Het DF salarisdraadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Re: Het DF salarisdraadje

Bericht door allen » 21 apr 2020, 09:17

Wouter81 schreef: 21 apr 2020, 09:00
Downforce Hans schreef: 21 apr 2020, 08:56 Ik zeg altijd maar zo...kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt........ daar wordt je veel gelukkiger van.
Inderdaad, zo is het helemaal.

Maar begrijp van jou ook altijd dat dat bij allen niet opgaat? :ongeveer als:
Je vergist je. Ik verveelde geen moment van de dag! :roflol:

Tom

Bericht door Tom » 21 apr 2020, 09:37

indobesar schreef: 21 apr 2020, 09:06
Vergelijk op DF voegt niet zoveel toe, echter met directe collega’s, of personen in dezelfde functie/branche erg zinvol. Tegenwoordig benchmarken we alles, waren zo geheimzinnig over salaris?! :hmmm:
Geheimzinnig doen over salaris is vooral in het voordeel van de werkgever, die heeft er geen belang bij dat werknemers het onderling en vooral met concurrenten gaan vergelijken.
dvh schreef: 21 apr 2020, 08:52
Ik heb altijd een terugval-gedachte. Zo van: Mocht alles naar de klote gaan. In een sociale huurwoning met een zak chips op de bank en Netflix aan vermaak ik mij ook best.

Stelt gerust :-)
Inderdaad, iets diep in mij zou ook wel vrachtwagenchauffeur willen zijn. Lekker overal heenkachelen, de hele dag niemand die aan je kop zeikt, gehaktbal bij elk tankstation, schijt hebben aan hoe je erbij loopt en dat je een dikke pens hebt die onder je shirt uit komt etc.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 21 apr 2020, 09:42

Ik ben best tevreden met mijn salaris. Helaas kan ik met mijn salaris op dit moment nergens wonen. Met de huidige huurprijzen en de eis van 3,5 - 4x bruto als inkomenseis wordt huren lastig en een hypotheek met een studieschuld gaat 'm ook niet worden.

Salarisverhoging zit er dit jaar ook niet in door de Coronaperikelen, dus ik ga straks weer terug naar mijn ouders als ik straks (verplicht) mijn studio verlaat. Het is niet anders.....

Knot

Bericht door Knot » 21 apr 2020, 09:42

Totdat je afgesneden wordt, remtestjes krijg en een 9mm op je kop omdat ze de lading even willen overladen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 09:44

Downforce Hans schreef: 21 apr 2020, 08:56 Ik zeg altijd maar zo...kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt........ daar wordt je veel gelukkiger van.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik denk dat dit ook een van de drivers zal zijn de komende maanden, zo niet jaren. Door dit klotevirus gaan mensen weer terug naar de basis, en zullen weer zien wat eigenlijk echt gelukkig maakt. Een boswandeling is gratis, eendjes kijken in het park met je kinderen is gratis, een goed gesprek hebben is gratis, etc. Nieuwe auto, nieuwe keuken, groter huis, nog groter huis, niet een maar twee Rolexen, etc. is allemaal maar relatief. Die denkwijze is natuurlijk niet stimulerend voor de economie, maar ik verwacht wel dat het gros in deze stand gaat leven. Niets mis mee imho.

Overigens is twee Rolexen toch stiekem ook wel leuk... :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 apr 2020, 09:47

Tom schreef: 21 apr 2020, 09:37
indobesar schreef: 21 apr 2020, 09:06
Vergelijk op DF voegt niet zoveel toe, echter met directe collega’s, of personen in dezelfde functie/branche erg zinvol. Tegenwoordig benchmarken we alles, waren zo geheimzinnig over salaris?! :hmmm:
Geheimzinnig doen over salaris is vooral in het voordeel van de werkgever, die heeft er geen belang bij dat werknemers het onderling en vooral met concurrenten gaan vergelijken.
dvh schreef: 21 apr 2020, 08:52
Ik heb altijd een terugval-gedachte. Zo van: Mocht alles naar de klote gaan. In een sociale huurwoning met een zak chips op de bank en Netflix aan vermaak ik mij ook best.

