Tesla Model 3.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 apr 2016, 15:33

ErikS schreef:Of dat gekke ding moet ook onder de 5 sec naar de 100 vliegen.... :tooth:

Musk claimt onder de 6 seconden naar de 60mph. Lijkt mij rap zat :)

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tesla Model 3.

Bericht door ErikS » 03 apr 2016, 16:04

Riceaux schreef:Minder dan 6 sec voor de basisversie Erik. :tooth:
Das nog geen 5 sec.
Maar eens kijken volgend jaar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tesla Model 3.

Bericht door GTRene » 03 apr 2016, 16:17

in Japan oid hebben ze toch al jaren bepaalde parkeerplaatsen waar je je auto op zet en dan automatisch laad,
inductie laden oid heet dat, gaat dus zonder draad/kabel.
Ook wilden ze zo'n systeem in de weg maken, dus als je rijd het bij-laad...magoed voordat zoiets algemeen wordt...

rest nog de T Power H20 motor, zoals deze man met zijn brommer kan, 1 liter water 500 km...

http://freshgadgets.nl/inventieve-brazi ... t-op-water" onclick="window.open(this.href);return false;

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Twist » 04 apr 2016, 12:01

Luco schreef:
Tom schreef:
Luco schreef:Dat plannen valt wel mee, een kennis van me heeft een P85S.
En die rijdt echt heel nederland door op de meest onverwachte momenten, is nog nooit range tekort gekomen omdat je al veel plekken hebt waar je kan laden.
Red je het niet tot plaats van bestemming geeft de navi aan tot waar je wel kunt komen waar een snellaadpaal staat en volgens mij geeft die dan ook aan hoelang die dan aan de lader moet hangen om thuis te komen.
Dat laden duurt 30 minuten (met supercharge) voor 270km bereik, bij een Model S, volgens de Tesla site. Maak je meerdere afspraken, dan zul je dat soort laadtijd toch echt moeten inplannen.
Hij doet dat dan met de lunch of heeft vaak afspraak in ac of andere gelegenheid, en daar hebben ze allemaal palen staan, plus geeft het even een rustmomentje in een 12 urige werkdag.
Dat zou je als plannen kunnen zien, maar ook bij klanten hebben ze vaak wel een paal of iig stroom.
Heb een weekje een Model S gehad, meestal heb je geen laadpaal nodig maar anders is er altijd wel wat in de buurt. Ofwel een supercharger of een normale laadpaal. Tenzij je zeer vaak >350km per dag rijd is dit echt geen issue.

Ik heb in ieder geval een optie genomen! Ik ruil dan de 330d en 118i om voor een 335i touring ofzo voor vakanties. En de boxster mag blijven voor de fun

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Tesla Model 3.

Bericht door RutgerK » 04 apr 2016, 15:43


Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29391
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Luco » 07 apr 2016, 20:06

Nou die tesla 3 wordt een grote flop, zijn er pas 350.000 besteld :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tesla Model 3.

Bericht door allen » 07 apr 2016, 20:20

Het zijn mooie cijfers, maar op hoeveel zou hij hebben gerekend en is de productielijn daarop aangepast?
Toeleveranciers ook genoeg capaciteit of in ieder geval zo flexibel om dat in no time te regelen?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3.

Bericht door tomgtr » 07 apr 2016, 20:45

350,000 auto's waarvan er 300,000 op bruinkool rijden. Topidee zeg! :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tesla Model 3.

Bericht door allen » 07 apr 2016, 20:47

Je moest Tesla rijders eens vragen Tom. Die zijn stellig overtuigd dat ze alleen op schone stroom rijden.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Tesla Model 3.

Bericht door tomgtr » 07 apr 2016, 20:56

I know, mijn buurman zette zo'n ding op z'n zaak vanwege 0 bijtelling. Andere buurman heeft een adviesbureau gespecialiseerd in groene stroom. Dus die stond altijd met z'n duim omhoog naar de buurman te zwaaien. Na 1,5 jaar tobben met die Tesla is eer een Rapide 12cyl bij gekomen. De buurman zwaait niet meer. :tooth:

Maar echt totale onzin om nu zo snel elektrische auto's uit te rollen. Zowel stroom als waterstof is een schone manier om energie te transporteren. Geen schone energie. Mijn werkgever is de grootste energie handelaar ter wereld inc. biofuels, stroom, gas en carbon emission. Ik weet de zin en de onzin en ben denk ik daarom cynischer dan de meesten op dit gebied.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29391
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Luco » 07 apr 2016, 21:28

allen schreef:Het zijn mooie cijfers, maar op hoeveel zou hij hebben gerekend en is de productielijn daarop aangepast?
Toeleveranciers ook genoeg capaciteit of in ieder geval zo flexibel om dat in no time te regelen?

