Op een paar dagen na, gewoon alweer een jaar verder..... Jeetje...
Ik ben erg druk met werk en projecten voor klanten (voor de tijd die ik beschikbaar heb) dus de prive dingen gaan minder hard. Misschien gunstig want dan kost het minder geld
Vandaag heb ik onderdeeltjes uit mijn laatste post binnen gekregen. Om even aan te geven waar m'n hoofd vooral niet aanwezig is

Gemaakt uit chromoly. Ik moet nog afstandbusjes maken dus dat zal ook wel weer eventjes duren....
Ook waren de problemen met piston knock-back nog niet verholpen na het monteren van de nieuwe remschijf harten. Nu heb ik stalen wielnaven gemonteerd ten opzichte van de originele aluminium. Morgen neem ik de auto mee naar werk en dan kunnen we aanvoelen of dit wél de oplossing is geweest.
Het motorblok waar ik mee bezig was, voor de rx7 FB, daar heb ik (inmiddels ook alweer lang geleden) een inlaatspruitstuk met enige moeite voor ontworpen. Ik heb een prototype geprint, ik had ambitieus het idee om nog een variant te maken en te testen voor de definitieve versie komt. Maar ik denk dat ik dat laat voor wat het is.
Maar. Alles is kort daarna in de ijskast gegaan betreft de FB.
Ik ben namelijk ingesprek geraakt met een man in belgie, die vele jaren langer in de wankels zit. Tijdens dit gesprek ging het ook over racen, je laat wat ideeën vallen "mocht de tijd en het budget het ooit toelaten" waarop de reactie volgde: "wellicht kunt u beter naar klassiekers kijken. Lichte speelse auto's met regelementen lang niet zo streng als moderne klassementen. Denk aan een R100 of een RX2". Nou zeg ik, een RX2 lijkt me best gaaf voor de collectie, maar dan gewoon als straat auto. Nou zegt die man: "ik heb er toevallig een in de aanbieding. En Nederlandse auto!"
Dus alles was gelijk verziekt. Ik ben wezen kijken, kennis gemaakt met die man en afgelopen weekend was het eindelijk zo ver om de auto op te halen.
Een Mazda RX2 sedan, verkocht in Nederland in 1972, rijdend naar Belgie vertrokken in '93 en nu weer terug in Nederland.
Naar mijn weten 1 van 4 Mazda's RX2 in Nederland.
Moet nog volledig nagelopen en rijklaar gemaakt worden. Waaronder een motor revisie puur ter zekerheid omdat dit gewoon écht oud is.
Super blij!