Als we op dit niveau beginnen stop ik de discussie maar. Ook om het topic van Andreass zijn fraaie 130i niet verder te vervuilen. Ik zal nog 1 poging doen: jij wilt graag een onderstuurde auto op de limiet. Ik niet. Ik ban het graag uit, en dat kan met de juiste set up, waar jij heel anders over denkt dan ik. Ik heb trouwens nog nooit gezien dat H&R en consorten in plaats van setjes stabi's alleen enkele exemplaren voor op de vooras verkopen omdat dat zo'n mooie set up oplevert. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Andreas' BMW 130i High Executive
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
-
- Berichten: 55336
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Daaag Jeroen.
Iemand koffie?:)
Iemand koffie?:)
-
- Berichten: 55336
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Andreass, prachtig verhaal en foto's van een van de leukste rijdersauto's van de laatste 10 jaar.
Als je geld tijd investeert is een LSD een must. Lees 't verhaal van Matthijssie.
En ook de persoon hierboven geeft zelf toe dat er 'n lsd op moet(vorige pagina).
Edit: En omdat de persoon hierboven ook net 'n 130i heeft aangeschaft, lijkt 't me handig dat hij dan een 'Mijn auto' met z'n bevindingen aanmaakt. Kan iedereen daar (af)reageren op zijn keuzes:)
Als je geld tijd investeert is een LSD een must. Lees 't verhaal van Matthijssie.
En ook de persoon hierboven geeft zelf toe dat er 'n lsd op moet(vorige pagina).
Edit: En omdat de persoon hierboven ook net 'n 130i heeft aangeschaft, lijkt 't me handig dat hij dan een 'Mijn auto' met z'n bevindingen aanmaakt. Kan iedereen daar (af)reageren op zijn keuzes:)
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Helemaal mee eens Robin! Ieder zijn ding natuurlijk!
We hebben hier te weinig ''mijn auto'' topics van de 130i's die in bezit zijn. Want er zijn er zeker meer! Dus kom op mannen, aanmaken die handel!
We hebben hier te weinig ''mijn auto'' topics van de 130i's die in bezit zijn. Want er zijn er zeker meer! Dus kom op mannen, aanmaken die handel!

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Goed gezegd. Het is volgens mij ook een kwestie van smaak. Ieder heeft een andere rijstijl en voorkeur. Om de ene setup als heilig te verklaren en de ander niet is overdreven.Jeroen schreef: 08 aug 2017, 07:41Als we op dit niveau beginnen stop ik de discussie maar. Ook om het topic van Andreass zijn fraaie 130i niet verder te vervuilen. Ik zal nog 1 poging doen: jij wilt graag een onderstuurde auto op de limiet. Ik niet. Ik ban het graag uit, en dat kan met de juiste set up, waar jij heel anders over denkt dan ik. Ik heb trouwens nog nooit gezien dat H&R en consorten in plaats van setjes stabi's alleen enkele exemplaren voor op de vooras verkopen omdat dat zo'n mooie set up oplevert. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
De diverse opties die zijn besproken is wel interessant en kan prima in het algemene 130i of onderstel topic. Kan 1 vd de mods dat splitsen?
-
- Berichten: 55336
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Ion Lee, het overdrijven(onderstuur setup) werd volgens mij niet door Matthijssie gestart:)))
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Dat maakt ook niet uit, of toch wel?
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Heel grappig. Mijn racesetup wil ik juist een kleine hoeveelheid onderstuur hebben. Dit is dan met een kleine stuurcorrectie (of meer stuurinput) en gas makkelijk op te vangen/op te lossen. Als je alleen maar aan het vechten bent om overstuur op te vangen is dat misschien spectaculair maar uiteindelijk geeft dit meer verlies. Dit meerdere malen getest tijdens testdagen. Ligt er ook aan wanneer je onder of onderstuur wilt en type auto/aandrijving en of je voor de fun of voor tijden rijdt. Het is niet zwart/wit helaas. 

