Hielke schreef:
Rob, ook al is jouw voet van het zijdezachte type en weet jij maximaal gebruik te maken van de veerdruk op het laatst van het gaspedaal, dan nog zul je het automatische opschakelen bij het bereiken van rpm-max. niet weten te omzeilen. Tenzij de bak van Audi niet automatisch opschakelt en de motor tegen de begrenzer blijft zitten.
Ik ben niet negatief over het gebruik van DSG op de openbare weg.
Goed punt Hielke.
Ik kan hier "kort" over zijn. Ik rij prive geen lease-auto, dus ga redelijk normaal met de techniek om. Ik zal ook niet lang tegen de begrenzer aan blijven rijden, zeker niet als je al de hele dag aan het doortrappen bent.
Dus op dat punt mag hij gerust opschakelen, zou ik zelf ook gedaan hebben. En bij het naderen van de volgende bocht schakel je bliksemsnel terug.
Verder is het natuurlijk heerlijk om als dealer een nieuwe auto flink de sporen te geven gedurende zo een dag, want als wat er stuk gaat word dat zonder problemen vervangen, tevens weet je dat je de betreffende auto weer vrij snel de deur uit gaat. (dit blijkt omdat de demo van Edwin te koop is)
Dus dan kun je hem gerust eens de sporen geven ronde na ronde de hele dag door.
Ik denk dat Kees, om maar als voorbeeld te nemen iets anders met zijn auto om zal gaan als Edwin. Dit is niet verkeerd bedoeld tov Edwin, maar misschien dat je nu iets beter begrijpt dat voor langere duur tegen de "begrenzer" aan rijden op een circuit niet bij iedereen van toepassing is.
De meeste van ons willen een aantal jaren probleemloos genieten van hun auto, met zo laag mogelijk kosten.
Maar vanuit jouw oogpunt heb je gelijk, als ik een demo had, en in dezelfde situatie als Edwin verkeerde dan joeg ik dat ding ook continu in het rood, ronde na ronde.
Tevens liet ik iedereen er in rijden. Mooie reclame voor Seat, en naar een aantal keren circuit rijden de auto na laten kijken alles vervangen dat nodig is en de verkoop in ermee. Dus dat heeft edwin goed gedaan.
En gezien de positieve commentaren over de Leon gedurende die dag, heeft Edwin goeie zaken gedaan. Marketing ten top. Dan boeit het niet of er straks bij de volgende eigenaar een motor-revisie moet plaatsvinden op Van de Velden zijn kosten.
Ik ben in ieder geval blij dat Edwin heeft bewezen dat je ook met een FWD driving-fun kunt hebben op een circuit, en je niet altijd een BMW daarvoor nodig hebt. Perfecte reclame Edwin, strakke actie !
