Wel n mooi luchtfilter voor in de zandbakJeroen K. schreef:
S65 of S54 in n E46 bouwen.
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
ja man zit gewoon een gaasje overheen!
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Ik weet nog dat een goeie kennis van me een M3 (omgebouwd naar CSL incl carbon dak) er een Supercharger op had gemonteerd. Ding had 550PK aan de achterwielen. Dat ging hard!!! Nee, dat ging fekking serieus hard!!!!
Ding is toen eventjes bij de Canonballrun van 2008 geweest geloof ik. Heeft de 320 nog aangetikt zonder problemen.
Blok is inmiddels verkocht en dr ligt nu een V10 in te trappelen van een schade M5. naja, of het ding al draait weet ik niet, zie hem niet zo vaak meer.
Ding is toen eventjes bij de Canonballrun van 2008 geweest geloof ik. Heeft de 320 nog aangetikt zonder problemen.
Blok is inmiddels verkocht en dr ligt nu een V10 in te trappelen van een schade M5. naja, of het ding al draait weet ik niet, zie hem niet zo vaak meer.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Ondertussen te horen gekregen dat 1 van de jongens die ik een beetje ken van het racen daar. Zijn blok uit zijn M3 gaat halen incl de bak en de complete uitlaat lijn omdat hij hem gaat ombouwen naar een 2JZ blok met 900 pk ook..
Hij vraagt 3200 euro voor alle 3 bij elkaar. Even wat specs:
S54B32
Evosport pulleys
ECU Remap
K&N Cold air intake
Supersprint Spaghetti Spruitstuk
En voor de rest tubi style naar achteren
Allemaal leuk en aardig maar wat is de catch? nou hij heeft ondertussen 4x zoveel gelopen als de mijne had, namelijk 210,000 km! Die moet dus eerst opengetrokken worden en een rivisie krijgen maar dan lopen de kosten waarschijnlijk alweer uit de hand...
Wat denken jullie? doen en reviseren (met gesmede zuigers en drijfstangen etc) of wachten op de volgende?
Hij vraagt 3200 euro voor alle 3 bij elkaar. Even wat specs:
S54B32
Evosport pulleys
ECU Remap
K&N Cold air intake
Supersprint Spaghetti Spruitstuk
En voor de rest tubi style naar achteren
Allemaal leuk en aardig maar wat is de catch? nou hij heeft ondertussen 4x zoveel gelopen als de mijne had, namelijk 210,000 km! Die moet dus eerst opengetrokken worden en een rivisie krijgen maar dan lopen de kosten waarschijnlijk alweer uit de hand...
Wat denken jullie? doen en reviseren (met gesmede zuigers en drijfstangen etc) of wachten op de volgende?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
lijkt me wat vragen om...en dan nog prijzig denk?
wellicht wel makkelijker dan een V8 inbouwen, maja ff rekenen waar beide voor kan...
en iets dikkers er in is ook meteen weer 'nieuw' en leuk.
wellicht wel makkelijker dan een V8 inbouwen, maja ff rekenen waar beide voor kan...
en iets dikkers er in is ook meteen weer 'nieuw' en leuk.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Knap geld. Helemaal in verhouding met je eerdere overwegingen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Ik kan het allemaal niet meer volgen. Eerst wilde je perse geen S54, maar zo'n Japans hart. En nu is het wel een optie??
Ik denk dat je eerst bij jezelf moet nagaan wat voor blok je nou precies wil. Je hebt toch wel een uitgesproken keuze voor een R6, V8, R4, Turbo, supercharger, weetikveel?!
Als je zo blijft kniezen komt er helemaal geen schot in. Wil je m als daily rijden? Volgens mij heb je niet zo veel kaas gegeten van de techniek, en het beeld wat bij mij opkomt als ik denk aan opgefokte Japanse blokken, is urenlange dyno sessies, boostproblemen, zwevende kleppen en losgelopen drijfstanglagers. Je moet dus wel een beetje kunnen sleutelen, aangezien je geen moeite had met het het laten klappen van een 50k km S54. Zo'n tikkende sushi-tijdbom is niet veel betrouwbaarder.
No offense, maar bedenk eerst even wat je zelf precies wil, niet wat iedereen hier wil.
Ik denk dat je eerst bij jezelf moet nagaan wat voor blok je nou precies wil. Je hebt toch wel een uitgesproken keuze voor een R6, V8, R4, Turbo, supercharger, weetikveel?!
Als je zo blijft kniezen komt er helemaal geen schot in. Wil je m als daily rijden? Volgens mij heb je niet zo veel kaas gegeten van de techniek, en het beeld wat bij mij opkomt als ik denk aan opgefokte Japanse blokken, is urenlange dyno sessies, boostproblemen, zwevende kleppen en losgelopen drijfstanglagers. Je moet dus wel een beetje kunnen sleutelen, aangezien je geen moeite had met het het laten klappen van een 50k km S54. Zo'n tikkende sushi-tijdbom is niet veel betrouwbaarder.
No offense, maar bedenk eerst even wat je zelf precies wil, niet wat iedereen hier wil.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Het liefst leg ik er het originele blok in! dat heb ik altijd al gewild omdat ik het geluid porno vind. However ik vind 343 pk eigenlijk best wel lafjes en dat was dan ook de reden waarom ik naar andere blokken keek. Puur om het vermogen!
2JZ om goedkoop en makkelijk veel vermogen te krijgen, klinkt voor geen meter maargoed
S65 Meer vermogen en nogsteeds bmw techniek
Het grootste nadeel van de S54 is dat het tunen ervan eigenlijk ongelovelijk duur is.
Dat was dus de hoofd reden waarom ik naar andere blokken keek. een andere reden was omdat er geen S54's in kuwait te koop waren tot vandaag... dan begint het toch wel weer te kriebelen!
