alweer over.
Daarnaast is het een onpractische kleur als je niet van poetsen houdt
Wij lopen nooit voor met trends of nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.
Tegen de tijd dat wit als mooi wordt gevonden door jan en alleman zijn we 2 jaar verder en is de echte trend alweer over.
Daarnaast is het een onpractische kleur als je niet van poetsen houdt
- Jurriaan
- Jeroen Bosman
- Panda de Beer
Oh ja, nog 1, een Volvo S80 T6. Heerlijke cruisebak, 6 in lijn twin-turbo met 272pk, helaas op de voorwielen.
Waarom twijfel ik? Brandstofkosten zijn enorm, de auto heeft een slechte reputatie als het gaat om de betrouwbaarheid van de eerste jaargangen, als er kosten aan zijn, dan zijn ze hoog, en het is een rechtuitbrander. Ben bang dat ik het bochtenwerk teveel zal missen. Het is ook een grote auto, wat minder handig is met parkeren.
Maar de zitpositie, het comfort, het souvereine karakter en de majesteuze power zijn wel geweldig. Het is wel een auto die ik nog enigszins zou overwegen.
Waarom twijfel ik? Brandstofkosten zijn enorm, de auto heeft een slechte reputatie als het gaat om de betrouwbaarheid van de eerste jaargangen, als er kosten aan zijn, dan zijn ze hoog, en het is een rechtuitbrander. Ben bang dat ik het bochtenwerk teveel zal missen. Het is ook een grote auto, wat minder handig is met parkeren.
Maar de zitpositie, het comfort, het souvereine karakter en de majesteuze power zijn wel geweldig. Het is wel een auto die ik nog enigszins zou overwegen.
- Panda de Beer
-
Pescatore schreef:Je kunt die dingen in een 'transport-mode' zetten, dan gaat ze inderdaad niet echt vooruit. Ik heb ook wel eens in een 360 spyder met dat stradale pakket gereden, dat ding ging als de brandweer. Met een 612 had ik moeite om 'm bij te benen..hugo schreef:Dat zeggen de boekjes en ze halen het ook wel, maar ik heb met 360's gereden die 120K op de klok hadden en deze waren echt niet sneller dan een 645i of 335iDaniel schreef: Mwoh0-100 in 4,5 seconden en een top van 290...acceleratie is sneller dan bijv. een 512M en net zo rap als een 355. Een 997 Carrera S is ook niet sneller. We zijn tegenwoordig gewoon verziekt dat alles minimaal 315 moet lopen
Ja, transport mode. Dan loopt dat ding ook niet harder dan 30km/h. De 360 is snel zoals een E36 M3 3.2 snel is. Je zou dus verwachten dat dergelijke supercar in een hogere klasse valt kwa snelheid. 612 en F430 zijn daarentegen wel absurd snel en met een 360 houd jij écht geen 612 bij.
-
Joep schreef:Bij zo'n nieuwere Maserati heb je voor 15k al een fatsoenlijke auto,
Bij die oude heb je voor 15k een fatsoenlijke versnellingsbak...
En nee, not joking...pas in NL nog zo'n v-bak weggegaan voor 9k, nog nooit opengeweest o.i.d.![]()
De onze doet t gelukkig nog![]()
Joep
In Thailand rijden relatief veel Maserati's. Mijn buurman (overigens Italiaan) had zo'n Ghibli. Ik moet zeggen......dat ding reed altijd. Had er echt nooit serieuze problemen mee.
Afgelopen jaar was ik nog bij hem op bezoek. Wagen rijdt nog steeds met 230.000 thaise km's op de teller. Wagen ziet er uit!!!! Lijkt wel of die ermee in een modderpoel heeft gestaan
- Downforce Dennis
-
Echte Ghibli ja....
Ding staat dus ook altijd buiten.... overgeleverd aan de hitte (gemiddeld 32 graden), plus de moeson stortregens waarbij de straat af en toe een klein riviertje lijkt.
Trouwens...onderstaande auto heb ik ook altijd erg mooi gevonden....maar volgens mij nog breekbaarder dan een Maserati
Lancia Thema 8.32
[img:800:398]http://www.avtoin.com/gfx/slike/Lestvica_1_20.jpg[/img]

Ding staat dus ook altijd buiten.... overgeleverd aan de hitte (gemiddeld 32 graden), plus de moeson stortregens waarbij de straat af en toe een klein riviertje lijkt.
Trouwens...onderstaande auto heb ik ook altijd erg mooi gevonden....maar volgens mij nog breekbaarder dan een Maserati
Lancia Thema 8.32
- Daniel
Dat is toch dat apparaat met Ferrari-motor? Die is echt van porselein gemaakt, alles wat kapot kan gaat ook kapot.Marcel van Meerbeek schreef: Lancia Thema 8.32
-
Ik heb het over de jaren 50 tot 70 Maserati's.Marcel van Meerbeek schreef:Joep schreef:Bij zo'n nieuwere Maserati heb je voor 15k al een fatsoenlijke auto,
Bij die oude heb je voor 15k een fatsoenlijke versnellingsbak...
En nee, not joking...pas in NL nog zo'n v-bak weggegaan voor 9k, nog nooit opengeweest o.i.d.![]()
De onze doet t gelukkig nog![]()
Joep
In Thailand rijden relatief veel Maserati's. Mijn buurman (overigens Italiaan) had zo'n Ghibli. Ik moet zeggen......dat ding reed altijd. Had er echt nooit serieuze problemen mee.
Afgelopen jaar was ik nog bij hem op bezoek. Wagen rijdt nog steeds met 230.000 thaise km's op de teller. Wagen ziet er uit!!!! Lijkt wel of die ermee in een modderpoel heeft gestaan
En jep, tis niet dat het aan de lopende band kapot is, maar als het kapot is...
Joep
-
Daniel schreef:Dat is toch dat apparaat met Ferrari-motor? Die is echt van porselein gemaakt, alles wat kapot kan gaat ook kapot.Marcel van Meerbeek schreef: Lancia Thema 8.32
Klopt.....die achtervleugel schijnt al een drama te zijn. Heb wel eens bedragen van 14.000 gulden gehoord voor een nieuwe achterklep.
Zat eens op een terrasje toen ik een V8 huil a la Ferrari hoorde aankomen...... effe opstaan natuurlijk.....komt er ineens zo'n familiebak aanrijden...supergaaf
- Jelmer850i
- Daniel
De pa van een goede vriend van mij heeft zo'n auto gehad. Daar is in twee jaar twee keer een nieuwe motor in gegaanMarcel van Meerbeek schreef: Klopt.....die achtervleugel schijnt al een drama te zijn. Heb wel eens bedragen van 14.000 gulden gehoord voor een nieuwe achterklep.
Zat eens op een terrasje toen ik een V8 huil a la Ferrari hoorde aankomen...... effe opstaan natuurlijk.....komt er ineens zo'n familiebak aanrijden...supergaaf

- RVV
Ik moest gelijk aan dit leuke draadje denken toe ik deze tegenkwam als familycar
http://www.speurders.nl/autos/bmw/35776 ... &offset=20

http://www.speurders.nl/autos/bmw/35776 ... &offset=20