Kan je wel zeggen, niet normaal.Petrolhead Tom schreef:Beunwerk.
Onderhoud bij Offenga *opgelost, reactie pagina 4*
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Onderhoud bij Offenga
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Onderhoud bij Offenga
Eindelijk komt de aap uit de mouw, met een grote glimlach volg ik de ontmaskering van de specialist uit Franeker.
Waarom komt er geen reactie uit Friesland
Waarom komt er geen reactie uit Friesland
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Onderhoud bij Offenga
Dat vraag ik mij ook wel eeb beetje af, al snap ik wel dat er weinig te behalen valt je hiervoor in de discussie te komen mengen.
wordt dan toch een welles nietes verhaal. Zeker nu de conclusie overduidelijk is.
wordt dan toch een welles nietes verhaal. Zeker nu de conclusie overduidelijk is.
- bilkert35
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:36
- Auto: E36 M3
- Locatie: Fryslan
Re: Onderhoud bij Offenga
Nou hier de reactie uit Friesland.
Woon zelf 10 minuten van Offfega vandaan en kom er ook al 8 jaar zo lang als ik nu BMW rijdt.
Ken hem(Jacob) ook persoonlijk net zoals de meeste daar.(mounteur was Robert als ik het goed heb)
Ik heb hem hier al een paar keer voor gewaarschuwd dat hij door de drukte de klantvriendelijkheid en de afwikkeling van sommige zaken vaak uit het oog verliest etc.
Zelf ook al eens wat kleinere dingen mee gemaakt maar niet zoals extreem zoals jij het nu hebt mee gemaakt.
En dat dat hem Klanten kost, maar waarschijnlijk interesseert hem dit dus te weinig want druk genoeg daar.
Hoop dat je er nog met hem uitkomt.
Woon zelf 10 minuten van Offfega vandaan en kom er ook al 8 jaar zo lang als ik nu BMW rijdt.
Ken hem(Jacob) ook persoonlijk net zoals de meeste daar.(mounteur was Robert als ik het goed heb)
Ik heb hem hier al een paar keer voor gewaarschuwd dat hij door de drukte de klantvriendelijkheid en de afwikkeling van sommige zaken vaak uit het oog verliest etc.
Zelf ook al eens wat kleinere dingen mee gemaakt maar niet zoals extreem zoals jij het nu hebt mee gemaakt.
En dat dat hem Klanten kost, maar waarschijnlijk interesseert hem dit dus te weinig want druk genoeg daar.
Hoop dat je er nog met hem uitkomt.
-
markm
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Onderhoud bij Offenga
Te hard rijden en distributieriem niet op tijd vervangen is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken, sorry dat ik het zeg, maar dat vind is echt niet slim om dat niet gewoon op tijd te doen.Als je met je auto op vakantie gaat moet je toch zeker alles van te voren hebben gecheckt aan je auto.Eric Z schreef:Jij rijd ook nooit te hard zekerPetrolhead Tom schreef:Waarom in godsnaam doorrijden na het voorschrift?Eric Z schreef:Dat is wel zo, ook al mag je van een dealer verwachten dat het fatsoenlijk geregeld word.
Wij gingen gewoon op vakantie en lieten in de buurt de distibutieriem vervangen omdat het moest gebeuren, zaten al een x aantal km over het voorschrift heen. De service die wij kregen bij die engelse chrysler dealer kunnen de nederlandse dealers nog een hoop van leren!
Ik vond het een leuke ervaring, maar kan ook begrijpen dat je het liever in nederland laat doen.![]()
Was niet heel veel meer dan de voorschriften qua kilometrage en daar zullen ze vast wel wat marge in gehouden hebben. Dus waarom ook niet.
On topic.
Ik zou niet weten waarom Offenga dit niet zou gaan moeten vergoeden, als aantoonbaar is dat het gewoon prutswerk is wat geleverd is dan is het toch een kwestie van een advocaat dr opzetten als die in eerste instatie niet wil vergoeden.
-
Offenga
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 jul 2014, 09:00
Re: Onderhoud bij Offenga
Beste,
Hier toch nog mijn reactie aangezien ik gister pas op de hoogte was van dit draadje.
Ik besef me goed dat we in deze reparatie en communicatie naar de klant een steek hebben laten vallen. In mijn optiek meerdere steken en dit is niet waar we voor staan en waar ik me persoonlijk behoorlijk rot om voel.
Zoals Raymond ook al aangaf kom je in een groeiend bedrijf zoals de onze vaker managementproblemen tegen die dan op een gegeven moment op deze manier tot uiting komen. Dit neemt niet weg dat er een fout gemaakt is die niet naar behoren is opgelost maar haastig om de klant weer op pad te krijgen. Achteraf gezien hadden we een nieuw inlaatspruitstuk moeten aanbieden.