2JZ om goedkoop en makkelijk veel vermogen te krijgen, klinkt voor geen meter maargoed
S65 Meer vermogen en nogsteeds bmw techniek
Het grootste nadeel van de S54 is dat het tunen ervan eigenlijk ongelovelijk duur is.
Dat was dus de hoofd reden waarom ik naar andere blokken keek. een andere reden was omdat er geen S54's in kuwait te koop waren tot vandaag... dan begint het toch wel weer te kriebelen!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Wat is er mis mee om gewoon een blok met lage kmstand uit Duitsland over te schepen? Van wie je het ook koopt, je zult er toch een keer doorheen moeten om wat dingen na te lopen.
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Of uit Engeland halen.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
probleem zijn de douane in kuwait, die laten vaak dingen niet door komen om wat voor reden ook (lees niet genoeg betaald, of verkeerd naar ze kijk) en word vaak zelfs niet eens door gegeven en word gewoon vernietigd... daarom dat ik het risico niet wil nemen. Dan ben ik zeker 3000 euro kwijt alleen al aan de aanschaf en ik schat nog is 600 euro transport voor niks... een risico wat mij gewoon te groot nog is..///Joost schreef:Wat is er mis mee om gewoon een blok met lage kmstand uit Duitsland over te schepen? Van wie je het ook koopt, je zult er toch een keer doorheen moeten om wat dingen na te lopen.
- Luco
- Berichten: 29643
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Laat je de auto hiernaartoe komen, blok inbouwen en auto weer terug.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Werkt niet, een auto ouder dan 5 jaar krijgt je het land niet meer in (tenzij nog op kuwaitse platen, maar dan kan ik hem weer niet in nederland hebben).Luco schreef:Laat je de auto hiernaartoe komen, blok inbouwen en auto weer terug.
En in nederland ermee rijden is geen doen helaas. Een M3 wil ik toch zowiezo All Risk verzekeren ivm diefstal etc en dat kost mij gewoon als 19 jarige 4500 euro per jaar tegenover 15 euro per jaar daar... flink verschil
- Luco
- Berichten: 29643
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Je maakt mij niet wijs dat er geen bedrijven zijn daar die geen motorblok kunnen importeren.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Heb al gekeken bij aantal bedrijven maar willen hun handen er niet aan branden omdat het niet genoeg voor hun oplevert... Momenteel kan ik ook niet verder zoeken gezien ik hier zit inplaats van daar.... we gaan het allemaal meemaken nog, geen haast na mei ben ik pas in oktober weer in kuwait voor een weekje (tenzij ik fulltime een baan vind, dan pas met kerst)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Dit.Luco schreef:Je maakt mij niet wijs dat er geen bedrijven zijn daar die geen motorblok kunnen importeren.
Wat een onzin. Ik werk zelf bij een internationaal bedrijf en we exporteren constant naar het Midden-Oosten. Dat gaat gewoon altijd goed...gewoon een betrouwbare vervoerder kiezen en die zijn er genoeg. Je maakt het wel steeds erg moeilijk moet ik zeggen. Een nieuw blok komt er niet zo maar ingewaaid met wat Saharazand.
Edit: Hier/daar, waar zit je nou?
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Ik zit hier in nederland, niet daar in kuwait...
En je hebt een PM !
En je hebt een PM !
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Maar goed, de M3 zal wel met kapotte motor in de verkoop gaan rond de kerst.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Setje nieuwe drijfstanglagers in die S54 van je maatje, kleppen stellen, evt nieuwe klepstoters en gaan.
Als jij het al voor elkaar krijgt om een S54 in 50,000 km naar de kloten te krijgen dan denk ik dat geen enkele revisie daar tegen bestand is,
Als jij het al voor elkaar krijgt om een S54 in 50,000 km naar de kloten te krijgen dan denk ik dat geen enkele revisie daar tegen bestand is,
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Dan is het juist NOG eenvoudiger. Hier een blok zoeken, je kan het zelfs met eigen ogen zien als je even een dagje wil reizen naar D of de UK, opsturen in een krat...klaar! Ik snap niet dat je nog uberhaupt twijfelt.Jeroen K. schreef:Ik zit hier in nederland, niet daar in kuwait...
En je hebt een PM !
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
S54 blokje kan ik wel voor jou uithalen..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
kijk, tis al bijna geregeld
maar kan me ook best voorstellen dat er vaak wat meer bij komt kijken met al die regelingen e.d.
benieuwd hoe het uit gaat pakken.
maar kan me ook best voorstellen dat er vaak wat meer bij komt kijken met al die regelingen e.d.
benieuwd hoe het uit gaat pakken.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Waarom niet verkopen zonder motor en op zoek naar iets nieuws?
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
was die ook bijna, maar als ik niet een zelfde bod krijg als van die blijft ie, heb teveel goeie herinneringen aan de auto en ik zou niet weten wat ik als opvolger zou moeten kopen dat NA is met minimaal het zelfde vermogen voor het geld wat ik ervoor terug krijg..Petrolhead Tom schreef:Waarom niet verkopen zonder motor en op zoek naar iets nieuws?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: S65 of S54 in n E46 bouwen.
Beter een kapotte auto met goede herinneringen dan iets dat rijdt is ook mijn motto.Jeroen K. schreef:was die ook bijna, maar als ik niet een zelfde bod krijg als van die blijft ie, heb teveel goeie herinneringen aan de auto en ik zou niet weten wat ik als opvolger zou moeten kopen dat NA is met minimaal het zelfde vermogen voor het geld wat ik ervoor terug krijg..Petrolhead Tom schreef:Waarom niet verkopen zonder motor en op zoek naar iets nieuws?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 11 gasten
