Yannik's Megane 2 RS & Clio 3 RS | Nordschleife Trackday! P10 / 21.07.2025

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Megane 2 RS Tracktool (Rebuild) + Clio 3 RS Rebuild! [Update 04.02.2024]

Bericht door Godspeed » 12 feb 2024, 19:56

Onwijs gave bak!! Dat blauw is inderdaad top :hot:

Yannik Schmidt
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS

Bericht door Yannik Schmidt » 13 feb 2024, 15:11

Godspeed schreef: 12 feb 2024, 19:56 Onwijs gave bak!! Dat blauw is inderdaad top :hot:
Dankjewel! Ja het is echt een top kleur. Denk dat het wel dé reden was, waarom we 'm hebben gekocht. Komt ook echt niet vaak voor. Staat gewoon mega op een hot hatch.

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 13 feb 2024, 15:37

Wat een geweldig ding!!

Yannik Schmidt

Bericht door Yannik Schmidt » 26 jun 2024, 07:45

Het is wel weer effe geleden, ik moest zelf nog eens nalezen wat eigenlijk het laatste was dat ik had gepost, haha. Dat bleek zelfs van de Clio te zijn, niet eens van de Megane... en nee, die Clio is ook nog niet af! Die loopt wel al en zou naar de spuiter kunnen onderhand, maar we komen er simpelweg niet aan toe. Mijn laatste post was van Februari, in de tussentijd is wel nog enorm veel gebeurd aan de Megane.

Door drukte met mijn Handwerks Meister eindexamens (in Duitsland) ben ik nauwelijks ergens aan toegekomen maar gelukkig weet ik sinds April dat ik ben geslaagd, dat gaf me dan ook wel weer de nodige tijd en motivatie om verder te gaan aan de Megane.

Daar ben ik dan ook flink mee opgeschoten, eigenlijk te veel om alles ver in detail op te sommen maar ik heb de highlights er was uit geplukt.
In principe is nog steeds het doel om van de Megane een pure trackday auto te maken, dus moest het interieur leeg voor de laskooi...
Alles is er uit - Dashboard, ruiten, kabelboom (zo ver mogelijk, hij is niet geheel er uit want het is echt een kakwerk om dat ding door 't schutbord te krijgen), deurpanelen, brandstoftank - noem maar op. Ook de kachelmotor heb ik er uit gekickt, daar komt straks gewoon zo'n kleine motorsportheater voor terug. Ik heb zelfs verschillende brackets voor de curtain airbags en hoedeplank etc. er uit geboord om nog wat extra grammetje er uit te halen maar ook omdat het wat cleaner uit ziet als het straks gespoten is. De Megane stond er dus echt ongelofelijk kaal bij voordat die weg ging.
Megane.jpeg
Megane.jpeg (301.52 KiB) 2910 keer bekeken
Tussendoor heb ik de KW Competition nog onder de auto uitgehaald zodat die was hoger lag en niet zo veel camber op de voorzijde had, dat maakte het op- en afladen op de trailer wel 100x makkelijker natuurlijk. De brandstoftank heb ik ook er onder uit gehaald... op bokjes... geen aanrader, maar uiteindelijk wel te doen. De Megane was dus helemaal klaar voor de laskooi. Transport was nog effe een dingetje, want het zou eigenlijk gaan regenen. Ik had me bedacht zo'n doek over de auto te doen maar zelfs na 10 spanbanden en allerhande trucjes waait zo'n ding gewoon weg als je eenmaal op snelheid bent, dus heb ik dat maar gewoon op risico achterwege gelaten na de eerste stop.
Combo 2.jpeg
Combo 2.jpeg (368.54 KiB) 2910 keer bekeken
Daily er voor en op naar Biesheuvel / Rolbeugels.nl.
Super fijne man die daar z'n vakwerk doet en die stelde ook meteen de nodige vragen over hoe en wat. Dus effe beetje de details besproken maar zo spannend was het niet - gewoon een laskooi volgens KNAF/FIA/DMSB regels. Achter het kruis zijn we dan niet op de wielkuipen gegaan, maar juist naar de ophangpunten van de schokdempers, zodat 't daar goed stug en stevig is. Het is echt super mooi geworden, en dat binnen een weekje - ik kon de Megane namelijk precies 5 werkdagen later weer ophalen.
Laskooi 4.jpeg
Laskooi 4.jpeg (293.32 KiB) 2910 keer bekeken
Laskooi 1.jpeg
Laskooi 1.jpeg (353.7 KiB) 2910 keer bekeken
Laskooi 3.jpeg
Laskooi 3.jpeg (256.61 KiB) 2910 keer bekeken
De Megane staat nu weer thuis maar ik neem het komend weekend mee naar werk waar ik een poging ga doen het interieur te spuiten.
Gekozen heb ik voor RAL 9006 ''Weißaluminium'' Metallic. Dat is gewoon een mooi neutraal zilvergrijs met een mooie metallic flok er in, ik denk dat dat wel fraai is straks. Ik kijk er nog niet per se naar uit want al dat voorbereiden en afplakwerk is echt niet m'n ding, maar goed - als je wat wilt, dan moet je ook wat doen.

