SEAT Leon FR 2.0 TFSI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 okt 2007, 20:29

Na 33.000km en op BP 98: 280pk en 415Nm:

[img:640:462]http://img258.imageshack.us/img258/3638 ... 000ec4.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 okt 2007, 10:14

Heel netjes, super!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 21 okt 2007, 13:07

Hele nette grafiek 8)


Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 21 okt 2007, 17:27

:shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 23:36

http://www.autojunk.nl/clips/view/131920

Leuke review van de VDV Leon FR 275pk DSG

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 09:43

Sander Spoolder schreef:http://www.autojunk.nl/clips/view/131920

Leuke review van de VDV Leon FR 275pk DSG
Dezelfde auto/setup alleen DSG.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 08 nov 2007, 11:40

Dik "sleeper" heb je 8) .

[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/3299/tn0560bz.jpg[/img]

Ijseloord 2 of nie?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 11:52

Nope, Hoofddorp Floriade terrein. Op deze foto is nog duidelijk te zien dat de achterveren niet goed waren. Auto stond achter veel te hoog, en heeft VDV andere veren geplaatst.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 jan 2008, 05:23

Kan het toch niet laten om nog wat aan de auto te verspijkeren, maar als ik terug ben in NL gaat er een Forge TWINtercooler op:

[img:600:425]http://atp-tuning.at/images/FORGE/6010_x600.jpg[/img]
[img:420:316]http://www.awesome-gti.co.uk/images/for ... oler_l.jpg[/img]

Deze extra IC komt voor de originele IC te zitten. Dus groot voordeel is dat je de originele gewoon kan laten zitten.

Voordelen:
- gemiddeld gaat de inlaattemp. met 20 graden omlaag wat resulteert in een winst van zo'n 10-15pk (op bank gemeten)
- iets zuiniger (bijzaak)
- turbo pakt beter op, daardoor betere gasrespons

Hoop hiermee tegen de 300pk aan te komen. Niet slecht met een standaard turbo. Maar dan is de max. er wel uit.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 jan 2008, 08:50

Blijft een indrukwekkend vermogen met een standaard turbo.

Michel

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 21 jan 2008, 09:54

:shock: Ziet er indrukwekkend uit, overweeg je ook nog een andere turbo?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 jan 2008, 11:08

Erik-Jan schreef::shock: Ziet er indrukwekkend uit, overweeg je ook nog een andere turbo?
Heb er wel aan gedacht, maar vind het de investering niet waard. Dan wacht ik nog wel ff op een Cupra. Voordeel is dan dat ik de Forge IC gewoon over kan plaatsen.

HaDries
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 nov 2007, 07:53

Bericht door HaDries » 21 jan 2008, 12:52

I knew it I knew it :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2008, 13:17

Laten mijn rekenkunsten mij in de steek?

Gemeten op bank 280 PK
Gemeten winst IC 10-15 PK

280 + 15 is geen 300 he :wink:

Verder nice 8) Is het in principe niet beter om die originele IC er af te halen en er een groter model op te zetten? Niet vanwege je koeling maar krijg niet niet een groter turbogat met zo'n setup?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 jan 2008, 13:17

mooi setje 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 jan 2008, 13:26

Bert ///M3 schreef:Laten mijn rekenkunsten mij in de steek?

Gemeten op bank 280 PK
Gemeten winst IC 10-15 PK

280 + 15 is geen 300 he :wink:

Verder nice 8) Is het in principe niet beter om die originele IC er af te halen en er een groter model op te zetten? Niet vanwege je koeling maar krijg niet niet een groter turbogat met zo'n setup?
Lezen is ook een kunst he. :wink: Zie "tegen" de 300pk.

Nee, juist omdat deze werkt icm met de OEM IC, wordt het turbogat zelfs iets minder. Tenminste, dat zijn de ervaringen.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 21 jan 2008, 15:45

Dus de 2 IC's komen parallel te staan?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 21 jan 2008, 17:17

Fijne upgrade 8)
Staat mooi zo'n IC achter de voorbumper.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 jan 2008, 00:31

Rob Schouten schreef:Dus de 2 IC's komen parallel te staan?
Yep. Forge had een grote FMIC getest en gaf vermogensverlies. Daarna 2 kleine aan elke kant en die gaf ook een verlies. Toen kwamen ze erachter dat de OEM IC toch er goed is en hebben ze deze oplossing getest. Toen kwam er een significante winst uit.

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 26 jan 2008, 17:46

en ik maar stiekem denken dat je cupra was :wink:...al eens tegengekomen?

Gebruikersavatar
rudie ter hogt
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
Locatie: haaksbergen

Bericht door rudie ter hogt » 27 jan 2008, 12:30

tristan
dit komt er bij mij ook op straks gelijk met de milltec.(eerst nog effe andere dingen)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 mar 2008, 13:56

Zo, net even de TWINtercooler bij Biesheuvel besteld en bij Edwin een Carbon Airbox. Hopelijk zit alles erop voor CBR.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 mar 2008, 15:29

Hmmm interessant.... :shock:

nog effe en.....

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 27 mar 2008, 17:34

Fraaie upgrades!! Die twintercooler had ik ook bij Biesheuvel gezien voor de A3. Ik ben heel benieuwd wat het met het vermogen uiteindelijk doet.
Van de air intake had ik begrepen dat dit niet echt van invloed is op het vermogen.

Zou toch wel schitterend zijn als de 290-300pk in zicht komt op je Leon!

Qua totale kosten ga je denk ik wel richting een Stage3 tuning van JD.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, jvb, PetervdH en 2 gasten