
Smart Roadster
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Cav: Alpine levert goede spullen en wordt ook vaak in de caraudio-competities gebruikt voor sound quality wedstrijden. Dat is dus wat anders dan dat dB-drag gedoe.
@Michel: Ik weet het niet. Misschien over een paar maanden als ze er echt vanaf moeten dat het nog wat zakt, maar nu ondertussen in Den Haag al 4,5-5000 korting voorbij zien komen.
@Allen: Ik heb niet op de kleur gelet, ging mij om het iPod verhaal. Luister nooit meer naar CDs en heel weinig naar de radio.
@Michel: Ik weet het niet. Misschien over een paar maanden als ze er echt vanaf moeten dat het nog wat zakt, maar nu ondertussen in Den Haag al 4,5-5000 korting voorbij zien komen.
@Allen: Ik heb niet op de kleur gelet, ging mij om het iPod verhaal. Luister nooit meer naar CDs en heel weinig naar de radio.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
he Stephane man ik wist niet dat je er twee had ! Gefeliciteerd echt geweldig. Jammer van ongeluk en (lichamelijke) schade.
Is de auto nu al terug van herstelbedrijf? Nog complicaties? Heb je al meer dingen gemonteer? Wat nu de auto schade heeft en aangepast wordt, kan je natuurlijk meteen de andere dingen meenemen toch?
Jammer alleen dat je geen duidelijke foto hebt van de auto met velgen, of ligt dat aan mijn ogen?
Is de auto nu al terug van herstelbedrijf? Nog complicaties? Heb je al meer dingen gemonteer? Wat nu de auto schade heeft en aangepast wordt, kan je natuurlijk meteen de andere dingen meenemen toch?
Jammer alleen dat je geen duidelijke foto hebt van de auto met velgen, of ligt dat aan mijn ogen?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Ilija: De auto is gelukkig al weer terug zonder complicaties tot nog toe. Inmiddels al weer zo'n 5-600km mee gereden. Ik heb ondertussen nog geen andere dingen gemonteerd. Ik heb Jos (zie post hierboven) nog steeds niet gesproken. Waarschijnlijk rijd ik er volgende week vrijdag even langs en heel misschien morgen als ik tijd over heb.Macboy schreef:he Stephane man ik wist niet dat je er twee had ! Gefeliciteerd echt geweldig. Jammer van ongeluk en (lichamelijke) schade.
Is de auto nu al terug van herstelbedrijf? Nog complicaties? Heb je al meer dingen gemonteer? Wat nu de auto schade heeft en aangepast wordt, kan je natuurlijk meteen de andere dingen meenemen toch?
Jammer alleen dat je geen duidelijke foto hebt van de auto met velgen, of ligt dat aan mijn ogen?
Had je deze foto al gezien, die staat een stukje verder terug. Dit is misschien wat duidelijker:
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane ... in027d.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Bij deze de foto's. Het is een CK3400 geworden i.p.v. de 3300, die was niet meer leverbaar. Deze heeft een full-colour kleurenscherm.
[img:500:332]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Alpine024.jpg[/img]
[img:500:332]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Alpine025.jpg[/img]
De GPS-sensor werkte nog niet helemaal samen met de http://www.nav4all.com software. Ik had eerder vanavond een melding hiervan gemaakt. En op zaterdagavond krijg ik gewoon een mailtje terug van hun support-medewerkers. Echt geniaal is dat
[img:500:332]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Alpine024.jpg[/img]
[img:500:332]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Alpine025.jpg[/img]
De GPS-sensor werkte nog niet helemaal samen met de http://www.nav4all.com software. Ik had eerder vanavond een melding hiervan gemaakt. En op zaterdagavond krijg ik gewoon een mailtje terug van hun support-medewerkers. Echt geniaal is dat

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Inmiddels werkt de Nav4all-software in combinatie met de Parrot LS3400-GPS unit. Ik heb dus tegelijkertijd GPS-navigatie en een BT carkit verbinding met hetzelfde apparaat!
