Martijn en zijn GTi

Hier kun je jezelf voorstellen.
Martijn M

Re: Martijn en zijn GTi

Bericht door Martijn M » 08 jan 2014, 23:45

TijnGTi schreef:@Martijn en Tom: De meer realistische DF upgrades zijn meer in de richting van een Grp N pijp en een ander onderstel. Klinkt toch wat tammetjes en merk ook dat regelmatige andere bestuurders zich vergissen in de totaal debadged 206. Gezien het oog ook wat wil, denk ik er ook nog aan de velgen mat zwart te plastidippen. Zal gezien de zwarte spiegels wel aardig staan.
Ik zou 2de hands kijken voor een aantal onderdelen. Scheelt veel knaken die je nooit gaat terugzien. Mijn inlaat/uitlaat traject is ook 2de hands. Onderstel is wel nieuw.
Zwarte velgen op grijs vind ik er altijd een beetje saai uit zien, zou ze lekker zo laten. :)

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 09 jan 2014, 11:22

Martijn M schreef:
TijnGTi schreef:@Martijn en Tom: De meer realistische DF upgrades zijn meer in de richting van een Grp N pijp en een ander onderstel. Klinkt toch wat tammetjes en merk ook dat regelmatige andere bestuurders zich vergissen in de totaal debadged 206. Gezien het oog ook wat wil, denk ik er ook nog aan de velgen mat zwart te plastidippen. Zal gezien de zwarte spiegels wel aardig staan.
Ik zou 2de hands kijken voor een aantal onderdelen. Scheelt veel knaken die je nooit gaat terugzien. Mijn inlaat/uitlaat traject is ook 2de hands. Onderstel is wel nieuw.
Zwarte velgen op grijs vind ik er altijd een beetje saai uit zien, zou ze lekker zo laten. :)
Was ook mijn redenatie. Goed 2e hands spul scheelt een hoop. Alleen zonde dat je voor 206jes op marktplaats alleen 99% petjes meuk tegenkomt. Iemand met een leuke (liefst Gr N) midden- en einddemper kan rustig reageren/pm sturen. Hetzelfde geldt voor mensen met een beter alternatief voor de inlegfilter.

Het huidige onderstel is best redelijk te noemen, alleen is het verre van zo straks als de 205. Er is dus best ruimte voor verbeterimg. Alleen moet t niet zon stuiterbak worden en wil ik graag in de juiste rijrichting de lokale AH uit(de 205 liep hiermee met de pijp aan de grond). In hoeverre zou het standaard onderstel op te leuken zijn met zaken als een strut tussen bijvoorbeeld de veerpoten?

Martijn M

Bericht door Martijn M » 09 jan 2014, 11:52

Zelfde geld voor de 106jes. Maar op verscheidene fora wordt er nog wel leuk spul aangebonden, weet niet hoe dat met 206 fora zit? Eventueel zou je nog in Engeland kunnen kijken.

Goed onderstel hoeft niet persé buikschuivend laag te zijn. Ik kan met mijn 106 overal komen, en die is maar 3cm gezakt, maar wel stug. Ik heb zelf Peugeot Sport schokdempers, dus het is wel erg stug. Voor mij maakt dat niet uit, want het is geen daily.

Veerpootbruggen zijn 'leuk'. Merkte zelf niet veel verschil, maar een draagarmbrug maakte wel veel verschil. Weet niet of die voor een 206 ook beschikbaar zijn.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 09 jan 2014, 11:55

Kijk vooral op de Engelse en Duitse Ebay. Wel even opletten dat ze daar geen RC, maar een GTI 180 hadden. In duitsland gaat de GTI ook door als S16 (als op de 306).

Ik heb overigens een inlegfilter (moest toch een nieuwe in) maar dat doet qua geluid in ieder geval geen zak.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 09 jan 2014, 13:20

edit: dubbel

sh00ks

Bericht door sh00ks » 11 jan 2014, 09:40

Powersprint is een goed en beter betaalbaar alternatief voor een supersprint oid ;-)

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 11 jan 2014, 11:14

@MartijnM De verschillende fora waar ik gekeken heb welke specifiek op de 206 gericht, waren nogal, ehr, petjes achtig. Dat zijn meer de mensen welke widebody meuk en aftermarket xenon verkopen. Misschien dan toch maar eens op Britse fora gaan kijken.

@Jurjen Bedankt voor de tips. De Duitse viel wat tegen qua materiaal, de Britse daarentegen stond wel wat leuk spul op.