Het motorblok is trouwens ook al bij het revisiebedrijf - uiteindelijk is het een F4R 2.0 blok & kop geworden (in de basis allemaal hetzelfde) met Megane 3 RS drijfstangen, zuigers, klepveren en de krukas, Megane 2 RS nokkenassen, een vers setje OEM kleppen, drijfstang- en krukaslagers van ACL Performance en ARP Drijfstangbouten. Dan natuurlijk al 't revisiewerk zoals krukas polijsten, honen, diverse seals etc. Gewoon een soort van Megane 2.5 RS blok dus waarbij alle zwaktepunten van de Megane 2 RS zijn aangepakt zoals de drijfstangen en zuigers. Ik ga straks gewoon weer de mapping runnen die ik eerst ook had, eventueel is een remap naar 310pk en 450Nm mogelijk maar daar ben ik nog niet over uit. Heb nooit bezwaar gehad over het vermogen, wil vooral dat 't dit keer heel blijft.

Als laatste puntje; Ik ben wel van de lijstjes maken, dus heb eens een paar dingen die ik uit de Megane heb getrokken op de weegschaal gezet. Heb nog niet alle gewichten op een rijtje want was vergeten de oude rolbeugel te wegen, en een bepaald iemand hier in de groep komt er nu ook niet aan toe het ding op de weegschaal te zetten. ;)
Gewichten.JPG
Gewichten.JPG (30.83 KiB) 2910 keer bekeken
Ben benieuwd op welk gewicht de Megane straks uit komt. Droom zou zijn 12xx met rijdersgewicht en een volle tank, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is. Vorige keer we op ~1350kg met volle tank en rijdersgewicht.

Nou, weer een hele update. Na het spuitwerk kan ik rustig beginnen het interieur terug te bouwen en het dashboard aan te passen, maar dat is zorg voor later. Daarna is het wachten op het motorblok en nog wat onderstel upgrades.

Tot de volgende keer!

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Re: Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild! [Update P4 / 26.06.2024]

Bericht door Eeuwe » 26 jun 2024, 08:51

Wow, serieus bezig! Lekkere update, ben benieuwd hoe de verf uit de bus komt!

SlowCo

Bericht door SlowCo » 26 jun 2024, 09:04

Gefeliciteerd met je Handwerks Meister diploma! Waarin ben je nu Meister?
Mooie vorderingen ook aan de Megane!

HSR

Bericht door HSR » 26 jun 2024, 11:26

Mooie stappen weer! Ik heb ondertussen ook de 22mm cup stabi van Team Oreca gemonteerd op de R26. Maakt echt een wezenlijk positief verschil. Nu rijdt jij op KW comp dempers dus vermoedelijk minder nodig omdat je de demping kunt stellen maar als het spul allemaal los ligt het overwegen waard.

