Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 00:02

Het is g*dv*rd*mme gewoon prijsschieten. :? :? :? :? :?

Jongens reserveer maar alvast een draadje voor mij.... Rico is ook zijn rijbewijs kwijt.. het is gewoon een gekkenhuis hiero

tom caubo

Bericht door tom caubo » 10 mei 2007, 00:05

succes Rico,de jacht is op je geopend :(

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 10 mei 2007, 00:05

Hoop het niet voor je Rico. Zou erg zuur zijn!!

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 00:08

http://www.kenjelimiet.nl/snelheidscontroles/7/

Snelheidscontroles in de provincie Groningen
Veel mensen rijden te hard. Binnen de bebouwde kom, maar meer nog daar buiten. In Groningen rijden we vooral op 80 kilometerwegen geregeld te snel. Ook op autosnelwegen nemen Groningers het niet zo nauw met de limiet. Door de overtredingen van de snelheid hebben we meer kans op ongevallen met (ernstige) verwondingen. Extra snelheidscontroles zorgen ervoor dat het aantal ongevallen daalt. Zo bleek bij een onderzoek in Friesland dat op wegen waar de politie controleert minder ongevallen zijn gebeurd en minder slachtoffers zijn gevallen dan op wegen zonder extra politiecontrole.

Er zijn genoeg redenen om het gaspedaal wat dieper in te trappen. Maar hoe harder u rijdt, des te minder tijd er is om ongelukken te voorkomen. En krijgt u een botsing, dan zijn de gevolgen des te ernstiger. Wie 1 kilometer per uur sneller rijdt, heeft gemiddeld 3 procent meer kans op een ongeval waarbij gewonden vallen.

De politie controleert daarom op snelheid. Dat doet zij door middel van opvallende en onopvallende controles met surveillancewagens en motoren. Daarbij wordt gebruik gemaakt van radar, lasergun en staandehouding. Met name om grove snelheidsovertredingen tegen te gaan, worden onopvallende controles gehouden. Vaak weten de surveillanten wel wie de ‘snelheidscriminelen’ in hun regio zijn en kunnen ze met onopvallende controles voldoende bewijs tegen hen verzamelen.

tom caubo

Bericht door tom caubo » 10 mei 2007, 00:08

ze hebben bij ons voor de voordeur eens 3 weken gestaan(30km zone)
en na 3 weken nog nooit gepakt dus het zal wel goed gaan hoor
je weet nu waar ze staan dus gewoon effe in de gaten houden. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 00:11

Actuele controles
Deze week controleert Regiopolitie Groningen uw snelheid onder meer op de volgende plaatsen:

Dinsdag 1 mei
Vanaf 8:00 uur:
Boerakkerweg/Bakkerom (N388) in Boerakker

Vanaf 12:30 uur:
Hoofddiep (N979) in Zevenhuizen

Woensdag 2mei
Vanaf 8:00 uur:
Llyodsweg in Veendam

Vanaf 12:30 uur:
Burgemeester Snaterlaan in Oude Pekela

Rood is ook op 1 van mijn vaste routes, precies de plek waar ik een tijd terug dat rottige brommerrijdertje voorbij ging die me later aansprak :?

Ik word GVD gek

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 10 mei 2007, 00:13

Calm down Rico. Heb je daar vandaag echt zo hard gereden dan? staan ze daar dan zo verdekt?????

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2007, 00:13

Boer Akker ? Godverdomme koop een traktor :)

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 10 mei 2007, 00:14

Macboy schreef:Boer Akker ? Godverdomme koop een traktor :)
haha jij ziet er de lol nog van in!!

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 00:23

Nee vandaag ben ik op eieren naar huis gereden, meestal staan ze me gelijk al op te "wachten" op de ring van Groningen, ga je lekker van het viaduct af naar beneden...Vesta viaduct

hup en wat staat er :?

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1779

Of je gaat de andere kant op richting de noordring

[img:800:600]http://i13.tinypic.com/5ybxzck.jpg[/img]

met deze auto

[img:640:480]http://img525.imageshack.us/img525/2795/dscn7222tx6.jpg[/img]

En dit binnen een straal van 500 meter van mijn werk :?
Laatst gewijzigd door RVV op 10 mei 2007, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 10 mei 2007, 00:28

Sodeju.

Ze zijn wel érg actief in omgeving Groningen ofniet :shock:

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 00:44

Het is nog veel erger Sander

van Politie.nl
Zuidhorn: videoauto op pad na klachten

De politie heeft vanochtend een 37-jarige automobilist uit Grootegast bekeurd. De politie controleerde met de videoauto op de Gaweg naar aanleiding van klachten over een bestuurder die gevaarlijk rijgedrag vertoonde. De politie trof de bewuste bestuurder aan met een snelheid van 97 km/uur in een 60 km-zone. Op deze weg fietsen ook veel kinderen van een naar school. De man is bekeurd voor de snelheidsovertreding en het niet kunnen tonen van een rijbewijs. Bovendien is hij aangesproken op zijn rijgedrag.