Stelt gerust :-)
Inderdaad, iets diep in mij zou ook wel vrachtwagenchauffeur willen zijn. Lekker overal heenkachelen, de hele dag niemand die aan je kop zeikt, gehaktbal bij elk tankstation, schijt hebben aan hoe je erbij loopt en dat je een dikke pens hebt die onder je shirt uit komt etc.
Met dat laatste ben je al aardig op weg toch?

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 09:48

*paging JP

Tom

Bericht door Tom » 21 apr 2020, 09:49

Bram schreef: 21 apr 2020, 09:47
:clap:

dvh

Bericht door dvh » 21 apr 2020, 09:50

Heerlijk
De barre gaanders

WJ

Bericht door WJ » 21 apr 2020, 09:56

15+ jaar geleden misschien. Maar nu is het geen pret op de wegen, veelste druk.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 apr 2020, 10:05

Joël D. schreef: 21 apr 2020, 09:42 Ik ben best tevreden met mijn salaris. Helaas kan ik met mijn salaris op dit moment nergens wonen. Met de huidige huurprijzen en de eis van 3,5 - 4x bruto als inkomenseis wordt huren lastig en een hypotheek met een studieschuld gaat 'm ook niet worden.

Salarisverhoging zit er dit jaar ook niet in door de Coronaperikelen, dus ik ga straks weer terug naar mijn ouders als ik straks (verplicht) mijn studio verlaat. Het is niet anders.....
Is natuurlijk kut als je gewend bent om op jezelf te wonen, maar persoonlijk zou ik op dit moment als starter ook niets willen kopen (of huren). Prijzen gaan absoluut nergens over en met de huidige economische stand zouden de prijzen zomaar op hun top kunnen zitten.

Kortom, bij je ouders in trekken. Maximaal sparen plus studieschuld wegwerken en toeslaan op de woningmarkt als de gekte weer wat ingeperkt is.
Volgens mij ben je pas net aan het werk, dat salaris zal misschien dit jaar niet stijgen maar de komende jaren zal dat wel goedkomen. Geen idee of je in een relatie zit, maar het kan zomaar zijn dat je t.z.t. met twee personen iets kunt kopen waardoor een huis ook al beter haalbaar wordt.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 apr 2020, 10:08

///Joost schreef: 21 apr 2020, 09:44
Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik denk dat dit ook een van de drivers zal zijn de komende maanden, zo niet jaren. Door dit klotevirus gaan mensen weer terug naar de basis, en zullen weer zien wat eigenlijk echt gelukkig maakt. Een boswandeling is gratis, eendjes kijken in het park met je kinderen is gratis, een goed gesprek hebben is gratis, etc. Nieuwe auto, nieuwe keuken, groter huis, nog groter huis, niet een maar twee Rolexen, etc. is allemaal maar relatief. Die denkwijze is natuurlijk niet stimulerend voor de economie, maar ik verwacht wel dat het gros in deze stand gaat leven. Niets mis mee imho.

Dit, iig zet het je wel aan het nadenken. Zeker hoeveel logistieke bewegingen je maakt op een dag. Kinderen gaan straks op fiets naar school iig en boodschappen blijven we online bestellen. Naast dat er op papier dan wel een auto uit kan brengt het ook gewoon veel meer rust. Verder draait het huishouden gewoon door dus wat heb je nu echt nodig? Luxe hebben, houden en kopen kost eigenlijk best veel energie (naast poen).... Wij gaan een stuk meer terug naar de basis zodat je je niet laat afleiden en je kunt focussen op wat je echt wil. De Porsche staat dus op marktplaats, er gaat nog een motortje of 2-3 uit en dan kan ik lekker bezig met het zelf bouwen van een Ducati (wat ik heel lang wil) en een M-Coupe klaar maken. Heb er nu al zin in :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 apr 2020, 10:12

Godzijdank blijft de M-Coupé :clap:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 apr 2020, 10:16

Eens, dat is een mindset.

Staat echter los over het salaris en waarom dit topic is gestart. ;-)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 apr 2020, 10:28

Tom schreef: 21 apr 2020, 09:49
Bram schreef: 21 apr 2020, 09:47
:clap:
:lol: :lol: :lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 11:16

indobesar schreef: 21 apr 2020, 10:16 Eens, dat is een mindset.