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 26 jun 2024, 13:24

Eeuwe schreef: 26 jun 2024, 08:51 Wow, serieus bezig! Lekkere update, ben benieuwd hoe de verf uit de bus komt!
Meestal als spuitnevel! :angel:

Dit model Megane RS wordt echt mooi oud zeg, heerlijke kar aan het worden zo!

Yannik Schmidt

Bericht door Yannik Schmidt » 26 jun 2024, 13:32

Eeuwe schreef: 26 jun 2024, 08:51 Wow, serieus bezig! Lekkere update, ben benieuwd hoe de verf uit de bus komt!
Thanks Eeuwe! Ja ik ben ook benieuwd. We spuiten hier praktisch dagelijks pompen- en elektromotoren op werk, hoewel dat resultaat natuurlijk nooit zo strak hoeft te zijn als autolak. Ik ga het goed voorbereiden en ook primeren, dan moet 't wel goedkomen hoop ik.
SlowCo schreef: 26 jun 2024, 09:04 Gefeliciteerd met je Handwerks Meister diploma! Waarin ben je nu Meister?
Mooie vorderingen ook aan de Megane!
Dankjewel! Volgensmij vertaald het een beetje naar een Bachelor Professionel in 't Nederlands. ''Meister im Elektrotechnikerhandwerk'' staat er op 't formulier dat ik heb gekregen, haha. Ik zit in de Elektromaschinenbau.
HSR schreef: 26 jun 2024, 11:26 Mooie stappen weer! Ik heb ondertussen ook de 22mm cup stabi van Team Oreca gemonteerd op de R26. Maakt echt een wezenlijk positief verschil. Nu rijdt jij op KW comp dempers dus vermoedelijk minder nodig omdat je de demping kunt stellen maar als het spul allemaal los ligt het overwegen waard.
Ik heb al een paar jaar geleden een 21mm stabi van de R26 gemonteerd met zwarte Powerflex rubbers. Werkte altijd wel prima, heb er geen bezwaar bij. De voorzijde is ook top zo, niet te hard waardoor ik mechanisch ergens onderstuur creeër. Die KW zal ook wel enorm helpen daarbij.
Wout309t schreef: 26 jun 2024, 13:24 Meestal als spuitnevel! :angel:

Dit model Megane RS wordt echt mooi oud zeg, heerlijke kar aan het worden zo!
Dankjewel! Je moet er van houden, vooral de achterkant laat maar zeggen. Ik ben er nog lang niet op uitgegekeken!

Lex70V

Bericht door Lex70V » 26 jun 2024, 22:07

gaaf

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 27 jun 2024, 08:18

Wout309t schreef: 26 jun 2024, 13:24 Dit model Megane RS wordt echt mooi oud zeg, heerlijke kar aan het worden zo!
Precies, 10j geleden had ik er ook eentje (een Trophy), die ik toen kocht om zijn rijeigenschappen, vond het niet echt een mooie auto. Maar als ik nu eens een M2RS zie rijden denk ik iedere keer WOW. Heel bijzonder goed opgedroogd.
Yannik Schmidt schreef: 26 jun 2024, 13:32
Thanks Eeuwe! Ja ik ben ook benieuwd. We spuiten hier praktisch dagelijks pompen- en elektromotoren op werk, hoewel dat resultaat natuurlijk nooit zo strak hoeft te zijn als autolak. Ik ga het goed voorbereiden en ook primeren, dan moet 't wel goedkomen hoop ik.
We zien het resultaat graag tegemoet hier!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 03 jul 2024, 09:01

Lekkere update Yannik!

Je bent alleen vergeten de nieuwe update met de gespoten kooi te plaatsen :tooth:

Yannik Schmidt

Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild - Laskooi Gespoten! [Update P4 / 08.07.2024]

Bericht door Yannik Schmidt » 08 jul 2024, 08:12

Nadat ik de auto had opgehaald heb ik hem eigenlijk direct doorgereden naar mijn werk waar ik hem achteren in de loods eerst eens kon stallen.
Toen ben ik rustig begonnen met het afplakken en licht schuren van de oppervlaktes - wat een kutwerk is dat eigenlijk. Ik moet ook toegeven dat ik er absoluut geen geduld voor heb, het was wel ook ellendig warm dat weekend. Op een of andere manier is het me allemaal binnen één lange dag gelukt, maar het is verre van écht mooi - of misschien gewoon mooi van ver, ver van mooi?

