Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
-
Onlinefrankie
Re: Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
Precies JP, en meestal zit alles ook lekker gecentreerd bij elkaar. Dus zo'n "autoschilder" wat tegelijkertijd een bedrijfje is wat die verzekeringen verkoopt zoals op de foto en een "Zulassungsstelle" of gemeentehuis om auto's over te schrijven.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Re: Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
Ik heb het roer helemaal omgegooid. Teveel gedoe, risico's etc. Auto gaat nu in gesloten trailer gehaald en gebracht worden.
Met een legale combinatie, met een legale bestuurder
Met een legale combinatie, met een legale bestuurder

Ha die kende ik niet. Net te laat.JP schreef: 16 dec 2024, 14:26 In heel veel Duitse dorpen zit wel zo'n keet waar ze alles met kentekenplaten doen.
![]()
- Arthur
- Auto: Nr.51
Kleine cabine voor een autospuiter 

-
OnlineMParallel
haha ja. En dan "Autoschilder". Plakken dus beetje papier rondom je platen, spuitbusje witte verf erbij en gaan.
- bartb
Grappig want dat wat als moeilijk gezien wordt vind ik echt reuze meevallen, Ja het is wat werk om een export kenteken (die met rode bies) te krijgen. De zulassungsstelle is lang niet altijd open of maar heel kort. Heb het nu zo'n 3 a 4 keer gedaan. Je moet een paar keer heen en weer tussen het hokje met de autoschilder en de zulassungsstelle. Maar dan rij je wel met een legaal kenteken, ook in NL mits je het formulier vrijstelling voor mrb invult en in de auto neerlegt.
Kenteken wordt dan ook keurig afgemeld in Duitsland en de auto staat op jouw naam. Paar dagen later afspraak RDW en Voilà....
Mocht je al die tijd niet willen spenderen in Duitsland, dan is het vervoer op Transporter natuurlijk wel het makkelijkste. (hoe wordt het kenteken dan afgemeld? Door de vorige eigenaar?)
Kenteken wordt dan ook keurig afgemeld in Duitsland en de auto staat op jouw naam. Paar dagen later afspraak RDW en Voilà....
Mocht je al die tijd niet willen spenderen in Duitsland, dan is het vervoer op Transporter natuurlijk wel het makkelijkste. (hoe wordt het kenteken dan afgemeld? Door de vorige eigenaar?)
-
OnlineMParallel
Ja, de vorige eigenaar heeft de auto vorige week zelf afgemeld.
Las ook dat sommige van die exportplaat makers de auto fysiek willen zien.
Maar goed, ondertussen allemaal niet meer van toepassingen.
Las ook dat sommige van die exportplaat makers de auto fysiek willen zien.
Maar goed, ondertussen allemaal niet meer van toepassingen.
- bartb
Nee zeker, zoals je het nu oplost is het in 1x klaar. Vaak moet de auto inderdaad fysiek gezien worden. Was bij mij alle keren zo.
-
OnlineMParallel
Ja en dat wordt lastig als de auto al afgemeld isbartb schreef: 17 dec 2024, 11:30 Nee zeker, zoals je het nu oplost is het in 1x klaar. Vaak moet de auto inderdaad fysiek gezien worden. Was bij mij alle keren zo.

Mag je hem zeker eerst nog per trailer daar naartoe brengen.
Gelukkig doe ik dit niet elke week, en scheelt weer paar honderd km op de teller.