Ik ben hier echt heel blij mee en ook grote complimenten voor de (NLse) mensen van Nav4all die me direct hebben geholpen en hun software hebben aangepast om dit mogelijk te maken.
Superondersteuning en nu ook met een werkend resultaat! Vorige keer zaterdagmiddag een mailtje gestuurd en zaterdagavond al antwoord, daarna ook zondagavond zelfs nog. Paar dagen later een werkende versie.
Navi en handsfree bellen met hetzelfde apparaat via één en dezelfde telefoon. Met kaarten die altijd up-to-date zijn zonder achterhaalde kaartinformatie op simkaart/DVD/CD, waarvoor je ook nog eens updates moet kopen. Beter je kaart downloaden via GPRS met nieuwe informatie. O ja, ook nog eens wereldwijd en niet beperkt tot Benelux of half Europa.
<NL-mode>En het is nu ook nog gratis tot en met 15 augustus, daarna een abonnement van 10-15 Euro per jaar op de service.<NL-mode>
Ik ben hier echt heel blij mee en ook grote complimenten voor de (NLse) mensen van Nav4all die me direct hebben geholpen en hun software hebben aangepast om dit mogelijk te maken.
Superondersteuning en nu ook met een werkend resultaat! Vorige keer zaterdagmiddag een mailtje gestuurd en zaterdagavond al antwoord, daarna ook zondagavond zelfs nog. Paar dagen later een werkende versie.
Navi en handsfree bellen met hetzelfde apparaat via één en dezelfde telefoon. Met kaarten die altijd up-to-date zijn zonder achterhaalde kaartinformatie op simkaart/DVD/CD, waarvoor je ook nog eens updates moet kopen. Beter je kaart downloaden via GPRS met nieuwe informatie. O ja, ook nog eens wereldwijd en niet beperkt tot Benelux of half Europa.
<NL-mode>En het is nu ook nog gratis tot en met 15 augustus, daarna een abonnement van 10-15 Euro per jaar op de service.<NL-mode>
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Toch maar goed dat ik garantie op mijn auto heb. Het diagnose-lampje brandde afgelopen zaterdag. Auto weggebracht, keurig vervangende auto mee gekregen bij sc Rotterdam. Gisteren de auto weer opgehaald met een nieuwe katalysator, wat in dit geval betekent een compleet nieuwe uitlaat.
Katalysator was defect en volgens het sc (=smartcenter) lag de oorzaak in de brandstof. Ik had er nu V-power ingegooid in plaats van de Euro 95 normaal gesproken. Apart verhaal, maar tijdens de Shell Pura-tijd was het een veel voorkomend probleem bij smart hoorde ik van hen.
Blijkbaar leiden de additieven op een of andere manier tot reacties met de kat wat dan weer tot foutmeldingen in de diagnose leidt. In mijn Brabus al allerlei verschillende soorten benzine er in gegooid, altijd minstens 98, en tot nog toe geen problemen mee.
Katalysator was defect en volgens het sc (=smartcenter) lag de oorzaak in de brandstof. Ik had er nu V-power ingegooid in plaats van de Euro 95 normaal gesproken. Apart verhaal, maar tijdens de Shell Pura-tijd was het een veel voorkomend probleem bij smart hoorde ik van hen.
Blijkbaar leiden de additieven op een of andere manier tot reacties met de kat wat dan weer tot foutmeldingen in de diagnose leidt. In mijn Brabus al allerlei verschillende soorten benzine er in gegooid, altijd minstens 98, en tot nog toe geen problemen mee.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik zit nu meestal in Amsterdam, Mark. Vandaar dat je me nooit meer ziet daarmarkk schreef:He Stephane, zit je nog steeds in Zoetermeer ? Ik zie je nooit meer !