Uiteindelijk zie ik het zelf misschien kritischer dan dat het daadwerkelijk is maar dat zal ergens altijd wel zo zijn als je het over je eigen werk hebt.
Het was een enorme bak (voor-)werk en ik had er 's avonds ook gewoon geen zin meer in op een gegeven moment. :hot:
De primer kwam iets dikker uit het pistool dan ik had gehoopt en dus is de lak op sommige plekken wat ruw. De kooi zelf is, op de plekken waar ik het echt goed heb kunnen raken, wel echt mooi glad & strak geworden. Het plaatwerk van de auto her en der wat minder, maar op de meeste plekken zie je er straks niks meer van omdat er stoelen en het dashboard voor staan.

Ik denk dat het lastigste is een fatsoenlijk plan op te stellen hoe je dit fatsoenlijk spuit zonder jezelf in de weg te hangen en toch overal bij te komen met het pistool. Het is klimmen, rekken en strekken. Een pistool met een iets kleiner reservoir was ook wel handig geweest, maar achteraf ben je altijd slimmer uit. Een vriend van me gaat toevallig ook zijn interieur & laskooi spuiten en die is gegaan voor 2K spuitbussen... eigenlijk heel slim, want met wat goede spuitkopjes dekken die prima en ze zijn makkelijker te hanteren.

Hoe dan ook, ik zou er zelf niet nog eens snel aan beginnen en ben ook een beetje teleurgesteld over het eindresultaat, zo een mooie laskooi had beter verdient. Maar ik kan er mee leven - heb immers een helm met een klein visier, dus zie er straks niks meer van. :tooth:

Bij deze dan; het resultaat! Op de foto's ziet het er gelukkig wel super strak uit, dus daarmee kan ik voorlopig patsen. Deze waren trouwens net gemaakt na het spuiten, dus nog niet alles was droog.
Kooi 5.jpeg
Kooi 5.jpeg (249.59 KiB) 2278 keer bekeken
Kooi 4.jpeg
Kooi 4.jpeg (310.54 KiB) 2278 keer bekeken
Kooi 1.jpeg
Kooi 1.jpeg (235.88 KiB) 2278 keer bekeken
Kooi 3.jpeg
Kooi 3.jpeg (338.8 KiB) 2278 keer bekeken
Kooi 2.jpeg
Kooi 2.jpeg (288.35 KiB) 2278 keer bekeken
De auto staat nu weer thuis dus vanaf nu kan ik verder met het dashboard aanpassen en het interieur terug bouwen.
Ik heb toevallig het revisiebedrijf aan de lijn gehad en die beginnen nu ook aan de motorrevisie, ik hoop dat die nog in Juli af is!
Auto.jpeg
Auto.jpeg (313.61 KiB) 2278 keer bekeken

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Re: Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild - Laskooi Gespoten! [Update P4 / 08.07.2024]

Bericht door Wout309t » 08 jul 2024, 08:22

Ziet er gewoon apestrak uit toch?

Eeuwe

Re: Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild - Laskooi Gespoten! [Update P4 / 08.07.2024]

Bericht door Eeuwe » 08 jul 2024, 09:14

Nou, vind het super netjes eigenlijk. Heel benieuwd naar de looks als het straks klaar is. Onwijs dikke kar. Zo'n M2RS lijkt iedere dag weer mooier te zijn geworden, als tracktool al helemaal gaaf natuurlijk.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 08 jul 2024, 09:24

Mooi resultaat hoor. Van alles wat je zelf doet, weet en zie je ook alle minpuntjes. Maar daar let je straks niet meer op als je eindelijk weer kunt :df:

Djessey

Bericht door Djessey » 08 jul 2024, 09:27

Ik moet ook zeggen dat ik het erg strak vind! Kooi/interieur spuiten is extreem lastig...zelfs de mooiste builds op youtube etc wil je niet van dichtbij in het echt zien gok ik....

