Mijn ervaring met DSG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel

Bericht door Rebel » 21 apr 2007, 17:12

Edwin van der Velden schreef:

Hielke wilde gewoon niet luisteren.

Denk eerder dat het de leeftijd is...
Vroeger was alles beter... :)

Overigens kan ik me voorstellen dat als je een auto koopt voor alleen op zandvoort te rijden dat je geen DSG neemt. Dus ondanks zijn redelijk korte kennismaking met DSG die dag, kan ik hem wel begrijpen.

Maar verder heeft Rico gelijk, en slaat de spijker op zijn kop :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 21 apr 2007, 17:27

Hielke schreef:
Rob, ook al is jouw voet van het zijdezachte type en weet jij maximaal gebruik te maken van de veerdruk op het laatst van het gaspedaal, dan nog zul je het automatische opschakelen bij het bereiken van rpm-max. niet weten te omzeilen. Tenzij de bak van Audi niet automatisch opschakelt en de motor tegen de begrenzer blijft zitten.

Ik ben niet negatief over het gebruik van DSG op de openbare weg.

Goed punt Hielke.
Ik kan hier "kort" over zijn. Ik rij prive geen lease-auto, dus ga redelijk normaal met de techniek om. Ik zal ook niet lang tegen de begrenzer aan blijven rijden, zeker niet als je al de hele dag aan het doortrappen bent.
Dus op dat punt mag hij gerust opschakelen, zou ik zelf ook gedaan hebben. En bij het naderen van de volgende bocht schakel je bliksemsnel terug.

Verder is het natuurlijk heerlijk om als dealer een nieuwe auto flink de sporen te geven gedurende zo een dag, want als wat er stuk gaat word dat zonder problemen vervangen, tevens weet je dat je de betreffende auto weer vrij snel de deur uit gaat. (dit blijkt omdat de demo van Edwin te koop is)
Dus dan kun je hem gerust eens de sporen geven ronde na ronde de hele dag door.

Ik denk dat Kees, om maar als voorbeeld te nemen iets anders met zijn auto om zal gaan als Edwin. Dit is niet verkeerd bedoeld tov Edwin, maar misschien dat je nu iets beter begrijpt dat voor langere duur tegen de "begrenzer" aan rijden op een circuit niet bij iedereen van toepassing is.

De meeste van ons willen een aantal jaren probleemloos genieten van hun auto, met zo laag mogelijk kosten.

Maar vanuit jouw oogpunt heb je gelijk, als ik een demo had, en in dezelfde situatie als Edwin verkeerde dan joeg ik dat ding ook continu in het rood, ronde na ronde.
Tevens liet ik iedereen er in rijden. Mooie reclame voor Seat, en naar een aantal keren circuit rijden de auto na laten kijken alles vervangen dat nodig is en de verkoop in ermee. Dus dat heeft edwin goed gedaan.
En gezien de positieve commentaren over de Leon gedurende die dag, heeft Edwin goeie zaken gedaan. Marketing ten top. Dan boeit het niet of er straks bij de volgende eigenaar een motor-revisie moet plaatsvinden op Van de Velden zijn kosten.

Ik ben in ieder geval blij dat Edwin heeft bewezen dat je ook met een FWD driving-fun kunt hebben op een circuit, en je niet altijd een BMW daarvoor nodig hebt. Perfecte reclame Edwin, strakke actie ! :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 apr 2007, 17:33

Als ik Hylke's verhaal goed doorlees blijft van die 'driving fun' op Zandvoort niet veel heel ivm het DSG verhaal, hoe goed de Leon ook blijkbaar is.

Maar in 't algemeen zal er wel fun te boeken zijn. Niet bij mij zozeer , maar dat ligt aan 't aandrijfconcept. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2007, 18:02

Sander Spoolder schreef:Daarnaast ben ik mede-eigenaar van een bedrijf wat boringen begeleid door middel van een zelf ontworpen gyro steering tool, waar wij tevens patent op hebben en over heel de wereld leveren. Dit heb ik niet bereikt door een leeghoofd te zijn. Ik ben pas 23 jaar.
Hoi "broekie" :wink: maareuh, ben jij dan diegene waar ze nu zoveel reclame mee maken van zo'n olie maatschappij met dat rietje in een milkshake van boren onder een hoek en eerst recht en dan alle kanten op kunnen met die boor?? als dat zo is zit het met jou wel goed :lol: simpel maar geniaal :idea: alsjij die persoon bent hoor, en anders heb je eht ook al vergeschopt voor je 23ste goed gedaan kerel :!:

Hielke

Bericht door Hielke » 21 apr 2007, 22:46

Robin schreef:Als ik Hylke's verhaal goed doorlees blijft van die 'driving fun' op Zandvoort niet veel heel ivm het DSG verhaal, hoe goed de Leon ook blijkbaar is.

Maar in 't algemeen zal er wel fun te boeken zijn. Niet bij mij zozeer , maar dat ligt aan 't aandrijfconcept. :D
Op een circuit maakt het aandrijfconcept me weinig uit. Stuurgevoel, balans en standvastigheid zijn dan de elementen die bepalen of een auto een entertainer is of niet. En op dat vlak had ik met de Leon VDV edition niets te klagen.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 apr 2007, 18:56

Het is wel erg vreemd dat hij vanzelf opschakelt in handmatige stand. Dat is gewoon onacceptabel natuurlijk. Anders heeft zo'n auto stand ook weinig zin (tenzij je de toerenbegrenzer induikt) maar volgas mag NOOIT schakelen betekenen als je dat niet wil.

Anders heeft het onderscheid auto/handmatig ook geen zin :)

DSG is verder volgens mij een absolute droomcombinatie.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 apr 2007, 21:19

Werkt dat nu ook zo bij de nieuwe M3.......................... :?:

Als dat zo is ga ik alsnog voor een handbak..................................

Plaats reactie