Staat echter los over het salaris en waarom dit topic is gestart. ;-)
Klopt. Dat was idd niet echt on topic... Salaris ga ik niet delen. Ik begrijp ook niet wat de reden daarvan is, zoals jij zegt irrelevant ivm verschillende beroepsgroepen, etc. Het wordt alleen maar een 'wie heeft de langste' topic. Mensen zijn in NL over het algemeen nogal afgunstig, en dat wordt alleen maar gevoed door het delen van inkomsten. Of gaan we ook delen wat iedereen op de bank heeft staan, of hoeveel krediet iedereen heeft, of hoe hoog onze hypotheken zijn? Dat zegt namelijk ook wel wat over hoe je met geld om gaat. Salaris is maar een deel van het plaatje.

Kortom, sommige zaken zijn gewoon prive, en in mijn geval blijft dat zo.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 21 apr 2020, 11:30

Omdat er hier heel veel verschillende beroepen en zzp-ers bij elkaar zijn heeft het vergelijken inderdaad weinig zin.
Tsja, wat ik verdien? Genoeg om mee rond te komen in ieder geval :tooth:

Sommige uitgaven moeten we even mee wachten of verstandiger mee zijn en de andere uitgave kan zo gedaan worden.
Hebben hier wel het uitzicht dat er de komende jaren meer "lucht" gaat komen, dus dat is sowieso goed. Zelf helaas gedwongen om naar een andere baan te zoeken (iets met Corona en alles wat op slot gaat), lastige tijd om te zoeken en wellicht dat het daardoor op korte termijn de knip daarom even dicht gaat maar dat zien we vanzelf wel.
Zijn gewoon dik tevreden met wat we hebben, thuis kan ik zowel voor als achter het huis een flink eind vrij kijken, leuk stuk grond er omheen en dat is mij meer waard dan iedere maand een topsalaris.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 apr 2020, 11:38

Bram schreef: 21 apr 2020, 10:12 Godzijdank blijft de M-Coupé :clap:
Dát staat er niet ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2020, 11:42

Richardt. schreef: 21 apr 2020, 10:05
Joël D. schreef: 21 apr 2020, 09:42 Ik ben best tevreden met mijn salaris. Helaas kan ik met mijn salaris op dit moment nergens wonen. Met de huidige huurprijzen en de eis van 3,5 - 4x bruto als inkomenseis wordt huren lastig en een hypotheek met een studieschuld gaat 'm ook niet worden.

Is natuurlijk kut als je gewend bent om op jezelf te wonen, maar persoonlijk zou ik op dit moment als starter ook niets willen kopen (of huren). Prijzen gaan absoluut nergens over en met de huidige economische stand zouden de prijzen zomaar op hun top kunnen zitten.

Kortom, bij je ouders in trekken. Maximaal sparen plus studieschuld wegwerken en toeslaan op de woningmarkt als de gekte weer wat ingeperkt is.
Volgens mij ben je pas net aan het werk, dat salaris zal misschien dit jaar niet stijgen maar de komende jaren zal dat wel goedkomen. Geen idee of je in een relatie zit, maar het kan zomaar zijn dat je t.z.t. met twee personen iets kunt kopen waardoor een huis ook al beter haalbaar wordt.
Hoe lang zou je willen blijven zitten dan? Wanneer is de gekte over? Geef me die glazen bol! Vorig jaar een huis gekocht, en verkocht, tijdens de gekte. Gelukkig maar dacht ik nog een week of 2 terug. Maar nu staan er in de straat, waar ik dus een jaartje weg ben, weer 2 woningen te koop. Het loopt storm met bezichtigingen! En de hypotheekrente is ook nog steeds lager dan vorig jaar, en dat vond ik al laag. Kortom, je weet het niet hè...

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2020, 11:57

Klinkt allemaal leuk en aardig hoor. Tuurlijk is alles relatief, maar wel makkelijk wegwuiven zo. Zoals in de vorige post gezegd, net vorig jaar een huis gekocht en verkocht. Dan kun je wel zeggen dat ik er zo in kan en kan gaan leven. Die nieuwe keuken is maar relatief, die badkamer ook. Maar ik heb/had de mogelijkheden ook om dat te veranderen, dus doe ik dat ook. Niet voor de buren, familie, of voor jou. Gewoon omdat wij dat woongenot vinden. We passen de woning aan aan onze wensen zover dat in onze mogelijkheden ligt. Kan dat niet (meer) dan zoeken we een ander oplossing.
Wat dvh zegt bv, de terugval-gedachte. Als het niet anders is, dan is het niet anders. Maar nu ff niet :wink: En de business waar ik in werk gaat het niet crescendo, maar eens kijken of ik het komende jaar of 2 jaar overleef. Maar ik weet het niet, dus leef ik door totdat ik het wel weet en pas me dan maar aan aan de omstandigheden. Anders wordt het wel heel angstig leven...

