Tuning Sub WRX 2.5
- Kasteel
Zijn wel ervaringen over geweest, maar het schijnt toch niet alles te zijn; voor het geld is de stap naar een 'echte' bbk niet meer zo groot.
Ik ben dit winter ook weer toe aan nieuwe schijven+blokken en ga dit keer ook de overstap naar bbk maken, std betaal je teveel voor en gaat veeeeeels te kort mee.
Ik ben dit winter ook weer toe aan nieuwe schijven+blokken en ga dit keer ook de overstap naar bbk maken, std betaal je teveel voor en gaat veeeeeels te kort mee.
- Sjef
Andere velgen dan toch maar. Kreeg rota aanbevolen via ander forum. Nou ben ik erg huiverig met alles van andere velgen, 1 vd redenen dat ik liever origineel behoud maar goed dat trek ik niet. Ik sla me voor mn kop als ik originele schijven en blokken aan de hoofdprijs moet betalen voor zoals rody het altijd zegt "kartonnen bremsen".
Iemand hier met rota? of ander goed velgenmerk waar bbkklauw op past?
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Er rijden veel Sub's rond met Rota Tarmac II wielen :idea:Christoph schreef:Volgens mij rijden er best veel subs rond met rota G-force velgen, geloof dat er iemand hier ook die dingen verkoopt.. die kan er vast meer over vertellen
En degene die ze verkoopt op dit forum is Deep www.pitbox.nl
- Kasteel
Rota is mi goed, goedkoop, licht en vaak ruimte voor de juiste klauwenSjef schreef:Andere velgen dan toch maar. Kreeg rota aanbevolen via ander forum. Nou ben ik erg huiverig met alles van andere velgen, 1 vd redenen dat ik liever origineel behoud maar goed dat trek ik niet. Ik sla me voor mn kop als ik originele schijven en blokken aan de hoofdprijs moet betalen voor zoals rody het altijd zegt "kartonnen bremsen".

Maar echt origineel vervangen voor origineel is echt zonde van je tijd + geld. De laatste keer was ik redelijk wat kwijt voor DS2500 + WRX 03 schijven + andere vloeistof ed. Voor 2 keer die set ben je al op stap voor een bbk

- Peter Tunissen
Rota is prima, lichter dan een gemiddelde BBS of OZ velg.
Vuistregel bij Rota's is dat ze een pond per inch die ze in diameter zijn wegen, da's dus bijv. 17 pond , 8.5kg bij 17", dat is licht!
Enige nadeel is dat de donkere kleuren velgen nogal gauw beschadigen, ziet wat slordig uit, maar als je geen poetser bent is het prima spul!
En in 17" is het voor de GTT idd een van de weinige velgen die over een Movit of Brembo remmenset past.
Vuistregel bij Rota's is dat ze een pond per inch die ze in diameter zijn wegen, da's dus bijv. 17 pond , 8.5kg bij 17", dat is licht!
Enige nadeel is dat de donkere kleuren velgen nogal gauw beschadigen, ziet wat slordig uit, maar als je geen poetser bent is het prima spul!
En in 17" is het voor de GTT idd een van de weinige velgen die over een Movit of Brembo remmenset past.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik rij al een aantal jaar met Rota SDR's en een BBK van Prodrive.......m'n vinger past zelfs nog tussen de velg en de remklauw.Iemand hier met rota? of ander goed velgenmerk waar bbkklauw op past?