-
- Berichten: 55336
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Het zou niet moeten uitmaken, maar dat doet het wel:)
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Het is zeker niet zwart/wit. Logisch verhaal verder. Tussen een kleine hoeveelheid onderstuur en en vechten om overstuur op te vangen zit natuurlijk ook nog een groot gebied. Verder staat een volledige racer weer heel ver af van een straatauto. Ging mij er om dat ik geen dikke stabi op de vooras zou willen, dat geeft onderstuur op de limiet, en daar zie ik liever een neutralere auto met een toefje overstuur. Zo wil iedereen dus wat anders.Tristan schreef: 08 aug 2017, 09:53 Heel grappig. Mijn racesetup wil ik juist een kleine hoeveelheid onderstuur hebben. Dit is dan met een kleine stuurcorrectie (of meer stuurinput) en gas makkelijk op te vangen/op te lossen. Als je alleen maar aan het vechten bent om overstuur op te vangen is dat misschien spectaculair maar uiteindelijk geeft dit meer verlies. Dit meerdere malen getest tijdens testdagen. Ligt er ook aan wanneer je onder of onderstuur wilt en type auto/aandrijving en of je voor de fun of voor tijden rijdt. Het is niet zwart/wit helaas.![]()
-
- Berichten: 4145
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Volgens mij heeft matthysie het over meer aanpassigen dan alleen een dikke stabi. Dus als gevolg van m3 draagarmen weer iets neutraler door die dikkere stabi.Jeroen schreef: 08 aug 2017, 12:06Het is zeker niet zwart/wit. Logisch verhaal verder. Tussen een kleine hoeveelheid onderstuur en en vechten om overstuur op te vangen zit natuurlijk ook nog een groot gebied. Verder staat een volledige racer weer heel ver af van een straatauto. Ging mij er om dat ik geen dikke stabi op de vooras zou willen, dat geeft onderstuur op de limiet, en daar zie ik liever een neutralere auto met een toefje overstuur. Zo wil iedereen dus wat anders.Tristan schreef: 08 aug 2017, 09:53 Heel grappig. Mijn racesetup wil ik juist een kleine hoeveelheid onderstuur hebben. Dit is dan met een kleine stuurcorrectie (of meer stuurinput) en gas makkelijk op te vangen/op te lossen. Als je alleen maar aan het vechten bent om overstuur op te vangen is dat misschien spectaculair maar uiteindelijk geeft dit meer verlies. Dit meerdere malen getest tijdens testdagen. Ligt er ook aan wanneer je onder of onderstuur wilt en type auto/aandrijving en of je voor de fun of voor tijden rijdt. Het is niet zwart/wit helaas.![]()
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Ik stel voor om een eigen topic (of een Jeroen's Mijn Auto topic) aan te maken om Andreas' draadje niet verder te vervuilen...
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Mooie wagen Andreas! De zomervelgen vind ik echt zeer nice! 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Voorlopig nog niet de beloofde interieur foto's gezien !
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
^^thanks
Heb vanmiddag wat foto's gemaakt Macboy!
Volgt morgen
Heb vanmiddag wat foto's gemaakt Macboy!

Volgt morgen

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Sorry, had toch wat moeite om net zoveel foto's te maken van het interieur dan van het exterieur
DSC01899 by KR_Andreas, on Flickr
DSC01882 by KR_Andreas, on Flickr
DSC01886 by KR_Andreas, on Flickr
Enige wat ik ''jammer'' vond toen ik hem kocht was dat er Sensatec in zat. Het zit en voelt best comfortabel aan, maar gaat gauw kapot en de kwaliteit is niet geweldig. Kun je zien aan de wang van de bestuurdersstoel op de 1e foto.
Voor de rest compleet uitgevoerd met billenverwarming, PDC voor en de langzame CCC navi.
Op zich werkt de navi en het systeem prima (alleen niet erg intuïtief), vorige eigenaar heeft denk ik Traffic info laten coderen of iets dergelijks, want dat werkt eigenlijk best goed moet ik zeggen. Wordt altijd netjes omgeleid of de navi geeft al aan dat er file op mijn route staat en vraagt of het een alternatieve route mag kiezen
Ben wel erg blij dat BMW dan in het facelift model wél een olietemperatuurmeter ingebouwd heeft! Duurt best een tijd voordat je op de 90 graden zit vind ik, super handig! Beetje jammer dat ze daar van afgestapt zijn bij de nieuwere generatie 1/2-serie. Tot de LCI-2 modellen dan.
Gelukkig heb ik een standkachel met afstandsbediening zodat ik het koelwater al kan laten opwarmen en in de winter, maar ook in de zomer heerlijk warm weg kan rijden
Olie is dan ook sneller op temperatuur.




