Noemen ze mij gek met twee auto's
e46 M3 (erbij) gekocht :-)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Gefeliciteerd ! Droomauto erbij !
Leuk verslag ook nav verzoek van Joep. Even een vraagje van mij. Heb je er wel eens over nagedacht om het wagenpark te beperken tot twee auto's ?
Inderdaad bijv een nieuwe E92 M3 of een 911 of zo? Of vind je de keus toch leuker ?
Ik bedoel, een Impreza en EVO lijken weliswaar niet op elkaar, maar in essentie zijn het dezelfde auto's. De Ibiza en 206 geldt hetzelfde voor.
Hoor graag je mening.
@velgen: 19" is enige juiste voor de M3, alleen al vanwege het feit dat die 18" spaakwielen zo enorm lelijk zijn dat zelfs een Poolse stoephoer ervan zou moeten kotsen.
Leuk verslag ook nav verzoek van Joep. Even een vraagje van mij. Heb je er wel eens over nagedacht om het wagenpark te beperken tot twee auto's ?
Inderdaad bijv een nieuwe E92 M3 of een 911 of zo? Of vind je de keus toch leuker ?
Ik bedoel, een Impreza en EVO lijken weliswaar niet op elkaar, maar in essentie zijn het dezelfde auto's. De Ibiza en 206 geldt hetzelfde voor.
Hoor graag je mening.
@velgen: 19" is enige juiste voor de M3, alleen al vanwege het feit dat die 18" spaakwielen zo enorm lelijk zijn dat zelfs een Poolse stoephoer ervan zou moeten kotsen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
18" inch M3 spul is dikke prima wat mij betreft. Er zat nou eenmaal 19" onder en das ook niet verkeerdMacboy schreef:Gefeliciteerd ! Droomauto erbij !
Leuk verslag ook nav verzoek van Joep. Even een vraagje van mij. Heb je er wel eens over nagedacht om het wagenpark te beperken tot twee auto's ?
Inderdaad bijv een nieuwe E92 M3 of een 911 of zo? Of vind je de keus toch leuker ?
Ik bedoel, een Impreza en EVO lijken weliswaar niet op elkaar, maar in essentie zijn het dezelfde auto's. De Ibiza en 206 geldt hetzelfde voor.
Hoor graag je mening.
@velgen: 19" is enige juiste voor de M3, alleen al vanwege het feit dat die 18" spaakwielen zo enorm lelijk zijn dat zelfs een Poolse stoephoer ervan zou moeten kotsen.
Verder Impreza heb ik niet meer en is weggegaan voor de EVO. En zojuist van PZ gehoord dat ik de Ibiza leasebak kostenloos kan inleveren ondanks dat het contract nog een jaar loopt. Ipv het leasebedrag + brandstofvoorschot maandelijks naar de leasemaatschappij over te maken gaat dat dan dus in vervolg naar mijn rekening
Ben helemaal geen 911 man en als ik zie hoe zwaar / groot / log de e46 M3 al aanvoelt hoef ik absoluut geen e92 M3.
We hebben een relatief goedkoop/normaal autootje nodig voor vakanties / gezin / boodschappen / lange afstanden etc. Kortom 206gti blijft. Een cabrio zou ik ook niet willen missen dus BoxsterS blijft ook. Verder als hardcore rag/stress/circuit/afreageer auto is de EVO super. Dus de EVO blijft ook.
Tsja blijft M3 over. Geen circuit/sportauto maar wel heel erg leuk en anders dan een EVO/BoxsterS. Vanmiddag met DSC uit ging het op droog al een halve meter (ongewild) dwars dus dat gaat op nat helemaal goed komen. Zou ook goed dienst kunnen doen als vakantie / gezin / etc. auto waardoor de 206gti eruit kan. Maar dat vind ik toch wat zonde van de M3. Onderhoud en kms van een M3 is stukje duurder dan van een 206gti. En 206gti verkopen levert nou ook niet het kapitaal op waar ik op zit te wachten. Verder ben ik echt gek op die auto en mn vrouw ook (het is eigenlijk haar auto).
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 10 apr 2007, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb er ook 18" op, ik hoef er ech nie van te kotsen, behalve de stoephoer mischien, of nadat je je velgen even "gepolijst" hebt aan het bekende stoep(rand)hoertjeMacboy schreef:Gefeliciteerd ! Droomauto erbij !
Leuk verslag ook nav verzoek van Joep. Even een vraagje van mij. Heb je er wel eens over nagedacht om het wagenpark te beperken tot twee auto's ?
Inderdaad bijv een nieuwe E92 M3 of een 911 of zo? Of vind je de keus toch leuker ?
Ik bedoel, een Impreza en EVO lijken weliswaar niet op elkaar, maar in essentie zijn het dezelfde auto's. De Ibiza en 206 geldt hetzelfde voor.
Hoor graag je mening.