Zeker straks aangekleed...mag je er best trots op zijn.

Yannik Schmidt

Bericht door Yannik Schmidt » 08 jul 2024, 09:28

Wout309t schreef: 08 jul 2024, 08:22 Ziet er gewoon apestrak uit toch?
Ja op de foto's ziet het er ook wel strak uit. Het resultaat is ook echt niet lelijk maar op sommige plekken is de structuur van de lak erg ruw en ik kwam ook niet overal bij met het lakpistool. Omdat de kleur, RAL9006 is, enorm lijkt op de kleur van de auto (en ook de primer) was het ook lastig om te zien waar ik overal al goed had gespoten, en waar juist niet. Ik heb nog 2 spuitbusjes gehaald met dezelfde kleur om wat bij te spuiten her en der. Ik denk dat het straks helemaal prima is als de auto weer in elkaar zit. :)
Eeuwe schreef: 08 jul 2024, 09:14 Nou, vind het super netjes eigenlijk. Heel benieuwd naar de looks als het straks klaar is. Onwijs dikke kar. Zo'n M2RS lijkt iedere dag weer mooier te zijn geworden, als tracktool al helemaal gaaf natuurlijk.
Dankjewel! Misschien toch nog tijd om eentje aan te schaffen? ;) Ze worden onderhand toch ook wel wat ouder.
SlowCo schreef: 08 jul 2024, 09:24 Mooi resultaat hoor. Van alles wat je zelf doet, weet en zie je ook alle minpuntjes. Maar daar let je straks niet meer op als je eindelijk weer kunt :df:
Ja dat is ook wel zo!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 08 jul 2024, 09:29

Resultaat is gewoon superstrak, mag je trots op zijn dit te behalen zonder enige ervaring!
Hopelijk snel het blok weer terug, volgende mijlpaal :D

Yannik Schmidt

Bericht door Yannik Schmidt » 08 jul 2024, 09:32

Djessey schreef: 08 jul 2024, 09:27 Ik moet ook zeggen dat ik het erg strak vind! Kooi/interieur spuiten is extreem lastig...zelfs de mooiste builds op youtube etc wil je niet van dichtbij in het echt zien gok ik....

Zeker straks aangekleed...mag je er best trots op zijn.
Dankjewel Djessey! Ja vast, zoals gezegd - mooi van ver, ver van mooi, maar wel mooi genoeg! Straks alles terug zetten en nog wat van die carbon protectoren her en der en 't ziet vast uit alsof 't bij Renault uit de fabriek zo kwam. En of Renault dat zelf ooit beter heeft gedaan... :blink:
Het is inderdaad ook een enorm lastige klus. Respect voor iedere spuiter die dit dagelijks doet!
Martijn M schreef: 08 jul 2024, 09:29 Resultaat is gewoon superstrak, mag je trots op zijn dit te behalen zonder enige ervaring!
Hopelijk snel het blok weer terug, volgende mijlpaal :D
Dankjewel Martijn! 't is ook wel goed genoeg maar je weet, als je je eigen werk moet beoordelen... Hopelijk inderdaad snel dat blokkie terug. Ook dat verhuizen komt nu steeds dichter bij dus dan zal 't hele project wel weer effe stilvallen... :dood:

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 08 jul 2024, 09:37

Yannik Schmidt schreef: 08 jul 2024, 09:28
Eeuwe schreef: 08 jul 2024, 09:14 Nou, vind het super netjes eigenlijk. Heel benieuwd naar de looks als het straks klaar is. Onwijs dikke kar. Zo'n M2RS lijkt iedere dag weer mooier te zijn geworden, als tracktool al helemaal gaaf natuurlijk.
Dankjewel! Misschien toch nog tijd om eentje aan te schaffen? ;) Ze worden onderhand toch ook wel wat ouder.
Haha, zit nog wel eens met een schuin oog naar een R25 in het blauw of een R26 in JS te kijken. Echt een koopje zit er nooit tussen. Heb 10 jaar geleden mijn M2RS Trophy verkocht en vanaf toen lijken ze alleen maar duurder te zijn geworden. Plus, denk dat ik mijn collectie beter kan verkleinen dan vergroten.. :whistle: Maar in een droomgarage met oneindig ruimte en geld staat er zeker een M2RS tussen. En een M3RS, en een M4RS :hot:

Yannik Schmidt

Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild - Laskooi Gespoten! [Update P4 / 08.07.2024]

Bericht door Yannik Schmidt » 22 jul 2024, 07:04

Nadat ik de auto weer thuis had gepleurd en effe was bijgekomen van het spuitwerk ben ik maar meteen begonnen aan het terugbouwen van het interieur, in ieder geval met die onderdelen die ik al had liggen.

Begonnen zijn we uiteraard met het aanpassen van het dashboard, helaas had ik hier niet echt per se een plan voor want ik had geen referentiepunten meer. Ik heb uitendelijk gewoon een stuk karton gevouwen in de vorm van 't dashboard en die zo aangepast dat dat om de kooi heen past. Erna met de Makita multitool een paar happen uitgenomen en na 300x heen en weer paste het dashboard dan ook eindelijk. Ik moest helaas iets meer wegsnijden dan nodig was alleen al om het dashboard schuin langs de voorste buizen van de kooi te krijgen, maar na het terugplaatsen van wat roostertjes en gedoe ziet het er toch nog redelijk clean uit vind ik. Ohja, het dashboard heb ik laten flocken bij Flock Techniek in Nederland. Is echt super strak en fatsoenlijk geworden, erg blij mee.
Dashboard.jpg
Dashboard.jpg (283.38 KiB) 1941 keer bekeken
Allerlei paneeltjes terug gezet, kabeltjes getrokken, de 3,5kW T7-Design ''heater'' geplaatst en al luchtslangen daarvoor gelegd. Ook de handrem en wat zooi teruggeplaatst samen met de kabelboom. De kabelboom heb ik nog eens uit elkaar gehad om nog wat restante kabeltjes weg te knippen en uit te pinnen, maar heel veel daarvaan heb ik al jaren geleden er uit gehaald dus dat was niet meer zo veel werk. De kabelboom nieuw ingewikkelt met stoftape en hier en daar was clipjes gezet met popnagels zodat ik de kabelboom mooi vast kon maken.
Ben erg tevreden over hoe dat uit ziet, gewoon een strakke kabelboom van voor tot achteren.
Heater.jpg
Heater.jpg (212.19 KiB) 1941 keer bekeken
Interieur Achterzijde.jpg
Interieur Achterzijde.jpg (278.6 KiB) 1941 keer bekeken
Onderhand ook de lexaan ruitenset binnengekregen, gekozen voor 4mm clear met hardcoat en sliders. De voorste zijruiten heb ik al er in gezet en met blindkinkmoeren en mooi lensenkopboutjes vastgezet. Toen ook meteen het deurpaneel teruggezet nadat mijn vriendin met wat carbon de knopjes voor het raammechanisme had geblankt.
De lexaan ruiten komen van ACW Motorsport Plastics af en zijn kwalitatief echt super hoogwaardig, de pasvorm is super en ze zijn ook super shiny (voor nu in ieder geval, hehe).
Lexaan.jpg
Lexaan.jpg (239.87 KiB) 1941 keer bekeken
Voor dat grote gat achter in de auto, waar ooit de reservewielkuip zat, heb ik jaren geleden al eens een carbon plaat laten maken door een vriend, dus die hoefde ik alleen maar een beetje aan te passen op de plekken waar nu de kooi valt. Zo gedaan, ook erg tevreden met het resultaat daarvan, het ziet er strak uit vind ik. Toen ook maar meteen de eerste aerocatch gezet... altijd wel spannend om dat de eerste keer te doen maar nadat je 't eerste gat hebt geboord kun je toch niet meer terug, laat maar zeggen. :blink:
Plaat.jpg
Plaat.jpg (313.39 KiB) 1941 keer bekeken
Aerocatch 2.jpg
Aerocatch 2.jpg (196.71 KiB) 1941 keer bekeken
Het gehele plaatje van het interieur valt gelukkig nu allemaal op z'n plek, ik ben er tevreden mee. Vandaag brengt een vriend wat 3d-geprinte blanks voor het dashboard langs en een mooie houder voor de nieuwe lichte accu, dan kan ik die mooi achter de bijrijdersstoel monteren. De motor is bij het revisiebedrijf en er wordt aan gewerkt, werd mij verteld.