Enige wat ik ''jammer'' vond toen ik hem kocht was dat er Sensatec in zat. Het zit en voelt best comfortabel aan, maar gaat gauw kapot en de kwaliteit is niet geweldig. Kun je zien aan de wang van de bestuurdersstoel op de 1e foto.
Voor de rest compleet uitgevoerd met billenverwarming, PDC voor en de langzame CCC navi.
Op zich werkt de navi en het systeem prima (alleen niet erg intuïtief), vorige eigenaar heeft denk ik Traffic info laten coderen of iets dergelijks, want dat werkt eigenlijk best goed moet ik zeggen. Wordt altijd netjes omgeleid of de navi geeft al aan dat er file op mijn route staat en vraagt of het een alternatieve route mag kiezen

Ben wel erg blij dat BMW dan in het facelift model wél een olietemperatuurmeter ingebouwd heeft! Duurt best een tijd voordat je op de 90 graden zit vind ik, super handig! Beetje jammer dat ze daar van afgestapt zijn bij de nieuwere generatie 1/2-serie. Tot de LCI-2 modellen dan.
Gelukkig heb ik een standkachel met afstandsbediening zodat ik het koelwater al kan laten opwarmen en in de winter, maar ook in de zomer heerlijk warm weg kan rijden

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Heeft LCI-2 dan wel een olietemp meter ? Lijkt me niet toch ??
Dank voor de foto's mooi om te zien ! Maar qua aantal had ik het beter zelf kunnen doen ja
Dank voor de foto's mooi om te zien ! Maar qua aantal had ik het beter zelf kunnen doen ja

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
LCI 130i heeft wel een olietemp.
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Ho, wacht ik was een beetje onduidelijk
BMW 130i LCI heeft inderdaad een olietemp meter.
Bij de Mx35i's/Mx40i's is dat niet zo, totdat de LCI-2 kwam van de Mx40i. De eersten rollen nu zo ongeveer de garage uit zag ik bij de buren in Duitsland en UK. Volgens mij kun je scrollen dmv de boordcomputer


BMW 130i LCI heeft inderdaad een olietemp meter.
Bij de Mx35i's/Mx40i's is dat niet zo, totdat de LCI-2 kwam van de Mx40i. De eersten rollen nu zo ongeveer de garage uit zag ik bij de buren in Duitsland en UK. Volgens mij kun je scrollen dmv de boordcomputer
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Nu snap ik je. Dat zag ik inderdaad ook in dat filmpje. Kan ook aangepast zijn.
Op de pre LCI kon je dit ook "oproepen" via het geheim-menü. Maar dan niet meer scrollen.
Op de pre LCI kon je dit ook "oproepen" via het geheim-menü. Maar dan niet meer scrollen.
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
.
Laatst gewijzigd door Walter op 19 nov 2017, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
CIC is vele malen sneller en werkt intuïtiever.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Kan je dat eenvoudig en betaalbaar upgraden?
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Andreas' BMW 130i High Executive
Andreas, enig idee hoeveel km het gemiddeld duurt voordat de 130i op temperatuur is? Ik hou zelf altijd 15km aan. Mijn ex M3 (met temp. meter) was dan altijd wel op stoom.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 10 aug 2017, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], smiley en 3 gasten