@velgen: 19" is enige juiste voor de M3, alleen al vanwege het feit dat die 18" spaakwielen zo enorm lelijk zijn dat zelfs een Poolse stoephoer ervan zou moeten kotsen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Prachtig Markk! Ook Felicitaties van mijn kant
Ik wou m'n M3 inruilen op een EVO 8 RS (die ken je wel denk ik he roflol) maar na een paar nachtjes denken en onderhandelingen met GF zie ik het toch niet meer zitten. Ik weet niet wat die M3 doet, maar elke keer als ik ze zie of met ze rij slaan mijn gedachten helemaal om. Ok, EVO is hardcore, bruut, kicken, fool-proof en hoogtechnologisch. Maar de M3 heeft een charme rond zich, er hangt een aura van langs de ene kant rust, en de andere kant lust omheen. Ik heb geen enkele dag dat ik geen zin heb om in de M3 te springen en een toer te doen. De EVO irriteerde me na 15 minuten al omdat het bij die auto (sportkoppeling) echt praktisch impossible was om rustig te rijden en ditto te schakelen.
GF vond het een hondslelijke auto. Heeft ze niet expliciet gezegd, maar zo'n 10 sec na ik haar de EVO getoond had in de showroom liep ze naar het grote etalagevenster en heeft daar gedurende de hele onderhandeling met de verkoper naar de M3 staan loeren met haar handtas vastgeklampt in haar armen, ik had dus al een idee van hoe ze erover dacht. Na de testrit vraag ik voorzichtig wat ze ervan vond. Haar antwoordt censureer ik even, om geen EVO liefhebbers tegen de schenen te schoppen
Zelf ben ik 's avonds de M3 nog eens gaan uitlaten. Gewoon bij het nekvel genomen en hard doch met ingebouwde veiligheidsmarges knallen. En ja hoor, de M3 kan het ook. Het gevoel, de feedback en het kickgehalte is iets minder, maar o wee die 4wd EVO mot hard trappen om die ouwe shoarmajanker bij te houden! Aan het stuur van de EVO zat een minder ervaren bestuurder, dus daar leg ik het even op. Maar toch voelde ik me goed, en kudos voor de M3! Straight line performance laat de gekietelde EVO me zijn achterlichten zien tot +/- 160 km/h. Daarna is het M-power feest en bijt de rallymachine in het stof (duuh).
Die Evo is een brute bak, uitgelezen tracktool met grote bruikbaarheidsmarges. Het is gewoon een middelvinger in het oog van de medeweggebruiker. Ik ben echt een EVO fan geworden, maar die M3 is op één of andere manier gewoon another league.
Hoe meer men met de M3 rijdt, zoveel te meer ze wordt gerespecteerd. Alleskunner en haren-recht-mode combined in one. Ik merk dit ook in jouw korte recensies, toch leuk dat op zijn minst een paar mensen het punt van de M3 begrijpen he Markk

Ik wou m'n M3 inruilen op een EVO 8 RS (die ken je wel denk ik he roflol) maar na een paar nachtjes denken en onderhandelingen met GF zie ik het toch niet meer zitten. Ik weet niet wat die M3 doet, maar elke keer als ik ze zie of met ze rij slaan mijn gedachten helemaal om. Ok, EVO is hardcore, bruut, kicken, fool-proof en hoogtechnologisch. Maar de M3 heeft een charme rond zich, er hangt een aura van langs de ene kant rust, en de andere kant lust omheen. Ik heb geen enkele dag dat ik geen zin heb om in de M3 te springen en een toer te doen. De EVO irriteerde me na 15 minuten al omdat het bij die auto (sportkoppeling) echt praktisch impossible was om rustig te rijden en ditto te schakelen.
GF vond het een hondslelijke auto. Heeft ze niet expliciet gezegd, maar zo'n 10 sec na ik haar de EVO getoond had in de showroom liep ze naar het grote etalagevenster en heeft daar gedurende de hele onderhandeling met de verkoper naar de M3 staan loeren met haar handtas vastgeklampt in haar armen, ik had dus al een idee van hoe ze erover dacht. Na de testrit vraag ik voorzichtig wat ze ervan vond. Haar antwoordt censureer ik even, om geen EVO liefhebbers tegen de schenen te schoppen
Zelf ben ik 's avonds de M3 nog eens gaan uitlaten. Gewoon bij het nekvel genomen en hard doch met ingebouwde veiligheidsmarges knallen. En ja hoor, de M3 kan het ook. Het gevoel, de feedback en het kickgehalte is iets minder, maar o wee die 4wd EVO mot hard trappen om die ouwe shoarmajanker bij te houden! Aan het stuur van de EVO zat een minder ervaren bestuurder, dus daar leg ik het even op. Maar toch voelde ik me goed, en kudos voor de M3! Straight line performance laat de gekietelde EVO me zijn achterlichten zien tot +/- 160 km/h. Daarna is het M-power feest en bijt de rallymachine in het stof (duuh).
Die Evo is een brute bak, uitgelezen tracktool met grote bruikbaarheidsmarges. Het is gewoon een middelvinger in het oog van de medeweggebruiker. Ik ben echt een EVO fan geworden, maar die M3 is op één of andere manier gewoon another league.
Hoe meer men met de M3 rijdt, zoveel te meer ze wordt gerespecteerd. Alleskunner en haren-recht-mode combined in one. Ik merk dit ook in jouw korte recensies, toch leuk dat op zijn minst een paar mensen het punt van de M3 begrijpen he Markk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], michaelvg en 16 gasten