@Shooks Bedankt voor de tip! Echter bleken de complete uitlaat lijnen allemaal voor de 205 en 309 te zijn. Helaas, want het was wel het Gr. N spul waar ik naar op zoek was.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 11 jan 2014, 14:56

Engelse fora is voor veel van dit soort mods een stuk handiger qua informatie en ervaringen van mensen die ook allerlei dingen doen of zelf maken. Echt een schat aan info en vaak ook onderdelen daar aan de andere kant van het water.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 28 jan 2014, 10:00

Zols hierboven beschreven zit er toch echt wel een schat aan info op die Engelse fora. Maar first things first, de 120kkm beurt en het vervangen van de hydraulische klepstoters staan voor morgen op het programma. Na eindelijk klaar te zijn met mijn tentamens morgen lekker op tijd richting E&S Automotive te Helmond. Ook betekent deze beurt dat ik de 206 intussen al een 20kkm heb(eigenaar sinds 5-2013). Vanmiddag dan maar nog een lekker blokje om :df:

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 30 jan 2014, 19:34

Nou gisteren was het dan zover, met het Franse rothok naar Eric voor een grote beurt en de klepstoters. Na mij een tijdje hebben staan vergapen aan wat zeer leuk spul, maar even gaan zitten en gezellig onder het genot van wat koffie zitten auwhoeren. Vervolgens is de beste man zo vriendelijk geweest om mij op het station in Helmond te droppen zodat ik weer richting Breda kon. Net voor de middag ging mijn telefoon met de mededeling dat de draagarmen links en rechts hun beste tijd gehad hadden, dat de blokken achter op waren en wat ik hier mee wou doen(zeer snel). Gezien ik de auto gewoon in orde wil hebben, doorgegeven dat deze dan ook meteen vervangen mogen worden. Vanmiddag ben ik tegen 1 uur gebeld dat de auto eventueel vandaag nog opgehaald kon worden, gezien alleen de uitlijning nog gedaan moest worden. Geen probleem, gezien ik vanwege school in Tilburg was, vanuit daar de trein naar Helmond genomen. Op locatie wederom gezellig zitten lullen, dit keer onder het genot van een stuk taart met koffie. Ook nog even de oude klepstoters beken. Hierop waren duidelijke sporen te zien dat de klepstoters inderdaad de boosdoener waren. Zo hadden enkele blauwe sporen van warmte, loopsporen en kringen op het punt waarop ze zijn blijven hangen bij een koude start. Vervolgens was het tijd om weer huiswaarts te keren.. Of toch niet? Had ik in al het gepraat mijn zonnebril laten liggen. :oops:

Al met al ben ik enorm tevreden over de service en vakkundigheid bij E&S, maar ook de eerlijkheid van Eric wanneer het om de reparaties en de te vervangen spullen gaat. Na de fratsen en rare verklaringen omtrent mijn probleem bij andere garages, heb ik nu een goede gevonden. :thumbup:

Wat is er gedaan/vervangen:
-Grote 120.000km beurt
-Alle 16 klepstoters vervangen
-Draagarmen links en rechts vervangen
-Remblokken achter vervangen
-Auto opnieuw laten uitlijnen ivm draagarmen

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 30 jan 2014, 20:11

:D :D :D
...heb niet voor niks al mijn auto's in onderhoud bij E&S Helmond :df:

Gas erop met die GTI :mrgreen:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 30 jan 2014, 21:35

Had eerlijk gezegd niet anders verwacht van mijn "achterbuurman" Eric :). Goed om te horen dat je ook tevreden bent.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 30 jan 2014, 22:46

Huh lol dat is toeval, dat is in mijn achtertuin, kan nog wel eens handig zijn. :tooth:

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 31 jan 2014, 19:05

@ Fasteddie Nu snap ik waarom, dat gas erop gaat wel lukken :D

@ Rest Wat wonen er een hoop DF'ers in Brabant. Lente/zomer/whatever tourtocht omgeving Brabant een idee?

Vanmiddag, gezien ik vandaag vrij had, nog een lekker stukje weze touren met de 206. Bij de start was het verschil al meteen merkbaar. Geen trillen, geen meldingen, gewoon een en al rust in de auto. Vervolgens was ook bij het sportief rijden op een aantal afgezonderde wegen het vervangen van de draagarmen goed te merken. Vooral wanneer de ongergrond slechter werd, de auto bleef strakker en stiller rijden dan voorheen. Al met al een goede investering dus :blink:

Tijdens het touren ook nog een nieuwe Seat Ibiza in FR uitvoering tegen gekomen welke wel wou sporten. Gezien ik steeds enorm hard inliep op de auto vertrouwde ik het niet helemaal.. Na een kijkje op ovi rdw kwam ik er dus achter dat het een 1.2 benzine was met wel 77 hele kw's :? Bleek dus een neppe FR te zijn. Zoiets al een keer eerder gehad met een Golf R32, bleek zelfs een diesel te zijn.

Gezien ik voor mijn studentenbudget toch een aardige smak geld heb mogen achterlaten, zullen de DF upgrades nog even moeten wachten en ga ik beginnen met enkele kleinere zaken.

