Andreas' BMW 130i High Executive
-
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
.
Laatst gewijzigd door Walter op 19 nov 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Andreass
In de zomer is hij rond de 12km wel warm bij mij, dus dat komt wel goed overeen! In de winter soms wel 20km!Jeroen schreef: 10 aug 2017, 21:03 Andreas, enig idee hoeveel km het gemiddeld duurt voordat de 130i op temperatuur is? Ik hou zelf altijd 15km aan. Mijn ex M3 (met temp. meter) was dan altijd wel op stoom.

- Jeroen
Thnx. Ik zet altijd panisch het dagtellertje op '0' om pas na 15 km echt gas te geven. In de winter langer idd. Weet ik dat ik goed zit. 
- Andreass
Jeroen schreef: 10 aug 2017, 22:47 Thnx. Ik zet altijd panisch het dagtellertje op '0' om pas na 15 km echt gas te geven. In de winter langer idd. Weet ik dat ik goed zit.![]()

- Andreass
Update!
2 weken geleden de onderhoudsbeurt gedaan, dus voorlopig qua onderhoud de komende 2 jaar weer onderhoudsvrij
Helaas nu wel een vervelende storing met de volgende codes....
2C9C
2C9D
2C9E
2C9F
Zijn al gereset en kwamen direct terug na het starten helaas, dus zo simpel op te lossen was het niet.
Iets met de lamdasondeverwarming.. Voorheen totaal geen problemen totdat vorige week zaterdag het motorlampje aan ging direct na het starten. Heb overlegd met de garage en die vinden het frappant dat ineens alle 4 lamdasondes op hetzelfde moment de geest zouden geven.
Kunnen blijkbaar verschillende dingen zijn. Er werd me aangeraden om eerst een software update te doen waarmee de kans goed aanwezig is dat opgelost is.
Mocht het zo zijn dat dit niet de oplossing is dan zou de vervolgstap zijn de lamdasondes doormeten. Kan ook nog zijn dat de zekering er uit geklapt is. Dan wordt het zoekwerk, maar ik kreeg er goed vertrouwen in dat het goed op te lossen is, als ik de monteur zo hoorde.
Kon verder ook geen kwaad om hier nog mee door te rijden. Opzich heb ik de auto gelukkig niet nodig voor woon-werk en pak ik hem alleen voor de fun kilometers, dus zal hem totdat het opgelost is maar zo min mogelijk gebruiken.
Al met al behoorlijk jammer natuurlijk, had alles tiptop voor elkaar en wilde de auto dit weekend te koop gaan aanbieden op het forum.
Zul je altijd zien, dan gebeurt er dit
2 weken geleden de onderhoudsbeurt gedaan, dus voorlopig qua onderhoud de komende 2 jaar weer onderhoudsvrij

Helaas nu wel een vervelende storing met de volgende codes....

2C9C
2C9D
2C9E
2C9F
Zijn al gereset en kwamen direct terug na het starten helaas, dus zo simpel op te lossen was het niet.

Iets met de lamdasondeverwarming.. Voorheen totaal geen problemen totdat vorige week zaterdag het motorlampje aan ging direct na het starten. Heb overlegd met de garage en die vinden het frappant dat ineens alle 4 lamdasondes op hetzelfde moment de geest zouden geven.
Kunnen blijkbaar verschillende dingen zijn. Er werd me aangeraden om eerst een software update te doen waarmee de kans goed aanwezig is dat opgelost is.

Mocht het zo zijn dat dit niet de oplossing is dan zou de vervolgstap zijn de lamdasondes doormeten. Kan ook nog zijn dat de zekering er uit geklapt is. Dan wordt het zoekwerk, maar ik kreeg er goed vertrouwen in dat het goed op te lossen is, als ik de monteur zo hoorde.

Al met al behoorlijk jammer natuurlijk, had alles tiptop voor elkaar en wilde de auto dit weekend te koop gaan aanbieden op het forum.
Zul je altijd zien, dan gebeurt er dit

- Macboy
Zonde zeg....
- ///Joost
Ik zat een beetje te googlen en er wordt ook wel gezegd dat deze codes door een vacuumlek kunnen ontstaan. 4 Kapotte lambdasensoren lijkt me alleszins uitgesloten.
- Andreass
Probeem met de lambdasondes wordt gelukkig opgelost! Probleem zat in een sensor die ervoor zorgt dat de zekering er telkens uitklapt. Deze is nu besteld en komt maandag binnen, dus dan nog weer even een paar kilometer rijden, want het kan gauw voorbij zijn
viewtopic.php?p=1216099#p1216099

viewtopic.php?p=1216099#p1216099