Ik woon dus in deze omgeving en ook weer vaste routes naar mijn werk :?

Of dit dus,
vanochtend is de donkerblauwe Renault Megane gespot op de A7 dus, houdt hem in de gaten!!
de megane die mij ook dus 30 kilometer naar huis heeft achtervolgd.

Jongens ik ben nu dus serieus aangeschoten wild met de M3. Dit zijn geen grappen meer...

Sander S.

Bericht door Sander S. » 10 mei 2007, 00:48

Weekje ruilen met de Tundra 8)

Klote Rico, Ik zou echter gewoon blijven rijden hoor. Laat je kop maar zien. Hou je gewoon ff aan de snelheid.

Fernando

Bericht door Fernando » 10 mei 2007, 00:59

van flitsservice.nl

De komende weken wordt er intensief op snelheids gecontroleerd op:

A2 tussen de brug Zaltbommel en knooppunt Vught
A4 tussen Leiden en knooppunt Ypenburg
A28 tussen de knooppunten Hattemmerbroek en Lankhorst
A58 tussen de knooppunten Ekkersrijt en De Baars

Daar rij ik dus echt elke dag, dat houdt dus in dat ik constant die berm kan gaan scannen.... (pffffff) :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2007, 01:31

Rico v Velzen schreef:Het is g*dv*rd*mme gewoon prijsschieten. :? :? :? :? :?

Jongens reserveer maar alvast een draadje voor mij.... Rico is ook zijn rijbewijs kwijt.. het is gewoon een gekkenhuis hiero
tja google eens toen ze mij pakten ik schrik ervan staat er nog steeds op haha; met 255 snachts om 03u wachten ze me op...was net ff testen op een doodlopend stuk snelweg...niemand op de weg alleen ik achja...hufters!! gelukkig had ik de rechter mee en zag dat ik niet een aso ben of een wegpiraat en weet wat ik doe maar toch, 1 maand na veel zeuren auto terug de phoenixgele Z3 M coupe S54 en 3 maand mijn rijbewijs met 2 jaar voorwaardelijk en 1200,- euro boete dus veel hoger dan wat ik per maand krijg!! scary..maar anders werd alles dubbel dus toch nog "geluk"
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=255 ... melo&meta=

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2007, 01:56

damn

deze jongen gaat zich komende tijd voorbeeldig gedragen en heel goed overwegen wat ie nou wil.

Want nu is het echt niet meer leuk.

Dexter

Bericht door Dexter » 10 mei 2007, 07:52

Wat een ellende allemaal weer! Je zou er gewoon para van worden..... :twisted:

Maar even zonder gekheid: Het is met te hard rijden eigenlijk net als met roken.
Vroeger (van pakweg 1950 tot 1975) keek er niemand van op en zei er niemand wat van. Het was een onderdeel van het dagelijkse leven waar niemand ooit over nadacht. In films werd gerookt én hard gereden en iedereen vond dat de gewoonste zaak van de wereld. Maar voorzichtig begonnen er wat stemmen op te gaan die kritische kanttekeningen plaatsten.
Vervolgens werd de nadruk gelegd op het gevaar ervan en dat jijzelf, maar ook andere mensen om je heen eraan dood konden gaan. En dat was toch niet echt sociaal ten opzichte van je medemens te noemen?
Tegelijk werd er haarfijn duidelijk gemaakt hoe fijn het wel niet zou zijn als dat allemaal voorkomen zou kunnen worden.
En vandaag de dag is het 'maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag' geworden en is de publieke opinie dusdanig door slinkse indoctrinatie gewijzigd, dat je er op aangekeken en op afgerekend wordt.
En de ergste klagers en verraders zijn die mensen die het vroeger zelf ook maar al te graag deden.

Nog een paar jaar en we worden allemaal passagier achter het stuur van onze auto.
Hebben we allemaal verplicht een ingebouwde module die je snelheid reduceert tot een door de overheid vastgesteld maximum.
Kun je je gaspedaal planken tot je een ons weegt, je gaat niet harder dan op dat moment op dat traject toegestaan is.

Dat het steeds drukker wordt in deze rattenkooi wat wij een land noemen is duidelijk en dat een en ander gevolgen gaat hebben is ook duidelijk. Dit is één van die gevolgen en er zullen er in de komende jaren nog veel meer opduiken die het leven hier niet zullen veraangenamen.