-Carlink ipod interface voor de RD3 radio(word aangesloten op de stekker voor de CD wisselaar)
-Velgen plastidippen(gezien hoop krassen e.a. schade van vorige eigenaar)
-Sportstuur + naaf plaatsen(gezien mijn lange stelten staat het stuur op 't hoogste punt nèt te ver weg)

Stuur zal wss een 3 spaaks 90mm diepe Ltec variant worden en qua plastidip na het vorige idee van zwart, toch niet 100% zeker over de kleur. Er zijn nog genoeg andere (leuke) keuzes mogelijk.(zwart, blauw, gunmetal grijs, rood, wit. geel) Misschien eens zien of ik mijn vriendin kan overtuigen met photoshop aan de slag te gaan, om een beetje een idee te krijgen van de kleuren onder mijn auto. Ikzelf kan hier namelijk totaal niet mee overweg :oops:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 31 jan 2014, 19:42

TijnGTi schreef:
Tijdens het touren ook nog een nieuwe Seat Ibiza in FR uitvoering tegen gekomen welke wel wou sporten. Gezien ik steeds enorm hard inliep op de auto vertrouwde ik het niet helemaal.. Na een kijkje op ovi rdw kwam ik er dus achter dat het een 1.2 benzine was met wel 77 hele kw's :? Bleek dus een neppe FR te zijn. Zoiets al een keer eerder gehad met een Golf R32, bleek zelfs een diesel te zijn.
:
Geen FR bumperpakket zoals S-line van Audi?

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 31 jan 2014, 19:44

Gijzert schreef:
TijnGTi schreef:
:
Dikkere dubbele pijp links(a la Golf V GTi) en FR logo rechts op de kofferklep. Tevens ook de velgen en de hele meuk.

SanderGTi

Bericht door SanderGTi » 02 feb 2014, 11:45

Mooi dat de problemen nu opgelost zijn!

Gijzert

Bericht door Gijzert » 07 feb 2014, 13:03

TijnGTi schreef:
Gijzert schreef:
TijnGTi schreef:
:
Dikkere dubbele pijp links(a la Golf V GTi) en FR logo rechts op de kofferklep. Tevens ook de velgen en de hele meuk.
Zoiets.

http://ibiza.seat.nl/uitvoeringen?tab=fr" onclick="window.open(this.href);return false;

Klinkt als een uitvoering.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 30 apr 2014, 10:27

Intussen sinds de reparatie aan de klepstoters alweer een dikke 5kkm gemaakt en nog steeds rijdt dat Franse rothok zonder problemen rond. Die Eric met zijn garage daar in Helmond weet wel van wanten :peace:

Ik heb een tijdje terug zo'n mooie brief ontvangen over de aankomende APK keuring, werd er meteen invulling gegeven aan een excuus om mij weer te gaan vergapen in Helmond. Aangekomen en gekeurd bleek er buiten een te stellen koplamp niets met de auto aan de hand en kan hij er ook weer een jaar tegenaan. Hierna was Eric zo vriendelijk mij mee te nemen naar zijn nieuwe pand voor de zaak in die leuke geblazen LS 400. Wat een machine :hot: :hungry: Afgaan en uitbreken in een rechte lijn gaat daar volgens mij wel mee.. Gezien ik nog richting Maastricht moest maar een kleine tussenstop in de buurt van Slenaken gemaakt om de 206 op een (voor mijn doen) mooie foto vast te leggen. Omdat mijn wederhelft niet mee was, kwam ik helaas niet verder dan de camera van mijn gsm(Xperia Z1)

De km stand onderweg naar Helmond:
Afbeelding

Het leeuwtje in de mooie Limburge omgeving:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 22 dec 2015, 21:18

Na geruime tijd maar eens een update. Helaas heb ik dankzij mijn opleiding, werk etc niet altijd evenveel tijd, maar het leek mij een geschikt moment. In de tussentijd is er voldoende aan de auto vervangen om hem altijd technisch 100% in orde te hebben. Koppeling, kat, distributieriem, genoeg delen van de ophanging, overal is altijd netjes tijdig naar gekeken en in orde gemaakt. Toevallig afgelopen week nog in Helmond bij Eric geweest voor een draagarm, echter gebeurde er gisteren iets minder aangenaams..