Uiteraard lossen wij ontstane problemen kosteloos op daar het duidelijk is dat er een fout tijdens de reparatie gemaakt is. Moge dat duidelijk zijn. ik besef ook wel dat een negatief verhaal op internet zich sneller voordoet dan een positief verhaal, dit is de kracht van het internet. een Medium dat ons helpt aan klanten maar in dit geval ook klanten kost.
Van de 100% klanten die we bedienen is 99% tevreden en ons doel is ook om die laatste 1% tevreden te stellen. Hier zullen wij in de toekomst aan gaan werken. Fouten maken is menselijk maar in dit geval hebben we het niet goed opgelost.
Graag zou ik willen vragen of er contact met me opgenomen kan worden om sowieso iets te regelen m.b.t. deze reparatie en de eventuele gevolgen. Wij trekken in ieder geval onze handen er niet vanaf.
Bedankt voor het lezen.
Mvg. Jacob Offenga
Hier toch nog mijn reactie aangezien ik gister pas op de hoogte was van dit draadje.
Ik besef me goed dat we in deze reparatie en communicatie naar de klant een steek hebben laten vallen. In mijn optiek meerdere steken en dit is niet waar we voor staan en waar ik me persoonlijk behoorlijk rot om voel.
Zoals Raymond ook al aangaf kom je in een groeiend bedrijf zoals de onze vaker managementproblemen tegen die dan op een gegeven moment op deze manier tot uiting komen. Dit neemt niet weg dat er een fout gemaakt is die niet naar behoren is opgelost maar haastig om de klant weer op pad te krijgen. Achteraf gezien hadden we een nieuw inlaatspruitstuk moeten aanbieden.
Uiteraard lossen wij ontstane problemen kosteloos op daar het duidelijk is dat er een fout tijdens de reparatie gemaakt is. Moge dat duidelijk zijn. ik besef ook wel dat een negatief verhaal op internet zich sneller voordoet dan een positief verhaal, dit is de kracht van het internet. een Medium dat ons helpt aan klanten maar in dit geval ook klanten kost.
Van de 100% klanten die we bedienen is 99% tevreden en ons doel is ook om die laatste 1% tevreden te stellen. Hier zullen wij in de toekomst aan gaan werken. Fouten maken is menselijk maar in dit geval hebben we het niet goed opgelost.
Graag zou ik willen vragen of er contact met me opgenomen kan worden om sowieso iets te regelen m.b.t. deze reparatie en de eventuele gevolgen. Wij trekken in ieder geval onze handen er niet vanaf.
Bedankt voor het lezen.
Mvg. Jacob Offenga
-
PeterB
- Berichten: 3429
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Onderhoud bij Offenga
Dan komt het toch weer goed...
- Fernando
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Onderhoud bij Offenga
Toch karakter als je hier uitleg komt geven en aangeeft hier netjes met de klant wil uitkomen, top....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Onderhoud bij Offenga
klinkt goed 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Onderhoud bij Offenga
Ik hoop toch niet dat je mij daar mee bedoeldjacobt schreef:Eindelijk komt de aap uit de mouw, met een grote glimlach volg ik de ontmaskering van de specialist uit Franeker.
Waarom komt er geen reactie uit Friesland
edit mijn opmerking is mosterd na de maaltijd, dus maar weggehaald
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Onderhoud bij Offenga
Netjes, kan niks anders zeggen..

-
fuseekogel
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Onderhoud bij Offenga
Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.
- sitechris
- Berichten: 5066
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Onderhoud bij Offenga
Het is in ieder geval goed als een dealer op deze wijze reageert en je de hand toereikt. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen.
-
markm
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Onderhoud bij Offenga
Offenga is geen dealer!
En fuseekogel, als het bij mij om zo'n bedrag zou gaan, zou het me wel degelijk om de centen gaan.
Ik heb het niet zo ff 1,2,3, in mn portomonee hoor!
En fuseekogel, als het bij mij om zo'n bedrag zou gaan, zou het me wel degelijk om de centen gaan.
Ik heb het niet zo ff 1,2,3, in mn portomonee hoor!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Onderhoud bij Offenga
Offenga geeft aan te willen helpen. Dan moet je hem die kans ook geven. Anders moet je niet klagen.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Onderhoud bij Offenga
Hij geeft toch ook aan dat dat een fout was. Hij is bereidwillend om het probleem op te lossen.fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Niet zo star nu..
Laatst gewijzigd door Peric op 09 jul 2014, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Onderhoud bij Offenga
Inderdaad. Bij de meeste reacties van garage's die zich mengen in een negatieve ervaring van een klant gaan direct in de tegenaanval. Offenga geeft de fout toe en is bereid om mee te werken aan een oplossing. Zeer netjes in mijn ogen.Peric schreef:Hij geeft toch ook aan dat dat een fout was. Hij is bereidwillend om het probleem op te lossen.fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Niet zo star nu..
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Onderhoud bij Offenga
fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.
De beste man erkend zijn fout, biedt een oplossing, dus gun hem dan ook een 2e kans !