3 keer zoveel als verwacht, zullen lange wachttijden worden.
Maar groen of niet groen, die man is niet dom en heeft er een leuk verdienmodel in gevonden :tooth:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Jussi » 07 apr 2016, 22:32


Robin
Berichten: 55263
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Robin » 07 apr 2016, 22:46

Nu vraag ik mij af wat nou de kern is van Elon Musk's marketing. Hoe krijgt hij dit voorelkaar? Hoe komen die xxx000 preorders tot stand wereldwijd. Is dit de nieuwe religie. Een sekte? Is dit zo ongelofelijk baanbrekend als de eerste iPhone? Ja of neen? Ik neig naar dat laatste. Een beroerde actieradius en alleen rwd en binnen 6 naar de 100 voor 'maar' 35k in de USA. Waar zit het addertje onder t gras? Is dit alleen gebaseerd op financieel (belasting ) voordeel, dus een centenkwestie eigenlijk of??

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Tesla Model 3.

Bericht door smiley » 07 apr 2016, 22:54

Een beroerde actieradius?

Bekijk dat lijstje op pagina 3 nog eens.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Jussi » 07 apr 2016, 22:59

Robin schreef:Nu vraag ik mij af wat nou de kern is van Elon Musk's marketing. Hoe krijgt hij dit voorelkaar? Hoe komen die xxx000 preorders tot stand wereldwijd. Is dit de nieuwe religie. Een sekte? Is dit zo ongelofelijk baanbrekend als de eerste iPhone? Ja of neen? Ik neig naar dat laatste. Een beroerde actieradius en alleen rwd en binnen 6 naar de 100 voor 'maar' 35k in de USA. Waar zit het addertje onder t gras? Is dit alleen gebaseerd op financieel (belasting ) voordeel, dus een centenkwestie eigenlijk of??
Ik was overlaatst in San Francisco voor mijn werkgever. Daar zie je dat dit helemaal in het straatje van Silicon Valley past. Alles draait om technologie en vooruitgang. Iets waar een man als Musk en zijn product furore kunnen maken.

Verder is het gewoon ook een goed business model met geniale marketing erachter. Je maakt iets sexy en mooi en daarnaast is het nog een hartstikke goed product. Helemaal zoals Apple het doet.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tesla Model 3.

Bericht door allen » 07 apr 2016, 23:13

Stefan, minder beroerd is nogsteeds beroerd. Wat houdt je namelijk over van die 350 kilometer als je normaal rijdt? En wat als de temperaturen weer richting nul gaan?

Robin
Berichten: 55263
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Robin » 07 apr 2016, 23:17

Smiley 345km vind ik een beroerde actieradius maar t kan beroerder snap ik;)
Jussi, zover was ik ook al, maar wat geeft deze kar nou serieus meerwaarde dan een a4, 3er,c,caddy, jag?
Het belastingvoordeel...?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Tim N » 07 apr 2016, 23:18

Het is maar net wat je 90% van de tijd aan dagelijkse kilometers rijdt. Blijf je onder de 200km zie ik het probleem niet. Buiten het feit dat ik het "elektrisch = boomknufflen" rijden en alle voordelen ervan in NL erg overtrokken vind.

Edit: precies Robbin ik denk dat als de Model 3 ook 14% was dat er nagenoeg niemand die kar zou nemen boven een auto met zuinige klavertjevier uitstotende dieseltor

Online
Eric Z
Berichten: 4138
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Eric Z » 07 apr 2016, 23:29

Aktie radius is alleen interresant als je veel rijd, wij hebben thuis een peugeot ion staan. Prima voor alles in de buurt en rijd makkelijk volgas want je hoeft het toch niet warm te rijden. Het meerendeel van de ritten kan prima elektrisch.

Wat veel mensen fijn vinden aan elektrisch rijden is dat ze niet hoeven te tanken, maar dat snap ik niet. Je loopt altijd met zo stekker te slepen als je thuis bent. Staan er meerdere autos op de oprit is het verlengsnoer weer net te kort, of ben je uitgestapt en dat klepje vergeten open te doen om de stekker aan te kunnen sluiten. :hammer:
Laat mij dan maar eens in de zoveel tijd 10min bezig zijn met tanken.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Tesla Model 3.