Afbeelding

Was met mijn vriendin onderweg om nog even lekker een stukje te gaan touren voor het donker zou worden. Een auto voor mij stopte bij een zebrapad voor een voetganger en zelf kwam ik netjes tot stilstand achter deze auto. Echter de persoon achter mij had dit niet gezien en rijdt dus zonder te remmen achterin mijn arme Franse stokbrood :stom: :stom: :stom:

Mijn vriendin en ik allebei gelukkig in orde, maar zoals te zien is gaat het met de 206 wat minder. Aan de rechter kant waar hij de tik gekregen heeft staat het achterwiel ook een stuk meer richting het voorwiel. Al met al ziet het er niet goed uit. Na uitzoekwerk gisteren alle facturen (een kleine 6k) naar de belanghebbende partijen gestuurd om zo niet alles te laten verdampen. Dood zonde want technisch was de auto werkelijk waar 100%. Morgen komt er een schade expert kijken welke via de rechtsbijstand geregeld is en dan krijg ik als het goed is later die dag bericht.

Om mijzelf nog enigszins op te vrolijken gisteren laat toch maar eens stiekem gestart met het zoeken van een waardige opvolger. Ook vanwege het feit dat ik een auto nodig heb. Vanalles bekeken via MP enz waaronder Cooper S, Ibiza 6L FR, Golf 5. Op een gegeven moment passeerde een Clio 3 RS tijdens het scrollen en was stiekem wel verrast. Het betreft een clio van bouwjaar 2007 welke in het begin van 2013 geïmporteerd is. Heeft aardig wat eigenaren gehad maar voor zover ik heb kunnen zien maar twee "echte" eigenaren sinds import. Volgens de garage was ook de documentatie vanaf levering voor handen en was een aankoopkeuring geen probleem. Al deze zaken zorgen er dan ook voor dat ik bereid ben een kijkje te gaan nemen bij deze auto. Mochten mensen hier nog een idee hebben van aandachtspunten bij de Clio 3 RS buiten de fusee en eventueel met de bak (inleggen 3 & 4), hoor ik het graag. Ook wanneer iemand mogelijk over informatie omtrent deze specifieke auto beschikt, hoor ik het enorm graag!

Het betreft overigens dit stokbrood: http://www.carsaleshillegom.nl/autos/14 ... -Clio.html Op het oog niet full option, maar een nette standaard auto welke een hele vooruitgang is ten opzichte van mijn helaas niet meer bruikbare 206.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2015, 22:02

ai, jammer...succes met de afhandeling.

Mooie Clio trouwens :df:

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 22 dec 2015, 22:08

GTRene schreef:ai, jammer...succes met de afhandeling.

Mooie Clio trouwens :df:
Dat moet wel goed komen. Rechtsbijstand was heel snel met betrekking tot hulp en heb ook alle facturen doorgespeeld. Zelfs nog de gegevens van een getuige welke achter de man reed welke mij mijn 206 in reed. Enige waar ik wat minder rooskleurig tegenover sta is het bedrag wat ik ervoor terug krijg ondanks de berg facturen. Zoiets blijf je helaas altijd houden met een oudere auto van dit kaliber. Het is nou eenmaal niet anders, dus in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten maar op zoek naar wat DF :df: Na het lezen van een aantal ervaringen van personen hier op het forum ben ik redelijk verkocht.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2015, 22:58

lijkt me wel een stap omhoog idd, stoer karretje welke ook nog eens zeer goed moet rijden volgens velen.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 23 dec 2015, 00:01

Vaak krijg je wel een compensatie voor de kosten, niet alles, maar wel gedeeltelijk. In het geval met mijn Ignis Sport heeft de staat van de auto en het onderhoud ondanks de leeftijd ervoor gezorgd dat met een achterschade zonder ontzette carrosserie dat hij gewoon gerepareerd kon worden. In jouw geval zie ik dat laatst een beetje somber in, maar je kan we rekening houden met een compensatie.

Nette clio verder trouwens, ziet er goed uit. Ken hem verder niet, maar als je echt serieus bent even langsgaan en de wel bekende checklisten even doorgaan.

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 23 dec 2015, 02:49

Joopieboy schreef:Vaak krijg je wel een compensatie voor de kosten, niet alles, maar wel gedeeltelijk. In het geval met mijn Ignis Sport heeft de staat van de auto en het onderhoud ondanks de leeftijd ervoor gezorgd dat met een achterschade zonder ontzette carrosserie dat hij gewoon gerepareerd kon worden. In jouw geval zie ik dat laatst een beetje somber in, maar je kan we rekening houden met een compensatie.

Nette clio verder trouwens, ziet er goed uit. Ken hem verder niet, maar als je echt serieus bent even langsgaan en de wel bekende checklisten even doorgaan.
Het betreft een import welke is geïmporteerd in het begin van 2013. Ik wil dus wederom een sluitende historie, want NAP oke zegt hier vrij weinig bij. Heb een aantal zaken genoteerd staan om na te kijken, maar mocht je nog auto specifieke zaken weten hoor ik het graag. Ik ga morgen even nabellen en wanneer het allemaal klopt ga ik nog zondag of maandag a.s. kijken.

Plaats reactie