Daarnaast is het misschien in het vervolg handig om ver voor de vakantie e.d. de auto te laten herstellen en of controleren zodat het niet snel een paniek situatie oplevert.
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Onderhoud bij Offenga
Ik kan me de frustratie voorstellen, de reactie van Offinga is er een uit het boekje, een reactie die helemaal niet past bij zijn gedrag en bij zijn bedrijf. De reactie is geschreven om de schade te beperken, zoiets als met de rug tegen de muur. De suggestie wekken dat 99% van de klanten tevreden is.....fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.
Je vakantie is verpest, het goede vertrouwen beschaamd, dat is niet meer te repareren met een weloverwogen stukje tekst waarin een andere forum gebruiker wordt geciteerd waarom het binnen zijn eigen bedrijf mis gaat.
Meestal ben ik het wel eens met de verstandige teksten van Raymond, maar geen proces, rollenverdeling, en bevoegdheden worden verward met asociaal gedrag door mensen te negeren die problemen hebben. Heeft helemaal niks te maken met proces, maar met houding en gedrag.
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Onderhoud bij Offenga
jacobt schreef:Ik kan me de frustratie voorstellen, de reactie van Offinga is er een uit het boekje, een reactie die helemaal niet past bij zijn gedrag en bij zijn bedrijf. De reactie is geschreven om de schade te beperken, zoiets als met de rug tegen de muur. De suggestie wekken dat 99% van de klanten tevreden is.....fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.![]()
Je vakantie is verpest, het goede vertrouwen beschaamd, dat is niet meer te repareren met een weloverwogen stukje tekst waarin een andere forum gebruiker wordt geciteerd waarom het binnen zijn eigen bedrijf mis gaat.
Meestal ben ik het wel eens met de verstandige teksten van Raymond, maar geen proces, rollenverdeling, en bevoegdheden worden verward met asociaal gedrag door mensen te negeren die problemen hebben. Heeft helemaal niks te maken met proces, maar met houding en gedrag.
Sodeju zeg, het zit wel diep, of niet?
-
jacobt
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Onderhoud bij Offenga
Ja echt welErik dB schreef:jacobt schreef:Ik kan me de frustratie voorstellen, de reactie van Offinga is er een uit het boekje, een reactie die helemaal niet past bij zijn gedrag en bij zijn bedrijf. De reactie is geschreven om de schade te beperken, zoiets als met de rug tegen de muur. De suggestie wekken dat 99% van de klanten tevreden is.....fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.![]()
Je vakantie is verpest, het goede vertrouwen beschaamd, dat is niet meer te repareren met een weloverwogen stukje tekst waarin een andere forum gebruiker wordt geciteerd waarom het binnen zijn eigen bedrijf mis gaat.
Meestal ben ik het wel eens met de verstandige teksten van Raymond, maar geen proces, rollenverdeling, en bevoegdheden worden verward met asociaal gedrag door mensen te negeren die problemen hebben. Heeft helemaal niks te maken met proces, maar met houding en gedrag.
Sodeju zeg, het zit wel diep, of niet?
-
fuseekogel
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Onderhoud bij Offenga
Flamman schreef:fuseekogel schreef:Wat betreft de reactie van Offenga, mooi, maar toen ik bij hem in de winkel was, was de houding toch duidelijk anders.
Ik ben deze draad(jes) ook niet begonnen om de centjes, eigenlijk boeit mij dat ook geen kloot. Wat mij wel boeit is dat ik tot twee x toe met pech kom te staan door dezelfde garage binnen 1 week. Waarvan 1x tijdens mijn vakantie en die daardoor grotendeels verpest is. Neem ik nog niet eens mee dat ik gezien de gezondheid van mijn vrouw helemaal geen behoefte heb aan deze onzin.
Ik zal later in de week contact opnemen, momenteel nog op vakantie. Ik zal er in deze topic op terugkomen, of en tot welke oplossing is gekomen.
De beste man erkend zijn fout, biedt een oplossing, dus gun hem dan ook een 2e kans !
Daarnaast is het misschien in het vervolg handig om ver voor de vakantie e.d. de auto te laten herstellen en of controleren zodat het niet snel een paniek situatie oplevert.
Ik weet niet of je het überhaupt wel gelezen heb, maar drie dagen voor mijn vakantie heb ik juist daarom bij Offenga de auto een beurt laten geven en de opdracht gegeven de auto goed na te kijken.
Maar toch bedankt voor het goede advies, ik zal voortaan de auto een half jaar van te voren een beurt geven
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Onderhoud bij Offenga
Maar als je als klant je ogen sluit wanneer een oplossing wordt aangedragen ben je geen haar beter dan een ondernemer die zijn klant als stront behandeld. Tenzij je doel is om offenga reputatie schade toe te brengen.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Onderhoud bij Offenga
Wat een oordelen over en weer...
Vermoeiend topic..
Vermoeiend topic..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: gahan, Google [Bot] en 21 gasten