@Dutch: 1e vraag weet ik geen antwoord, 2e is voor mij vooral praktische functies waar het me om gaat. Uiterlijk van de Alpine is niet helemaal grandioos, maar hij werkt prima.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Had al een half jaar xenon klaarliggen, vandaag eindelijk eens laten monteren. Ziet er goed uit:
Ballast links en rechts:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Xenon003.jpg[/img]
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Xenon007.jpg[/img]
Aan boord:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Xenon010.jpg[/img]
Dit is een set die zelfs E-keur van de RDW heeft, moet dus wel goed zijn. Is overigens een hele complete set met goede kwaliteit connectoren en materialen.
P.S. Gelijk even de stand van de lichten na laten kijken en die stonden (nog steeds) goed na montage.
Ballast links en rechts:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Xenon003.jpg[/img]
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Xenon007.jpg[/img]
Aan boord:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/Xenon010.jpg[/img]
Dit is een set die zelfs E-keur van de RDW heeft, moet dus wel goed zijn. Is overigens een hele complete set met goede kwaliteit connectoren en materialen.
P.S. Gelijk even de stand van de lichten na laten kijken en die stonden (nog steeds) goed na montage.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Slecht nieuws en goed nieuws...
Er is slecht nieuws over de roadster en er is ook goed nieuws. Om met het slechte nieuws te beginnen: de motor is aan het overlijden. Afgelopen week een olieverbruik test gedaan en het olieverbruik was fors. Ik had hier zelf om gevraagd omdat ik het in de gaten houd.
Toen compressie-meting gedaan, cilinder 1 was 10, 2 en 3 7. En dat terwijl ze normaal gesproken 10,5 moeten zijn. Vervolgens met een endoscoop in de cilinders gekeken en daar waren over alle cilinders krassen en groeven zichtbaar en op de 1e ook brandplekken. Serieus niet goed dus. Komende donderdag gaat hij naar binnen om de kop er af te halen en waarschijnlijk moet er een nieuwe motor in.
Dan komt als het goed is het goede nieuws: dit is garantiewerk dus daarmee ook voor rekening DCNL en/of Smart NL. De motor was al ingereden door de vorige eigenaar en misschien niet helemaal goed ermee om gegaan. Achteraf moeilijk te zeggen natuurlijk. Met een nieuwe motor heb ik gelijk een goede basis om op verder te gaan, want waarschijnlijk gaat het blok er 2 weken na inbouw weer uit om aangepakt te worden. Nadeel is wel dat ik hem weer even kwijt ben, maar vervangend vervoer wordt geregeld.
Toen compressie-meting gedaan, cilinder 1 was 10, 2 en 3 7. En dat terwijl ze normaal gesproken 10,5 moeten zijn. Vervolgens met een endoscoop in de cilinders gekeken en daar waren over alle cilinders krassen en groeven zichtbaar en op de 1e ook brandplekken. Serieus niet goed dus. Komende donderdag gaat hij naar binnen om de kop er af te halen en waarschijnlijk moet er een nieuwe motor in.
Dan komt als het goed is het goede nieuws: dit is garantiewerk dus daarmee ook voor rekening DCNL en/of Smart NL. De motor was al ingereden door de vorige eigenaar en misschien niet helemaal goed ermee om gegaan. Achteraf moeilijk te zeggen natuurlijk. Met een nieuwe motor heb ik gelijk een goede basis om op verder te gaan, want waarschijnlijk gaat het blok er 2 weken na inbouw weer uit om aangepakt te worden. Nadeel is wel dat ik hem weer even kwijt ben, maar vervangend vervoer wordt geregeld.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dat verbaast mij niets. Ik hoorde van Dick dingen die Marnix verteld heeft over de kwaliteit van de motoren. Als ik de motor aanpak moet daar ook zeker wat aan gedaan worden.Fabian schreef:Klote is dat. Er lopen er best veel kapot moet ik zeggen, heb er bij ons ook al een paar gezien die aan gort gelopen zijn. Zelfde manier, compressie weg, cilinders ingevreten etc. Typisch!
P.S. Voor alle duidelijkheid, op de zwarte staan inmiddels meer dan 80.000km ondertussen. Hiervan zelf ruim 10.000 gereden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Bombadil, Google [Bot], Mathieue30, ron36 en 2 gasten