Kevin's projecten. Rx7's

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Nivek
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Re: Kevin's projecten. Rx7 FB project van start? Eindelijk wat rondje met de FC :D

Bericht door Nivek » 01 dec 2024, 13:23

Ik heb wat full-size samples liggen van gekleurde / cameleon raam folie. Als 2e auto heb ik mijn Lexus maar even gebruikt. Kleur vind ik erg mooi en egaal (ten opzichte van de rood, ander merk, die op de caddy zit, die is erg "wolkerig"), maar ook deze folie is niet van top kwaliteit. Het is dun, makkelijk te verbranden en makkelijk vouwen in te drukken. Ik heb er ook dus wat foutjes in zitten die niet weg te krijgen zijn.

Misschien ligt het aan mij, doe het ook niet elke dag, maar los van dat lijkt het erg lastig om goeie kwaliteit Cameleon folie te vinden.

Afbeelding

Nivek

Re: Kevin's projecten. Rx7 FB project van start? Eindelijk wat rondje met de FC :D

Bericht door Nivek » 02 dec 2024, 21:44

Poah :hot:

Afbeelding

Afbeelding

Emiel

Bericht door Emiel » 03 dec 2024, 18:52

Die zien er netjes uit! Vertel!

vester86

Bericht door vester86 » 04 dec 2024, 14:38

niet om te zeuren, maar waarom zou je die cameleon folie überhaupt op je (voor)raam willen plakken?

Nivek

Bericht door Nivek » 05 dec 2024, 22:07

vester86 schreef: 04 dec 2024, 14:38 niet om te zeuren, maar waarom zou je die cameleon folie überhaupt op je (voor)raam willen plakken?
Afhankelijk van de auto, vind ik het er soms best tof uit zien. Het moet wel passen bij elkaar natuurlijk. En voor de mensen die dit willen ben ik aan het oriënteren of ik iets kan vinden wat kwalitatief naar wens is en ben ik aan het kijken of ik het uberhaupt wil gaan aanbieden. En daarvoor moet ik wel een paar auto's plakken om te zien hoe of wat en hoe de folie aan voelt.

Ik heb het op m'n caddy geplakt. Rode folie bij een rode bus. Matched best leuk maar de kleur kwaliteit is ruk.
Dit is een chinese folie, kleur vind ik heel mooi maar, je verwacht het niet, de folie voelt dun en goedkoop aan.

Nivek

Bericht door Nivek » 01 feb 2025, 16:53

W.I.P.

Afbeelding

Nivek

Re: Kevin's projecten. Rx7's

Bericht door Nivek » 27 apr 2025, 21:20

Afbeelding

Zo dan, zijn we weer.

Het is erg druk voor de tijd die ik beschikbaar heb. Dag minder bij de baas, dag meer voor m'n zelf, dus druk = goed. Alleen niet voor de eigen projecten.

Sterker nog, de enige reden dat ik wat heb kunnen doen dit weeken is ten gevolgen van enorm uitlopende back-orders. Hele planning op een hoop, maar het is wat het is...

Ik heb fender flares binnen gekregen voor de FB. Dus die liggen nu te wachten tot ik ga beginnen met de auto.

Afbeelding

En voor de motor heb ik een andere template binnen gekregen + nog wat andere tools. Daarmee heb ik in de (noodgedwongen) vrije tijd originele poorten vergroot naar een "street port". Voor de primary poorten zijn daarmee aanzienlijk groter geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu komt het lastige, de poort timing en duration uit zien te vogelen. Dan kan ik eindelijk weer gaan rommelen met het ontwerp van het inlaatspruitstuk.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 apr 2025, 05:06

Gaaf om eens zo te zien het blok!

Estoque

Bericht door Estoque » 28 apr 2025, 14:35

Wat is de reden dat je voor de Streetport gaat en niet voor de Bridgeport?

Dikke wankel bouwen staat heel hoog op m'n "ooit dat nog" lijstje.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 28 apr 2025, 14:41

Mooi werk. Wat is het verwachte vermogen met deze mods?

Nivek

Bericht door Nivek » 28 apr 2025, 22:01

Estoque schreef: 28 apr 2025, 14:35 Wat is de reden dat je voor de Streetport gaat en niet voor de Bridgeport?

Dikke wankel bouwen staat heel hoog op m'n "ooit dat nog" lijstje.
Omdat dit gecombineerd word met een semi-peripheral port

Afbeelding

SlowCo schreef: 28 apr 2025, 14:41 Mooi werk. Wat is het verwachte vermogen met deze mods?

Hoop = uitgestelde teleurstelling, maar toch hoop ik voorzichtig op een 250pk n/a

Vandaar dat me dit project ook echt veel te langzaam gaat want ik ben enorm nieuwsgierig :lol:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 29 apr 2025, 00:19

Zou een mooi resultaat zijn.

Nivek

Bericht door Nivek » 14 jun 2025, 17:51

Door drukte is er bijzonder weinig gebeurd afgelopen periode. De FC is nog niet eens uit de schorsing...

Ik heb nog altijd geen specificaties kunnen krijgen / vinden van de poort timing, ik zal dit dus zelf moeten gaan doen. Ik heb een stuk plexiglas besteld en een krukas graden wiel. Daarmee zou ik uit moeten kunnen vogelen wanneer en hoe lang de poorten open gaan/zijn. Die data heb ik dan weer nodig om de inlaat lengte te berekenen.

De FC heb ik een nieuwe accu in gezet vandaag, dat was nummer 2 die ik om zeep geholpen heb. Moet eens kijken of die lithium accu's nog te redden zijn want dit is ook zonde.

Ik heb vandaag ook een alu U-profiel gebruikt om de trek-kracht van de spoiler wat meer te verdelen.

Afbeelding

Ik heb opdracht gegeven om 2 nieuwe aluminium hats te laten maken voor de voorste remschijven. Ik heb last van piston knock-back dus ik wilde een andere aluminium legering gaan proberen. Daarnaast heb ik in de tekening een foutje ontdekt. In de tekening hieronder, is rechts de flens die op de naaf ligt, en links de naaf die op de schijf gemonteerd zit.

Het diagonale deel liep van dik naar dun, in opzicht van naaf naar remschijf. Dit heb ik nu gewijzigd naar een gelijke dikte, of zelfs ietsje dikker.

Hopelijk lost dit het probleem op.

Afbeelding

Tot slot heb ik van de week een keer tijd gevonden om een "jig" in elkaar te lassen zodat ik óók een keer verder kan met het veerpoot project

Afbeelding

En nu weer door met m'n werk. Als de onderdelen een keer vrij gegeven worden bij de douane tenminste...

Plaats reactie