Het is weer zover! Auto keuze

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Twelve

Re: Het is weer zover! Auto keuze

Bericht door Twelve » 22 dec 2012, 21:52

Mercedes 190D. Lekker belastingvrij dieselen. En wat zijn ze schoon. Vooral deze:

425pk, 765nm :D

Luco

Bericht door Luco » 22 dec 2012, 21:56

Leuk dat je je ook even hebt voorgesteld :bag:

ADV

Bericht door ADV » 23 dec 2012, 13:00

Diesel is echt nodig ja.. ik rij nog aardig wat prive (komt door golfen, groningen -> golfbaan = 36km) en straks in Nieuwegein zal ik ook 's avonds wel gaan golfen..

1.9tdi ibizatje lijkt me wel wat... iemand nog suggesties of adressen? Heb nog maar 1 keer auto gekocht in mn leven, dat was een sierra van 500e, dus geen idee waar ik op moet letten :)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 dec 2012, 14:25

Ik heb inderdaad nog een Seat Ibiza 6k2 1.9TDi 110 pk te koop. Goed onderhouden, alleen wel een hoge km-stand. Ongeveer 3,5 ton. Maar vorige maand is de remmerij voor gereviseerd en een jaar geleden de koppakking, distributie, waterpomp en nog wat kleine dingen. Moet alleen wel andere vering onder om 'm comfortabel te maken. Nieuwe schroefset is ongeveer 450 euro. Je krijgt er dan een set winterbanden bij op 15 inch lichtmetaal. En hij staat nu op originele Cupra wielen met zomerbanden. (Zijn niet zo heel goed meer). Maar voor 2k kan ik 'm leveren met nieuwe schroefset en nieuwe banden. Wegenbelasting is 86 euro per maand voor provincie Groningen. En gemiddeld verbruik 1 op 18. (Veel stads km's)

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 23 dec 2012, 15:15

Of mocht je dat teveel vinden en liever de opvolger hebben, een 6L Sport is zeker weten te doen voor je budget.
Heb zelf een FR en de "sportstoelen" vind ik echt veel beter zitten dan de standaard stoelen.

Wegenbelasting is aardig vergelijkbaar, zit zelf op 82 euro voor de provincie Utrecht en gemiddeld is 1 op 18 minimaal zeker haalbaar

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 24 dec 2012, 10:04

Als je zo vaak en lang in de auto moet zitten, investeer svp in goede stoelen. Hoeven geen sportstoelen te zijn, maar check wel of je een lendesteunverstelling hebt. Dat heb je nodig. Ik heb van de week even een polo meegenomen van Limburg en Utrecht en die had waardeloze stoelen. Geen steun in de onderrug. Pas vanaf de Highline heb je lendesteunverstelling. Zou ik even op letten.

Plaats reactie