allen

Bericht door allen » 21 apr 2020, 12:01

Natuurmonumenten gaat parkeergeld vragen voor de parkeerplaatsen Joost...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 apr 2020, 12:03

Ik zeg ook als starter, zeker zoals Joël die gewoon klem zit door een startersalaris, studieschuld en torenhoge huizenprijzen (zowel koop als huur). Door de huidige gekte is het als starter, bijna niet te doen in veel regio's. Als je dan toch niets kunt en terug moet naar je ouders dan zou ik maximaal sparen/aflossen en er op gokken dat de huizenprijzen iets gaan dalen want dat zou zomaar kunnen in deze tijd.

Mensen zoals jij, geen startsalaris, geen studieschuld, werkende vrouw (gok ik), misschien wel een fijne overwaarde op je oude huis én misschien al een deel afgelost. Dat maakt verhuizen, ondanks de hoge woningprijzen, wel iets beter behapbaar.

Woningen worden nog steeds verkocht, maar ik lees her en der al berichten dat er minder bezichtigingen zijn, woningen iets langer te koop staan en dat de biedingen nog steeds hoog zijn maar toch ook een fractie beginnen af te zwakken. Ik heb ook geen glazen bol, maar als starter zou ik mijn kans afwachten.

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2020, 12:05

En dan nu mijn salaris, want daar ging dit draadje over. Ik krijg nooit berichten van de bank dat ik rood sta, dus het zal voldoende zijn om de maand door te komen :)

Overigens zou ik best mijn salaris écht willen delen. Maar omdat het not done is NL, en niemand het hier doet en om de hete brei heen blijft draaien, doe ik het ook niet :)

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 21 apr 2020, 12:06

Richardt. schreef: 21 apr 2020, 10:05 Kortom, bij je ouders in trekken. Maximaal sparen plus studieschuld wegwerken en toeslaan op de woningmarkt als de gekte weer wat ingeperkt is.
Helaas, eeuwige single hier. ;)

Maar dat is ook mijn plan, behalve dat aflossen. Ik moet nog even kijken wat het slimste is om te doen, helemaal met de huidige regels mbt terugbetalen.

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2020, 12:09

Richardt. schreef: 21 apr 2020, 12:03 Ik zeg ook als starter, zeker zoals Joël die gewoon klem zit door een startersalaris, studieschuld en torenhoge huizenprijzen (zowel koop als huur). Door de huidige gekte is het als starter, bijna niet te doen in veel regio's. Als je dan toch niets kunt en terug moet naar je ouders dan zou ik maximaal sparen/aflossen en er op gokken dat de huizenprijzen iets gaan dalen want dat zou zomaar kunnen in deze tijd.

Mensen zoals jij, geen startsalaris, geen studieschuld, werkende vrouw (gok ik), misschien wel een fijne overwaarde op je oude huis én misschien al een deel afgelost. Dat maakt verhuizen, ondanks de hoge woningprijzen, wel iets beter behapbaar.

Woningen worden nog steeds verkocht, maar ik lees her en der al berichten dat er minder bezichtigingen zijn, woningen iets langer te koop staan en dat de biedingen nog steeds hoog zijn maar toch ook een fractie beginnen af te zwakken. Ik heb ook geen glazen bol, maar als starter zou ik mijn kans afwachten.
Snap ik Richard, dat je op Joël doelt.

Maar ik zou mijn kans pakken, als die zich nu voor zou doen. Je kunt wachten tot je een ons weegt. En een huis is op langere termijn, daar zijn niet veel mensen echt slechter van geworden. Zolang je financiën maar binnen blijven komen natuurlijk. Blijven wachten op dat buitenkansje dan blijf je wachten tot je een ons weegt. Als die langskomt, pakken! Is met auto’s ook zo, ga je zitten wachten dan is dat pareltje al weer weg voordat jij durft te beslissen.

Plaats reactie