Kortom: Nederland is gewoon te vol en daar zullen we de prijs voor moeten betalen in de vorm van overmatige regelgeving die met alle mogelijke middelen zal worden afgedwongen.
George Orwell was zo gek nog niet toen hij 1984schreef....:roll:

Gino

Bericht door Gino » 10 mei 2007, 08:28

Daniel schreef:Ik heb echt nog nooit negatieve reacties gehad op mijn auto, juist alleen maar positieve. Af en toe een figuur in een GTItje die denkt dat ie zich moet bewijzen bij het verkeerslicht maar nooit afsnijgedrag, er niet tussen laten of middelvingers en dergelijke.
Nee, vind je het gek?! Ze zijn natuurlijk als de dood om het aan de stok te krijgen met een of andere onderwereld figuur met die maffia sloep van je! :lol:

:)

Martijn

Bericht door Martijn » 10 mei 2007, 09:51

Rico v Velzen schreef:Het is nog veel erger Sander

van Politie.nl
Zuidhorn: videoauto op pad na klachten

De politie heeft vanochtend een 37-jarige automobilist uit Grootegast bekeurd. De politie controleerde met de videoauto op de Gaweg naar aanleiding van klachten over een bestuurder die gevaarlijk rijgedrag vertoonde. De politie trof de bewuste bestuurder aan met een snelheid van 97 km/uur in een 60 km-zone. Op deze weg fietsen ook veel kinderen van een naar school. De man is bekeurd voor de snelheidsovertreding en het niet kunnen tonen van een rijbewijs. Bovendien is hij aangesproken op zijn rijgedrag.

Ik woon dus in deze omgeving en ook weer vaste routes naar mijn werk :?

Of dit dus,
vanochtend is de donkerblauwe Renault Megane gespot op de A7 dus, houdt hem in de gaten!!
de megane die mij ook dus 30 kilometer naar huis heeft achtervolgd.

Jongens ik ben nu dus serieus aangeschoten wild met de M3. Dit zijn geen grappen meer...
Gutteguttegut, wat een drama...

Je kunt 2 dingen doen:
1) normaal rijden en alleen hard wanneer het écht kan
2) auto verkopen

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mei 2007, 09:52

Knot

Bericht door Knot » 10 mei 2007, 09:59

Fernando schreef:van flitsservice.nl

Daar rij ik dus echt elke dag, dat houdt dus in dat ik constant die berm kan gaan scannen.... (pffffff) :twisted:
En als je m gespot hebt daarna flink op het gas natuurlijk ;)

Knot

Bericht door Knot » 10 mei 2007, 10:03

Jochem Vaartjes schreef: Voor mij is dit juist weer een motivatie om toch hard te rijden. Mijn eerste keer moet nog komen, pas als ik hem 2 keer ben kwijt geweest zal ik ook wel gaan zweten. En voor het geld.. tja.. alleen doen als je het betalen kan!

Mijn advies, lekker blijven knallen!
Ik ben m ook al 2x kwijt geweest voor 10 dagen, eerste keer snelheid + 540 euro en de tweede keer driften + 275 euro. Nu geeft het wel een kick om een half jaar lang wekelijks 270 te hebben geboekt met de M3 en daar niet voor gepakt te zijn 8)

Tom

Bericht door Tom » 10 mei 2007, 10:04

Euhm Rico dit is toch al jaren bezig..?? Die controles bij je in de buurt hebben er toch ook vaker gestaan? Ik kijk regelmatig even op flitsservice.nl om te zien waar ze vaak staan.
Je doet net alsof je nu ineens wakker schiet ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 mei 2007, 10:09

We waren eergisteren nog in Grunn. Binnenwegen zal idd oppassen zijn, en bebouwde kom, ringweg ook, maar zoals jij 't stelt Rico komt 't een beetje paranoide over. Je gasvoet bedien jezelf. Je hebt geen groep B rallykanon of een McLaren F1/Enzo oid. 5 seconden naar de 100 om te overpijnzen of je te snel rijdt zijn er nog best wel veel... :P

Ik vind 't iig geen waterdichte reden om je wagen weg te doen. Ik deed 'm weg omdat ie mij te duur was in verzekering/bijtelling. Dat de halve wereld naar me keek met 4 uitlaten en gebler was 20% van 't verhaal, die 80 % zijn de eerstgenoemde factoren. De M3 joeg mij wel meer op om ;constant; te jakkeren tov de 335i. Dat weer wel. Maar op 'n bepaald moment weet je dat. GOED UITKIJKEN is mijn advies.

Roman

Bericht door Roman » 10 mei 2007, 10:30

Toch maar een Stinger aanschaffen? :?

Plaats reactie