[img::]http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/SDR ... Small).jpg[/img]
- Kasteel
SDR was ook 1 van mij favorieten voor de gtt, vind de velgen persoonlijk niet zo voor een wrx (alleen in 17inch meen ik). Ik heb zelf na 2 bootladingen wachten toch maar gekozen voor de OZ Ultraleggera, waar vervolgens een hoop klauwen niet achter passen.
De Brembo set van de sti is een set die met regelmaat wordt aangeboden, lijkt mij een redelijk upgrade, is genoeg voor te krijgen (vervangingsdelen niet duur) en indien sti van het juiste jaar is de steek ook al juist.
De Brembo set van de sti is een set die met regelmaat wordt aangeboden, lijkt mij een redelijk upgrade, is genoeg voor te krijgen (vervangingsdelen niet duur) en indien sti van het juiste jaar is de steek ook al juist.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Sjef
Weet iemand hier welke rvs remleiding variant geschikt is voor mijn auto.
Komt nu een brembokit van de STI voorop dus de rvs leidingen voor de wrx (06/07) lijkt mij alleen kwa lengte juist te passen aan de achterkant. Pak ik die van een STI dan ben ik bang dat ze te lang zijn aan de achterkant omdat het originele wrx remsysteem daar nog hangt.
Heb wel eens verhalen gehoord van te lange remleidingen die raken met het wiel en dus kapotgingen, iets waar ik absoluut niet op zit te wachten.
Komt nu een brembokit van de STI voorop dus de rvs leidingen voor de wrx (06/07) lijkt mij alleen kwa lengte juist te passen aan de achterkant. Pak ik die van een STI dan ben ik bang dat ze te lang zijn aan de achterkant omdat het originele wrx remsysteem daar nog hangt.
Heb wel eens verhalen gehoord van te lange remleidingen die raken met het wiel en dus kapotgingen, iets waar ik absoluut niet op zit te wachten.
- Naughty
De achterklauwen van sti en origineel zijn hetzelfde volgens mij qua afmeting.
Je kan dus gewoon een rvs set nemen die voor de 06wrx is.
Heeft weinig met de klauw te maken. Daarbij kunnen de leidingen vrij bewegen normaal gesproken en kan je met een tie-wrap een stoort stop maken zodat ze niet voorbij punt X komt en iets kan raken.
Je kan dus gewoon een rvs set nemen die voor de 06wrx is.
Heeft weinig met de klauw te maken. Daarbij kunnen de leidingen vrij bewegen normaal gesproken en kan je met een tie-wrap een stoort stop maken zodat ze niet voorbij punt X komt en iets kan raken.
- Sjef
En het zit erop!
Mods op dit moment
- Open systeem Magnex, downpipe, middendemper en einddemper
- Ecutek Mark verhoeven
- Goodridge rvs met dot5
- Brembo STI MY04 brake kit
- BC Racing schroefset, hoogte & hardheid instelbaar
- Rota Tarmac II velgen
Specs: 285pk bij 5261rpm, 450nm bij 3457 rpm gemeten bij 21graden
Voor:
[img:640:480]http://img185.imageshack.us/img185/6585/img5790id4.jpg[/img]
Na:
[img:640:480]http://img341.imageshack.us/img341/9427 ... 095bk0.jpg[/img]
[img:640:480]http://img184.imageshack.us/img184/2382 ... 096sn3.jpg[/img]
Auto is zo goed als ringklaar, over 2 weken nog even uit laten lijnen, misschien dat ik de auto aan de voorkant nog een cm hoger zet want het is behoorlijk verlaagd door de schroefset (achterkant al met 2 cm verhoogd t.o.v. fabrieksafstelling).
Verder op termijn Ferodo ds2500 rondom. Zit standaard ds2000 op de Brembos, leuk voor op straat maar vrees dat het niet lang meegaat bij intensief gebruik. Bovendien zijn de standaard Subaru blokjes van de achterremmen ook niet alles.
Mods op dit moment
- Open systeem Magnex, downpipe, middendemper en einddemper
- Ecutek Mark verhoeven
- Goodridge rvs met dot5
- Brembo STI MY04 brake kit
- BC Racing schroefset, hoogte & hardheid instelbaar
- Rota Tarmac II velgen
Specs: 285pk bij 5261rpm, 450nm bij 3457 rpm gemeten bij 21graden
Voor:
[img:640:480]http://img185.imageshack.us/img185/6585/img5790id4.jpg[/img]
Na:
[img:640:480]http://img341.imageshack.us/img341/9427 ... 095bk0.jpg[/img]
[img:640:480]http://img184.imageshack.us/img184/2382 ... 096sn3.jpg[/img]
Auto is zo goed als ringklaar, over 2 weken nog even uit laten lijnen, misschien dat ik de auto aan de voorkant nog een cm hoger zet want het is behoorlijk verlaagd door de schroefset (achterkant al met 2 cm verhoogd t.o.v. fabrieksafstelling).
Verder op termijn Ferodo ds2500 rondom. Zit standaard ds2000 op de Brembos, leuk voor op straat maar vrees dat het niet lang meegaat bij intensief gebruik. Bovendien zijn de standaard Subaru blokjes van de achterremmen ook niet alles.
- Sjef