Bericht door smiley » 08 apr 2016, 00:39

@ allen en robin; ik heb het alleen over prijs en actiradius tegen wat er nu te koop is.
En dan steekt die ipad op wielen er bovenuit.

Het zal voornamelijk een succes op de leasemarkt worden hier in nl.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tesla Model 3.

Bericht door allen » 08 apr 2016, 07:38

Dan had je gewoon 'minder beroerd' moeten schrijven. Nu lijkt het namelijk alsof je de actieradius wereldschokkend goed vindt. :coffee:
Overigens mogen ze wat mij betreft die subsidies van dit soort wagens stop zetten. Benieuwd hoeveel leasende boomknuffelbestuurders we overhouden die nu nog met hun vingertje naar de stinkdiesel wijzen. :tooth:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Jussi » 08 apr 2016, 07:41

Robin schreef:Smiley 345km vind ik een beroerde actieradius maar t kan beroerder snap ik;)
Jussi, zover was ik ook al, maar wat geeft deze kar nou serieus meerwaarde dan een a4, 3er,c,caddy, jag?
Het belastingvoordeel...?
Welke meerwaarde heeft een Mitsubishi Outlander PHEV? Juist, die bijtelling... En het ziet er dan tenminste prima uit.

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tesla Model 3.

Bericht door ErikS » 08 apr 2016, 08:42

Robin schreef:Nu vraag ik mij af wat nou de kern is van Elon Musk's marketing. Hoe krijgt hij dit voorelkaar? Hoe komen die xxx000 preorders tot stand wereldwijd. Is dit de nieuwe religie. Een sekte? Is dit zo ongelofelijk baanbrekend als de eerste iPhone? Ja of neen? Ik neig naar dat laatste. Een beroerde actieradius en alleen rwd en binnen 6 naar de 100 voor 'maar' 35k in de USA. Waar zit het addertje onder t gras? Is dit alleen gebaseerd op financieel (belasting ) voordeel, dus een centenkwestie eigenlijk of??
35K is in de USA toch juist veel? Wat betaal je daar voor 'n M3? 50/55K? En 'n Ford Mustang V8? 30K?

Ik denk juist dat hij hier goedkoop is, in verhouding, omdat die idiote belastingen er niet op komen.
Ik vind het wel een gaaf ding. Lekker vlot naar de 100, ik maak nooit veel kilometers, alleen op vakantie.
Door het belastingvoordeel huur ik dan die 2 weken wel een F31/F11 of pak een vliegtuig.

Ik zie het niet als religie, maar ik zie ook de nadelen niet echt. En dan word hij interessant.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Tesla Model 3.

Bericht door dvh » 08 apr 2016, 09:29

Jammer alleen dat ik de Tesla 3 geen mooi model vind...

Robin
Berichten: 55263
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Tesla Model 3.

Bericht door Robin » 08 apr 2016, 09:56

allen schreef:Dan had je gewoon 'minder beroerd' moeten schrijven. Nu lijkt het namelijk alsof je de actieradius wereldschokkend goed vindt. :coffee:
Overigens mogen ze wat mij betreft die subsidies van dit soort wagens stop zetten. Benieuwd hoeveel leasende boomknuffelbestuurders we overhouden die nu nog met hun vingertje naar de stinkdiesel wijzen. :tooth:
Ja. Let maar op, dit duurt 'n paar jaar max en alles wordt weer belast en zijn 'wij' onze verbrandingsmotor aan 't verliezen langzamerhand.

Verder over de looks. Tja, lelijk is hij niet, maar 'n Mazda 6, A4,3er, C mwoah, Caddy en Jag etc zijn dat ook niet: IK vind ze iig niet minder mooi een beetje aangekleed(en dat kost geld ja)

Nu zie ik nogal eens 'n Tesla en 't is een aparte verschijning en de vertegenwoordigers waar ik mee zakendoe: 9 van de 10 willen 'n Tesla lijkt 't. Die dikkere versies. Het is hun droomauto zoals wij naar 'n GT3 ofzo kijken. 3s naar de 100 of voor mijn part 4 is toch wel 'hun' holy grail. De rest sucks totaal bij zo'n ding qua DF natuurlijk, maarja. Zo'n 430pk ding trok mij naar de 100 er net uit eigenlijk , maar op de snelweg 100-200 werd 't gauw 'n stip in m'n achteruitkijkspiegel vanaf 140 ofzo Voor wat dat waard is in 't drukke verkeer he...

Ik ben er nog niet klaar voor blijkt wel. Wel klaar mee.

Musk reed vroeger McLaren F1, ik vind 't een landverrader eerste klas. :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Joost H., L5S1 en 7 gasten