Gisteren d-day. Klein beetje zenuwachtig, kwam meer omdat ik een aversie heb tegen naalden en schijnt dat je nogal wat verdovingen nodig had. Zo ook bij mij, waten in totaal bijna 100 verdovingen, en waren redelijk onplezante prikjes

Verder was de behandeling zo goed als pijnloos. En de mensen van de kliniek waren echt super aardig en behulpzaam, dat maakt een behandeling ook 100% dragelijker.
Uiteindelijk zijn er 1264 graft geamputeerd bij mij in de ochtend. Dit is aan de achterzijde van mijn hoofd gebeurd, wat academisch gezien geen hoofdhaard meer is maar huidhaar, ondanks het met elkaar verbonden is. Huidhaar heeft een sterkere structuur (bij de meeste mensen) dan hoofdhaar en daarom is het uitermate geschikt als donor.

- haar1
- Afbeelding van WhatsApp op 2023-04-06 om 13.26.55.jpg (58.46 KiB) 950 keer bekeken

- haar2
- Afbeelding van WhatsApp op 2023-04-06 om 13.26.55.jpg (68.85 KiB) 950 keer bekeken
De doctoren vertelden dat ik uitzonderlijk mooi, dik en gezond haar heb. Gemiddeld zien ze bij patiënten 1, 2 of 3 haren per haarzakje (graft), bij mij was het gemiddeld 2,3 of 4 haren per haarzak, ik had er zelfs meerderen tussen zitten die tot wel 6 haren per haarzak hadden, was volgens één van de doctoren (die al 13j in het vak zat) "bijzonder uitzonderlijk". Leuk om te horen. Omdat het implanteren ook op kwaliteit van het haarzakje gesorteerd gaat (dichterbij het oorsprokelijke hoofdhaar plaatsen ze de sterkste haarzakjes met meeste haren, aan de uiteinden degenen met minste haren) hadden ze in eerste instantie niet eens genoeg haarzakjes met één haar, hierom zijn er iets meer grafts geamputeerd dan op voorhand geraamd werd. In de middag is alles weer geplaatst (in mijn inhammen), al met al toch een behoorlijke operatie. Was ook mega suf nadien.
Momenteel ziet het er uit als een gazastrook en het is ook gevoelig (licht pijnlijk) wanneer ik bijvoorbeeld iets eet. Nazorg is ook wel een ding, mag bijvoorbeeld de eerste twee nachten niet op mijn zij slapen. En ben absuluut geen rugslaper dus vraag mij niet wat voor top nacht ik gehad heb zonet

Na de behandeling mag je ook zes dagen geen haar wassen, daarna mag het pas met een handdoek over het nieuwe gebied met speciale zeep. Allemaal even geen prettige dingen, maar hey het is voor een goed doel.
Oh ja, ik heb niet echt een foto van mijzelf van voor de behandeling, omdat ik altijd wel mijn hoofd zodanig naar de camera draaide dat mijn inhammen niet goed zichtbaar waren

Bij de kliniek hebben ze wel uitgebreid duidelijk foto's gemaakt, denk dat deze met een rapportje nog wel zullen volgen.