To be continued...!

Martijn M

Re: Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild - Interieur terugplaatsen! [Update P4 / 22.07.2024]

Bericht door Martijn M » 22 jul 2024, 08:38

Lekkere update weer! Moet ook fijn zijn om zo alles op 't gemakje weer op te bouwen, ziet er super strak uit!

Paskal
Auto: meerdere

Re: Megane 2 RS Tracktool & Clio 3 RS Rebuild - Interieur terugplaatsen! [Update P4 / 22.07.2024]

Bericht door Paskal » 22 jul 2024, 10:30

Ziet er erg fraai uit :thumbup: :thumbup:

Weet niet hoe je ventilatie ed straks gaat werken, maar ik vond het altijd bloody hot als ik bij Marco in zijn Golf 1 zat am Ring. Rijdend gaat het nog wel, maar eenmaal in de rij voor het verlaten van de baan was het echt niet lollig meer met uitsluitend van die slides in de ramen. Heb me één ding voorgenomen mocht er nog ooit een tracktool komen: zo'n beetje alles mag eruit, maar airco blijft erin. Die paar kg/pk doet het hem ook niet op het geheel en ik was daar in mijn Clio dan ook erg blij mee.

Yannik Schmidt

Bericht door Yannik Schmidt » 22 jul 2024, 10:48

Martijn M schreef: 22 jul 2024, 08:38 Lekkere update weer! Moet ook fijn zijn om zo alles op 't gemakje weer op te bouwen, ziet er super strak uit!
Thanks Martijn :)
Paskal schreef: 22 jul 2024, 10:30 Ziet er erg fraai uit :thumbup: :thumbup:

Weet niet hoe je ventilatie ed straks gaat werken, maar ik vond het altijd bloody hot als ik bij Marco in zijn Golf 1 zat am Ring. Rijdend gaat het nog wel, maar eenmaal in de rij voor het verlaten van de baan was het echt niet lollig meer met uitsluitend van die slides in de ramen. Heb me één ding voorgenomen mocht er nog ooit een tracktool komen: zo'n beetje alles mag eruit, maar airco blijft erin. Die paar kg/pk doet het hem ook niet op het geheel en ik was daar in mijn Clio dan ook erg blij mee.
Dankjewel! Ik snap wat je bedoeld met de heater. Ik zal er vast ooit spijt van krijgen als het 's werelds warmste plek wordt, maar zoals je zegt tijdens het rijden is het goed te doen. Ik ben ook niet meer van plan TF met de auto te doen omdat ik hem niet per se op kenteken wil zetten, dus ik denk dat files niet echt meer een zorg worden als ik alleen trackdays rij. Deze heater werkt op KVS, ik heb de slangen nu alleen naar de voorruit gelegd en eentje naar een ventilatierooster aan de bijrijderskant. De andere slang heb ik door het schutbord naar voren getrokken, ik denk dat ik die via de parafen naar buiten laat blazen zodat ik de motor altijd nog een beetje kan afkoelen als het nodig is. Ik heb verder ook weinig ervaring met zulke heaters, maar ik wilde gewoon eens full-racecar gaan... mocht dat kut zijn, heeft de Clio wel nog airco en een kachelmotor. :df:

Plaats reactie