-
OnlineMParallel
Nou dan even om dit topic tot een vredig einde te brengen. De auto is afgelopen vrijdag in een dichte trailer naar NL vervoerd.
Ik wilde in eerste instantie de auto pas rond maart/april bij de RDW gaan aanbieden voor NL kenteken, omdat ik niet wil dat ik in de winter voor de APK moet. Ik was in de veronderstelling dat dag van keuren = dag van APK. Ik weet niet meer hoe dat in 2013 bij me M3 ging.
De auto zelf heeft net een verse TüV inspectie gehad en is in DE twee jaar geldig.
Nu zou volgens de RDW de Duitse datum gehanteerd worden. Dat zou mooi zijn, want dan hoeft die pas in 2026 weer opnieuw. Maar ja dan zit ik alsnog in november, maar als die vlieger omgaat, zullen ze vast niet erg vinden als ik vraag doe ajb juli/aug 2026.
Iemand die recent een auto met geldige buitenlandse APK bij RDW heeft laten keuren?
Ik wilde in eerste instantie de auto pas rond maart/april bij de RDW gaan aanbieden voor NL kenteken, omdat ik niet wil dat ik in de winter voor de APK moet. Ik was in de veronderstelling dat dag van keuren = dag van APK. Ik weet niet meer hoe dat in 2013 bij me M3 ging.
De auto zelf heeft net een verse TüV inspectie gehad en is in DE twee jaar geldig.
Nu zou volgens de RDW de Duitse datum gehanteerd worden. Dat zou mooi zijn, want dan hoeft die pas in 2026 weer opnieuw. Maar ja dan zit ik alsnog in november, maar als die vlieger omgaat, zullen ze vast niet erg vinden als ik vraag doe ajb juli/aug 2026.
Iemand die recent een auto met geldige buitenlandse APK bij RDW heeft laten keuren?
- Fabian
Import keuring is alleen identiteitscontrole.
Tuv wordt overgenomen inderdaad.
Je kan zelf besluiten wanneer je weer laat keuren, vanaf die datum dan weer 1/2 jaar geldig.
Je kan zelf besluiten wanneer je weer laat keuren, vanaf die datum dan weer 1/2 jaar geldig.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Je mag 2maanden vooraf al keuren met behoud van datum. Dus zou gewoon die datum 1 op 1 over laten zetten.
-
Goed geregeld dus. Wat voor wagen is het, of heb ik daar overheen gelezen?
-
OnlineMParallel
Dat eerste snap ik, (M3) dat stelt echt niks voor, zeker met een al in de EU goedgekeurd voertuig/COC.Fabian schreef: 23 dec 2024, 13:22 Import keuring is alleen identiteitscontrole.
Ging me puur om de datum APK die ze gebruiken. Uiteraard als die dan weer in NL gekeurd wordt, mag je elk jaar.
Nee heb je niet overheen gelezen. Moet nog een officieel topic maken, dan wel het 328i/M3 draadje aanpassen.SlowCo schreef: 23 dec 2024, 13:40 Goed geregeld dus. Wat voor wagen is het, of heb ik daar overheen gelezen?
- Fabian
Ligt eraan hoe oud “het is”
. Ouder dan 30 jaar is weer om de 2 jaar.

-
OnlineMParallel
Nou 'het' is 12 jaar oud. Dus gewoon om het jaar. Als die de 30 haalt zien we dan wel weer.
- Mark 320iS
In mei van dit jaar heb ik de Cooper S uit België gehaald en die had ook nog een paar maanden een geldige Belgische keuring, die datum wordt door de RDW gewoon overgenomen. Hoef je verder niets voor te doen, gaat vanzelf.MParallel schreef: 23 dec 2024, 13:17
-
OnlineMParallel
Oude topic bijgewerkt met nieuwe aanwinst.
viewtopic.php?t=19287&start=475#p1676061
viewtopic.php?t=19287&start=475#p1676061
-
- Auto: Te veel
In 2023 hetzelfde gedaan met mijn 1M. Aanpak was:
- Duits export kenteken route, die met rode vakje. Ik wilde per se terug rijden en vond de diensten van bijv DAS eigenlijk gewoon te duur voor wat het biedt.
- Dit daags van te voren door de verkopende dealer al laten fixen, dus alle formulieren van te voren printen, tekenen, scannen (gründlich!).
- BPM ontheffingsformulier ingevuld voor de ritten in NL.
- extra verzekering geregeld voor in NL nadat ik meerdere verhalen las dat de WA verzekering bij het export kenteken niet gegarandeerd dekt. Echter, probeer maar eens een verzekering te krijgen zonder kenteken
Uiteindelijk Car-go verzekeringen gevonden (die een front zijn voor ASR). Die kan verzekeren op basis van chassisnummer.
Al met al wel wat gedoe om eenmaal uit te zoeken, en makkelijk gemaakt vanwege de meewerkende dealer. Maar wel leuk. Was een súper rit om met mijn pa in een M5 heen, en met M5 + 1M terug te rijden
- Duits export kenteken route, die met rode vakje. Ik wilde per se terug rijden en vond de diensten van bijv DAS eigenlijk gewoon te duur voor wat het biedt.
- Dit daags van te voren door de verkopende dealer al laten fixen, dus alle formulieren van te voren printen, tekenen, scannen (gründlich!).
- BPM ontheffingsformulier ingevuld voor de ritten in NL.
- extra verzekering geregeld voor in NL nadat ik meerdere verhalen las dat de WA verzekering bij het export kenteken niet gegarandeerd dekt. Echter, probeer maar eens een verzekering te krijgen zonder kenteken

