ErikS schreef:Of dat gekke ding moet ook onder de 5 sec naar de 100 vliegen....
Musk claimt onder de 6 seconden naar de 60mph. Lijkt mij rap zat

ErikS schreef:Of dat gekke ding moet ook onder de 5 sec naar de 100 vliegen....
Das nog geen 5 sec.Riceaux schreef:Minder dan 6 sec voor de basisversie Erik.
Heb een weekje een Model S gehad, meestal heb je geen laadpaal nodig maar anders is er altijd wel wat in de buurt. Ofwel een supercharger of een normale laadpaal. Tenzij je zeer vaak >350km per dag rijd is dit echt geen issue.Luco schreef:Hij doet dat dan met de lunch of heeft vaak afspraak in ac of andere gelegenheid, en daar hebben ze allemaal palen staan, plus geeft het even een rustmomentje in een 12 urige werkdag.Tom schreef:Dat laden duurt 30 minuten (met supercharge) voor 270km bereik, bij een Model S, volgens de Tesla site. Maak je meerdere afspraken, dan zul je dat soort laadtijd toch echt moeten inplannen.Luco schreef:Dat plannen valt wel mee, een kennis van me heeft een P85S.
En die rijdt echt heel nederland door op de meest onverwachte momenten, is nog nooit range tekort gekomen omdat je al veel plekken hebt waar je kan laden.
Red je het niet tot plaats van bestemming geeft de navi aan tot waar je wel kunt komen waar een snellaadpaal staat en volgens mij geeft die dan ook aan hoelang die dan aan de lader moet hangen om thuis te komen.
Dat zou je als plannen kunnen zien, maar ook bij klanten hebben ze vaak wel een paal of iig stroom.
allen schreef:Het zijn mooie cijfers, maar op hoeveel zou hij hebben gerekend en is de productielijn daarop aangepast?
Toeleveranciers ook genoeg capaciteit of in ieder geval zo flexibel om dat in no time te regelen?
Ik was overlaatst in San Francisco voor mijn werkgever. Daar zie je dat dit helemaal in het straatje van Silicon Valley past. Alles draait om technologie en vooruitgang. Iets waar een man als Musk en zijn product furore kunnen maken.Robin schreef:Nu vraag ik mij af wat nou de kern is van Elon Musk's marketing. Hoe krijgt hij dit voorelkaar? Hoe komen die xxx000 preorders tot stand wereldwijd. Is dit de nieuwe religie. Een sekte? Is dit zo ongelofelijk baanbrekend als de eerste iPhone? Ja of neen? Ik neig naar dat laatste. Een beroerde actieradius en alleen rwd en binnen 6 naar de 100 voor 'maar' 35k in de USA. Waar zit het addertje onder t gras? Is dit alleen gebaseerd op financieel (belasting ) voordeel, dus een centenkwestie eigenlijk of??
Welke meerwaarde heeft een Mitsubishi Outlander PHEV? Juist, die bijtelling... En het ziet er dan tenminste prima uit.Robin schreef:Smiley 345km vind ik een beroerde actieradius maar t kan beroerder snap ik;)
Jussi, zover was ik ook al, maar wat geeft deze kar nou serieus meerwaarde dan een a4, 3er,c,caddy, jag?
Het belastingvoordeel...?
35K is in de USA toch juist veel? Wat betaal je daar voor 'n M3? 50/55K? En 'n Ford Mustang V8? 30K?Robin schreef:Nu vraag ik mij af wat nou de kern is van Elon Musk's marketing. Hoe krijgt hij dit voorelkaar? Hoe komen die xxx000 preorders tot stand wereldwijd. Is dit de nieuwe religie. Een sekte? Is dit zo ongelofelijk baanbrekend als de eerste iPhone? Ja of neen? Ik neig naar dat laatste. Een beroerde actieradius en alleen rwd en binnen 6 naar de 100 voor 'maar' 35k in de USA. Waar zit het addertje onder t gras? Is dit alleen gebaseerd op financieel (belasting ) voordeel, dus een centenkwestie eigenlijk of??
Ja. Let maar op, dit duurt 'n paar jaar max en alles wordt weer belast en zijn 'wij' onze verbrandingsmotor aan 't verliezen langzamerhand.allen schreef:Dan had je gewoon 'minder beroerd' moeten schrijven. Nu lijkt het namelijk alsof je de actieradius wereldschokkend goed vindt.![]()
Overigens mogen ze wat mij betreft die subsidies van dit soort wagens stop zetten. Benieuwd hoeveel leasende boomknuffelbestuurders we overhouden die nu nog met hun vingertje naar de stinkdiesel wijzen.