SEAT Leon FR 2.0 TFSI
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Dezelfde auto/setup alleen DSG.Sander Spoolder schreef:http://www.autojunk.nl/clips/view/131920
Leuke review van de VDV Leon FR 275pk DSG
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Dik "sleeper" heb je 8) .
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/3299/tn0560bz.jpg[/img]
Ijseloord 2 of nie?
[img:640:480]http://img212.imageshack.us/img212/3299/tn0560bz.jpg[/img]
Ijseloord 2 of nie?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Kan het toch niet laten om nog wat aan de auto te verspijkeren, maar als ik terug ben in NL gaat er een Forge TWINtercooler op:
[img:600:425]http://atp-tuning.at/images/FORGE/6010_x600.jpg[/img]
[img:420:316]http://www.awesome-gti.co.uk/images/for ... oler_l.jpg[/img]
Deze extra IC komt voor de originele IC te zitten. Dus groot voordeel is dat je de originele gewoon kan laten zitten.
Voordelen:
- gemiddeld gaat de inlaattemp. met 20 graden omlaag wat resulteert in een winst van zo'n 10-15pk (op bank gemeten)
- iets zuiniger (bijzaak)
- turbo pakt beter op, daardoor betere gasrespons
Hoop hiermee tegen de 300pk aan te komen. Niet slecht met een standaard turbo. Maar dan is de max. er wel uit.
[img:600:425]http://atp-tuning.at/images/FORGE/6010_x600.jpg[/img]
[img:420:316]http://www.awesome-gti.co.uk/images/for ... oler_l.jpg[/img]
Deze extra IC komt voor de originele IC te zitten. Dus groot voordeel is dat je de originele gewoon kan laten zitten.
Voordelen:
- gemiddeld gaat de inlaattemp. met 20 graden omlaag wat resulteert in een winst van zo'n 10-15pk (op bank gemeten)
- iets zuiniger (bijzaak)
- turbo pakt beter op, daardoor betere gasrespons
Hoop hiermee tegen de 300pk aan te komen. Niet slecht met een standaard turbo. Maar dan is de max. er wel uit.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Laten mijn rekenkunsten mij in de steek?
Gemeten op bank 280 PK
Gemeten winst IC 10-15 PK
280 + 15 is geen 300 he
Verder nice 8) Is het in principe niet beter om die originele IC er af te halen en er een groter model op te zetten? Niet vanwege je koeling maar krijg niet niet een groter turbogat met zo'n setup?
Gemeten op bank 280 PK
Gemeten winst IC 10-15 PK
280 + 15 is geen 300 he

Verder nice 8) Is het in principe niet beter om die originele IC er af te halen en er een groter model op te zetten? Niet vanwege je koeling maar krijg niet niet een groter turbogat met zo'n setup?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Lezen is ook een kunst he.Bert ///M3 schreef:Laten mijn rekenkunsten mij in de steek?
Gemeten op bank 280 PK
Gemeten winst IC 10-15 PK
280 + 15 is geen 300 he![]()
Verder nice 8) Is het in principe niet beter om die originele IC er af te halen en er een groter model op te zetten? Niet vanwege je koeling maar krijg niet niet een groter turbogat met zo'n setup?

Nee, juist omdat deze werkt icm met de OEM IC, wordt het turbogat zelfs iets minder. Tenminste, dat zijn de ervaringen.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Yep. Forge had een grote FMIC getest en gaf vermogensverlies. Daarna 2 kleine aan elke kant en die gaf ook een verlies. Toen kwamen ze erachter dat de OEM IC toch er goed is en hebben ze deze oplossing getest. Toen kwam er een significante winst uit.Rob Schouten schreef:Dus de 2 IC's komen parallel te staan?
- rudie ter hogt
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
- Locatie: haaksbergen
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Fraaie upgrades!! Die twintercooler had ik ook bij Biesheuvel gezien voor de A3. Ik ben heel benieuwd wat het met het vermogen uiteindelijk doet.
Van de air intake had ik begrepen dat dit niet echt van invloed is op het vermogen.
Zou toch wel schitterend zijn als de 290-300pk in zicht komt op je Leon!
Qua totale kosten ga je denk ik wel richting een Stage3 tuning van JD.
Van de air intake had ik begrepen dat dit niet echt van invloed is op het vermogen.
Zou toch wel schitterend zijn als de 290-300pk in zicht komt op je Leon!
Qua totale kosten ga je denk ik wel richting een Stage3 tuning van JD.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, jvb, PetervdH en 2 gasten