En dan te bedenken dat de standaard achterdempers van de M135 nog beter zijn dan de standaard achterdempers van de M140.Mark 320iS schreef: 29 jan 2025, 13:04Thanks! Kan me de M135i van Jesper nog herinneren toen die nog orgineel qua onderstel was maar wel al een MHD map had en dat was echt een zeilboot.MartijnGizmo schreef: 29 jan 2025, 12:24 Jazeker! BMW heeft doorlopend kleine updates gedaan, soms zelfs per modeljaar. De latere bouwjaren zijn een stuk minder beroerd, maar echt fantastisch kan ik het nog steeds niet noemen. Ik heb de laatste maand met mijn vorige M135i nog zonder AST-set gereden, dus goed voor de referentie. Originele dempers (met nog geen 50 dkm) met H&R-veren, terug onder de auto gezet met nieuwe bumpstops achter... ik schrok weer even van hoe dat voelt als je paar jaar met knap onderstel hebt gereden.
Mijn huidige onderstel is het adaptieve, maar dat is voor mij wel weer typisch een instelbaar onderstel: keuze uit twee standen die het allebei nèt niet zijn. In Comfort is het geheel mooi soepel, maar merk je dat er te weinig controle over de massa is, in Sport is die controle er wel, maar is het geheel meteen weer onnodig stug.