Martijn M schreef:Als ik het zo zie zou ik canards toevoegen zoals je zelf al aangeeft. Als ik op internet zo rondkijk zie je dat de 'serieuze' builds ook nog een lage sideskirt hebben.
Ik weet niet wat dat met de luchtstromen langs de auto doet?]
Canards zijn met name bedoeld om de aanstroming van de achtervleugel te verbeteren. Uit de balans van de auto, tikje onderstuurd in de snelle bochten, concludeer ik dan dat er eerder op de vooras meer anti-lift nodig is dan achter.
Alle maatregelen zullen wel helpen ook sideskirts. Echter zolang er geen back to back testresultaten bekend gemaakt worden (bijv rondetijden op dezelfde dag met/zonder aero) blijf ik wat skeptisch.
In de US of A worden al makkelijk extreme zaken als het ei van Columbus gepresenteerd of boute uitspraken.
Een mooi voorbeeld van dat laatste is dat ene Emillio van 949racing.com een jaar geleden bijvoorbeeld beweert dat zijn turbo MX-5 BtG 6.30 zou kunnen halen. Later in het topic wordt dit wat afgezwakt tot sub BtG 7.00
http://www.miataturbo.net/media-53/n%FC ... min-63827/" onclick="window.open(this.href);return false;
Originally Posted by Spookyfish = L@urens View Post
Oh, and I remember 949 claiming they can do 6m30 based on calculations, but I think they made a math error somewhere down that line.
emilio700;
Ton has done a great job on a limited budget. Great fun to watch a dedicatd DIY'er tackle this legendary track. I think there is more speed available from a Miata though. A lot more. I'm curious about the car that did the 8:07. Pics, specs?
Weigh with driver and fuel for one lap
Ride height
Wheel width
Tire size and compound
Transmission
Rev limiter
Brakes
ZR1, GTR do ~7:25 on street tires for a complete lap. That's about 20s longer than BtG right? We have several 2.5 mile tracks in California that are 2:00 for a very fast street car on R compounds. A stock ZR1 or GTR on street will do about 2:00 on those courses. There are a few Miatas in California now that will lap about 10s faster that either of those cars on the same 2.5 mile courses. They're even faster than a championship winning ZO6 on soft compound 315 Hoosiers.
So yeah, I make that out to about 6:30 with say, Carl Rydquist driving.
The car we're building will be about 15s faster that a GTR on <2:00 course. About 170mph top end speed (gearing limited), 1.8G worth of grip. We may never be able to bring it there but we plan to try. I only have a few goals in cars: T25, 24hrs of Nurburgring and BtG.
~6:30 BtG for an existing unit body MX5 with a BP engine.
Wat betreft het effect van de aero. Volgens mijn boerenfluitjes berekeningen zou een effectieve aero (ca 100 kg bij 160 kmu) die de dwarsversnelling zou verhogen van 1,2 g naar 1,3 g, uitgaande van mijn aanname dat ca. 15% van de baan uit bochten bestaat en ook rond deze snelheid wordt gereden (bij lagere snelheid is het effect vanwege het kwadratische effect van de snelheid significant minder) ongeveer 3 sekonden zijn. Ik betwijfel of op mijn auto een paar sideskirts merkbaar effect zullen hebben.
Dankzij de inspanningen van Damir met de beschikbare data is door hem berekend dat de theoretische bestlap op BtG 7.49,2 was uitgekomen.
Wat een verschil met Gerwin met een standaard CLS met slicks, die is na ca. 7.18 al terug
Zal er misschien aan liggen dat L/R niet helemaal in balans is ?