Al met al wel wat gedoe om eenmaal uit te zoeken, en makkelijk gemaakt vanwege de meewerkende dealer. Maar wel leuk. Was een súper rit om met mijn pa in een M5 heen, en met M5 + 1M terug te rijden
- bartje325i
Niet een vraag over vervoer, maar over het invoeren zelf.
Waar haal je de consumenten/nieuwprijs voor de in te voeren auto vandaan?
- bartje325i
Gaat in dit geval over een bmw uit 2019.
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik heb mijn vorige auto die ik uit Duitsland heb gehaald op chasisnummer verzekerd bij de KNAC. Dat was geen probleem, ik had daar al een verzekering lopen en wilde deze daar ook verzekeren.Marc42 schreef: 14 jan 2025, 21:22 - extra verzekering geregeld voor in NL nadat ik meerdere verhalen las dat de WA verzekering bij het export kenteken niet gegarandeerd dekt. Echter, probeer maar eens een verzekering te krijgen zonder kentekenUiteindelijk Car-go verzekeringen gevonden (die een front zijn voor ASR). Die kan verzekeren op basis van chassisnummer.
-
Ah dat is coulant van je bestaande verzekeraar. Ik snap ook wel dat ze mee willen werken als je daarna toch die auto bij hun gaat verzekeren. Ik heb mijn auto's bij BMW verzekeringen (Allianz), daar was het simpelweg niet mogelijk omdat 'we geen veldje in "het systeem" hebben voor het chassisnummer en het veldje voor kenteken verplicht is'. Vandaar mijn speurtocht online die lastgier was dan ik had verwacht.Joël D. schreef: 15 jan 2025, 08:48Ik heb mijn vorige auto die ik uit Duitsland heb gehaald op chasisnummer verzekerd bij de KNAC. Dat was geen probleem, ik had daar al een verzekering lopen en wilde deze daar ook verzekeren.Marc42 schreef: 14 jan 2025, 21:22 - extra verzekering geregeld voor in NL nadat ik meerdere verhalen las dat de WA verzekering bij het export kenteken niet gegarandeerd dekt. Echter, probeer maar eens een verzekering te krijgen zonder kentekenUiteindelijk Car-go verzekeringen gevonden (die een front zijn voor ASR). Die kan verzekeren op basis van chassisnummer.
-
autoweek carbase of anwb hebben wel wat data. Beide invullen en daar het gemiddelde van pakken ofzo. Is geen 100% garantie, maar mocht de fiscus zeuren dan kun je het op zn minst uitleggen en onderbouwen.bartje325i schreef: 15 jan 2025, 06:21 Niet een vraag over vervoer, maar over het invoeren zelf.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waarom is de nieuwprijs interessant? Voor het verzekeren?bartje325i schreef: 15 jan 2025, 06:21 Niet een vraag over vervoer, maar over het invoeren zelf.
-
OnlineMParallel